Citat:
Ursprungligen inskrivet av
xHenke
Jag hade en liten tendens till beroende i hela 7an, lirade(hör och häpna: Rose Online) säkert 8h om dagen.
Alla mina polare spelade också och det kändes rätt illa att man skällde på varandra när man såg att någon loggade in för att man inte ville ligga lägst i lvl. Semester osv. var en jävla pina för då kom man efter polarna, ibland körde vi dessutom hemliga lan två och två för att dra ifrån någon som spelat mycket under veckan osv..
Låter rätt illa så här i efterhand

Jag känner igen stuket. Jag och mina polare i klassen slösade bort våra liv i Runescape. Nu i efterhand så känner man sig som en idiot. Dock hade man inte dator till något annat spel dock, men Runescape var precis som wow, beroende, man tävlade om vem som var högst level hela tiden (jag höll ledningen, lol).
Det som är lite surt nu efterhand är man inte gjorde något bättre, visst man satt ju inte bara vid spelet, men i alla fall mycket av tiden som fanns satt man där och tryckte på musen och högg yew logs... Istället för att varit mer skärpt med lektionerna, haft trevligt med töserna i klassen, ja, njutit av livet.
Som tur det tog ju såklart karriären i runescape slut när man tjänade pengar och kunde köpa bättre rigg. Jag har turen i alla fall att jag suger totalt i spel och bara förlorar hela tiden. Om det så är Battlefield 3 eller starcraft 2 så ska fan och med jag dö alltid! Så tillslut skiter jag i att spela, jag orkar högst 1-2 timmar per dag, ibland skiter jag i det över huvudtaget för jag vet att jag kommer spela dåligt ändå.
Det farligaste är nog att vara en nörd, det är nog nördarna som är spelberoende, de som är dåliga på spela, klarar sig. ^^ Se själv hur det gick för mig som höll ledningen som 6:e klassare i ett piss spel som Runescape.
Nä, välj flickvännen före spelet min gosse, om hon nu är nåt att ha. Är hon ful som ett strykjärn, hård som ett skojärn och har en feminist hjärna, så skaffa nytt, men skaffa i alla fall en flickvän före spel, det är mer trevligare tror jag.
Edit: Datorspel är bra för att koppla av med. Där är så mycket som inte fungerar i vårat land och i världen så man behöver drömma sig in i en annan värld ibland. På ett sätt förstår jag dem som är spelberoende.
Känner man sig olycklig med sitt liv, så är kanske ett spel en bättre plats för vissa.