Permalänk
Medlem

planetside 2

its on its way!

www.planetside2.com yayy!

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt. Blir ett köp och spelande oavsett hur det sågas

Minns hur datorn fick kämpa när första kom 2003.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Ser OK ut, Upphottad grafik vad jag kan se. Vore ju roligt att se och veta vilka specc man måste ha för att lira samt när det är tänkt att släppas.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Helt fantastiskt. Blir ett köp och spelande oavsett hur det sågas

Minns hur datorn fick kämpa när första kom 2003.

Håller med! Detta måste vara ett av de spelen som jag personligen spelat längst, tyckte det var vansinnigt roligt när det befann sig. Längtar till 2.an så man kan komma igen i son gamla outfit

VS for life!

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Givet köp! Planetside och SWG är dom två MMOer som jag har haft absolut roligast i

Permalänk
Medlem

Kan slänga upp lite information länkar plus en trailer såklart.

How Planetside 2 Will Blow the Roof Off the Massively Multiplayer Online First-Person Shooter Genre
Från Kotaku

Planetside 2 officiellt
Från Fz

Själv var jag ett stort fan av första Planetside och nu när de säger att tvåan ska vara som ettan fast bättre så känns det helt underbart. ^^

Vet redan vad jag vill köra om det finns i tvåan dvs en NC engineer med Enforcer Heavy Assault Buggy som fordon.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Trevlig överaskning. Vill inte veta hur många timmar jag lagt på 1:an. Spelade eller ja freakade nästan dygnet runt på Werner servern på min gubbe RED187. Jävlar vad kul det var, gillade speciellt att flyga och droppa på torn. var även kul när man blev Commander rank 5 så man kunde kalla in stora feta tactical nukes!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att 2'an är som 1'an i känsla, lyckas dom med det så har jag mitt fps spel säkrat några år framöver.

Det sköna med 1'an var att man kunde hoppa in dygnet runt och det fanns alltid en strid nånstans man kunde joina.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Oh herregud vad man lagt ner mycket tid på PS1 (Befogad tid!) Längtar som fan till 2:an, ser ut o bli väldigt mycket tid framför datorn nu när man precis fixat in sig på en KY utbildning.. bra timing :S

Permalänk
Medlem

Hmmm, undrar när det kan tänkas komma...

Permalänk
Medlem

PlanetSide 2: What we know and what we hope.

Citat:
  • There will be no BFRs in PlanetSide 2. (That’s right, the big overpowered “mechs” that we complained about until we were blue in the face will not be in PlanetSide 2.)

  • There will be an all-new class system, as well as an EVE-like offline progression system consisting of “thousands” of skills which the player will raise without the need to either “grind” or be in-game at all. It will be possible for a player to switch between unlocked classes at will and the number of skills available in PlanetSide 2 will offer a massive degree of character specialization that simply was not available in the original PlanetSide.

  • Outfits will also have their own skill system, allowing outfits to shape themselves around specific playstyles.

  • The new character system is heavily inspired by PlanetSide’s current certification system. This inspiration is shown by the fact that the developers want progression to mean providing the player with more options rather than more power. According to Higby, the goal is to have no more than a 20% statistical power gap between the highest level player and the lowest, factoring in outfit bonuses.

  • The game world will be divided into hexes, and every hex, other than factional headquarters will be conquerable. Different hexes will provide different resources, and all hexes will be available for capture at any given time, making “back-capping” a possibility. However, as Higby mentions in the Fan Faire Q&A, it will be more difficult to capture a hex that’s in the middle of enemy territory than it will be to capture a hex that’s adjacent to friendly territory, ultimately resulting in battlefronts being the hottest combat areas to fight in.

  • Hexes will provide resources to the controlling faction as well as to outfits and individual players who help capture the hexes.

  • Resources will migrate and shift over time, resulting in a dynamic battlefield.

  • Some hexes can be captured without the players involved ever needing to exit their vehicle. An example of this given was of a plains hex that could be captured entirely through the use of tanks.

  • Players will be able to unlock different versions of items, as well as attach new items to vehicles. An example given of a different weapon version is an assault rifle that is capable of dealing more damage per shot than a standard rifle, but at a slower rate of fire. Resources gained from controlled territory will be used for acquiring these alternate item versions, as well as for both power-ups and new vehicle attachments.

  • Vehicles and infantry will have new physics. Some aircraft will be capable of looping and rolling, and explosive projectiles will be capable of knocking infantry back.

  • Sanctuary and HART are both being removed. Players will be able to re-spawn directly onto their squads via drop-pods. Players will also be able to join open squads in their area without the need to spam chat channels to find a squad.

  • The lethality of weapons is being increased, and the general pacing of combat is being sped up to be more in line with modern shooters such as the Battlefield series.

Från fpsguru.com

Kan knappt vänta på Planetside 2... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Finns det något som helst info om när det kan tänkas komma eller hur långt i utvecklingen dom är?
Planetside var ruskigt kul och infon om Planetside 2 låter ju jävligt roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Finns det något som helst info om när det kan tänkas komma eller hur långt i utvecklingen dom är?

Inte mycket att gå på finns det dessvärre. =/
Enda som jag har hittat är att de ska ha en beta test när de kommer så långt.
Så jag gissar väl att de är på alpha stadiet nu och kan nog ta ett tag innan betan kommer igång.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag lirade dom första månaderna av PS1 och det enda egentliga felet med PS1 var att det inte gick att vinna, visst du kunde ta över en kontinent men aldrig helt vinna och bli belönad för det.

Sen att SOE inte levererade på löftena om månatliga uppdateringar gjorde det ju inte bättre.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Jag lirade dom första månaderna av PS1 och det enda egentliga felet med PS1 var att det inte gick att vinna, visst du kunde ta över en kontinent men aldrig helt vinna och bli belönad för det.

Svårt att vinna ett pågående krig.

Men det är det jag tyckte om med spelet, att man behövde ta ett fort och sen försvara det.
Och sen när man höll hela kontinenter så fick man fördelar av det.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Någon här som spelade på Werner servern i Oldschool? Yikes vad kul det var. Fanns inte mycket som slog känslan av att komma dundrandes i 3-4 fullmatade GAL's (med Reaver/Mosquito eskort såklart och droppa över en hårt bevakad bas.

- Scanning area...
- Spawn located!
- Tactical nuke incoming!

/RED187 out!

Permalänk
Medlem

Japp jag körde NC på Werner från starten. Hade en liten Outfit som hette Dirtguys som var rätt kända. Trots vårat låga medlems antal på ca 50 låg vi bland topp fem på servern, vi körde på skoj men höll alltid ihop och jävlar va kul vi hade.

Permalänk

Bara jag som körde Vanu på Werner? var trött på NC's autoshottie.. fast min alt var x2 miniguns (TR)

Permalänk
Medlem

åh vilka minnen som kommer tillbaks älskade stämningen i PS, var så sjukt kul när man fick reda på att ens faction höll på att attackera någonstans å man åkte dit med full styrka, laddade ett par galaxy gunships (hette dom va?) och alla hotdroppade precis utanför bakdörren å rushade in. helt underbart kul gameplay! sjukt massiva strider det kunde vara.

riktigt kul att lira lite sneaky också och åka omkring å hacka torn eller försöka smyga in i baser å sprida jävelskap

vet ni om det är många som lirar PS1 idag?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

När man söker runt lite verkar det rätt så dött. Någon "pop-lock" då och då men mestadels små fights mellan claner som tykar sig. Är nog bara hoppas på att utvecklarna på SOE inte ligger på latsidan och får ut skiten inom rimlig tid.

Permalänk
Medlem

Uhm.. jag kan logga in på mitt gamla konto och lira.. är PS free2play numera? :S

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Om någon vet hur man sätter sig själv i koma tills ett spel kommer ut så är det nu ni ska säga till.

Permalänk
Medlem

Cartman bad Butters gräva ner honom i snön tills Nintendo Wii släpptes, men Butters glömde gräva upp honom så han låg där förfrusen till långt in i framtiden. Så det sättet rekommenderar jag inte! (Om du måste, välj någon mer pålitlig än Butters)

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Nya screenshots.

Seriöst, det ser helt underbart ut.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ser äckligt gött ut! Gillar den lite mer avskalade looken. Hoppas nu att det är focus på:

* Gameplay - karaktärers och klassers respons, rörelse och balansering
* Bättre "Command/ledning" än i PS1
* Fräcka & många fordon, älskade att flyga min Reaver/Mosq
* Bra samspelning i outfits/squads
* Stor valmöjlighet att customa sin karaktärs "skills"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Om någon vet hur man sätter sig själv i koma tills ett spel kommer ut så är det nu ni ska säga till.

Måste säga att jag verkligen hatar alla spelbolag som släpper info om sina projekt så jävla långt innan spelet är klart.
Tänk vad underbart om dom kom med info om ett nått spel bara någon månad innan release datum

Permalänk
Medlem

Ifrån planetside-universe.com
"PlanetSide 2 has now officially shown up for Pre Order for 49.99 on several websites!"

^^ Verkar som om din önskan gått i uppfyllelse. Ut med betan nu SOE så vi kan få testa lite )

Permalänk
Medlem

Lite fler bilder på Planetside 2.

PlanetSide 2

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Hoppas de blir bra time will tell

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Någon här som spelade på Werner servern i Oldschool? Yikes vad kul det var. Fanns inte mycket som slog känslan av att komma dundrandes i 3-4 fullmatade GAL's (med Reaver/Mosquito eskort såklart och droppa över en hårt bevakad bas.

- Scanning area...
- Spawn located!
- Tactical nuke incoming!

/RED187 out!

Japp jag lirade på Werner, kul som fan. Planetside 2 är ett givet köp, näst bästa MMO-PvP någonsin (tycker Dark ages of Camelot fortfarande har det bästa)