Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Eptk
Jaså åfan, då är det ju fan värt att köpa det på PC dirr och sen fortsätta vidare på Ps3, fan vad nice.. Vad jag förstått är du bra insatt och gillar spelet.. Jag älskar FF serien, klarat alla "vanliga" spelen, FF 1 - 10 -12-13.. Körde aldrig FF XI, men jag hoppas att jag kommer gilla FFXIV. Vad jag sett och läst om spelet så är jag helt galen i det. Svårt att sätta sig in i har jag förstått, något snack om att man behöver ha macros för o kasta spells? kommer väll med tiden antar jag.. Hade ju gärna spelat mage (conjurer) men det verkade krångligt vad jag läst? Typ jobbigt att komma igång med oså?
Jag har tidigare erfarenheter av wow, aion, och guild wars om det gör någon skillnad.
Så kan man satsa på Conjurer utan att man blir helt less? är ju den klassen som lockar mig mest iaf ;p
Ja de finns ju lättare spel o ta sig in i du får ju inte mycket till hjälp i spelet för hur saker o ting fungerar, så funkade det i ffxi med, man lär sig av att pröva o läsa sig fram, går ju ställa frågor här så svarar folk så gott dem kan.
jag lirar conjurer o ja kan inte påstå att det är svårare än nån annan klass.
enda jag behöver macros till (än så länge) är att byta klass snabbt, går ju byta vapen i equipment menyn men det går ju fortare o trycka ctrl+siffra för o byta klass, springer man omkring o grindar mobs tex o man kanske vill expa lite botany eller mining under tiden så ere ju jäkligt smidigt o byta med macros.
enda ja brukar säga till nya spelare om jag rekomenderar ffmmo är att man ska ge det lite tid, man kan inte hoppa in o förstå allt på 5 sek som man gör i tex mainstream wow/aion/u name the clone...
ff mmos är djupare, allt är inte för givet. det är så ett mmo ska va enligt mig, just nu saknar man i princip bara lite mer content (lite mer saker att göra) är lite snålt på den fronten om man inte vill göra om samma questar/leves om o om igen, efter ett tag blir dem ganska enahanda. detta hoppas jag o de flesta andra ska fixas inom snar framtid.
det finns många klasser att utforska o det finns många skills från samtliga klasser som kan komma till nytta med den klass du verkligen vill lira till toppen. (känns som att det inte känns "onödigt" o lira nånting).
ffxi har ju expanderats säkert 10 gånger sedan släppet för 8 år sedan (o då inga stora uppdateringar o events inräknats), o fler planerade expansioner har dem planerat. så ja hoppas dem lägger samma energi på deras nyaste skapelse för att inte göra fansen besvikna.