Citat:
Ursprungligen inskrivet av
MugiMugi
Han har nog inte kunant spela då bara folk med Japanskt IP har kunnat spela open betan.
Förövrigt slutar deras open beta imorgon efter 1 veckas tester och spelet kommer gå retail på torsdag i Japan.
Jodå jag har spelat ganska mycket ända sen betan startade tills idag när den slutade, proxy du vet. Jag provade att spela Sorc till lvl25, Slayer till lvl18, Mystic till lvl19 & Berserker till lvl13 så jag kan inte bedöma spelet längre än så. Trots att servrarna ligger i Japan så gick det ganska bra att spela, men då sitter jag på en vettig lina också. Tera är helt klart ett högklassigt MMO. Karaktärerna, omgivningarna, animationerna, musiken allt sådant är toppklass. Det är dessutom det mest polerade och buggfria MMO jag någonsin betatestat. Spelet flyter på väldigt bra på en medelbra dator trots den fina grafiken, i folktäta områden så sjunker dock frameraten ganska mycket men å andra sidan så är det knappast något ovanligt.
Striderna är inte så actionpackade som man förväntar sig dock. Det går lite långsammare och är mer strategiskt än man tror. Det här är ett MMO som helt klart kräver mer skills än andra. Det finns gott om quests så du behöver aldrig någonsin "grinda" om du inte vill det, questsen blir dock lite enformiga i längden (kan ju iofs bero på att jag inte kan japanska). Spelet är väldigt lätt i starten och lätt att komma in i så fort du vänjer dig vid kontrollsystemet, runt lvl17-20 så stiger svårighetsgraden och mobsen blir "intelligentare" och svårare att ta död på. Det enda negativa jag har att säga om Tera är att det är ganska långsamt eller dyrt att ta sig runt och resa från ett ställe till ett annat. Samt att "huvudstaden" har en ganska jobbig design som liknar en labyrint.
Det är väldigt synd att ett så här välfungerande och bra MMO blir uppskjutet så väldigt länge i "onödan". Man får hoppas att de inte klantar till det med EU releasen och levererar ett grymt spel så snart som möjligt.