Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Hjulstad
Vad jag sett så får du bara +XX% XP på kills, och det utgör en väldigt låg del av den XP du får på en level.. säg att du får 20xp / mob och 25% på det blir ju endast 25xp/mob.. medans ett heart quest get över 1k XP..
Det är ju belönande i den form att du får bättre visuell gear, ser bättre ut.. Ingen som vinner pga gearen då--
Det är fortfarande ett försprång.
Karma boosten ger extra karma, som används för att köpa
bättre gear, inte bara visuellt.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
LeafBox
Precis, det gäller bara kills, dvs = marginell fördel. För som sagt, ett kill kanske är runt 30xp medans ett event ger 1500xp.
Men hur kan man få försprång i gear-samlande undrar jag?
Och istället för gear med högre stats så får man gear som ser väldigt unika ut.
Finns bla. ett svärd som byter utseende med dag/natt cykeln. Och en pilbåge som skjuter regnbågar
Och angående prestandan, i helgen gick jag ifrån ~70 till ~110 fps med alla olika stresstest, så ngt gjorde dom åt saken då iaf!
Man betalar för att levla fortare, även om det är marginellt. Detta stör mig eftersom en stor säljpunkt av spelet är att det inte har någon månadsavgift; men istället har dom lagt in microtransaktioner.
Som sagt, karma-boosten (50%?) ger bättre gear snabbare.
Sen är det "lådorna" också, som man hittar och kan låsas upp med en nyckel som kostar gems. Dessa kan innehålla temporära boon-potions som kan ge som exempel, 10% damage reduction.
Det som man kan tycka väger upp detta är att man kan köpa gems för guld. Det betyder dock också att man kan köpa guld för gems, vilket trivialiserar repairs/annat som kostar guld för de som har råd att lägga ut pengar på spelet.
Prestandan har definitivt blivit bättre, i större strider i WvWvW ligger jag dock på ~30 fps.
Trots allt detta är jag positivt inställd till spelet. Det säger en hel del.