Citat:
Ursprungligen inskrivet av
wixia
Hej, jag får väl göra ett avtryck i denna tråden precis som i alla andra MMORPG trådar!
Lite sugen är man allt. Ser bra ut. Något som slog mig direkt var hur extremt många klasser det fanns! Blir det inte rörigt?
Hur tycker ni spelet känns?
Mitt intryck efter att ha spelat betan till lvl 33 och just nu börjar komma upp i samma level igen:
Spelet är väldigt roligt, men det krävs att du inte är någon blizzard fanboy som stör sig på allt som är "kopierat" och inte kan njuta av spelet pga detta. Jag skulle vilja säga att känns förhållandevis varierat för att vara ett MMO av den här typen. Du kan såklart questa, göra instanser, spela warfronts (som battlegrounds), samla olika saker, göra rifts, hjälpa till med invasioner av olika typer etc. Ai'n kan ta över questhubbar helt och ibland kan det bli RIKTIGT stora invasioner med olika generaler etc. Detta gör att det blir ett litet avbrott i det eviga questandet
Det mixar lite från olika spel och lägger till sin egna spin på en del saker. Hör du till typen som föredrog lagspelet i WAR över WoW's enformiga grindande upp till max lvl, så tror jag att du kommer gilla RIFT. Det känns som att fokus på spelet är att samla ihop grupper av människor och ha skoj helt enkelt. Det är bra om du gillar BÅDE PVE och PVP.
Angående klasser så tycker jag inte att det blir rörigt, kanske innan man sätter sig in i allt. Du behöver ju inte köra med allt på en gång. Du kan ha upp till fyra uppsättningar av tre klassblandningar, som du byter mellan via ett simpelt knapptryck. Vissa attacker är ju väldigt snarlika, så då struntar man i att använda dessa och ser till det som verkar vettigt istället. Det krävs ju att man använder hjärnan lite. Allt det handlar om är större frihet av abilities för din character.
Om du testar, se till att komma förbi de första områdena och testa alla funktioner innan du dömer spelet. Jag tror att många spelar första området och tänker: Jaha okej, det här känns ju ungefär som WoW. Utan att testa vad mer som finns.