Verktyg Visningsval
2010-09-20, 15:26   #451

Solaris

Medlem

Solariss avatar

Plats: Lund

Registrerad: maj 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av IceDread Visa inlägg
Lär dig läsa. Jag skrev inte att spelet skulle vara dåligt på grund av att grafiken ser dålig ut.
Varför tolkar alltid några personer saker som inte skrivits? Vissa av oss är ingenjörer och när vi säger en sak så betyder det oftast bara det vi säger, spelet kan vara bra trotts att grafiken ser dålig ut. Men visst, det är negativt, men är känslan bra, flytet bra, balansen bra, så väger det tyngre än bra grafik.
Det stämmer, du skrev aldrig att spelet skulle vara dåligt för den visuella stilen Bioware har valt. Men när du ägnar ett par rader åt att enbart gnälla över det så krävs det knappast att man är igenjör för att tänka i banorna att du låter som någon gör ett icke-problem till ett problem.

Så lär dig skriva på ett sådant sätt så att man bara inte kan tolka det som något annat, te.x. "den visuella biten tilltalar mig inte riktigt men allt annat låter riktigt riktigt bra" men jag antar att herrn som påstår sig vara ingenjör helt enkelt inte tänkte på det för en ingenjör pluggar ju knappast lingvistik. Fast det kanske är något du vill göra något åt, grinolle.

Trevligt att du har en positiv bild av spelet trots allt.
2010-09-20, 18:05   #452

AntraxXx

Medlem

AntraxXxs avatar

Plats: -"-

Registrerad: apr 2009

Är det bara jag, eller är grafiken helt okej? Sen så har vi ju designen på modellerna, men det är ju till 100% en smaksak, emirite'?
Påminner förresten om Team Fortress, och det är ju bara awesomesauce.

Och annars så oroar jag mig främst för customization just nu -- Kommer classer att springa omkring och se likadana ut utan något sätt att ändra färg och dylikt på ens gear ? Och varje AC är ju restrictad till ett slags vapen. T ex Smuggler/BH måste ha två pickadoller som DPS, JK/SW två lampsvärd för att göra DPS (ett för att tanka), och JC/SI ett för ranged DPS, doublebladed för melee etc etc etc
Why?

Det vore väl mer logiskt att oroa sig över själva gameplay'en istället för skitsaker som ^det^. men äsch...
Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500
AntraxXx är inte uppkopplad
2010-09-20, 22:29   #453

MB™

Medlem

MB™s avatar

Plats: 30° South West

Registrerad: aug 2003

Citat:
Lär dig läsa. Jag skrev inte att spelet skulle vara dåligt på grund av att grafiken ser dålig ut.
Varför tolkar alltid några personer saker som inte skrivits? Vissa av oss är ingenjörer och när vi säger en sak så betyder det oftast bara det vi säger, spelet kan vara bra trotts att grafiken ser dålig ut. Men visst, det är negativt, men är känslan bra, flytet bra, balansen bra, så väger det tyngre än bra grafik.

Design/grafik.... "det grafiska språket"... är väldigt fint tycker jag men kanske inte så tekniskt avancerat.

Senast redigerad av MB™ 2010-09-26 klockan 23:08.
MB™ är inte uppkopplad
2010-10-08, 23:24   #454

EvilPuppy

Medlem

EvilPuppys avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2008

YouTube - SWTOR Sith Warrior Gameplay

Ska bli skönt att spöa Republic-rumpor. Tycker det börjar se riktigt bra ut med animeringar och sånt
EvilPuppy är inte uppkopplad
2010-10-09, 12:50   #455

ilsken

Medlem

ilskens avatar

Registrerad: apr 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av EvilPuppy Visa inlägg

Ska bli skönt att spöa Republic-rumpor. Tycker det börjar se riktigt bra ut med animeringar och sånt

Håller verkligen med, längtar som bara den!
ilsken är uppkopplad nu
2010-10-09, 15:51   #456

EvilPuppy

Medlem

EvilPuppys avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ilsken Visa inlägg
Håller verkligen med, längtar som bara den!
Trevligt att se lite guildmates från Swetor här
2010-10-10, 14:45   #457

ilsken

Medlem

ilskens avatar

Citat:
Trevligt att se lite guildmates från Swetor här
Håller med! Håller för närvarande tummarna att minst en av oss får vara med och testa härligheten så snart som möjligt.
ilsken är uppkopplad nu
2010-10-11, 17:46   #458

AntraxXx

Medlem

AntraxXxs avatar

Citat:

Det där är ju från PAX 09, har jag för mig? Över ett år gammalt Det ser t o m bättre ut nuförtin' in my opinion, och med 6-10 månader kvar tills release så finns det fortfarande rum för mycket fler grafiska förbättringar. Vissa animeringar kräver bl a fortfarande lite puts (Överkroppen rör sig till nära 0% i många fall)
Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500
2010-10-11, 18:42   #459

Kazen

Medlem

Kazens avatar

Plats: Hemma

Registrerad: mar 2005

Citat:

Star Wars: The Old Republic | Classes

Min wookie kommer krossa er Empire småttingar.
2010-10-13, 18:17   #460

SID 6.7

Medlem

SID 6.7s avatar

Plats: Back in the box

Registrerad: sep 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kazen Visa inlägg

...och min Consular kommer att stå bredvid och skiva Sith. (och sprida glädje med förhoppningsvis vältajmade helningar och buffar.)
2010-10-13, 20:23   #461

ilsken

Medlem

ilskens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kazen Visa inlägg

Du pratar ju i nattmössen, god och hänsynsfull kan man vara i RL. I spel som Knights of the Old Republic, Mass Effect och SWTOR så är det ren och skär ondska och därmed Sith Empire som gäller!

Småttingar är vi knappast då vi har flertalet över 30 och enstaka över 45 i gillet.
ilsken är uppkopplad nu
2010-10-13, 20:35   #462

Makarov

Medlem

Makarovs avatar

Plats: Roslagen

Registrerad: sep 2009

Citat:
Du pratar ju i nattmössen, god och hänsynsfull kan man vara i RL. I spel som Knights of the Old Republic, Mass Effect och SWTOR så är det ren och skär ondska och därmed Sith Empire som gäller!

Småttingar är vi knappast då vi har flertalet över 30 och enstaka över 45 i gillet.
Smaka blaster empire scum!
Makarov är uppkopplad nu
2010-10-14, 19:06   #463

Jopp

Medlem

Jopps avatar

Plats: Borlänge

Registrerad: sep 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Makarov Visa inlägg
Smaka blaster empire scum!
Kommer inte hinna hända om priset på ditt huvud är tillräckligt stort
Jopp är inte uppkopplad
2010-10-14, 19:14   #464

Torach

Medlem

Torachs avatar

Plats: Märsta

Registrerad: mar 2003

Citat:

Håller med. Spelar alltid ond om man kan i RPG =) Evil have more fun =)
2010-10-14, 19:33   #465

Hamzta

Avstängd

Hamztas avatar

Registrerad: okt 2010

Citat:

Rollspelar ni eller? Eller klassar man ganking som ondskefull?
Hamzta är inte uppkopplad
2010-10-14, 19:35   #466

Torach

Medlem

Torachs avatar

Plats: Märsta

Registrerad: mar 2003

Klart man rollspelar =)
2010-10-16, 14:50   #467

IceDread

Medlem

IceDreads avatar

Registrerad: apr 2006

EA Louse | Bye Bye Mythic

Det förklarar varför warhammer online inte gick nå bra. Får hoppas på att dålig management inte drabbar swtor för hårt eller att det styrs upp. Blir nog till att testa demo eller trial före jag köper så man inte gör bort sig bara för att man hoppas att liret kommer vara bra.
INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Tritton ax pro 5.1 hörlurar | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!
IceDread är inte uppkopplad
2010-10-16, 16:26   #468

Hamzta

Avstängd

Hamztas avatar

Registrerad: okt 2010

Citat:
Almost makes me congratulate them for having the balls, but after watching them work, it’s obvious they don’t have any. They’re cowards running scared trying to hide under the wing of Bioware, now that Rob has become a general manager of EA.

And Bioware? Don’t make me laugh. They’ve spent more money making the Old Republic than James Cameron spent on Avatar. Shit you not. More than $ 300 million! Can you believe that?

And you know what they’re most proud of? This is the kicker. They are most proud of the sound. No seriously. Something like a 20Gig installation, and most of it is voiceover work. That’s the best they have. The rest of the game is a joke. EA knows it and so does George Lucas,they’re panicking , and so most of Mythic has already been cannibalized to work in Austin on it because they can’t keep pushing back launch.

Old Republic will be one of the greatest failures in the history of MMOs from EA. Probably at the level of the Sims Online. We all know it too ……

Anyway, back to Warhammer. We shouldn’t have released when we did, everyone knows it. The game wasn’t done, but EA gave us a deadline and threatened the leaders of Mythic with pink slips. We slipped so many times, it had to go out.

We sold mor ethan a million boxes, and only had 300k subs a month later. Going down every since. It’s “stable” now, but guess what? Even Dark Age and Ultima have more subs than we have. How great is that? Games almost a decade make more money than our biggest project.

So there it is. Rewarding the incompetent. Firing the competent.

I say it anonymously so I can keep my next few paychecks coming.

So I’m a louse. A big fat EA louse.
Lulz
Hamzta är inte uppkopplad
2010-10-16, 16:52   #469

Makarov

Medlem

Makarovs avatar

Plats: Roslagen

Registrerad: sep 2009

Nerd rage a lot?
Makarov är uppkopplad nu
2010-10-17, 01:16   #470

Solaris

Medlem

Solariss avatar

Citat:
EA Louse | Bye Bye Mythic

Det förklarar varför warhammer online inte gick nå bra. Får hoppas på att dålig management inte drabbar swtor för hårt eller att det styrs upp. Blir nog till att testa demo eller trial före jag köper så man inte gör bort sig bara för att man hoppas att liret kommer vara bra.
Förklarar inte ett skit. Att spel släpps innan de är färdiga vet alla, men jag har svårt att tänka mig att den skulle på något sätt vara relevant när snubben i fråga lipar över att han har blivit uppsagd genom att slänga anklagelser och påhopp i 360 grader. Kul dock att han undviker att ens nämna vad han har sysslat med, för mycket av en giveaway kanske.

Dålig företagsmanagement är knappast Mythic ensamna om.
2010-10-17, 09:36   #471

AntraxXx

Medlem

AntraxXxs avatar

Förhoppningsvis, och troligtvis, så drog han 10% av sitt TORbashande rätt ur sin ändtarm. 300 mille? Stoltast över ljudet? -.- Är man dum nog att tro att det är vad BW verkligen siktar mot själva, så ska man nog boka tid för en lobotomi.
2010-10-17, 13:19   #472

linppan

Medlem

Registrerad: okt 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Solaris Visa inlägg
Förklarar inte ett skit. Att spel släpps innan de är färdiga vet alla, men jag har svårt att tänka mig att den skulle på något sätt vara relevant när snubben i fråga lipar över att han har blivit uppsagd genom att slänga anklagelser och påhopp i 360 grader. Kul dock att han undviker att ens nämna vad han har sysslat med, för mycket av en giveaway kanske.

Dålig företagsmanagement är knappast Mythic ensamna om.

Det är inte bioware som utvecklar spelet, de är endast med på PR-event.

Jag tappade allt hype jag. Men spelet kan ju fortfarande bli bra. För 300 mille måste man ju få lite tycker jag.
linppan är inte uppkopplad
2010-10-17, 13:44   #473

Solaris

Medlem

Solariss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av linppan Visa inlägg

Jag tappade allt hype jag. Men spelet kan ju fortfarande bli bra. För 300 mille måste man ju få lite tycker jag.
Jag har bara en kommentar: va?

Var är kontexten? Eller vad det menat åt någon annan?
2010-10-17, 13:46   #474

RedFLip

Medlem

RedFLips avatar

Plats: /home@Trollhättan

Citat:

Haha, va?
Bioware inte utvecklar?
Bioware utvecklar just nu Star Wars the old republic, i sammarbete med Lucasarts.
Inte så att Bio bara glider runt för att skapa PR, de är dem som tog steget och starta det osv.
2010-10-17, 14:42   #475

EvilPuppy

Medlem

EvilPuppys avatar

Citat:

Har du verkligen missat precis allt som handlar om spelet? Det är BioWare och inga andra som utvecklar spelet. Det är EA som marknadsför det ... jösses
2010-10-18, 11:19   #476

Sanazin

Medlem

Sanazins avatar

Registrerad: dec 2003

Okej, vad sjutton är det som pågår?
Klargörande paj: Bioware utvecklar SWTOR; de får ibland hjälp av Lucasart enligt de själva men det är inget som vi dödliga vet något om, vi vet endast att det är bioware som utvecklar skiten.
2010-10-19, 16:43   #477

AntraxXx

Medlem

AntraxXxs avatar

Dissa inte BW, Daniel "The Golden Child" Erickson kommer att bombardera er med decimetertjocka manus.
2010-10-19, 19:53   #478

ilsken

Medlem

ilskens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AntraxXx Visa inlägg
Dissa inte BW, Daniel "The Golden Child" Erickson kommer att bombardera er med decimetertjocka manus.
<3 Daniel Erickson. Grabben är underbar!

Men var har vi game-testing i Europa?
ilsken är uppkopplad nu
2010-10-20, 17:07   #479

AntraxXx

Medlem

AntraxXxs avatar

Citat:
<3 Daniel Erickson. Grabben är underbar!

Men var har vi game-testing i Europa?
Inte än, såvitt jag förstått det. Just nu tar dem bara folk i USA, men vi ska nog också få vår (oerhört lilla) chans att få pröva på spelet
2010-10-21, 09:15   #480

gammarayburst

Medlem

gammaraybursts avatar

Plats: Åkersberga

Registrerad: jul 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AntraxXx Visa inlägg
Inte än, såvitt jag förstått det. Just nu tar dem bara folk i USA, men vi ska nog också få vår (oerhört lilla) chans att få pröva på spelet
Jo det vore kul att få prova det under beta så man får se om det lever upp till ens fånigt höga förväntningar Jag är grymt hypad på detta spel iaf.
Sök jobb