Jag började spela EVE-Online för någon månad sedan.
Har spelat två trails tidigare men fastnade inte riktigt. Även om jag fortfarande var nyfiken på spelet.
EVE är riktigt skoj, utvecklande och utmananade. Samtidigt så är det svårt att ta in från början och väldigt oförlåtande. Gör du fel så kan du förlora stora mängder cash in game som tar lång tid att spara ihop osv. Att förlora sitt skepp är oftast inget man bara rycker på axlarna över, de svider.
Denna klassiska bild förklara ungefär hur inlärningskurvan ser ut:

Även om de mer erfarna spelarna menar som vanligt på att det var hårt på deras tid och att det är en barnlek idag. precis som i alla andra mmo's
Om du lyckas strula till det big time i början av spelet och förlora dina två värdefullaste skepp som du får från tutorials så nog risken ganska stor att du tröttnar tyvärr. Så försök att inte "fucka up" i början
Det räcker inte att bara lära sig från ingame guides. Du
måste, mer eller mindre, ut på Internet och ta reda på saker själv.
Om du tar emot en 21-dagar trail från någon så se till att göra det från någon som är shyst och ger dig en del av kakan.
När ditt konto går över till ett fullvärdigt konto, dvs första gången du betalar, så får spelaren som bjöd in dig en "PLEX".
Ett ingame item som ger 30 dagars speltid. Dessa går att sälja ingame och ger väldigt mycket pengar för en nybörjare. strax under 500 mil i dagsläget.
Detta är det närmsta du kommer "pay to win" i dagsläget. Dvs du kan mer eller mindre köpa ISK för pengar.
Sen går det att köpa kläder och annat larv om man gillar sånt.
Detta kan vara en bra första läxa när man börjar lira EVE. Det är nämligen helt ok med scams i eve (även om ovan inte är en scam så tycker jag nog att de tangerar varandra). Det näst intill uppmuntras av utvecklarna.
Så länge du inte gör det genom "fusk".
Värt att nämna är att medelåldern är betydligt högre än i de flesta andra mmo´s. Så som WoW osv.
2006 var snittåldern på spelarna 27år. Kan tänka mig att den gått ner en aning, men någonstans där ligger den.
I övrigt måste jag hålla med ovan skribent, EVE-Online är episkt.
har du fler frågor som en nybörjare kan svar så fråga på bara.