Sidan 175 av 175 « Första 75125165172173174 175

Verktyg Visningsval
2011-06-03, 08:56   #5221

JMicke

Medlem

JMickes avatar

Plats: Norrbotten

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Överkill Visa inlägg
Vet inte riktigt vilken klass jag vill spela.

Funderar på att spela en Assassin, hur står dem sig på level 80?

I PvE och PvP? Kan man prestera något alls utan PvP 10 och full gear som en 'Sin? Är man ignorerad när man letar grupp som så många andra stealthers i spel?

Hur är det att solo PvEa? Är det drägligt?
Har ingen assassin karaktär så jag kan inte uttala mig om hur den är. Men du kan ju kolla lite om vad folk skriver om de olika klasserna på AoC klass forum, då kan du få en inblick i vad de tycker om de olika klasserna.

Att spela solo i AoC fungerar utmärkt, även om jag skulle rekommendera att du iaf join'ar ett gille, det har sina fördelar. Det man går miste om man inte deltar i grupp quest'ar är att den bästa utrustningen fås genom dem...
JMicke är inte uppkopplad
2011-06-06, 15:32   #5222

magnum92

Medlem

Plats: Östersund

Registrerad: nov 2007

För er som är sugna på hur endgame gameplay ser ut så har jag en Youtube kanal med lite videos på instancer vi spelar på level 80, från expensionen.

Här är en video från en av de svårare Hardmode instancerna i Khtai. kallad Kang Pagoda. Kör man på Normalmode dödar man de tre gubbarna framför bossen försig utan att ha startat bossfighten, med hardmode startar vi bossfighten och dödar alla adds för att senare gå över till bossen. Detta gör att en tank måste solotanka tre mobs samtidigt (en jävla utmaning) medan en annan tank håller bossen (Den feta snubben i sängen) upptagen .

Det är jag som är Moriala (Guardian) i videon, spelar ni på servern Crom EU kan ni gärna kontakta mig om ni undrar något. Lägg till som friend ingame bara.
magnum92 är inte uppkopplad
2011-06-24, 20:32   #5223

Gi][Gurra

Hedersmedlem

Gi][Gurras avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: maj 2002

Jag har bestämt mig för att installera aoc igen. Kommer sätta igång ordentligt fr.o.m. nästa helg(bortrest kommande veckan). Några andra swecare som vill hänga på att köra allt från starten? Blir så mkt roligare att lira med andra . Ska vi lägga upp någon irc-kanal för att samlas på?

Behöver inte nödvändigtvis vara nya spelare, bara nya karaktärer. Sedan skulle mm ju kunna dokumentera hela kalaset också, starta en liten fun-guild och även göra det lite semi-letsplay-aktigt

Senast redigerad av Gi][Gurra 2011-06-24 klockan 20:53.
2011-06-25, 23:48   #5224

JMicke

Medlem

JMickes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra Visa inlägg
Jag har bestämt mig för att installera aoc igen. Kommer sätta igång ordentligt fr.o.m. nästa helg(bortrest kommande veckan). Några andra swecare som vill hänga på att köra allt från starten? Blir så mkt roligare att lira med andra . Ska vi lägga upp någon irc-kanal för att samlas på?

Behöver inte nödvändigtvis vara nya spelare, bara nya karaktärer. Sedan skulle mm ju kunna dokumentera hela kalaset också, starta en liten fun-guild och även göra det lite semi-letsplay-aktigt
Du glömde ange vilken server du tänkt spela på, fast grupp spel låter mer som PVE spel på Crom. Det är dock en liten nackdel med att tillhöra ett litet guild. Numera finns det ju en guild ranking där man får lite extra grejer när ens guild stiger i rankingen. Du kan läsa lite om vad man får på de olika nivåerna på http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=209817

Inge större fördelar men ändå.
Jag håller dock på med flera karaktärer samtidigt, har flera som inte nått 80 än, dessutom så skall man ju också jobba på ens lvl 80 karaktärers faktioner i Godslayer expansionen.
Om du skapar en ny karaktär skulle jag rekomendera dig att köpa expansionen och se till att skapa en Khitansk karaktär, då kommer du till Gateway of Khitai efter att du lämnat Tortage.
2011-06-26, 10:50   #5225

Gi][Gurra

Hedersmedlem

Gi][Gurras avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: maj 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JMicke Visa inlägg
Du glömde ange vilken server du tänkt spela på, fast grupp spel låter mer som PVE spel på Crom. Det är dock en liten nackdel med att tillhöra ett litet guild. Numera finns det ju en guild ranking där man får lite extra grejer när ens guild stiger i rankingen. Du kan läsa lite om vad man får på de olika nivåerna på http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=209817

Inge större fördelar men ändå.
Jag håller dock på med flera karaktärer samtidigt, har flera som inte nått 80 än, dessutom så skall man ju också jobba på ens lvl 80 karaktärers faktioner i Godslayer expansionen.
Om du skapar en ny karaktär skulle jag rekomendera dig att köpa expansionen och se till att skapa en Khitansk karaktär, då kommer du till Gateway of Khitai efter att du lämnat Tortage.
yes, men hamnade på Fury (pvp) då min kompis som prövar spelet var väldigt inne på att vi skulle vara på en pvp-server

Jag har 2st lv80 och en 73 från tidigare, men har itne tänkt att spela på dem. Har just nu skapat en demonologist (som jag antar fortfarande är helt värdelös i 1v1-pvp )
2011-06-28, 07:32   #5226

Handa

Medlem

Handas avatar

Plats: Arlanda!

Registrerad: nov 2002

Jag och två polare började spela i förrgår. Måste säga att det verkar vara lite bättre polerat nu jämfört med release. Har dock bara kommit till level 30 men Gateway of Khitai var en rätt rolig zon.
Handa är inte uppkopplad
2011-06-30, 18:50   #5227

JMicke

Medlem

JMickes avatar

AoC update 2.6 idag, verkar bla innehålla F2P uppdatering, iaf om man skall tro på detta: http://forums-eu.ageofconan.com/show...9&postcount=25

Edit: Lauch trailer

Senast redigerad av JMicke 2011-06-30 klockan 21:01.
2011-06-30, 23:47   #5228

cAWPer

Medlem

cAWPers avatar

Plats: Sundsvall

Registrerad: aug 2008

Japp, age of conan är free to play nu. Gladare än någonsin är jag då jag är ett fett fan av aoc! Ska bli så skojj att spela på min assassin igen, har inte lirat på 6 månader. :Shadowish in-game bara o adda om nån vill surra eller ha hjälp

EDIT* klockan 2 inatt öppnar dom servrarna
2011-07-04, 22:05   #5229

Death On Wings

Medlem

Death On Wingss avatar

Plats: Åmål

Registrerad: dec 2001

Försökte spela det här nu när det blivit gratis men tyvärr var det lika tråkigt som jag mins det. Min 65barbar får helt enkelt stå stilla några år till.

PvP delen av spelet känns totalt meningslös tills man blir level 80 då det inte finns en gnutta belöning för att spela det.
2012-08-17, 00:06   #5230

lolislove

Medlem

Registrerad: nov 2011

Hej, som det ser ut har det inte varit mycket aktivitet i denna tråd på över ett år. Jag gör ett tappert försök att få igång den igen med en fråga. Jag har spelat AoC sporadiskt i några år nu och tycker det är helt okej. Innan sommarn så lvla jag och brorsan upp varsina nya karaktärer. Nu har vi gjort nya karaktärer igen men nu på en PvP-server. Jag kör assassin, min första sådana och nu till frågan:

Var hittar jag en PvP-build som gäller för nuvarande version 3.3.5? Jag har inte hittat en enda feat-planner till spelet. De är antingen "trasiga" eller ouppdaterade. Söker någon med en Assasssin (PvP-build) som skulle kunna dela med sig av sin build.
lolislove är inte uppkopplad
2012-08-21, 06:54   #5231

Alxir

Medlem

Plats: Växjö

Registrerad: jun 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lolislove Visa inlägg
Hej, som det ser ut har det inte varit mycket aktivitet i denna tråd på över ett år. Jag gör ett tappert försök att få igång den igen med en fråga. Jag har spelat AoC sporadiskt i några år nu och tycker det är helt okej. Innan sommarn så lvla jag och brorsan upp varsina nya karaktärer. Nu har vi gjort nya karaktärer igen men nu på en PvP-server. Jag kör assassin, min första sådana och nu till frågan:

Var hittar jag en PvP-build som gäller för nuvarande version 3.3.5? Jag har inte hittat en enda feat-planner till spelet. De är antingen "trasiga" eller ouppdaterade. Söker någon med en Assasssin (PvP-build) som skulle kunna dela med sig av sin build.
Tjenare!

Iochmed att yg lagt ner sin verksamhet så skulle jag rekommendera assassinshideout, eftersom du vill ha lite Sin råd

http://forum.assassinshideout.com/vi....php?f=7&t=360

FC jobbar tydligen med nån form av ingame-featsharing såhär efter att multi-speccs introducerats, men det dröjer nog ett litet tag tills det är klart

Senast redigerad av Alxir 2012-08-21 klockan 07:06.
Alxir är inte uppkopplad
2012-08-22, 20:52   #5232

lolislove

Medlem

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Alxir Visa inlägg
Tjenare!

Iochmed att yg lagt ner sin verksamhet så skulle jag rekommendera assassinshideout, eftersom du vill ha lite Sin råd

http://forum.assassinshideout.com/vi....php?f=7&t=360

FC jobbar tydligen med nån form av ingame-featsharing såhär efter att multi-speccs introducerats, men det dröjer nog ett litet tag tills det är klart
Ah, tackar och bockar!
Ja (not so)FunCom brukar inte stressa med att göra nytt inte. Men de har väl Secret World att tänka på. Jag antar att du kör Conan, kanske kan lira lite?
lolislove är inte uppkopplad
2012-08-23, 01:40   #5233

Alxir

Medlem

Plats: Växjö

Registrerad: jun 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lolislove Visa inlägg
Ah, tackar och bockar!
Ja (not so)FunCom brukar inte stressa med att göra nytt inte. Men de har väl Secret World att tänka på. Jag antar att du kör Conan, kanske kan lira lite?
Jajemensan, kör fortfarande AoC efter alla dessa år

Finns på Crom som Alxir (eller Alxut) e bara att slänga ett tell o se ifall jag e "ledig"

Glöm bara inte att uppdatera Stonerune till 2.4.3 så här efter Sprint rewampen..
Alxir är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb