Permalänk
Medlem

Guild Wars

Eftersom det inte fanns en enbart Guild Wars tråd så tänkte jag skapa en,

Så här kan ni fråga allting...

Så söker vi givetvis folk till vårat guild

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

Jaha.. ok?

Om du nu ska rekrytera så kan du ju editera din post och skriva vad ni är för guild.. och så vidare.. kanske inte så smart och skriva att ni vill rekrytera ochinte ens skriva vad ni heter.. Jag är dock inte intresserad av att bli medlem.

Dock kan vi behöva lite mognare killar/tjejer till min guild, vilket heter VamP, Europeiska spelare bara pga tidsskillnaden är det bäst så. Helst över 18, de flesta i guilden är 20+, många är inaktiva, mest officerarna som spelar. Vi är som en stor familj, en del par som spelar, flickvänner och pojkvänner då.
Mycket härlig stämning.

Jag är en mycket erfaren guild wars spelade som spelat i hög GvG nivå och med Wee Free i HA, ingen bra ranking dock. 4000 timmar snart, 3 FoW armors och har mycket att lära ut till nybörjare alternativt de som vill kunna spela PvP. Lär gärna upp spelare, men de ska ha tålamod och ha en lugn och inget fjortis/underårigt skrivande och beteende och ska ha respekt,

Jag vill inte ha en farming polare här.. även jag tycker om att vara inne i FoW, då jag måste också vara det eftersom jag så smart drog upp att alla officerare ska ha FoW, så fick jag jobbet på mig, haha, synden straffar sig själv.. Fråga inte om att bli officerare, won't happen. Som sagt inte helsvensk dock en del är där, vi är inte många då det är en vännersguild och ingen guild som behöver 100 members, vi söker ingen allians heller, vi har ingen allians heller för den delen.

Summa Summarum: Snäll, trevlig, mogen, helst 18+ även om det finns undantag, ska trivas i en familj och ingen stor grupp, då denna guilden inte kommer bli det.

Ni kan nå mig på Aeris The Holy accountet.

OBS Jag tar inte in mer folk för tillfället, pm'a intrance om ni kan joina hans guild istället.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk

har hört att man måste bilda ett party för att ens kunna lämna "staden" i guild wars, stämmer det? Det var baserat på det som fick mig att inte vilja spela.. Om det nu är så att man måste göra det, vad består partyt av npcs eller vanligt folk?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MERO: det var absolut inte för att ragga folk, utan för att hjälpa folk eftersom det inte fanns ngn sådanhär tråd, sen är folk välkommna till guildet...

Jockekillen, Du kan springa ut ensam o kötta och vill du inte starta NPC party så kan du ta med dig IRL players...

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

fan va nice då kanske det är någon ide att skaffa det nyaste och börja lira då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Första delen och 3e delen är det som jag tycker personligen är bäst, 2an har lite enformig miljö med stadsdelen i början, men alla har sin charm.. Sen i nyaste (nightfall)så har du Paragon och Dervish karaktärer som du inte har tillgång till om du köper de 2 tidigare..och köper du 2an (factions) så har du tillgång till Ritualist och Assasin.. men har inte tillgång till Paragon o Dervish, och vice versa... köper du första delen så har du Ranger, Mesmer, Warrior, Elementist, Monk, Necromancer,

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

hmmm ok, det blir nog att köpa nightfall då. I.o.m. att jag inte har någon aning om vilket som är roligast att spela som så kör jag på att nyast är bäst

Om man gämför med t.ex. wow, hur tidskrävande är Guild Wars?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var inte så jag menade men om du nu VILL ha folk till ditt guild, skriv då gärna vad du vill ha för folk.

Finne en tråd om vad för GW du ska köpa med både negativa och positiva åsikter, sök.

Det är så tidskrävande du gör det, du kan göra allt halvdant som tar 100 timmar och allt bra gjort för 5000+ timmar.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

Jämför du med wow så är det inte tidskrävande alls, Du blir snabbt lvl 20 (max) sen är det teamplay som gäller.... Sen kan du gå inaktiv hur länge du vill o komma tillbaka för en ny match

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

det låter riktigt lovande det här När man nått lvl 20, är karaktären på sitt max då eller finns det mkt mer t.ex. vapen att förbättra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns alltid mer och bättre saker, när man fixat sitt account med alla FoW armors.. req 8-7 Guld vapen, UAX, kan man jobba på titlar.. sedan kan man PvP's.. Dock om du menar 'bättre' som i WoW där alla vapen är olika, så nej. Alla vapen har en max gräns och sedan kan man addera mods på dem. Men nog om detta för inatt. Ska sova.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk

helt klart värt en chans iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag får väl skriva lite grann om vårat guild eftersom InTrance själv inte fick tummen ur ;). Jag spelar i samma guild som InTrance här på swec (även IRL kompis). Vårat guild heter "Forces Of Sweden" och vi skapade det när vi började spela GW för lite mer än 1 år tillbaka. Nu har det gått 1år och man har spelat igenom campign mode osv. Nu skulle det vara kul att få in lite mer svenskt folk till guildet för att kanske börja starta lite lätt med träningar på GvG, alltså Guild Vs Guild.

I guildet så har vi fått med oss lite mer IRL kompisar under tiden som gått. Nu är vi väl cirkus 10st medlemmar, med andra ord inte överdrivet många, men vi har kul tillsammans och det är ju en viktig sak det med. Vi är alla över 20+.

Skulle vara kul med lite nytt folk som sagt som har spelat ett tag ialf som vet vad det handlar om. Går att höra av er sig till mig via namnet "Nana Tyrian" ingame.

Det var väl det jag hade att säga på morgon kvisten. Nu blir det kaffe

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

blir det tråkigt att man inte träffar andra ute i världen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dawe91
blir det tråkigt att man inte träffar andra ute i världen?

Nej oftast så brukar man komma överens med spelare inan man drar utt i världen så brkar det vara rätt bra gemenskap där i mellan,men du syftar npg kanske på när man är utte med Henches(Npc) bara nej det blir det inte direkt har man nån at snacka med samtidigt somman spelar så blir det kul..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

nån som har lust att lära upp mig i gw nightfall? skaffade det för någon dag sen och skulle inte tacka nej till lite hjälp så att jag kan komma igång ordentligt

Edit. Mitt spel kraschar däremot med ganska jämna mellanrum, jag har ingen aning om vad det kan bero på så hjälp uppskattas även om det. Om ni nu vart avskräckta att lära upp mig inom spelet så kan jag iaf säga att funktionen att återuppta direkt från där jag var funkar galant

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockekillen
nån som har lust att lära upp mig i gw nightfall? skaffade det för någon dag sen och skulle inte tacka nej till lite hjälp så att jag kan komma igång ordentligt

Edit. Mitt spel kraschar däremot med ganska jämna mellanrum, jag har ingen aning om vad det kan bero på så hjälp uppskattas även om det. Om ni nu vart avskräckta att lära upp mig inom spelet så kan jag iaf säga att funktionen att återuppta direkt från där jag var funkar galant

right out of the blue testaa att uppatera drivisarna?..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

lite OT: sålde mitt 6800le 16/5 AGP till en kille och han påstår nu att det hackar och har sig. Prestanda mässigt lika mycket som hans gamla geforce 4mx !! någon ide vad det kan vara ? för övrigt har han P4 2.8MHz/1gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
right out of the blue testaa att uppatera drivisarna?..

har dom nyaste drivrutinerna för grafikkortet. kan skriva exakt vad medelandet säger nästa gång det inträffar.

EDIT: det verkar nästan som att problemet löst sig själv. Jag har suttit o spelat i nån timme nu utan nått error. Ajja om det skulle hända igen så skriver ajg medelandet.

Glöm nu inte bort att jag bad om nån som skulle kunna lära upp mig i spelet också

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockekillen
har dom nyaste drivrutinerna för grafikkortet. kan skriva exakt vad medelandet säger nästa gång det inträffar.

EDIT: det verkar nästan som att problemet löst sig själv. Jag har suttit o spelat i nån timme nu utan nått error. Ajja om det skulle hända igen så skriver ajg medelandet.

Glöm nu inte bort att jag bad om nån som skulle kunna lära upp mig i spelet också

Självklart kan folket i vårat guild hjälpa dig med saker om du behöver hjälp

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Jag behöver bara hjälp med att komma igång lite. Som det är nu så fattar jag inte vad jag gör utan jag springer bara runt o dödar mobs

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har min char i Forces of sweden också, varit fettinaktiv pga av jobb. Men nu är jag tillbaka, kör på min Necro lvl 6.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

asså hur mkt av spelets gång består av questande eller bara gå runt o ta bountys?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns questar så det räcker o blir över ;), o i nightfall måstte du vara "värd" questarna osv.. så ju mer du bountar så går du upp i spear level och får nya questar. sen ska du ta bountys på lightbringer så får du sådan titel och kan ta sådana questar.

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

aaa ok, så ju högre rank jag har desto fler quests. Låter ju ganska logiskt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jao, har du inskaffat dig det än?

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

jo jag köpte det några dagar efter jul. E lvl 10 pga inaktivitet ett tag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det typ olika servrar på nightfall isåfall vilken är bäst/roligast?

Visa signatur

DEATH LOOMS NEAR

Permalänk
Medlem

Nej alla är på samma. eller ja man kan hamna på olika servrar´s ipn, men alla är sammanlänkade på nått sätt så alla syns ändå...om du är med på hur jag menar?

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

Har precis börjat köra nu är en Dervish på lvl 3 så Finns det någon rolig Guild elle party Man kan Joina?

Visa signatur

DEATH LOOMS NEAR