Varför kan jag inte använda vissa vapen fast jag har den leveln ?

Permalänk

Varför kan jag inte använda vissa vapen fast jag har den leveln ?

Har märkt att på vissa vapen man kan köpa i "affären" så står det med röd text kanske "use level 24" men fast man har den leveln så kan jag inte använda den, varför ? Lika gäller Armor med mera. Hur gör man så man är behörig med alla schyssta prylar ?

Permalänk
Medlem

du kan inte använda allt i spelet, beror på vilken profession(klass) du spelar dom använder olika armor typer som står längst ner på itemet om du kan använda eller inte, samma sak med vapen du kan inte använda alla utan bara vissa typer som står under "H" skills and traits sedan weapon skills.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Skrivet av Mundii:

du kan inte använda allt i spelet, beror på vilken profession(klass) du spelar dom använder olika armor typer som står längst ner på itemet om du kan använda eller inte, samma sak med vapen du kan inte använda alla utan bara vissa typer som står under "H" skills and traits sedan weapon skills.

Okej men finns det ett sätt att "låsa upp" dom då så man kan använda dom ? Eller är det olika till alla raser ?

Permalänk
Medlem

du låser upp skills med ett vapen genom att du dödar mobs.
du kan fortfarande köpa ett vapen du har tillgång till dock.
raser har inget med weaponskills att göra, har endast med klasser o göra.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Skrivet av Mundii:

du låser upp skills med ett vapen genom att du dödar mobs.
du kan fortfarande köpa ett vapen du har tillgång till dock.
raser har inget med weaponskills att göra, har endast med klasser o göra.

Men alltså om jag vill köpa tex ett svärd då kan jag köpa den men kan inte använda den fast min level är densamme som krävs.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Tack

Permalänk
Medlem

Om du läser på den röda texten så står det ganska klart och tydligt att det inte går att använda för din klass. Så vet inte hur du kan missa när du nämner att du läst den röda texten?...

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Skrivet av r3flex:

Om du läser på den röda texten så står det ganska klart och tydligt att det inte går att använda för din klass. Så vet inte hur du kan missa när du nämner att du läst den röda texten?...

Tar du för givet att alla kan engelska eller ?

Permalänk
Medlem

Om man spelar ett engelskt mmo så bör man ha viss koll på engelska, annars lär det bli en väldigt jobbig tid.

Om du inte kan engelska så använd Google translate får att översätta texten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Tar du för givet att alla kan engelska eller ?

Det är något man borde kunna ta för givet om en specifik fråga om en spelmekanik ges(i ett engelskt spel). Om han inte kunde läsa texten borde han kunnat säga det i sin post.

För övrigt så kommer då inte en länk till en engelsk sida med hjälp att ge honom några bättre förutsättningar vilket det verkade göra då han tackade

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Tar du för givet att alla kan engelska eller ?

Ja, jag tar för givet att du ska förstå 6 engelska ord i ett engelskt mmo år 2012...

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Är man 30 och har någon som helst koppling till datorer så är det normalt att man antar att personen ifråga har iaf grundläggande kunskaper i engelska. Som jag sa förut, mitt bästa tips är att du går med i ett svenskt gille så kan du få hjälp när problem uppstår. Känns ju lite dumt att GW2-forumet ska vara undervisning i engelska.

Permalänk
Medlem

För att förklara så tydligt som det går, alla vapen som det står med röd text; "Weapon type unusable by your profession" kan du då inte använda. Samma princip gäller om det står "Armor" istället för "Weapon". Ha det som grundtanke kring alla saker i spelet, är något rött kan du inte använda det!

Mycket saknyttig information kring vapen och vilka klasser(professions) som kan använda specifika typer av vapen finns nedan. Följ länken i denna text och scrolla ner en bit så hittar du rätt.

Skrivet av punchline82:

Tar du för givet att alla kan engelska eller ?

Svenska skolor har haft obligatorisk med kurser i Engelska sedan dryga 60år tillbaka, om man får godkänt så kan man tycka att man borde ha tillräckligt med kunskaper att kunna greppa Engelsk text. Även om det är ovanligt för en Svensk person att inte kunna Engelska så förekommer det givetvis, dock mer vanligt bland de äldre generationerna. Rekommenderar dig att lära dig engelska bättre om du nu inte kan, underlättar inte bara när du surfar runt på webben utan även när du reser utomlands eller söker jobb.