Håller inte med om att inlärningskurvan är så brant som det framställs. Visst, man lär sig nya saker hela tiden och jag vet inte om jag någonsin kommer lära mig allt. Men det är ju inte speciellt svårt att lära sig bara man tar en sak i taget. Skillnaden mellan Eve och många andra spel är att du som ny direkt kan kasta dig in i de allra svåraste grejerna i spelet, vilket inte alltid är så smart... man börjar normal inte ett spel med att ge sig på sista bossen...
Jag började min karriär med missions, complexes och salvaging. I böjan kör man lvl1 missions, inte lvl5...
Sedan gav jag mig på indy. Där började jag med mining och t1 manu, inte t3 manu...
Pvp börjar man med lite lätt i frigs och bc fleets. Inte i en carrier eller dread
etc etc. Ni som spelar fattar vad jag menar. "brant inlärningskurva" snacket skrämmer lätt bort folk innan de ens testat. När man väl övertygar dem att testa och ge det en månad eller två så brukar de inse att det går att göra väldigt mycket med väldigt små medel. Med tiden blir man bättre och lär sig fler saker och möjligheterna multipliceras.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
tistatos
Har man inte 4 excel spreadsheets uppe och 5 st window kalkulatorer uppe, då spelar man inte EVE på rätt sätt!
Det är la därför man spelar EVE, just för att de INTE spelar sig själv och man kan nörda ner sig som fan i varenda liten sak?
Angeående att komma in i marknaden så spelar det stor roll ifall du vi köra jita-trading eller hauling men dem visentliga skillsen som behöver tränas tar la knappt 3 dagar (skills för att undvika att du måste betala så mkt skatt när du köper saker).
Finns ju olika sätt att spela Eve dock. Det är det som gör att det håller så länge som det gör

Klart man kan spela som du gör om man tycker det är kul. Har varit där och gjort det. Inget för mig. Vi är alla nördiga på olika sätt
Personligen var det länge sedan jag använde spreadsheets. Min basindustri håller jag lätt i huvudet då jag inte bryr mig om att maximera profit. Och det är huvudsakligen ammo som jag använder själv och säljer överskottet. Så länge den håller mig flytande är det lugnt för mig. Men så ligger ju inte mitt huvudintresse i indy längre.
Och om du har 5 calc uppe så har du dåliga spreadsheets

Du kanske ska kolla över dina formler och makron lite.
På tal om nördigt så känner en kille som multiboxar 20-30 konton ice mining (utan bottar och macron). Helt galet enligt mig.