Sidan 4 av 74 123 4 5671454 Sista »

Verktyg Visningsval
2011-08-11, 09:39   #91

Juggvard

Medlem

Plats: Sörmland

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kunzite Visa inlägg
Jag ska passa på att testa Japanese Open Beta som börjar nu på Måndag, då får jag veta om Tera är värt att vänta på trots alla problem och förseningar.

Hur har det gått i betan då?
Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 570 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x4GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB WD & 2TB Barracuda® Green | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Mionix 3200 Optisk | Steelseries Musmatta
Juggvard är inte uppkopplad
2011-08-11, 21:41   #92

IceDread

Medlem

IceDreads avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2006

Jag är sugen på ett slasher mmo med bra rvr.. detta kanske kan bli något. Surt att det inte finns något bra lir alls att lira just nu som har bra rvr.
INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Tritton ax pro 5.1 hörlurar | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!
IceDread är inte uppkopplad
2011-08-15, 10:07   #93

MugiMugi

Medlem

MugiMugis avatar

Plats: Borås

Registrerad: jul 2004

Han har nog inte kunant spela då bara folk med Japanskt IP har kunnat spela open betan.

Förövrigt slutar deras open beta imorgon efter 1 veckas tester och spelet kommer gå retail på torsdag i Japan.
Tablet: Surface Pro, Konsoler: PS3, Xbox 360, Wii U, PS Vita, 3DSXL, PS2, Xbox, o.s.v..
MugiMugi är inte uppkopplad
2011-08-16, 17:37   #94

Anaii

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: jan 2011

Börjat läsa på lite om spelet. Måste säga att jag får blandade känslor.

Frågan är hur PvP systemet kommer att bli. Jag hoppas verkligen på en succé för jag behöver ett nytt MMO. Det kliar i mina healer fingrar xD
2011-08-17, 01:53   #95

Kunzite

Medlem

Kunzites avatar

Plats: Sverige

Registrerad: sep 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MugiMugi Visa inlägg
Han har nog inte kunant spela då bara folk med Japanskt IP har kunnat spela open betan.

Förövrigt slutar deras open beta imorgon efter 1 veckas tester och spelet kommer gå retail på torsdag i Japan.
Jodå jag har spelat ganska mycket ända sen betan startade tills idag när den slutade, proxy du vet. Jag provade att spela Sorc till lvl25, Slayer till lvl18, Mystic till lvl19 & Berserker till lvl13 så jag kan inte bedöma spelet längre än så. Trots att servrarna ligger i Japan så gick det ganska bra att spela, men då sitter jag på en vettig lina också. Tera är helt klart ett högklassigt MMO. Karaktärerna, omgivningarna, animationerna, musiken allt sådant är toppklass. Det är dessutom det mest polerade och buggfria MMO jag någonsin betatestat. Spelet flyter på väldigt bra på en medelbra dator trots den fina grafiken, i folktäta områden så sjunker dock frameraten ganska mycket men å andra sidan så är det knappast något ovanligt.
Striderna är inte så actionpackade som man förväntar sig dock. Det går lite långsammare och är mer strategiskt än man tror. Det här är ett MMO som helt klart kräver mer skills än andra. Det finns gott om quests så du behöver aldrig någonsin "grinda" om du inte vill det, questsen blir dock lite enformiga i längden (kan ju iofs bero på att jag inte kan japanska). Spelet är väldigt lätt i starten och lätt att komma in i så fort du vänjer dig vid kontrollsystemet, runt lvl17-20 så stiger svårighetsgraden och mobsen blir "intelligentare" och svårare att ta död på. Det enda negativa jag har att säga om Tera är att det är ganska långsamt eller dyrt att ta sig runt och resa från ett ställe till ett annat. Samt att "huvudstaden" har en ganska jobbig design som liknar en labyrint.

Det är väldigt synd att ett så här välfungerande och bra MMO blir uppskjutet så väldigt länge i "onödan". Man får hoppas att de inte klantar till det med EU releasen och levererar ett grymt spel så snart som möjligt.
Intel i5 3570K @4400MHz (Thermalright MUX-120) * G-Skill DDR3 8GB 1600MHz * ASUS P8Z77-V LX * ASUS Radeon HD7870 (AC Accelero S1 rev. 2) * Samsung 830 128GB * WD Green 2TB * Fractal Design Define R3 * Antec High Current Gamer 620W
Kunzite är inte uppkopplad
2011-08-17, 03:17   #96

captainfleppo

Medlem

captainfleppos avatar

Registrerad: jul 2011

Citat:
Jodå jag har spelat ganska mycket ända sen betan startade tills idag när den slutade, proxy du vet. Jag provade att spela Sorc till lvl25, Slayer till lvl18, Mystic till lvl19 & Berserker till lvl13 så jag kan inte bedöma spelet längre än så. Trots att servrarna ligger i Japan så gick det ganska bra att spela, men då sitter jag på en vettig lina också. Tera är helt klart ett högklassigt MMO. Karaktärerna, omgivningarna, animationerna, musiken allt sådant är toppklass. Det är dessutom det mest polerade och buggfria MMO jag någonsin betatestat. Spelet flyter på väldigt bra på en medelbra dator trots den fina grafiken, i folktäta områden så sjunker dock frameraten ganska mycket men å andra sidan så är det knappast något ovanligt.
Striderna är inte så actionpackade som man förväntar sig dock. Det går lite långsammare och är mer strategiskt än man tror. Det här är ett MMO som helt klart kräver mer skills än andra. Det finns gott om quests så du behöver aldrig någonsin "grinda" om du inte vill det, questsen blir dock lite enformiga i längden (kan ju iofs bero på att jag inte kan japanska). Spelet är väldigt lätt i starten och lätt att komma in i så fort du vänjer dig vid kontrollsystemet, runt lvl17-20 så stiger svårighetsgraden och mobsen blir "intelligentare" och svårare att ta död på. Det enda negativa jag har att säga om Tera är att det är ganska långsamt eller dyrt att ta sig runt och resa från ett ställe till ett annat. Samt att "huvudstaden" har en ganska jobbig design som liknar en labyrint.

Det är väldigt synd att ett så här välfungerande och bra MMO blir uppskjutet så väldigt länge i "onödan". Man får hoppas att de inte klantar till det med EU releasen och levererar ett grymt spel så snart som möjligt.
Det låter toppen och jag blir taggad igen!
2011-08-17, 10:01   #97

wixia

Medlem

wixias avatar

Plats: Lund

Registrerad: maj 2005

Ahhh, bara ge mig! Så otroligt pepp nu Vad är det senaste angående lanseringen i EU?
Rigg: Corsair Obsidian 800D | Corsair 750HX | Asus P5Q Pro Turbo | Intel C2Q Q9550 | Corsair XMS2, 8 GB | nVidia Geforce GTX285 | Intel X25-M G2 | SB X-Fi Xtreme Music | IBM Model M | Vattenkyld! Laptop: MacBook Air 13 Mid 2012
wixia är inte uppkopplad
2011-08-17, 12:08   #98

RaZZo

Medlem

RaZZos avatar

Plats: Linkeboda

Registrerad: sep 2004

Under våren 2012 verkar det som. (http://www.tera-online.com/forums/sh...ad.php?t=21189)
2011-08-18, 21:09   #99

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Nydesignad EU hemsida
http://tera-europe.com/en/home.html

Ny EU/NA trailer
http://www.youtube.com/watch?v=BXiGCaMwOe4&hd=1
Buio är inte uppkopplad
2011-08-18, 21:17   #100

KRQKAN

Medlem

KRQKANs avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: jan 2008

fattar inte varför alla dessa spelen ska ha bumbibjörnar och små 13 åriga tjejer som springer runt lättklädda?
KRQKAN är inte uppkopplad
2011-08-19, 01:04   #101

JellyCow

Medlem

JellyCows avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: apr 2011

Detta spel kan nog bli riktigt bra!
JellyCow är inte uppkopplad
2011-08-19, 01:19   #102

MSIOCGenie

Medlem

Plats: Hemma

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KRQKAN Visa inlägg
fattar inte varför alla dessa spelen ska ha bumbibjörnar och små 13 åriga tjejer som springer runt lättklädda?
Nej det med lättklädda och mycket unga tjejer är fan lite läskigt. Som att de försöker locka trevliga äldre män till spelet (Eller att utvecklarna är lite åt det hållet...........)
MSIOCGenie är inte uppkopplad
2011-08-19, 04:49   #103

RaZZo

Medlem

RaZZos avatar

Jovars, rätt hemskt med sådant innehåll i ett spel, kan man inte hålla sig till det mer normala med vuxna män som springer runt och slaktar och stympar andra vuxna män istället?
2011-08-19, 12:19   #104

MSIOCGenie

Medlem

Plats: Hemma

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RaZZo Visa inlägg
Jovars, rätt hemskt med sådant innehåll i ett spel, kan man inte hålla sig till det mer normala med vuxna män som springer runt och slaktar och stympar andra vuxna män istället?
Ja, då ser det ju inte ut som barnporr iallafall.
MSIOCGenie är inte uppkopplad
2011-08-19, 12:31   #105

KRQKAN

Medlem

KRQKANs avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MSIOCGenie Visa inlägg
Nej det med lättklädda och mycket unga tjejer är fan lite läskigt. Som att de försöker locka trevliga äldre män till spelet (Eller att utvecklarna är lite åt det hållet...........)
Hahahahaha xD
KRQKAN är inte uppkopplad
2011-08-19, 12:53   #106

Rullstols Roger

Medlem

Rullstols Rogers avatar

Plats: Sollentuna

Registrerad: dec 2010

Citat:
Under våren 2012 verkar det som. (http://www.tera-online.com/forums/sh...ad.php?t=21189)
Det är för US, EU får Tera i Q4 2011.
Rullstols Roger är inte uppkopplad
2011-08-19, 13:13   #107

MugiMugi

Medlem

MugiMugis avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rullstols Roger Visa inlägg
Det är för US, EU får Tera i Q4 2011.
Detta gäller ju EU också, inte enbart US.
Tablet: Surface Pro, Konsoler: PS3, Xbox 360, Wii U, PS Vita, 3DSXL, PS2, Xbox, o.s.v..
2011-08-23, 04:38   #108

Quantin

Medlem

Quantins avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: nov 2010

Alltså hur ligger det till egentligen, på deras hemsida står lanseringen under våren 2012. Men kollar man t.ex på Webhallen och liknande sidor står det 2011 :S
Quantin är inte uppkopplad
2011-08-23, 04:43   #109

RaZZo

Medlem

RaZZos avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Quantin Visa inlägg
Alltså hur ligger det till egentligen, på deras hemsida står lanseringen under våren 2012. Men kollar man t.ex på Webhallen och liknande sidor står det 2011 :S
Vår 2012 är vad utvecklarna (i det här fallet de som anpassar spelet till europeiska och amerikanska marknaden) har sagt. Vad butiker och liknande anger brukar vara relativt missvisande och mest till för att locka förbokningar. Så med andra ord skulle jag rekommendera att lita mer på utvecklarna.
2011-08-23, 05:35   #110

Quantin

Medlem

Quantins avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: nov 2010

Citat:
Vår 2012 är vad utvecklarna (i det här fallet de som anpassar spelet till europeiska och amerikanska marknaden) har sagt. Vad butiker och liknande anger brukar vara relativt missvisande och mest till för att locka förbokningar. Så med andra ord skulle jag rekommendera att lita mer på utvecklarna.
Jo, det är sant. Jaja, får lira BF3 och MW3 tills i vår då.
Quantin är inte uppkopplad
2011-08-23, 09:24   #111

Jestrix

Medlem

Plats: järfälla

Registrerad: jun 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av IceDread Visa inlägg
Jag är sugen på ett slasher mmo med bra rvr.. detta kanske kan bli något. Surt att det inte finns något bra lir alls att lira just nu som har bra rvr.
RvR? Gissar på gammal DAOC-spelare som mig själv? Det har fortfarande inte kommit något som klår DAOC när det kommer till MMO-PvP. och kommer troligtvis aldrig att göra det. Dom dagarna är förbi, när Caster faktsikt blev avbrutna av minsta lilla skada, när krigare kunde skydda sina svagare kumpaner med sin sköld och när rogues verkligen var "kill or be killed".

Planetside 2 är ju iaf ett hopp i gryningen. Det näst bästa MMO-PvP'et någonsin.

Tera verka rätt soft dock, hack'n slash i MMO form =)
Jestrix är inte uppkopplad
2011-08-23, 10:22   #112

IceDread

Medlem

IceDreads avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jestrix Visa inlägg
RvR? Gissar på gammal DAOC-spelare som mig själv? Det har fortfarande inte kommit något som klår DAOC när det kommer till MMO-PvP. och kommer troligtvis aldrig att göra det. Dom dagarna är förbi, när Caster faktsikt blev avbrutna av minsta lilla skada, när krigare kunde skydda sina svagare kumpaner med sin sköld och när rogues verkligen var "kill or be killed".

Planetside 2 är ju iaf ett hopp i gryningen. Det näst bästa MMO-PvP'et någonsin.

Tera verka rätt soft dock, hack'n slash i MMO form =)
När DAOC kom så hade jag inte fått upp intresset för mmos och hade ingen polare som tipsade om det heller så jag missade DAOC. Att börja med daoc nu känns lite sent... alla springer runt med hög utrustning och grafiken ser inte ut som den trevligaste. Synd att war blev en sådan stor flopp.

Tera kan komma att bli intressant men det återstår ju att se, gw2 också kanske. Närmaste liret är space marine som snart släpps, det är inte ett mmo men kan vara sköj då det har pvp och hack and slash.

Planetside 2 skulle kanske kunna bli något.
INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Tritton ax pro 5.1 hörlurar | Sennheiser HD 650
2011-09-02, 12:08   #113

IceDread

Medlem

IceDreads avatar

Citat:

Om det har hög kvalitet och kräver färdigheter så är det bra. Om det däremot är långsamma strider, med slö 1.5s gcd så är det riktigt drygt. Jag behöver gcd på 0.5-0.7s för att jag skall känna mig delaktig i striden och inte bara sitta och vänta..
2011-09-02, 12:31   #114

MugiMugi

Medlem

MugiMugis avatar

Citat:
Om det har hög kvalitet och kräver färdigheter så är det bra. Om det däremot är långsamma strider, med slö 1.5s gcd så är det riktigt drygt. Jag behöver gcd på 0.5-0.7s för att jag skall känna mig delaktig i striden och inte bara sitta och vänta..
Det finns en global cooldown på en minut oavsett vad du nu gör med u. Undantag av ett fåtal skills.

Spelet åt andra sidan är inte bara att spamma skills utan du behöver hålla kolla runt hela tiden, det är inte som t. Ex. WOW.

Du behöver bland annat se på vad bossen gör för att förbereda vad du nu ska göra. En dps. Behöver speciellt hålla koll på sin egen hp. Beroende på healer så kan du t. Ex vara den som behöver cå och hämta heals.

Om du frågar mig så är spelet mer action inriktad än något annat MMO jag spelat.

Skickades från m.sweclockers.com
2011-09-02, 13:14   #115

IceDread

Medlem

IceDreads avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MugiMugi Visa inlägg
Det finns en global cooldown på en minut oavsett vad du nu gör med u. Undantag av ett fåtal skills.

Spelet åt andra sidan är inte bara att spamma skills utan du behöver hålla kolla runt hela tiden, det är inte som t. Ex. WOW.

Du behöver bland annat se på vad bossen gör för att förbereda vad du nu ska göra. En dps. Behöver speciellt hålla koll på sin egen hp. Beroende på healer så kan du t. Ex vara den som behöver cå och hämta heals.

Om du frågar mig så är spelet mer action inriktad än något annat MMO jag spelat.

Skickades från m.sweclockers.com
Bara för att jag vill ha högra hastighet betyder det inte att jag tycker att spammande är ok. Det bör krävas rätt färdighet vid rätt tillfälle, så som stuns och interrupts samt avancerade färdighetsrotationer. AoC hade jag riktigt fina skill rotations i på 6-9 skills som necromancer, varav en bara tog 0.3s att kasta men för tiden det tog var den värd att ha med i en standardrotation för dps. Sådant är sköj.

Sen hoppas jag min rogue klass blir riktigt svår att spela, eller snarare balanserad. Så inte varenda unge går rogue och sen klagar de på att de inte har en auto win button som i rift och sen blir rogue tillgänglig för gemene man... värdelöst.
2011-09-02, 14:45   #116

MugiMugi

Medlem

MugiMugis avatar

Err global cooldown på 1 sekund var det jag skulle ha skrivit aja

I alla fall, det finns ingen rogue klass. Det närmaste du har en rouge klass är Warrior.
2011-09-02, 18:46   #117

Kunzite

Medlem

Kunzites avatar

Plats: Sverige

Registrerad: sep 2002

Citat:
Bara för att jag vill ha högra hastighet betyder det inte att jag tycker att spammande är ok. Det bör krävas rätt färdighet vid rätt tillfälle, så som stuns och interrupts samt avancerade färdighetsrotationer. AoC hade jag riktigt fina skill rotations i på 6-9 skills som necromancer, varav en bara tog 0.3s att kasta men för tiden det tog var den värd att ha med i en standardrotation för dps. Sådant är sköj.

Sen hoppas jag min rogue klass blir riktigt svår att spela, eller snarare balanserad. Så inte varenda unge går rogue och sen klagar de på att de inte har en auto win button som i rift och sen blir rogue tillgänglig för gemene man... värdelöst.
Vet inte om det är det du menar men Tera har ingen Rouge klass, ingen med stealth ens. Personligen så är jag väldigt glad över detta.

Tera har heller ingen RvR som ni andra diskuterade tidigare. Det är ett open-world PvP spel, ungefär som Lineage 2. Det är dock tal om att lägga till server vs server PvP.
Intel i5 3570K @4400MHz (Thermalright MUX-120) * G-Skill DDR3 8GB 1600MHz * ASUS P8Z77-V LX * ASUS Radeon HD7870 (AC Accelero S1 rev. 2) * Samsung 830 128GB * WD Green 2TB * Fractal Design Define R3 * Antec High Current Gamer 620W
Kunzite är inte uppkopplad
2011-09-02, 21:22   #118

IceDread

Medlem

IceDreads avatar

Citat:
Vet inte om det är det du menar men Tera har ingen Rouge klass, ingen med stealth ens. Personligen så är jag väldigt glad över detta.

Tera har heller ingen RvR som ni andra diskuterade tidigare. Det är ett open-world PvP spel, ungefär som Lineage 2. Det är dock tal om att lägga till server vs server PvP.
Avsaknad av rvr lär göra att jag kommer tappa intresset efter ett tag. Öppen värld pvp blir som i AoC och det var värdelöst. Alla attackerar den med lägst hp och så går det vidare så. Inte mycket till pvp det inte...

Ingen stealth.. synd. Jag tycker det är sköj att köra rogue och jag tycker det är roligt att dräpa dem.
2011-09-07, 10:08   #119

Jestrix

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KRQKAN Visa inlägg
Helt klart en nackdel med asiatiska MMO'n, dom är alltid så jäkla flummiga och pedo-bear-vänliga.

Kollade på lite PvP igår, ser jäkligt mycket roligare ut än standard MMO-PvP då man faktiskt måste time'a och sikta rätt med sina anfall
2011-09-07, 10:21   #120

Jestrix

Medlem

Citat:
Avsaknad av rvr lär göra att jag kommer tappa intresset efter ett tag. Öppen värld pvp blir som i AoC och det var värdelöst. Alla attackerar den med lägst hp och så går det vidare så. Inte mycket till pvp det inte...

Ingen stealth.. synd. Jag tycker det är sköj att köra rogue och jag tycker det är roligt att dräpa dem.
Ett annat problem med bara vanlig openworld pvp är att det finns inga klara mål förutom "slå ihjäl alla andra". Inga keeps att ta, inga reclis, ingenting att slåss för, igentligen. Det blir bara menlöst våld i ställer för rättfärdigat sådant =P
Sök jobb