Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Rolfsaurus
När tror ni att man kommer kunna köra trial?
Vågar inte köpa det för 400 spänn för att sedan tycka det är tråkigt. Fattig student som man är.
Jag har aldrig kört WoW, av ekonomiska skäl, men som ett fan av Star Wars känns det som man måste prova det i alla fall.
Vart köper man SW:TOR billigast?
Att inte spela ett mmo pga. ekonomiska skäl är nog det dummaste argument du kan komma med. Men för att övertyga dig ska jag förklara vad jag menar.
Säg att spelet har en baskostnad på 500 kronor jämnt, då ingår en månad. Säg att du lägger ner 4 timmar per dygn, 30 dagar på en månad och det blir 120 timmar per månad. Om vi då räknar på timkostnaden för detta så blir det ju 500 delat på 120 timmar, lite mer än 4 kronor i timmen.
Jämför det med att gå ut på en studentpub med öl á 40 kronor. 5 öl där motsvarar 50 timmars spelande. Sen kommer din månadskostnad bli lägre och lägre eftersom att det efter första månaden kostar ca. 100 kronor per månad.
Så per timma är det, liksom alla andra MMO's, bland de billigaste man kan spela. Istället för ett nytt spel varannan vecka eller så.
Angående att du är orolig att det är tråkigt, det är det inte. Självklart är det inte ett spel om du absolut hatar rollspelande, eller spel i tredje persons vy. Men gillar du rollspel, att se ryggen på din karaktär samt att spela med massor av folk, både trevligt och mindre trevligt, så tror jag det är ett spel för dig!
64GB Crucial C-300