Sidan 2 av 4 1 2 34

Verktyg Visningsval
2012-08-06, 15:26   #31

redruM

Medlem

redruMs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xinux Visa inlägg
Jag har senaste drivrutinerna, uppdaterat windows, inga problem med nätverket, temperaturer eller något annat spel.
Och ser man på, det är massor av annat folk som har lika dålig prestanda som mig.

Ber om ursäkt för kommentaren. Men det känns lite väl "ArenaNet är ofeliga" i den här tråden.
Ingen fara. Nejdå tycker bara att de har varit löjligt bra på att kommunicera vad som händer med spelet då det utvecklats. Sedan är ju spelet inte ens släppt och de har sagt att optimeringar görs sist. Tycker inte de kan vara tydligare än så. Som med alla andra MMO-utvecklare kommer de garanterat fortsätta optimera efter launch så om jag vore du skulle jag inte vara så orolig.
redruM är inte uppkopplad
2012-08-06, 15:32   #32

Segas

Medlem

Segass avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: okt 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av EpicBlobfish Visa inlägg
De sa att de skulle spara optimeringen till sist, med omtanke på att en del laptops flöt på bättre än min dator så ser man att det finns mycket att hämta ut från optimering. De gjorde ju ett bra jobb på gw1 och de använder samma motor i gw2 (väldigt modifierad dock) så jag litar på att de löser det till launch.

Kör man 6950 i cf ska man inte behöva sänka en enda inställning, kan man inte maxa spelet (vid launch) med dessa kort är det skandal enligt mig.
Det finns ju tyvärr en uppsjö av speltitlar som har fruktansvärda problem med just SLI/CF. Sen tillfaller ju också vad som nämnts på ArenaNet - hårdvaruoptimeringar görs sist.

Sen huruvida det är korkat eller väl genomtänkt vet jag inte. Självklart finns det fler profiler att göra optimeringar efter, men samtidigt inga betatester efter optimeringarna är gjorda.

Tur man kör ett singel-kort, då slipper man struliga SLI/CF problem.

Skickades från m.sweclockers.com
HEADPHONES: Audio-Technica ATH-M50
Segas är inte uppkopplad
2012-08-06, 15:35   #33

xinux

Medlem

xinuxs avatar

Plats: Hudiksvall

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av redruM Visa inlägg
Ingen fara. Nejdå tycker bara att de har varit löjligt bra på att kommunicera vad som händer med spelet då det utvecklats. Sedan är ju spelet inte ens släppt och de har sagt att optimeringar görs sist. Tycker inte de kan vara tydligare än så. Som med alla andra MMO-utvecklare kommer de garanterat fortsätta optimera efter launch så om jag vore du skulle jag inte vara så orolig.
De är bra på att kommunicera, den punkten håller jag med om. Får hoppas på att det fortsätter med det efter release.
Skulle du kunna ge källa på att dom sagt det? Lyckas inte hitta det själv.
2012-08-06, 15:35   #34

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ferrat Visa inlägg
Vad tror du dina frame skapas av? informationen du får av servern, om du ser en gubbe röra på sig på din skärm, vart tror du din dator från den informationen ifrån? i GW1 krävs det mycket mindre info över nätverket iom att det är uppdelat och alla de mer krävande ställena är instanser där du inte behöver så mycket info från servern.

Spelar inte någon roll att det att trådat när informationen som krävs inte finns på din dator och anledningen till att man binder det till FPS är att 2 frames eller mer med samma info eller frames med ofärdig info ger antingen hackigt spel eller värre.

För 60FPS krävs en ny frame varje 1/60 eller varje 16,6666..ms, om du spelar ett spel med en ping på 150ms inser du redan där att trafiken måste skötas på något sett, det är därav många spel har en viss "buffer" på kommunikationen vilket gör att om du tar två datorer bredvid varandra i t.ex. GW2 och kör med två gubbar som springer bredvid varandra kommer det vara en viss diff mellan dem, är ni exakt lika kommer den datorn man tittar på alltid tro att den är först (har för mig att det är en 250ms buffer på GW1, kan vara 200).
Detta görs för att det är bättre än alternativet som isf är att "gissa" vart den andra gubben ska vara vilket leder till hoppig grafik när någon inte gör som datorn gissade när den genererade bilden, när du sedan har fler gubbar på skärmen är det mer vertices och texturer m.m. ja men en bra GPU / CPU klarar det med men problemet är att varje gubbe kräver en viss mängd bytes för att ge din dator den informationen som krävs och för att ge ett jämt game play för alla och för att bandbredd är dyrt så finns det vissa begränsningar, det är även saker på servern som påverkar.

Där har du då bandbredd begränsningen per spelare, det går bara att trycka in så mycket info där och kostnaden för bandbredd är hög och de försöker leverera en jämn spelupplevelse till alla så om servern och kan inte utgå från att alla sitter på 10/10 fiber. Har servern mer info att ge dig måste den skicka det i nästa packet vilket gör att det saknas info och datorn kan inte göra de uträkningar den själv ska göra och då blir inte din frame renderad = lägre frame rate.
Vad i hela friden svamlar du om?
Ta inte detta personligt nu, men inget av det du har skrivit ovan stämmer, det är svammel och visar att du inte vet vad du pratar om, alls.
Ta och lyssna på xinux då han försöker förklara för dig hur det fungerar.
Åter igen, bandbreddsbegränsningar har noll att göra med prestandan (Kort sagt: FPS) i Guild Wars 2, enklare än så blir det inte.
2012-08-06, 16:02   #35

KlyfftPotatis

Medlem

KlyfftPotatiss avatar

Plats: Nybro/Kalmar

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cyberz Visa inlägg
har ett gtx670 och hade runt 120fps som max med allt på.

i WvW när det var jätte mycket folk gick det ner rätt mycket men upplevde ingen lagg.
Jo.. En del personer har mycket mycket sämre dator än jag, men ändå så får dom bättre fps än så länge..
KlyfftPotatis är inte uppkopplad
2012-08-06, 16:15   #36

tvelander

Medlem

tvelanders avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KlyfftPotatis Visa inlägg
Jo.. En del personer har mycket mycket sämre dator än jag, men ändå så får dom bättre fps än så länge..
Kör inte CF. samma med wow kör jag 3x SLI och inte har över 1920x1080p så får jag mer lagg med 3x 680 en vad jag får med 1x 680 WoWs motor är helt värdelöss bara för att folk som har 7 år gammla datorer ska kunna spela spelet.
i7 3930k 5GHz | 3x GTX Titan @ 1232Mhz | 1x Intel 520 240GB | 7xSamsung 830 120GB | PCI-Drive OCZ Revodrive 3x2 240GB | 2xWD Green 3TB | MSI Big Bang-XPower II | Case 900D | 3x BenQ XL2720T 120Hz | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 4x8GB (32GB) | Corsair AX 1200i | Asus Xonar Essence STX | Ducky G2Pro Tenkeyless MX Red PBT White engraved | Feenix Nascita | DT990 250Ω | Corepad XXXL | LooP- 360-RES-BAY-MOFSET-480-120-CHIPSET-CPU-RES
tvelander är inte uppkopplad
2012-08-06, 16:16   #37

tvelander

Medlem

tvelanders avatar

Citat:
GW2 kräver inte mer än WoW grafiskt, WoWs motor är ganska high end med alla uppdateringar de gjort.
Om du har så på öppna ytor ligger problemet någonstans i klienten eller din dator, drivers m.m. kan spela in.
WoWs motor är inte High end kolla bara på vad du behöver för hårdvara för att spela wow XD

http://us.battle.net/support/en/arti...ld-of-warcraft
i7 3930k 5GHz | 3x GTX Titan @ 1232Mhz | 1x Intel 520 240GB | 7xSamsung 830 120GB | PCI-Drive OCZ Revodrive 3x2 240GB | 2xWD Green 3TB | MSI Big Bang-XPower II | Case 900D | 3x BenQ XL2720T 120Hz | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 4x8GB (32GB) | Corsair AX 1200i | Asus Xonar Essence STX | Ducky G2Pro Tenkeyless MX Red PBT White engraved | Feenix Nascita | DT990 250Ω | Corepad XXXL | LooP- 360-RES-BAY-MOFSET-480-120-CHIPSET-CPU-RES
2012-08-06, 17:01   #38

Ferrat

Medlem

Ferrats avatar

Plats: Zion

Registrerad: apr 2004

@xinux
Nu vet jag inte vad du skrivit för typ av spel men åter igen

Citat:
Ursprungligen inskrivet av http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2723293641#2
The frame rate loss in instances is normal because of the amount going on, not just on-screen but over the network too.
och om inte blue kan få dig att köpa att det inte funkar likadant i ett open world MMO som i dina spel så ja då får vi väl helt enkelt leva med att vi tror olika saker.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tvelander Visa inlägg
WoWs motor är inte High end kolla bara på vad du behöver för hårdvara för att spela wow XD

För att ett spel inte kräver mycket på low end sidan betyder inte att det inte är bra på high end?

http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/

Senast redigerad av Ferrat 2012-08-06 klockan 17:08.
Ferrat är inte uppkopplad
2012-08-06, 17:09   #39

Zaptoit

Medlem

Zaptoits avatar

Registrerad: jun 2011

Citat:

Grejen är ju att du inte behöver knappt något alls för att SPELA wow, det är därför det är så populärt och lättåtkomligt även för folk med kassa datorer. Men med allt ögongodis upcrankat så tar det rejält med saft, det är ett brett spektrum.

Senast redigerad av Zaptoit 2012-08-06 klockan 17:11.
Zaptoit är inte uppkopplad
2012-08-06, 17:15   #40

xinux

Medlem

xinuxs avatar

Citat:
@xinux
Nu vet jag inte vad du skrivit för typ av spel men åter igen

och om inte blue kan få dig att köpa att det inte funkar likadant i ett open world MMO som i dina spel så ja då får vi väl helt enkelt leva med att vi tror olika saker.
Han har fel. Blå text betyder inte att den är skriven av gud..
Spelet jag gjorde var ett nätverksspel som syncade vad alla spelare gjorde, och skickade det till andra, som ett mmo.

Citat:
För att ett spel inte kräver mycket på low end sidan betyder inte att det inte är bra på high end?
http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaptoit Visa inlägg
Grejen är ju att du inte behöver knappt något alls för att SPELA wow, det är därför det är så populärt och åtkomligt. Men med allt ögongodis upcrankat så tar det rejält med saft.
Att dom lagt på en massa överdrivna blur/bloom etc. effekter skulle jag inte säga gör motorn 'high-end', 'high-end' för mig är snarare en motor som levererar bra grafik med bra prestanda, något som WoW inte gör
2012-08-06, 17:19   #41

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Citat:
...och om inte blue kan få dig att köpa att det inte funkar likadant i ett open world MMO som i dina spel så ja då får vi väl helt enkelt leva med att vi tror olika saker...
Du trollar väl bara nu eller? =/
2012-08-06, 17:28   #42

chrisragnar

Medlem

Plats: nälden

Registrerad: jan 2008

Enda problemet jag har är att jag tenderar att bli lite illamående när jag spelar Gw2 vet inte om det är pga kameravinkeln eller lagg.
chrisragnar är inte uppkopplad
2012-08-06, 17:47   #43

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av chrisragnar Visa inlägg
Enda problemet jag har är att jag tenderar att bli lite illamående när jag spelar Gw2 vet inte om det är pga kameravinkeln eller lagg.
Det är på grund av att FOV:en (Field of view) i GW2 är väldigt begränsad, ihop med att man inte kan zooma ut särskilt mycket från karaktären. Läste det någonstans att det är ett medvetet val av ArenaNet då de vill att man känner sig "nära" sin karaktär.

2012-08-06, 18:03   #44

tvelander

Medlem

tvelanders avatar

Citat:
Han har fel. Blå text betyder inte att den är skriven av gud..
Spelet jag gjorde var ett nätverksspel som syncade vad alla spelare gjorde, och skickade det till andra, som ett mmo.

Att dom lagt på en massa överdrivna blur/bloom etc. effekter skulle jag inte säga gör motorn 'high-end', 'high-end' för mig är snarare en motor som levererar bra grafik med bra prestanda, något som WoW inte gör
Det är de jag menar ^^ tack för någon som också håller med
2012-08-06, 19:07   #45

A-gen

Medlem

Plats: Umeå

Registrerad: aug 2005

En sak som stör mig nåt så sjukt i den här tråden är att en del skeptiker låter som att de tycker sig veta ungefär hur lång tid det tar att optimera ett spel.

Newsflash:
Vi har ingen aning om hur många som jobbar med optimeringen, vi har ingen aning om hur svårt det är att optimera med de verktyg de har för sitt spel, vi har ingen aning om ifall eventuella FPS-problem är orsakade av bristfällig/avsaknad optimering eller av buggar, vi har ingen aning om hur mycket optimeringar de har i sina interna byggen som vi inte fått ta del av, vi vet inte hur mycket profiler från AMD och nVidia kommer påverka.
2012-08-06, 19:36   #46

Sockerpapi

Medlem

Så mycket fientlighet, jag förstår inte det...

Citat:
Ursprungligen inskrivet av A-gen Visa inlägg
En sak som stör mig nåt så sjukt i den här tråden är att en del skeptiker låter som att de tycker sig veta ungefär hur lång tid det tar att optimera ett spel.
Du har rätt vi vet inte det, men LOL det är väl ganska onödigt att störa dig "så sjukt" på det. Ta det lugnt, andas! Ingen skrev att vi vet hur lång tid det kommer att ta. Några av oss uttryckte oro men varför ska det vara nåt att störa sig på så mycket det förstår jag inte..

Citat:
Ursprungligen inskrivet av A-gen Visa inlägg
Newsflash:
Vi har ingen aning om hur många som jobbar med optimeringen, vi har ingen aning om hur svårt det är att optimera med de verktyg de har för sitt spel, vi har ingen aning om ifall eventuella FPS-problem är orsakade av bristfällig/avsaknad optimering eller av buggar, vi har ingen aning om hur mycket optimeringar de har i sina interna byggen som vi inte fått ta del av, vi vet inte hur mycket profiler från AMD och nVidia kommer påverka.
"Newsflash" var onödigt för vi VET redan att vi inte vet. Men ja du har rätt vi vet ingenting och det är därför vi kan hoppas. Här får du en helt egen "Newsflash": ingen här är emot spelet, eller emot dig, vi ser alla fram emot att lira GW2 den 25/28e.

Och Ferrat, du borde sudda inlägg nr 24 så att inte någon stackare läser det där och tror att det verkligen fungerar sådär.

Senast redigerad av Sockerpapi 2012-08-14 klockan 21:43.
Sockerpapi är inte uppkopplad
2012-08-06, 20:26   #47

redruM

Medlem

redruMs avatar

Registrerad: jan 2002

Citat:
De är bra på att kommunicera, den punkten håller jag med om. Får hoppas på att det fortsätter med det efter release.
Skulle du kunna ge källa på att dom sagt det? Lyckas inte hitta det själv.
Sure. Det har stått lite här och var bl.a. på deras blogg. "Now that we’re just two months away from launch, we’ll spend our remaining time optimizing, polishing, and balancing the game"

Källa: http://www.arena.net/blog/announcing...-2-launch-date
redruM är inte uppkopplad
2012-08-07, 00:51   #48

KlyfftPotatis

Medlem

KlyfftPotatiss avatar

Plats: Nybro/Kalmar

Registrerad: okt 2011

Citat:
Kör inte CF. samma med wow kör jag 3x SLI och inte har över 1920x1080p så får jag mer lagg med 3x 680 en vad jag får med 1x 680 WoWs motor är helt värdelöss bara för att folk som har 7 år gammla datorer ska kunna spela spelet.
Jo jag misstänkte det, menvid release så hoppas jag att man får mer effekt av 2 + GPUs än med bara 1..
KlyfftPotatis är inte uppkopplad
2012-08-08, 10:18   #49

LeafBox

Medlem

LeafBoxs avatar

Plats: Sverige ;)

Registrerad: nov 2008

På beta-forumet så var det väl känt att dom med nVidia hade lite mer problem än resten pga ngt med drivrutinerna, och att CF/SLI var så gott som obrukbart

Min rigg i sign höll sej på 60+ konstant (och har gjort i alla event förutom det första)
Så orolig är jag inte, men jag tycker dom borde lagt större tyngd på det tidigare så att dom kunde visa alla att det inte är ngt att oroa sej för.
CPU: i5 2500k+NH U12P @4.2Ghz | GPU: Gigabyte 7950 Windforce | MB: ASRock Z68 Extrem3 Gen3 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/HDD:Corsair F60/WD Black 500Gb | PSU: Corsair TX650 | Chassie: Define R3 | Skärm: SyncMaster P2770 | T-bord: Qpad MK-50 | Mus: Deathadder Respawn | Ljud: Z906/Tritton PC510
LeafBox är inte uppkopplad
2012-08-08, 10:20   #50

epatnor

Medlem

epatnors avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: nov 2004

2 saker som har hänt med min dator när jag har spelat GW2 BWE:

1. I BWE1 och BWE2 så verkade GW2 själv slå av SLI. Det funkade fint att starta spelet och spela, men jag hade lite åsikter hit och dit om prestanda (som, mycket riktigt, förbättrats massivt för varje BWE). Så när jag avslutade spelet för att kolla nVidia kontrollpanelen, så var SLI avslaget utan att jag själv gjort det.

2. I BWE3 så använde de ju en ny launcher (var det till BWE3 den kom?). Den var märklig för jag såg inte launchern när jag startade! Knappen i aktivitetsfält fanns där, men inget hände när jag tryckte på den. Efter en stunds felsökning så kom jag att tänka på att jag slagit igång SLI igen, och när jag deaktiverat SLI och startade launchern så fanns den där som den skulle.

Det senare exemplet påminde om när man har flera skärmar inställt men bara huvudmonitorn är igång, då man ser i aktivitetsfältet att man startat ett program men ser inte själva programmet. Det fanns för mig dock inget alternativ att "flytta" fönstret som man kan ibland i Windows.

Jag är nyfiken på om fler med SLI har upplevt liknande?

EDIT: Jag visste mycket väl att SLI inte skulle vara aktivt innan release, men man ville ju testa lite, och min launcher-bugg var väl ändå lite märklig?
epatnor är inte uppkopplad
2012-08-08, 10:45   #51

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av epatnor Visa inlägg
2 saker som har hänt med min dator när jag har spelat GW2 BWE:

1. I BWE1 och BWE2 så verkade GW2 själv slå av SLI. Det funkade fint att starta spelet och spela, men jag hade lite åsikter hit och dit om prestanda (som, mycket riktigt, förbättrats massivt för varje BWE). Så när jag avslutade spelet för att kolla nVidia kontrollpanelen, så var SLI avslaget utan att jag själv gjort det.

2. I BWE3 så använde de ju en ny launcher (var det till BWE3 den kom?). Den var märklig för jag såg inte launchern när jag startade! Knappen i aktivitetsfält fanns där, men inget hände när jag tryckte på den. Efter en stunds felsökning så kom jag att tänka på att jag slagit igång SLI igen, och när jag deaktiverat SLI och startade launchern så fanns den där som den skulle.

Det senare exemplet påminde om när man har flera skärmar inställt men bara huvudmonitorn är igång, då man ser i aktivitetsfältet att man startat ett program men ser inte själva programmet. Det fanns för mig dock inget alternativ att "flytta" fönstret som man kan ibland i Windows.

Jag är nyfiken på om fler med SLI har upplevt liknande?

EDIT: Jag visste mycket väl att SLI inte skulle vara aktivt innan release, men man ville ju testa lite, och min launcher-bugg var väl ändå lite märklig?
Jag satt med 2x 460GTX i BW3 innan jag switchade till ett 670GTX inför den senaste stresstestet.
I vilket fall som helst så fungerade SLI under BW3 för mig, dock var inte prestandan speciellt bra och jag blev less på microstuttering.. vilket är anledningen till att jag numera sitter på ett 670GTX =P
2012-08-08, 19:22   #52

krilliz

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sanazin Visa inlägg
Det är på grund av att FOV:en (Field of view) i GW2 är väldigt begränsad, ihop med att man inte kan zooma ut särskilt mycket från karaktären. Läste det någonstans att det är ett medvetet val av ArenaNet då de vill att man känner sig "nära" sin karaktär.

Usch ja

Som tur är för mig så mår jag inte illa men jag stör mig något ofantligt på det, känns hela tiden som att karaktären är i vägen lite för mycket när man vill titta långt fram eller uppåt. Här skulle jag gärna se att gör som i Smite, där ser man otroligt bra utan att karaktären är i vägen på något sätt + att man känner sig nära karaktären.

När spelet släpps så kommer jag "pusha" som bara den på det officiella forumet för att dom ska ändra på FOV:en eller ge oss möjligheten till att ändra den själva.
krilliz är uppkopplad nu
2012-08-10, 04:11   #53

KingCobra

Medlem

KingCobras avatar

Plats: Trollhättan

Registrerad: mar 2004

Spelade i stresstesten idag och hade absolut inga problem med fpsen. jag är kräsen så jag gissar att jag hade +60 fps hela tiden.
Fractal Design Define R3 USB 3.0, Titanium | Asus P8Z68-V GEN3 | Intel Core i5 2500K @ 4326 Mhz |2 x MSI Geforce GTX 560 Ti twin frozr 2 SLI | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP BLÅ | PS Corsair TX850W | SSD x 2 OCZ Agility 3 60/120 gig | Samsung syncmaster S27A950D 120hz | Corsair Vengeance M60 Gaming Mouse | Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Logitech G35 |
KingCobra är inte uppkopplad
2012-08-10, 08:43   #54

xinux

Medlem

xinuxs avatar

40-50 fps när folk är i närheten, 2 veckor kvar..
2012-08-10, 09:01   #55

LeafBox

Medlem

LeafBoxs avatar

Plats: Sverige ;)

Registrerad: nov 2008

90+ fps denna gången! Bäst hittils, jag är nöjd iaf

Stresstest idag IGEN!
"Thank you for all your help in today’s Stress Test!

We will be conducting a Stress Test on Friday, August 10 from 4:00 PM PACIFIC Time to 8:00 PM PACIFIC Time."
CPU: i5 2500k+NH U12P @4.2Ghz | GPU: Gigabyte 7950 Windforce | MB: ASRock Z68 Extrem3 Gen3 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/HDD:Corsair F60/WD Black 500Gb | PSU: Corsair TX650 | Chassie: Define R3 | Skärm: SyncMaster P2770 | T-bord: Qpad MK-50 | Mus: Deathadder Respawn | Ljud: Z906/Tritton PC510
LeafBox är inte uppkopplad
2012-08-10, 10:55   #56

Hjulstad

Medlem

Registrerad: aug 2010

Hade V-sync aktiverad på stresstestet och höll sig stabilt på 60 fps med enstaka droppar till 55fps.. dock va detta i Spvp..

Upplösning 1920x1080p och allt på high, vissa saker på Ultra till och med
CPU:i7 950 @ 4ghz HT-EnabledCPU-Kylare: Antec Kühler H2O 620 + Scythe GT 1850rpm PushModerkort:MSI Big Bang X-Power X58 Chassi: Antec Performance P182 Miditower PSU: Corsair Powersupply 750W Black Ram: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 12GB GPU: GIGABYTE GTX670 OC Windforce 3X HDD: Corsair SSD Force Series 120GB Skärm: Samsung TFT 27" S27A550H LED
Hjulstad är inte uppkopplad
2012-08-10, 11:04   #57

KingCobra

Medlem

KingCobras avatar

Plats: Trollhättan

Registrerad: mar 2004

Då blir det uppesittarkväll igen då.... 01.00 inatt öppnar stresstestet..
Fractal Design Define R3 USB 3.0, Titanium | Asus P8Z68-V GEN3 | Intel Core i5 2500K @ 4326 Mhz |2 x MSI Geforce GTX 560 Ti twin frozr 2 SLI | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP BLÅ | PS Corsair TX850W | SSD x 2 OCZ Agility 3 60/120 gig | Samsung syncmaster S27A950D 120hz | Corsair Vengeance M60 Gaming Mouse | Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Logitech G35 |
KingCobra är inte uppkopplad
2012-08-10, 11:15   #58

drefk2000

Medlem

drefk2000s avatar

Registrerad: maj 2012

Jag hade inga problem alls med FPS. Jag tror också som du säger i trådstarten att det blir bättre med nyare uppdaterad klient.
2 x Corsair SSD Force Series 3, 90GB i Raid 0 (Boot)/Corsair SSD Force Series 3, 240 Gb
Chieftec Nitro Series BPS-1200, BD-5300S, Cooler Master Centurion 5 II Midi Tower
drefk2000 är uppkopplad nu
2012-08-11, 10:44   #59

chrisragnar

Medlem

Plats: nälden

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sanazin Visa inlägg

Det har du nog rätt i. Nu senaste testerna så kunde man komma ut längre och jag upplevde inget illamående. Men tänkte faktiskt på att jag kände mig mer frånkopplad från min karaktär
chrisragnar är inte uppkopplad
2012-08-11, 11:00   #60

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av chrisragnar Visa inlägg
Det har du nog rätt i. Nu senaste testerna så kunde man komma ut längre och jag upplevde inget illamående. Men tänkte faktiskt på att jag kände mig mer frånkopplad från min karaktär
Jag som trodde att jag satt och inbillade mig! Var tvärsäker på att man kunde zooma längre ifrån karaktären i de två senaste stresstesterna, rätt skönt att slippa huvudvärk.. men jag håller med dig om det sista =P