Verktyg Visningsval
2012-06-11, 04:49   #3301

murklor

Medlem

Plats: Rönnigne

Registrerad: nov 2007

Haha, sånt man gillar att se. Det tog några build försök, men Engineer lär bli min main när spelet släpps. Man ser knappt några i sPvP :/
murklor är inte uppkopplad
2012-06-11, 09:07   #3302

Varrity

Medlem

Plats: Skogen

Registrerad: maj 2007

Jadu, kanske inte var det bästa finalevent man har varit med om.. Börjar för sent och alla servrar går ner mitt i fighten. Menmen, man ska väl inte klaga
Varrity är inte uppkopplad Folding
2012-06-11, 09:13   #3303

murklor

Medlem

Konceptet på eventet var nice, men det var ju meningslöst med herosarna man skulle döda - det var helt enkelt omöjligt. Devourer tog noll skada, sen när man var branded så var det samma sak för rytlock och eir - dom insta-killa dessutom en med ranged attack.

Det blev liksom inget avslut oavsett sida.
2012-06-11, 11:48   #3304

MyZk0

Medlem

MyZk0s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mytos Visa inlägg
24 fps med GTX 670 haha. På max kan tilläggas men ändå.
Orkar faktiskt inte spela betan pga den dåliga prestandan.
Överklocka din processor om du vill suga ut fler FPS och ha på lägsta settings ;-)
Fan vad sorgligt att helgen är över
MyZk0 är inte uppkopplad Folding
2012-06-11, 12:47   #3305

EpicBlobfish

Medlem

EpicBlobfishs avatar

Registrerad: aug 2010

Lite elementalist sPvP:
2012-06-11, 12:50   #3306

ericsundell2

Medlem

ericsundell2s avatar

Förra betan hade jag bra fps och denna också. Dock så efter en hel dags spelande verkade som att fpsen sjönk en massa. Men tror de har med att göra att datorn kört på 24 tim sträck och massa skit i bakgrunden plus SC2 streamen.

Någon som vet om de körde GPU acceleration på denna beta eller om vi kan förvänta oss mer fps?

Bra och veta om jag behöver uppgradera från mina 460 SLI till något värrre eller om jag klarar mig. Vill juh alltid köra allt på MAX
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"
ericsundell2 är inte uppkopplad
2012-06-11, 13:04   #3307

EpicBlobfish

Medlem

EpicBlobfishs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ericsundell2 Visa inlägg
Förra betan hade jag bra fps och denna också. Dock så efter en hel dags spelande verkade som att fpsen sjönk en massa. Men tror de har med att göra att datorn kört på 24 tim sträck och massa skit i bakgrunden plus SC2 streamen.

Någon som vet om de körde GPU acceleration på denna beta eller om vi kan förvänta oss mer fps?

Bra och veta om jag behöver uppgradera från mina 460 SLI till något värrre eller om jag klarar mig. Vill juh alltid köra allt på MAX
mina 460 låg på omkring 40-65% på max i 1440p
2012-06-11, 13:22   #3308

Ferrat

Medlem

Ferrats avatar

Plats: Zion

Registrerad: apr 2004

De har något optimerings problem, CPUn går aldrig fullt ut och den stryper GPUn, ingen av mina gick någonsin över 60% load och ändå skönk FPSen under 60 när det var mycket folk på skärmen dock flöt det väldigt bra även i städer och stora strider men lite störande att se ~25-30FPS och en CPU och GPU load på ~50% då man vet att det finns mycket kvar i systemet att ta av.
Ferrat är inte uppkopplad
2012-06-11, 14:40   #3309

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av murklor Visa inlägg
http://i49.tinypic.com/ndx1yw.jpg
Haha, sånt man gillar att se. Det tog några build försök, men Engineer lär bli min main när spelet släpps. Man ser knappt några i sPvP :/
Jag uppfattade att Engineer fick lite dåligt rykte av att ha låg dps förra helgen, men det är nog för att folk inte har koll ännu.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ferrat Visa inlägg
De har något optimerings problem, CPUn går aldrig fullt ut och den stryper GPUn, ingen av mina gick någonsin över 60% load och ändå skönk FPSen under 60 när det var mycket folk på skärmen...
Jo, de behöver optimera motorn en del. Liknande fenomen som jag märkte i Skyrim, där spelet inte belastade CPU eller GPU jättemycket. Ändå fick jag i Skyrim nära på linjär ökning av prestandan vid CPU-överklockning tills jag slog i ett tak.
Buio är inte uppkopplad
2012-06-11, 20:10   #3310

v1ctory

Medlem

v1ctorys avatar

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Jag uppfattade att Engineer fick lite dåligt rykte av att ha låg dps förra helgen, men det är nog för att folk inte har koll ännu.
Att engineer fick ett dåligt rykte berodde mycket på att folk speccade rätt risigt och inte experimenterade så mycket. De som hittade rätt, bla. med någon form av granat/bomb (eller vad man nu ska kalla det) sprängde folk i småbitar i sPvP.

Med det sagt behöver vissa aspekter av engineern ändå helt klart putsas upp lite för att matcha andra specs och klasser.
2012-06-11, 22:15   #3311

murklor

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av v1ctory Visa inlägg
Att engineer fick ett dåligt rykte berodde mycket på att folk speccade rätt risigt och inte experimenterade så mycket. De som hittade rätt, bla. med någon form av granat/bomb (eller vad man nu ska kalla det) sprängde folk i småbitar i sPvP.
Jag slopade alla kassa och förvirrande kits (körde enbart med flamethrower för incendiary ammo) och gjorde en dedikerad bleed build.

Man kan testa effektiviten på tränings dummies i Mist (klass dummies, inte robotarna). Warrior, Guardian och Engineer var lätta att döda utan att ens ta skada. Necromancer, Elementalist och Ranger tog oftast ner mig till halva HPn (Elementalist var den farligaste av dom tre). Thief var den enda som lyckades döda mig, speciellt om jag missade unload... Reflecta jag så dog han, lol.

Det märks fortfarande tydlig skillnad på balansen mellan ranged och melee. Jag tog min greatsword warrior - som totalt roflstompar robot dummiesarna med en enda skill (9-12K skada på några sekunder) - mot klass dummies och han blev oftast värre tilltygad än min Engineer. Jag kan fortfarande inte döda mini-bossarna på Kyhlo ensam som Warrior, med Engineer så bara skrattar man åt dom utan att förlora nån HP.
2012-06-11, 23:16   #3312

EpicBlobfish

Medlem

EpicBlobfishs avatar

En till ele spvp video:

2012-06-12, 08:19   #3313

MyZk0

Medlem

MyZk0s avatar

Citat:
De har något optimerings problem, CPUn går aldrig fullt ut och den stryper GPUn, ingen av mina gick någonsin över 60% load och ändå skönk FPSen under 60 när det var mycket folk på skärmen dock flöt det väldigt bra även i städer och stora strider men lite störande att se ~25-30FPS och en CPU och GPU load på ~50% då man vet att det finns mycket kvar i systemet att ta av.
Ptja, om man kan kalla det problem vet jag inte riktigt, då ArenaNet inte släppt en enda optimering ännu och sagt att så som läget är nu så är spelet "CPU-Bound". Kanske vill dom inte släppa en build av spelet som fungerar allt för väl så här långt innan release (så att det kommer fusk-servers och what not)
2012-06-12, 13:02   #3314

Ferrat

Medlem

Ferrats avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MyZk0 Visa inlägg
Ptja, om man kan kalla det problem vet jag inte riktigt, då ArenaNet inte släppt en enda optimering ännu och sagt att så som läget är nu så är spelet "CPU-Bound". Kanske vill dom inte släppa en build av spelet som fungerar allt för väl så här långt innan release (så att det kommer fusk-servers och what not)
På vilket sätt är prestanda bundet till hurvida någon lyckas skapa en hemmabyggd server? Iofs har de säkert jobbat mer med att få allt content klart och sedan finpolerar men det ändrar inte det faktum att det är något i deras motor som hindrar datorn från att jobba till sin maximala förmåga, spelet funkar ju annars utan större problem och "fusk-servers" tar ofta flera år att göra och när GW2 ändå är gratis att spela så är det rätt pointless.
CPU bound är klart spelet är, precis som WoW är det där det tar stopp när det är mycket på skärmen, GPUn har inte så mycket att göra därav det låga kravet på GPU som är flera år gammal.

Sedan släpper de ju uppdates hela tiden, bara kolla BWE2, det var gräsligt med första builden jag fick 20FPS där jag borde lätt ha 60 men efter första updaten under BWE2 så löste sig de värsta problemen.
2012-06-12, 13:40   #3315

MyZk0

Medlem

MyZk0s avatar

Citat:
På vilket sätt är prestanda bundet till hurvida någon lyckas skapa en hemmabyggd server? Iofs har de säkert jobbat mer med att få allt content klart och sedan finpolerar men det ändrar inte det faktum att det är något i deras motor som hindrar datorn från att jobba till sin maximala förmåga, spelet funkar ju annars utan större problem och "fusk-servers" tar ofta flera år att göra och när GW2 ändå är gratis att spela så är det rätt pointless.
CPU bound är klart spelet är, precis som WoW är det där det tar stopp när det är mycket på skärmen, GPUn har inte så mycket att göra därav det låga kravet på GPU som är flera år gammal.

Sedan släpper de ju uppdates hela tiden, bara kolla BWE2, det var gräsligt med första builden jag fick 20FPS där jag borde lätt ha 60 men efter första updaten under BWE2 så löste sig de värsta problemen.
Du fatta inte vad jag menade och den här diskussionen har varit uppe i tråden hur många gånger som helst. Kolla längre bak.
Event 2 har inte optimerat spelet alls utan det som optimerats är server sidan, så att du upplever fler fps är inbillning, det är samma framerate och användning av systemets resurser som förut (as intended)

Korrelationen mellan att optimera spelet så att det flyter på och att skapa en hemmabyggd server är ju det faktum att spelet inte släppts ännu och att många vill spela spelet.

Så om det var möjligt att spela det med fullt flyt på annat sätt än via ArenaNet så är det så klart att många skulle vilja göra det, och ArenaNet vill ju inte att användarna (vi) ska ha tillgång till en build av spelet som är helt optimerat för hårdvara förens det är dags för release. Men att dom arbetar på optimeringar (som inte direkt behöver testat massivt av oss i ett så här tidigt skede) kan man nog vara säker på.
2012-06-12, 14:06   #3316

redruM

Medlem

redruMs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2002

De har ju själva sagt att optimering är det sista dom gör och kommer fortsätta att göra även efter spelet är släppt. Känns förnuftigt. Varför optimera/putsa ett spel när man inte vet 100% hur det skall se ut ännu?

Ser ingen mening med att hetsa upp sig över detta då jag tror att även optimeringen kommer hålla AAA klass.
redruM är inte uppkopplad
2012-06-12, 14:14   #3317

Ferrat

Medlem

Ferrats avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MyZk0 Visa inlägg
Du fatta inte vad jag menade och den här diskussionen har varit uppe i tråden hur många gånger som helst. Kolla längre bak.
Event 2 har inte optimerat spelet alls utan det som optimerats är server sidan, så att du upplever fler fps är inbillning, det är samma framerate och användning av systemets resurser som förut (as intended)

Korrelationen mellan att optimera spelet så att det flyter på och att skapa en hemmabyggd server är ju det faktum att spelet inte släppts ännu och att många vill spela spelet.

Så om det var möjligt att spela det med fullt flyt på annat sätt än via ArenaNet så är det så klart att många skulle vilja göra det, och ArenaNet vill ju inte att användarna (vi) ska ha tillgång till en build av spelet som är helt optimerat för hårdvara förens det är dags för release. Men att dom arbetar på optimeringar (som inte direkt behöver testat massivt av oss i ett så här tidigt skede) kan man nog vara säker på.
Det är inte jag som inbillat mig utan isf MSI Afterburner (har alltid FPS count visad) så det där stämmer inte för mig oavsett vad du läst någonstans.

Fast fortfarande har inte grafikmotorns prestanda eller spelmotorns prestanda något med serversida i sig att göra, enda möjliga kopplingen är att serverns bandbred inte ger clienten informationen snabbt nog så den inte har något att arbeta med vilket isf är en fråga om just bandbredd och inte optimering av serverside eller clientside.

FPS är 95% baserat på client side och när varken CPU eller GPU jobbar på 100% är det något i deras motor som flaskar mjukvarumässigt och om du tror att server side updates kräver att du laddar ner patcher på 10-100MB till client side är denna diskussionen rätt värdelös.
2012-06-12, 14:17   #3318

MyZk0

Medlem

MyZk0s avatar

Citat:
Det är inte jag som inbillat mig utan isf MSI Afterburner (har alltid FPS count visad) så det där stämmer inte för mig oavsett vad du läst någonstans.

Fast fortfarande har inte grafikmotorns prestanda eller spelmotorns prestanda något med serversida i sig att göra, enda möjliga kopplingen är att serverns bandbred inte ger clienten informationen snabbt nog så den inte har något att arbeta med vilket isf är en fråga om just bandbredd och inte optimering av serverside eller clientside.

FPS är 95% baserat på client side och när varken CPU eller GPU jobbar på 100% är det något i deras motor som flaskar mjukvarumässigt och om du tror att server side updates kräver att du laddar ner patcher på 10-100MB till client side är denna diskussionen rätt värdelös.
wat.
2012-06-14, 20:25   #3319

Eenskolde

Medlem

Eenskoldes avatar

Registrerad: dec 2011

Förlåt hoppas det inte redan är besvarat i tråden men:

Vad var end event? Jag hade inte möjlighet att spela sista timmarna...
Eenskolde är inte uppkopplad
2012-06-14, 20:30   #3320

zillyme

Medlem

Plats: sthlm

Registrerad: jun 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Eenskolde Visa inlägg
Förlåt hoppas det inte redan är besvarat i tråden men:

Vad var end event? Jag hade inte möjlighet att spela sista timmarna...
för att summera, drake flög runt och korrumperade kontrollpunkter och monster, och även andra spelare, innan servern gick ner hade jag redan dödat 5 guildies plus att spelet spawnade en devouer som inte gick att döda xD
zillyme är inte uppkopplad
2012-06-14, 21:06   #3321

murklor

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zillyme Visa inlägg
för att summera, drake flög runt och korrumperade kontrollpunkter och monster, och även andra spelare, innan servern gick ner hade jag redan dödat 5 guildies plus att spelet spawnade en devouer som inte gick att döda xD
Drake? Såg aldrig nån drake, bara texten som sa att det var Kralkatorik eller vad den nu heter.

Såg bara mindre branded bossar (lätta som tusan att döda), skydda Rytlock och Eir (som spasma ur och var ändå odödlig), försöka döda en branded devourer som var odödlig - 50+ försökte och han var på 100% HP.

Bli branded när man dog så man kan döda andra spelare var den enda roliga delen, men då skulle man döda Rytlock och Eir. Vilket var omöjligt, eftersom dom var level 80 och gjorde 10,000HP ranged skada så fort man kom inom synhåll. Spelare var väl typ level 10 med 1000 HP. Man skulle skydda devourern också men ja... Då fanns det inga vanliga spelare kvar eftersom alla redan blivit insta-killade.

I slutet på eventet - som aldrig riktigt hade ett slut eftersom det inte gick att varken vinna eller förlora objectives - så slängde servern ut typ 90% av spelarna och vi som var kvar undra vafan som hände, allt blev tyst lol. Slängdes ut 5 minuter senare.

Skit event som ärligt talat var helt trasigt. Konceptet var mycket bra, utförandet... inte alls. Mördar strutsarna i BWE1 var iaf roliga.
2012-06-14, 21:23   #3322

zillyme

Medlem

Plats: sthlm

Registrerad: jun 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av murklor Visa inlägg
Drake? Såg aldrig nån drake, bara texten som sa att det var Kralkatorik eller vad den nu heter.

Såg bara mindre branded bossar (lätta som tusan att döda), skydda Rytlock och Eir (som spasma ur och var ändå odödlig), försöka döda en branded devourer som var odödlig - 50+ försökte och han var på 100% HP.

Bli branded när man dog så man kan döda andra spelare var den enda roliga delen, men då skulle man döda Rytlock och Eir. Vilket var omöjligt, eftersom dom var level 80 och gjorde 10,000HP ranged skada så fort man kom inom synhåll. Spelare var väl typ level 10 med 1000 HP. Man skulle skydda devourern också men ja... Då fanns det inga vanliga spelare kvar eftersom alla redan blivit insta-killade.

I slutet på eventet - som aldrig riktigt hade ett slut eftersom det inte gick att varken vinna eller förlora objectives - så slängde servern ut typ 90% av spelarna och vi som var kvar undra vafan som hände, allt blev tyst lol. Slängdes ut 5 minuter senare.

Skit event som ärligt talat var helt trasigt. Konceptet var mycket bra, utförandet... inte alls. Mördar strutsarna i BWE1 var iaf roliga.
helt rätt i allt du säger, draken kunde ses flyga högt i skyn ibland, samma drake som man slåss mot senare i spelet i charr lands som man sett i tidigare pressbetor
zillyme är inte uppkopplad
2012-06-15, 11:24   #3323

Thxsen

Medlem

Thxsens avatar

Plats: Någonstans i Sverige

Registrerad: feb 2004

Nu finns dom uppdaterade build calculatorerna ute, uppdaterade efter BWE2.
http://www.gw2build.com/builds/simulator.php
http://www.gw2db.com/
Thxsen är inte uppkopplad
2012-06-16, 13:18   #3324

Eenskolde

Medlem

Eenskoldes avatar

Registrerad: dec 2011

Känns som dom kör typ en BW i månaden, eller vad säger ni?
Eenskolde är inte uppkopplad
2012-06-16, 13:20   #3325

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Plats: På två ställen samtidigt

Registrerad: jan 2008

Citat:
Jo, ungefär så.
Min musik/ljudblogg - Phimusic
Kalium är inte uppkopplad Folding
2012-06-16, 14:01   #3326

Goteborgan

Medlem

Goteborgans avatar

Plats: Skogen

Registrerad: aug 2005

Citat:
Dem sa att dem skulle satsa på en beta helg i månaden.
2012-06-16, 19:13   #3327

Makarov

Medlem

Makarovs avatar

Plats: Roslagen

Registrerad: sep 2009

Har börjat kolla på detta spelet mer och mer de senaste dagarna nu men en sak jag inte fått svar på är, hur är de olika raserna indelade? Eller är de ens det? Det verkar ju inte direkt finnas några onda mot goda som i de flesta andra MMORPGs (WoW - Horde mot Alliance, SWTOR- Sith Empire mot Republic, Rift - Guardians mot Deviants osv), hur är det tänkt där?
Makarov är inte uppkopplad
2012-06-16, 19:27   #3328

EpicBlobfish

Medlem

EpicBlobfishs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Makarov Visa inlägg
Har börjat kolla på detta spelet mer och mer de senaste dagarna nu men en sak jag inte fått svar på är, hur är de olika raserna indelade? Eller är de ens det? Det verkar ju inte direkt finnas några onda mot goda som i de flesta andra MMORPGs (WoW - Horde mot Alliance, SWTOR- Sith Empire mot Republic, Rift - Guardians mot Deviants osv), hur är det tänkt där?
Det är alla raserna(human, norn, asura, sylvari, charr) vs drakarna kort sagt.
2012-06-16, 19:38   #3329

v1ctory

Medlem

v1ctorys avatar

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Makarov Visa inlägg
Det finns ingen open-world PvP, så alla är goa och glada mot varandra. Visst bråkar de olika raserna lite med varandra, men det verkar inte som att vi spelare har något att säga till om där.

I GW: Factions kunde man dock välja antingen Luxon eller Kurzick (ursäktar stavningen om jag slaktade den helt) vilket gjorde att man åtminstone delvis blev god eller ond beroende på hur man såg det. Med andra ord är det du, jag och förhoppningsvis några miljoner till mot världen/världarna i WvWvW.
2012-06-17, 00:57   #3330

Makarov

Medlem

Makarovs avatar

Plats: Roslagen

Registrerad: sep 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av spot_1337 Visa inlägg
Det är alla raserna(human, norn, asura, sylvari, charr) vs drakarna kort sagt.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av v1ctory Visa inlägg
Det finns ingen open-world PvP, så alla är goa och glada mot varandra. Visst bråkar de olika raserna lite med varandra, men det verkar inte som att vi spelare har något att säga till om där.

I GW: Factions kunde man dock välja antingen Luxon eller Kurzick (ursäktar stavningen om jag slaktade den helt) vilket gjorde att man åtminstone delvis blev god eller ond beroende på hur man såg det. Med andra ord är det du, jag och förhoppningsvis några miljoner till mot världen/världarna i WvWvW.
Jaha okej, tack så mycket för informationen.
Makarov är inte uppkopplad
Sök jobb