HoN, DotA eller LoL?

Permalänk
Medlem

HoN, DotA eller LoL?

Tjena!

Om det redan finns en liknande tråd så kan ni ta bort denna, hittade dock inget i sökningen.

I den här tråden tänkte jag mest kolla hur många som föredrar vilket och varför. Detta gäller DotA liknande spel BARA (M.O.B.A). Såsom Defense of the Ancients (DotA) Heroes of Newearth (HoN) och Legue of Legends (LoL)

Så det enda ni behöver göra är att skriva ner vilket spel ni föredrar och varför och om ni har lust varför ni inte spelar det andra. Om det är något annat liknande ska ni självklart skriva det.

Jag kan börja.

Enligt mig är det HoN som gäller. Detta för att grafiken är bra, det är ett ständigt uppdaterande spel, det blir aldrig tråkigt då det jämt är olikt på något sätt.

Lycka till och skriv gärna ingen skit i tråden. Fast diskussioner är välkomna.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

HoN är klart bäst men LoL är riktigt bra för att vara gratis

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Spelade jäkligt mycket DotA när några år sen, när det fortfarande var någorlunda "nytt". Den eftersläpande grafiken m.m. gjorde att jag efter att ha blivit tipsad om LoL av en kompis började spela det i stället. HoN har jag faktiskt aldrig gett en chans ...

Permalänk
Medlem

Hon har fördelen att har du köpt det har du alla hjältarna. Med LoL är spelet gratis, men hjältarna roterar om du inte köper loss de du gillar. vilket i slutändan kan bli dyrare än HoN's 330kr eller vad det är.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

väntar på valve att släpa dota2 men annars spelar jag HoN

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Hon har fördelen att har du köpt det har du alla hjältarna. Med LoL är spelet gratis, men hjältarna roterar om du inte köper loss de du gillar. vilket i slutändan kan bli dyrare än HoN's 330kr eller vad det är.

Man köper heroes för poäng man får när man spelar.. Det är inte så att man måste betala med riktiga pengar, ingen jag känner har gjort det.

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Hon har fördelen att har du köpt det har du alla hjältarna. Med LoL är spelet gratis, men hjältarna roterar om du inte köper loss de du gillar. vilket i slutändan kan bli dyrare än HoN's 330kr eller vad det är.

Jag har inte betalt ett öre och har tillräkligt många hjältar ^^

OnT:
Jag väljer då LoL för att jag tycker HoN är alldeles för "smetig" grafik och man missar ibland hjältar etc (säkert en vanesak bara). LoL däremot har sin "dåliga" grafik där man verkligen ser när det kommer hjältar.

En sak som jag även gillar med LoL är att man kan lägga mastery points (typ talent points som finns i tex WoW) och även köpa runor och på detta sättet spela gubben som DU vill spela den. Man kan oftast spela en gubbe på 2 sätt och vissa på 3 olika sätt (Physical DPS, Magical DPS eller Tank. Sen finns det ju självklart olika item builds inom dessa kategorierna också.) Kollar man på HoN så kan man spela en gubbe på ett sätt och alla vet hur den gubben spelas.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Vet att man kan köpa med poäng med, fast en ny spelare måste spela ganska mycket för att få ihop de poängen. Smidigare att köpa ut en gubbe isf om den man gillar inte är i rotationen. Samma poäng används till runes, vilket kan vara bra att hushålla med om man inte spelat allt för mycket.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Vet att man kan köpa med poäng med, fast en ny spelare måste spela ganska mycket för att få ihop de poängen. Smidigare att köpa ut en gubbe isf om den man gillar inte är i rotationen. Samma poäng används till runes, vilket kan vara bra att hushålla med om man inte spelat allt för mycket.

Dom billigaste gubbarna går på 300~ IP och vinner du 2 matcher (med First win of the day +150 IP) så har du råd till dessa gubbarna. Min första gubbe var en av dessa 300 IP snubbarna och jag kör fortfarande med honom rätt så ofta.

Runes köper man inte förän level 20 då det är utkastade IP att köpa dom innan.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Vet att man kan köpa med poäng med, fast en ny spelare måste spela ganska mycket för att få ihop de poängen. Smidigare att köpa ut en gubbe isf om den man gillar inte är i rotationen. Samma poäng används till runes, vilket kan vara bra att hushålla med om man inte spelat allt för mycket.

Skrivet av snoogiloo:

Dom billigaste gubbarna går på 300~ IP och vinner du 2 matcher (med First win of the day +150 IP) så har du råd till dessa gubbarna. Min första gubbe var en av dessa 300 IP snubbarna och jag kör fortfarande med honom rätt så ofta.

Runes köper man inte förän level 20 då det är utkastade IP att köpa dom innan.

Precis, sen har de även olika "reor" på hjältar samt vissa event där man kan få hjältar.
Något annat som är trevligt med LoL är att man kan använda olika "skins" till hjältarna och därmed ändra deras utseende till vad man tycker är kul för stunden.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Kör på hon då det är lite mer seriöst än LoL har spelat båda och finner HON lite svårare och mer brutalt då jag saknar ett bättre ord...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Kör på hon då det är lite mer seriöst än LoL har spelat båda och finner HON lite svårare och mer brutalt då jag saknar ett bättre ord...

Tycker likadant. Dessutom känns LoL mycket slöare än HoN. Ingen denying heller... men å andra sidan finns det ju lite andra grejer i LoL som t.ex. döda vissa neutrala för buffs och sånt.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

säger bara en sak...

bloodline champions!!!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

LOL är ett bra spel för att vara gratis men det är totalt för noobs om man jämför det mellan HoN och dota. Denia finns inte och i slutändan har alla nästan likadan farm osv känns bara fattigt om man är pro. Dota är för old schoolers och HoN har blivit mycket mer seriöst än public Dota vilket har säkert fått spelare över ditt. Frågan är bara om Dota 2 tar toppen igen

Permalänk
Hjälpsam

LoL, sjukt många variabler med heroes * talents * runes * summoner skills * lag kombinationer.

Samt free to play. Man kan putta in cash för flavour och lite boost, men det ger ingen edge att lägga in cash, man bara levlar lite snabbare och kan få lite fler heroes att välja på.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Väljer HoN då jag upplever det som ett mer seriöst spel än lol. Sen är grafiken en vanes sak men det lilla som jag spela lol så hade jag grymt svårt att se vad som va vad jämförelsevis med hon där det (imo) var grymt mycket lättare i början att se saker. Sen att HoN nu kommer med map editor är ett stort + i kanten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Väljer HoN då jag upplever det som ett mer seriöst spel än lol. Sen är grafiken en vanes sak men det lilla som jag spela lol så hade jag grymt svårt att se vad som va vad jämförelsevis med hon där det (imo) var grymt mycket lättare i början att se saker. Sen att HoN nu kommer med map editor är ett stort + i kanten.

Röstar även jag för hon. Det kostar bara 30 dollar vilket är precis under 200kr.

Permalänk

Röstar helt klart för lol, äger även hon, och kört dota väldigt mycket förr.
Som många säger är hon mycket mer seriöst, och det är riktigt svårspelat jämfört med lol.
Jag klarar inte av små barnen i hon, som hela tiden ska klaga på en, noobs hit o dit, ragequit osv..
Hur fan ska man kunna bli bra om man inte får träna innan idioter???
Detta händer inte alls lika ofta i lol, och nu när man spelat ett tag är man ju bra på skiten så då slipper man de överhuvetaget..
Men de va mest det som gjorde att jag inte ens började gilla hon.. de e feta heroes och allt, men idiot spelare..

Permalänk

När jag spelade HoN tyckte jag att communityn var värdelös. Som dotaspelare så kom jag in i en miljö där jag förväntades carrya hela laget men samtidigt låta bli att ta kills. I princip alltid när man tog kills blev man kallad killstealer. Om man inte carryade spelet så blev man flamead av folk som inte hade en enda deny ens. Så det stora minuset är folket som spelar HoN.

En annan sak jag märkte efter att ha provat på LoL i 2-3 månader är att det inte blir lättare på något sätt. T.ex om du slipper denya, då gör även motståndarna det, vilket resulterar i att de kommer försöka zonea/döda dig istället. Jag vill påstå att LoL har roligare och mer action-späckat early-game.

Permalänk
Musikälskare

HoN då det är ett mer seriöst MOBA än LoL som någon skrev ovan, LoL ser jag mest som lillebror till HoN

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Vet att man kan köpa med poäng med, fast en ny spelare måste spela ganska mycket för att få ihop de poängen. Smidigare att köpa ut en gubbe isf om den man gillar inte är i rotationen. Samma poäng används till runes, vilket kan vara bra att hushålla med om man inte spelat allt för mycket.

du vet inte vad du pratar om

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

HoN, utan tvekan. DotA och LoL delar andra plats, men har dock inte spelat DotA mycket alls. HoN = Härlig grafik, fett gameplay.. LoL = Störigt ful grafik, lite småkul ibland. DotA kan jag knappast säga något om men var väl kul när man lira det med polarna.

Permalänk
Medlem

HoN all the way.

Communityn lär vära den sämsta, men spelet är bara underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

du vet inte vad du pratar om

du vet inte vad han pratar om...

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Dota > allt.
Hon har bara grafiken att flasha med, Lol är helt obalanserat och barnsligt. Demigod är värdelöst. TYJ är kinesiskt : (

Permalänk
Medlem

Gillar LoL mest. Dels för det kommer nya gubbar snabbare än HoN och där finns det något att spela för.
På Hon så spelar man ju bara för Kd och rating, drygt.
Men det är en smaksak

Permalänk
Medlem

Dota om du är oldschool
HoN om du vill ha ett lite nyare Dota
LoL om du är casual eller vill bli proffs och spöa SK.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

Snacket om att LoL är gratis är ju rätt roligt. Alla kompisar jag har har bränt mer cash i shoppen på LoL än vad jag betalade för HoN (ca 86kr).

DotA är fortfarande bäst balancerat och skulle vara den solklara vinnaren om man kunde reconnecta.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Gillar LoL mest. Dels för det kommer nya gubbar snabbare än HoN och där finns det något att spela för.
På Hon så spelar man ju bara för Kd och rating, drygt.
Men det är en smaksak

Vadå spelar bara för KD och Rating, det är ju folk som du isf som förstör communityn för det är exakt så folk tänker och exakt därför communityn är SÄMST i HoN, man spelar väl för att VINNA matcherna, inte för att få ha bättre KDR/Rating, det är sånt som kommer utav att man spelar bra, hade varit ett så jävla episkt spel om communityn hade varit som SC2.

Ingen tvivel om att HoN är det bättre spelet efter DotA, men communityn är någon utav de sämre där ute.
Tyvärr för LoL's del, så lyckas inte deras mediokra community bära upp det usla spelet, så jag hade valt HoN.

Allt är en smaksak beroende på vad man vill få ut ifrån spelet, så tror ingen här kan säga vad som är bättre eller sämre, bara personliga åsikter och upplevelser.

Permalänk
Medlem

Dota är som CS, förnyar man det så blir det Dota Scoure = HoN
LoL är något obalanserat skit spel som är helt random, hide in the bushes and win... wtf?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!