Citat:
Ursprungligen inskrivet av
oggan
Jag ställer mig relativt frågande till om EVE verkligen är en så bra idé att börja spela idag. SP, ISK, introverta veteraner som inte vill släppa in nya spelare i sina hardcoregäng. Ja, det känns på något vis som att spelet är rätt tiltat i den meningen att en herrans massa spelare har tillkommit genom årens gång. Men, vad jag vet så är fortfarande en överväldigande majoritet av makten centraliserad till äldre spelare, spannet 03- möjligen 05 tänker jag mig.
Därtill bör man även ha i åtanke att EVEs så kallade 'spelartillväxt' i väldigt stor utsträckning har berott på att dårar som jag t ex hade 5+ konton aktiva samtidigt. Detta innebär att spelet kan tappa fart väldigt fort - det krävs bara att spelarklassen med många konton börjar tappa intresse. Så, passa er innan ni committar till detta otroligt fantastiska spel. Ty det vore förargligt om ni spenderade några år framför EVE för att sedan märka att det i princip har dött ut.
Demoria
Du har visserligen rätt i att den stora "makten" som du så säger ligger hos många äldre spelare. Men jag har själv inte brytt mig om de stora allianserna och Null politik. Klart jag vet att det finns gamla rävar som är mångbiljonärer och kontrollerar allianser på flera tusen spelare men de är någon annanstans. Jag, liksom tiotusentals spelare, gör min grej som jag tycker är kul och bryr mig inte så mycket om att inte vara störst och bäst i spelet. Jag tyckte Eve var kul från början. Om jag inte spelade idag, men visste att Eve bara hade ett år kvar, så skulle jag definitivt spela det i ett år.
Och skulle alla gamla 03-05 rävar med många konton som du säger trilla av så skulle det lämna ett maktvakuum. Inser du hur intressant Eve skulle bli om de supermakt-kontrollerade 0.0 föll samman i anarki. Det skulle under ett kort tag återgå till EvEs barndom som jag tyvärr missade. Visserligen tror jag inte det skulle ske riktigt så för jag tror att low sec pirater och high sec merc allianser skulle föröka ta en stor del av kakan, men det skulle bli en väldigt intressant tid ändå med ett stort antal mindre aktörer som gruffar om de finare bitarna.