Sidan 3 av 7 12 3 456 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-06-22, 21:10   #61

Morkeleb

Medlem

Morkelebs avatar

Plats: Malmö

Registrerad: feb 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wully Visa inlägg
Hmpff, har ett problem, jag lämnade tutorial/rookie området med min cormorant som hade krossat allt i tutorial/rookie området totalt, letar reda på ett security lvl 1 mission (Utgår ifrån att lvl 1 är simplast) där dom skickar mig mot 15 andra skepp som var i samma storleks klass och vapen klass som mig. Dom tyckte inte om mitt skepp och skjuter ner det, nu sitter jag här och undrar vafan jag gjorde fel? Gick jag på ett försvårt uppdrag eller var jag fördålig?

Sen så räknade jag och hittade ett skepp jag skulle tjäna 500k per skepp jag gjorde, problemet är att man måste köpa Esoteric ship data interface som kostar runt 28miljoner. Så jag undrar om det finns platser som lånar ut pengar till personer
Ska du köra missions är denna sidan guld guld http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=MissionReports. Beskrivningar på de flesta uppdrag och vilken taktik man kan använda.
Morkeleb är inte uppkopplad
2012-06-22, 21:36   #62

zeleni

Medlem

zelenis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ferum Visa inlägg
vissa kan inte låta bli att blotta sin e-peen ^^
Jag är seriös nyxen är till salu.

Skickades från m.sweclockers.com

I7-2600K@4.5ghz :-: 8gb Dominator 1600mhz :-: MSI GTX 680 TwinFrozr :-: Sabertooth P67 :-: Corsair F120 SSD :-: CM Hyper 212+ :-: CM HAF 922 :-: Seasonic X 760W
zeleni är inte uppkopplad
2012-06-22, 21:43   #63

BuFFy

Medlem

Plats: Eskilstuna

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zeleni Visa inlägg

Du råkar inte ha en Erebus till salu också? =P
BuFFy är inte uppkopplad
2012-06-22, 22:14   #64

SysGhost

Medlem

SysGhosts avatar

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ChipZ Visa inlägg
Hejsan, jag skulle gärna ta emot en 21 dagars trial av någon. Har ett lite för händelselöst sommarlov
21 dagar?... hmm?
Du kan ju alltid ta en 14 dagars (Tror att man kan förlänga den med ytterligare 7 dagar efteråt, men jag kan ha fel)
http://trial.eveonline.com/en/freetrial.aspx
2012-06-22, 22:39   #65

ChipZ

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SysGhost Visa inlägg
21 dagar?... hmm?
Du kan ju alltid ta en 14 dagars (Tror att man kan förlänga den med ytterligare 7 dagar efteråt, men jag kan ha fel)
http://trial.eveonline.com/en/freetrial.aspx
Vet om den. Det är flera som har skrivit i denna och den andra EVE-tråden att de kan skicka en extended trial istället och om jag bestämmer mig för att köpa det får han 30 dagars speltid gratis. Kanske borde pm:at direkt istället.
2012-06-22, 22:43   #66

AxMi-24

Medlem

Plats: Tyskland

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid Visa inlägg
Ett par spelare har abuse:at ihop flera triljoner ISK http://massively.joystiq.com/2012/06...=Google+Reader
Knappast abuse. Det var ingen som gnällde om insurance fraud. Det är samma sak som det här. CCP kan inte matte och nu är Darius sur för att goons fick honom att se dålig ut (plus att han är hatad sedan han nästan avrättade goons efter hela Delve grejen).
AxMi-24 är inte uppkopplad
2012-06-22, 22:52   #67

ebbe_ebbesson

Medlem

Registrerad: jan 2006

Citat:
Vet om den. Det är flera som har skrivit i denna och den andra EVE-tråden att de kan skicka en extended trial istället och om jag bestämmer mig för att köpa det får han 30 dagars speltid gratis. Kanske borde pm:at direkt istället.
Skicka PM med ditt mail så fixar jag en 21-dagars till dig.
ebbe_ebbesson är inte uppkopplad
2012-06-22, 23:00   #68

DBHErazor

Medlem

DBHErazors avatar

Plats: Borås

Registrerad: okt 2008

Citat:
PMa för en 21 dagars invite
DBHErazor är inte uppkopplad
2012-06-22, 23:07   #69

Nikken

Medlem

Plats: Skåne

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av belga Visa inlägg
Jag kan fixa utan bekymmer, behöver bara en mail du vill ha den till.
Tack för erbjudandet men jag har redan fått en trial-invite, sitter och spelar as i type
2012-06-22, 23:20   #70

belga

Medlem

belgas avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nikken Visa inlägg
Tack för erbjudandet men jag har redan fått en trial-invite, sitter och spelar as i type
Gött
Säg till om du vill ha hjälp med något. Har senaste månaderna mest suttit och byggt på min skill-que så är inte så jätteaktiv, men har heller inget annat för mig ingame så att säga (och aktivitetsnivån lär nog bättras på när tjejen åker hem ).
belga är inte uppkopplad
2012-06-22, 23:25   #71

ChipZ

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DBHErazor Visa inlägg
PMa för en 21 dagars invite
Tack, men har redan fått en
2012-06-23, 12:11   #72

lucaz

Medlem

lucazs avatar

Plats: Sverige

Registrerad: jul 2003

Om du känner att du vill ha ett år av intensivt lärande och ett läsande och information motsvarande 4000 sidor och samtidigt vara utbildad civilekonom och konstant vara paranoid i spelet så är eve ett spel för dig.

Jag lirade 3 mån och lyckades slänga ihop en newbguide.

http://www.eve-wiki.net/index.php?title=W:MediaWiki

Är nog inte helt up to date men något att börja med iaf.
lucaz är uppkopplad nu
2012-06-23, 21:30   #73

Wully

Medlem

Wullys avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zeleni Visa inlägg

Du är aldrig inne O_o
2012-06-23, 23:07   #74

belga

Medlem

belgas avatar

Citat:
Du är aldrig inne O_o
Om du precis börjat spela så kan du nog glömma det där med en Nyx inom det första året eller så. Du kan nog lära dig flyga den snabbare, men med alla andra skills som krävs för att flyga den bra nog så är den långt borta. Det är dessutom inte ett solo-skepp, så för att en Carrier eller supoercarrier skall komma till sin rätt behöver du ett bra corp att lira med.
belga är inte uppkopplad
2012-06-23, 23:14   #75

Wully

Medlem

Wullys avatar

Citat:
Om du precis börjat spela så kan du nog glömma det där med en Nyx inom det första året eller så. Du kan nog lära dig flyga den snabbare, men med alla andra skills som krävs för att flyga den bra nog så är den långt borta. Det är dessutom inte ett solo-skepp, så för att en Carrier eller supoercarrier skall komma till sin rätt behöver du ett bra corp att lira med.
Syftade mest på att han ska hjälpa mig eftersom han gav mig inviten
2012-06-23, 23:26   #76

belga

Medlem

belgas avatar

Citat:
Aha, ja det är nog en bra sak
Hjälp är det alltid bra att få i EVE. Men vad heter du ingame så kanske jag kan hjälpa till lite med om det går segt för dig?
belga är inte uppkopplad
2012-06-23, 23:39   #77

AlbertMwugabi

Medlem

AlbertMwugabis avatar

Plats: Mitt skrivbord

Registrerad: feb 2008

Hmm kanske ska prova detta nu när det ändå är en regnig sommar, har länge velat prova det eftersom det verkar vara ett spel där man måste tänka och sätta sig in i spelet och inte som så många andra av dagens no-brain spel. Men ogillar att man måste betala i månaden då jag är väldigt ombytlig och kan nöta ett spel i en vecka för att sen inte spela det på ett bra tag, känns det tråkigt att ha köpt 30-dgaras tid.
AlbertMwugabi är inte uppkopplad
2012-06-24, 01:31   #78

lucaz

Medlem

lucazs avatar

Plats: Sverige

Registrerad: jul 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AlbertMwugabi Visa inlägg
Hmm kanske ska prova detta nu när det ändå är en regnig sommar, har länge velat prova det eftersom det verkar vara ett spel där man måste tänka och sätta sig in i spelet och inte som så många andra av dagens no-brain spel. Men ogillar att man måste betala i månaden då jag är väldigt ombytlig och kan nöta ett spel i en vecka för att sen inte spela det på ett bra tag, känns det tråkigt att ha köpt 30-dgaras tid.

Jag skaffade snabbt en noctis och sedan drar man till en ställe där många gör high lvl missions.
Sedan frågar du bara snällt i local om du får salvage deras wrecks.

Kunde betala PLEX med det, så slapp pröjsa varje månad.

Senast redigerad av lucaz 2012-06-26 klockan 21:34.
lucaz är uppkopplad nu
2012-06-24, 09:49   #79

zeleni

Medlem

zelenis avatar

Citat:
Jag fick aldrig någon evemail från dig Jag vet fan vad du heter. Och nej, svårt att vara påloggad ofta med en 8mnd bebis som inte vill köra mining ship åt mig Men nu har mamman och bebisen åkt till Kroatien, så nu skal jag jobba och spela typ

I7-2600K@4.5ghz :-: 8gb Dominator 1600mhz :-: MSI GTX 680 TwinFrozr :-: Sabertooth P67 :-: Corsair F120 SSD :-: CM Hyper 212+ :-: CM HAF 922 :-: Seasonic X 760W
2012-06-24, 12:07   #80

Wully

Medlem

Wullys avatar

Hur farligt är det egentligen med typ 0,4-0,1 områden?
2012-06-24, 12:19   #81

zeleni

Medlem

zelenis avatar

Citat:
Det är ganska olikt. Finns choke points, där pirater har sina camps, sen har du mission hubs där många gör sina missions, sen har du många många tomma system med låg status. Du kan lätt åka dit och skyta lite NPCs.

Kolla på kartan, sen filtrerar du ut antal piloter per system, så ser du dom som inte ljuser Där är det ingen

2012-06-24, 14:55   #82

Lopphunden

Medlem

Lopphundens avatar

Registrerad: mar 2009

Citat:
Beror på hur aktivt området är. Ett tips om du ska leka i sådana solsystem så ska du ha koll på local-kanalen och vara beredd ifall ett gäng kommer in i systemet. Sen så ska du använda directional scan ifall du inte är ensam, ifall de inte sitter och uglar i en station.

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!
Lopphunden är inte uppkopplad
2012-06-25, 22:07   #83

Nikken

Medlem

Plats: Skåne

Registrerad: dec 2005

Citat:
Gött
Säg till om du vill ha hjälp med något. Har senaste månaderna mest suttit och byggt på min skill-que så är inte så jätteaktiv, men har heller inget annat för mig ingame så att säga (och aktivitetsnivån lär nog bättras på när tjejen åker hem ).
Du kan adda mig till din vännerlista om det nu finns en sådan i EVE. Jag håller just nu på att mina som en dåre

Min karaktär heter Nixxor Rehnstam
2012-06-25, 22:26   #84

annorssan

Medlem

Plats: Kristianstad

Registrerad: nov 2011

Baaah blir sugen på att börja igen. Har inte spelat på ett år men har kvar lite gamla gubbar som fikat i en hangar lite länge nu. Blev lite tight med jobbet och snurra runt i lowsec.
100mille plus SP konton är väl inte vardag riktigt ännu så man kan väl hänga med fortfarande om man startar?
annorssan är inte uppkopplad
2012-06-25, 22:40   #85

Anaii

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av annorssan Visa inlägg
Baaah blir sugen på att börja igen. Har inte spelat på ett år men har kvar lite gamla gubbar som fikat i en hangar lite länge nu. Blev lite tight med jobbet och snurra runt i lowsec.
100mille plus SP konton är väl inte vardag riktigt ännu så man kan väl hänga med fortfarande om man startar?
Knappast vardag, tar ju flera år att nå de summorna. Men erfarenhet väger ju tyngre än SP för vem som helst kan köpa ett konto med mycket SP.
2012-06-26, 00:52   #86

annorssan

Medlem

Plats: Kristianstad

Registrerad: nov 2011

Jag spelade från betan till förra året så lite erfarenhet har man väl.
Men EVE har en förmåga att ta mer tid än man har ibland.
Stundom hamnade man i träsket att bara köra missions och byta skills
annorssan är inte uppkopplad
2012-06-26, 08:13   #87

Anaii

Medlem

Förstår precis vad du menar. De perioderna kommer ibland. Framför allt nu på sommaren när man har så mycket annat man vill göra.
2012-06-26, 08:50   #88

oggan

Medlem

oggans avatar

Plats: I ett glas bubbel

Registrerad: okt 2004

Jag ställer mig relativt frågande till om EVE verkligen är en så bra idé att börja spela idag. SP, ISK, introverta veteraner som inte vill släppa in nya spelare i sina hardcoregäng. Ja, det känns på något vis som att spelet är rätt tiltat i den meningen att en herrans massa spelare har tillkommit genom årens gång. Men, vad jag vet så är fortfarande en överväldigande majoritet av makten centraliserad till äldre spelare, spannet 03- möjligen 05 tänker jag mig.

Därtill bör man även ha i åtanke att EVEs så kallade 'spelartillväxt' i väldigt stor utsträckning har berott på att dårar som jag t ex hade 5+ konton aktiva samtidigt. Detta innebär att spelet kan tappa fart väldigt fort - det krävs bara att spelarklassen med många konton börjar tappa intresse. Så, passa er innan ni committar till detta otroligt fantastiska spel. Ty det vore förargligt om ni spenderade några år framför EVE för att sedan märka att det i princip har dött ut.

Demoria
2012-06-26, 09:21   #89

ethernal

Medlem

ethernals avatar

Registrerad: apr 2011

Ptjae, fast å andra sidan.. Datorspel är knappast en "investering", det är tidsfördriv. Jag har inget jag ska "åstakomma" i EVE, utan om spelet dör nästa år kommer jag fortfarande vara nöjd. För jag spelar för att det är roligt, och att spendera min tid.
ethernal är inte uppkopplad
2012-06-26, 09:29   #90

Anaii

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av oggan Visa inlägg
Jag ställer mig relativt frågande till om EVE verkligen är en så bra idé att börja spela idag. SP, ISK, introverta veteraner som inte vill släppa in nya spelare i sina hardcoregäng. Ja, det känns på något vis som att spelet är rätt tiltat i den meningen att en herrans massa spelare har tillkommit genom årens gång. Men, vad jag vet så är fortfarande en överväldigande majoritet av makten centraliserad till äldre spelare, spannet 03- möjligen 05 tänker jag mig.

Därtill bör man även ha i åtanke att EVEs så kallade 'spelartillväxt' i väldigt stor utsträckning har berott på att dårar som jag t ex hade 5+ konton aktiva samtidigt. Detta innebär att spelet kan tappa fart väldigt fort - det krävs bara att spelarklassen med många konton börjar tappa intresse. Så, passa er innan ni committar till detta otroligt fantastiska spel. Ty det vore förargligt om ni spenderade några år framför EVE för att sedan märka att det i princip har dött ut.

Demoria
Du har visserligen rätt i att den stora "makten" som du så säger ligger hos många äldre spelare. Men jag har själv inte brytt mig om de stora allianserna och Null politik. Klart jag vet att det finns gamla rävar som är mångbiljonärer och kontrollerar allianser på flera tusen spelare men de är någon annanstans. Jag, liksom tiotusentals spelare, gör min grej som jag tycker är kul och bryr mig inte så mycket om att inte vara störst och bäst i spelet. Jag tyckte Eve var kul från början. Om jag inte spelade idag, men visste att Eve bara hade ett år kvar, så skulle jag definitivt spela det i ett år.

Och skulle alla gamla 03-05 rävar med många konton som du säger trilla av så skulle det lämna ett maktvakuum. Inser du hur intressant Eve skulle bli om de supermakt-kontrollerade 0.0 föll samman i anarki. Det skulle under ett kort tag återgå till EvEs barndom som jag tyvärr missade. Visserligen tror jag inte det skulle ske riktigt så för jag tror att low sec pirater och high sec merc allianser skulle föröka ta en stor del av kakan, men det skulle bli en väldigt intressant tid ändå med ett stort antal mindre aktörer som gruffar om de finare bitarna.
Sök jobb