Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Trudgelmer
Fattar inte hur ni lyckas köra igenom allt så snabbt. Själv har jag mycket kvar att uppleva.
För mig tar ett uppdrag som inkluderar gåtor ofta en eller flera timmar att lösa, då många av gåtorna är ganska svåra. Visserligen har jag valt att helt utesluta alla former av guider, då jag tycker att spelet är som bäst när man löser allting på egen hand. Förmodligen är jag ovanligt korkad eller något, för ingen av dem jag frågat som gjort allt klart i TSW, har använt någon form av hjälpmedel.
Förmodar att du spelat betydligt mer än jag, och gör man det valet lär slutresultatet bli det samma oavsett spel. Nylanserade MMOGs har ett begränsat utbud och kan av naturliga orsaker inte mäta sig med spel som har 4-5 expansioner i bagaget. Dessbättre har Funcom utlovat uppdateringar varje månad, vilket åtminstone kommer att hålla mig flytande ett bra tag.
Jag och kompisen körde igenom allt tillsammans på ett par dagar och sen Elite/Nightmare efter det. Men då "powerlevlade" vi och i ärlighetens namn var det första gången jag körde så hårt.
Visst var intel missions (eller vad de nu kallas) svåra men de flesta kunde Googlas. Vi brukade alltid ge questet en ärlig chans och därefter börja Googla (precis som det är meningen att man ska göra om man nu inte är extremt allmänbildad och kan morsekod, logiska tal, arabiska/hindi, binära tal eller dekryptering utantill). Vissa var dock för svåra och vi gav upp (t ex questet med staven eller det där man ska dekryptera notes som finns vid eldar). Ett flertal quests var även buggade medan andra helt enkelt var för svåra (Solo dungeons).
Jag kanske har spelat mer än dig men i mitt fall var det en upplevelse i sig att få powerlevla tillsammans med kompisen. Sen sa jag inte att jag förväntade mig mer content då jag vet att Funcom sagt att de kommer släppa Missionpacks allteftersom men samtidigt går det inte att blunda för faktumet att dagens games har mycket högre krav på MMOs som vi old timers hade när WoW osv släpptes för 7-8 år sedan. Det skall finnas tonvis med content, spelet skall vara fritt från buggar och vara välbalanserat - saker som ett MMO blir över tid när det fått mogna lite och ofta inte direkt vid launch.
Faktumet kvarstår dock, har man gjort alla PvE quests och farmat dungeons finns inget att göra förutom att samla lore, achivements, PvPa eller köra om questerna - inget jag personligen orkar att göra men kanske faller andra i smaken?