Permalänk

Planetside 2

Skamligt att det inte varit någon Sweclockers tråd dedikerad till Planetside 2 ännu :). Hur som haver, spelade Alphan + Betan sen ett par månader efter full release, sen slutade jag spela tvärt av någon anledning.

Nu nästan ett år senare så är man "mellan spel", går och väntar på ESO och hade inte mycket att spela, installerade då åter PS2 och är mycket överraskad över den progress SOE har gjort med spelet, tycker nu att spelet är MYCKET underhållande och den servern jag spelar på EU - Miller har en mycket god population av spelare.

För er som en gång spelade Planetside 2 och slutade, ge spelet en chans till, speciellt om ni är som mig och går och väntar på kommande MMOs.

Länkar in en PS2 video/recension som sammanfattar lite de förändringar som har skett under året bättre än vad jag skulle kunna göra :

Ett annat tips är att köra spelet i Ultra läge, som inte går att välja via Settings menyn, det får spelet att se jävligt snyggt ut, dock måste man redigera en .ini fil som heter UserOptions.ini som ligger i följande sökväg :

C:\Users\Public\Sony Online Entertainment\Installed Games\PlanetSide 2\UserOptions.ini

Hitta och ersätt följande parametrar i ini filen med dessa nedan :

Citat:

[Display]
FullscreenRefresh=0
Maximized=0
RenderQuality=1.000000
FullscreenWidth=1920
FullscreenHeight=1080
WindowedWidth=1024
WindowedHeight=768
Mode=Fullscreen
FullscreenMode=Fullscreen

[Rendering]
GraphicsQuality=4
TextureQuality=0
TerrainLOD=4
FloralDistanceScale=2.000000
ShadowQuality=3
RenderDistance=6000.000000
Gamma=0.500000
MaximumFPS=120
UseLod0a=0
OverallQuality=-1
LightingQuality=4
EffectsQuality=4
TerrainQuality=4
FloraQuality=4
ModelQuality=4
MotionBlurQuality=4
BlurQuality=4
AOQuality=4
AmbientOcclusionQuality=4
ParticleQuality=4
VerticalFOV=55
FloralLOD=4
EffectsLOD=4
ParticleLOD=4
ParticleDistanceScale=2.000000
EffectsDistanceScale=2.000000
FogShadowsEnable=1
MotionBlur=1
VSync=0
AO=1
GpuPhysics=3

Och voila, så kör ni spelet i Ultra läge vilket är otroligt snyggt.

Permalänk
Medlem

Ja du...mer än hälften av parametrarna existerar inte i ini-filen. Kanske har nån patch ändrat detta.

De få parametrar jag kunde höja, oftast från 3 till 4 verkade inte göra nån skillnad.

Permalänk
Medlem

Får väl ge det en chans. Dock inte så kul i 20 fps...

edit: Jäääääävlar. En patch på 8Gb...
Kommer ta ett år...

Permalänk

Ja jag har fått ihop ett par timmar, det är riktigt skoj faktiskt. Spelar med Trident en VS outfit på Cobalt (BR 54), rekomenderas, vi använder mumble och ingame voip.
Har även en TR på Woodman (BR 55), men har inte hittat någon bra outfit där, några tips?.

Rekomenderar Wrel på youtube om man behöver lite planetside pepp och tips: http://www.youtube.com/watch?v=YdY2Kzu4phg&feature=c4-overvie...

Permalänk
Skrivet av HasseAro:

Ja du...mer än hälften av parametrarna existerar inte i ini-filen. Kanske har nån patch ändrat detta.

De få parametrar jag kunde höja, oftast från 3 till 4 verkade inte göra nån skillnad.

Okay, märkligt, jag märkte en klar skillnad, du kan även kontrollera om du lyckats aktivera Ultra texturer om du går in i Settings/Video options i spelet, det står då under Texturer : Ultra istället för : High.

Av vad jag har läst så är det specefikt följande parametrar som aktiverar ultra läget :
TextureQuality=0
OverallQuality=-1

Men googla annars Planetside Ultra settings så hittar du trådarna på Planetside 2 egna forum angående detta.

För de som spelar på EU Miller och är NC så kan jag rekommendera Outfitten WASP där jag själv nu är trial medlem, men de verkar mycket seriösa.

Permalänk

Plockade upp detta idag.. måste ju prova liksom N¨ån som nyss börjat lira och som har några tips till en grön?

Permalänk
Skrivet av superzebb:

Plockade upp detta idag.. måste ju prova liksom N¨ån som nyss börjat lira och som har några tips till en grön?

Använd dig av INSERT för att autojoina grupper och gå med din grupp ;P

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Skrivet av superzebb:

Plockade upp detta idag.. måste ju prova liksom N¨ån som nyss börjat lira och som har några tips till en grön?

Vilken server och vilket empire spelar du? Kanske kan tipsa om någon bra outfit eller vapen.
Annars är det bara att försöka rulla med en grupp. Behöver inte vara en stor blobb, men bara du inte springer helt själv. Börja med support, medic/healing eller engi/repair och fokusera på att vara hjälpsam över kills. Annars om man bara går in för att få mycket kills kan man lätt bli lite avskräckt i början. Innan man börjar få en känsla för spelet.

Permalänk
Medlem

De har gjort tydliga förbättringar, jag ger dem det. Äntligen finns det nu en ö för training/simulation där man kan testa allt, och där får man pröva sig fram mot både vänner och fiender (varför man nu skulle vilja testskjuta på allierade) och interfacet för kartan har förenklats avsevärt. Det går fortfarande att lägga till de filter man vill ha, men kartans startskärm är inte längre den äckliga röra som var.

Skada känns som att den ökat, vilket jag tycker är bra. Infanteri verkar dö fortare, så även jag, och det är nu möjligt att som reaver med rocketpods ta ut en magrider. Det var tidigare omöjligt (typ). Pistolen kanske är lite väl bra, jag hann nu bara testa för en väldigt kort stund inatt, men jag gillade den nya versionen högt över den förra i varje fall. Den förra fick mig att helt ta bort PS2 och lägga ned. Tack vare denna tråd tror jag att jag ger detta ett par chanser till, åtminstone, även fast det fortfarande mest får mig att sakna PS1 något otroligt.

Huvudsakligen mötte jag tanks och i princip uteslutande infiltrators. De gick på kraftgeneratorerna nästan som AI-styrda lemmings, men jag får se om det fortfarande är fiendens huvudsakliga strategi eller om de även kan spela på andra vis

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk

Ska nog testa det nu, såg att det var free to play, hur funkar det tycke ni som spelar? Är det ballanserat mellan factions vapen osv?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Ska nog testa det nu, såg att det var free to play, hur funkar det tycke ni som spelar? Är det ballanserat mellan factions vapen osv?

Lirade för ett bra tag sedan... kan kännas lite obalanserat då det är Pay2Win men det fungerar ganska bra och det är riktigt grymt när man hamnar mitt i ett megaslag som varar i flera dygn

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Hur är det pay2win då? Och vilken faction ska man köra?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Lirade för ett bra tag sedan... kan kännas lite obalanserat då det är Pay2Win men det fungerar ganska bra och det är riktigt grymt när man hamnar mitt i ett megaslag som varar i flera dygn

Planetside 2 är raka motsatsen till pay2win. Alla standard vapen är duktigt starka och även de mest versatila. Visst, vill du ha extremt nischade vapen så kan du köpa dem (som även kan köpas för certs, som inte kostar RL pengar) men då miljön skiftar så ofta och det kan gå snabbt att röra sig mellan de små baserna så är det alltid av mest använding att använda sig av standard vapnena, som är gratis. Sen att du kan köra allt på "trial" och testa dem in-game helt gratis tycker jag är ett underbart system, likväl som deras VR.

Sen, gnäller du för att du hävdar att det är "pay2win" (som för övrigt är helt felt) eller gnäller du för att du måste betala spelutvecklare för det fantastiska jobbet de har gjort och slitit för i åratal bara för att du ska kunna spela gratis?

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisilicous:

Planetside 2 är raka motsatsen till pay2win. Alla standard vapen är duktigt starka och även de mest versatila. Visst, vill du ha extremt nischade vapen så kan du köpa dem (som även kan köpas för certs, som inte kostar RL pengar) men då miljön skiftar så ofta och det kan gå snabbt att röra sig mellan de små baserna så är det alltid av mest använding att använda sig av standard vapnena, som är gratis. Sen att du kan köra allt på "trial" och testa dem in-game helt gratis tycker jag är ett underbart system, likväl som deras VR.

Sen, gnäller du för att du hävdar att det är "pay2win" (som för övrigt är helt felt) eller gnäller du för att du måste betala spelutvecklare för det fantastiska jobbet de har gjort och slitit för i åratal bara för att du ska kunna spela gratis?

Man får ju en klar fördel om man betalar riktiga pengar.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Är det fortfarande beta? Står Iaf. det på https://players.planetside2.com/#!

Aja tankar ner det nu, ska bli intressant å testa.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Är det fortfarande beta? Står Iaf. det på https://players.planetside2.com/#!

Aja tankar ner det nu, ska bli intressant å testa.

Nja, alltså: Det är players.planetside2.com som nog är i beta, inte Planetside 2 i sig.

Permalänk

Behöver hjälp med bug i ps2!
#14110507

Permalänk

Har testa ps2 nu och tycker det är rätt skoj, mycket vanebildande om inte annat.

Skumt att det har varit så tyst om detta spel på Sweclockers, jag kan verkligen rekommendera det, är helt gratis att spela så why not.

Mass-fighterna är episka. Det är jävla skoj när 3 factions möts på ett ställe.

Här är en in game film https://www.youtube.com/watch?v=atT736FbV4U om folk är nyfikna på hur det kan se ut.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Man får ju en klar fördel om man betalar riktiga pengar.

Klar fördel? Nämn en sak som ger någon som betalat ett övertag över någon som spelar gratis.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisilicous:

Planetside 2 är raka motsatsen till pay2win. Alla standard vapen är duktigt starka och även de mest versatila. Visst, vill du ha extremt nischade vapen så kan du köpa dem (som även kan köpas för certs, som inte kostar RL pengar) men då miljön skiftar så ofta och det kan gå snabbt att röra sig mellan de små baserna så är det alltid av mest använding att använda sig av standard vapnena, som är gratis. Sen att du kan köra allt på "trial" och testa dem in-game helt gratis tycker jag är ett underbart system, likväl som deras VR.

Sen, gnäller du för att du hävdar att det är "pay2win" (som för övrigt är helt felt) eller gnäller du för att du måste betala spelutvecklare för det fantastiska jobbet de har gjort och slitit för i åratal bara för att du ska kunna spela gratis?

Skrivet av Weuffelhjaern:

Klar fördel? Nämn en sak som ger någon som betalat ett övertag över någon som spelar gratis.

Har för mig att när jag spelade så tyckte jag det var EXTREMT svårt/tog lång tid att skaffa de bästa vapnena utan att betala.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Klar fördel? Nämn en sak som ger någon som betalat ett övertag över någon som spelar gratis.

Skrivet av Rydisen:

Har för mig att när jag spelade så tyckte jag det var EXTREMT svårt/tog lång tid att skaffa de bästa vapnena utan att betala.

Som sagt, om man inte betalar så tar det 13 evigheter att få tillräckligt med credits för att köpa nya saker.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Som sagt, om man inte betalar så tar det 13 evigheter att få tillräckligt med credits för att köpa nya saker.

Ja det är bara a matter of time, inge pay to win som andra free 2 play är.

Något måste dom ju få in pengar på, har nog kosta en hel del att utveckla, massa olika teams på Sony som har jobbat med det. Så det är inte fair å klanta ner på det. Utan att betala ett öre så kan du få samma saker som folk som betalar, det är win win för alla.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Hur är det pay2win då? Och vilken faction ska man köra?

Man kan köpa massvis med grejer för riktiga pengar.

Skrivet av blue eyed devil:

Ja det är bara a matter of time, inge pay to win som andra free 2 play är.

Men herregud, det är typ definitionen av pay to win.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av deadich:

Man kan köpa massvis med grejer för riktiga pengar.

Men herregud, det är typ definitionen av pay to win.

Men om du jämför med vissa andra f2p spel så kan man inte spela hela spelet utan att köpa vissa saker, här kan du det, så på så sätt är det inge pay to win.

Du kan ha lika kul utan att betala, och du känner dig inte som en andra klassens-invånare/spelare.

Värför är folk så jäkla buttra, negativa, skeptiska och ruttna? Det är fucking gratis och dessutom ett snyggt och jäkligt kul spel, tror folk som uttalar sig negativt om ps2 inte ens har testat det. Vad begär du liksom? Att det ska vara gratis och alla ska ha samma saker från början?, att ingen ska ha exp boost osv., vem ska betala för det då? Det låter som du bara vill ha å ha utan att ge något tillbaka, inge illa menat, men jag gillar det här upplägget, lite som league of legends, jag tänker köpa lite skins å så bara för å stödja dom och det otroliga arbete dom har lagt ner.

http://cdon.se/spel/planetside_2-20641713 efter trailern så kommer klipp om skapandet av spelet rätt intressant faktiskt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Men om du jämför med vissa andra f2p spel så kan man inte spela hela spelet utan att köpa vissa saker, här kan du det, så på så sätt är det inge pay to win.

Du kan ha lika kul utan att betala, och du känner dig inte som en andra klassens-invånare/spelare.

Värför är folk så jäkla buttra, negativa, skeptiska och ruttna? Det är fucking gratis och dessutom ett snyggt och jäkligt kul spel, tror folk som uttalar sig negativt om ps2 inte ens har testat det. Vad begär du liksom? Att det ska vara gratis och alla ska ha samma saker från början?, att ingen ska ha exp boost osv., vem ska betala för det då? Det låter som du bara vill ha å ha utan att ge något tillbaka, inge illa menat, men jag gillar det här upplägget, lite som league of legends, jag tänker köpa lite skins å så bara för å stödja dom och det otroliga arbete dom har lagt ner.

http://cdon.se/spel/planetside_2-20641713 efter trailern så kommer klipp om skapandet av spelet rätt intressant faktiskt.

Jag har inga problem med det alls, men jag tycker att ni försvarar det lite för hårt bara.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Aja här är en

snubbe som pratar just om det (f2p i ps2), buggarna han pratar om är nog borta nu, är ju ett år sedan han gjorde detta klipp.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Som sagt, om man inte betalar så tar det 13 evigheter att få tillräckligt med credits för att köpa nya saker.

Att det tar lite längre tid är INTE Pay2Win. Pay2Win är när du kan köpa saker som andra inte kan få tag på, som har MYCKET bättre stats än vad som finns att få tag på genom att spela.

ALLA kan få ALLTING i Planetside2 UTAN att behöva betala. det är Free2Play. Vapen som du börjar med är mycket bra, vapen som du köper senare är bara SIDOgraderingar, Alltså, dom är lika bra som vapnen du börjar med (t.ex. Så har ett vapen lägre skada, men skjuter lite snabbare. Ett annat gör lite mer skada, men når väldigt kort och är segt att ladda om.)

Du bör lära dig vad P2W betyder innan du kallar nånting det.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk

Varför säger folk att det är pay to win? Det enda man endast kan köpa med pengar är ju cosmetics eller har jag missat något? Spelat i typ 4 dagar och redan låst upp det jag behöver; schysst vapen till medic med attachments, revive granade och fullt uppgraderad healing tool

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Limerence:

Varför säger folk att det är pay to win? Det enda man endast kan köpa med pengar är ju cosmetics eller har jag missat något? Spelat i typ 4 dagar och redan låst upp det jag behöver; schysst vapen till medic med attachments, revive granade och fullt uppgraderad healing tool

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan även köpa vapen för "station casg=SC" som är valuta som köps för IRL-pengar. De ser ut som "guldmynt" in-game i shoppen.

Sen säger folk att det är pay2win för att de inte har en aning om vad pay2win är=)

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Avstängd