Battlefield 3 snyggare på LOW än ULTRA Settings

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 snyggare på LOW än ULTRA Settings

En hel dels spelande, så tycker jag att LOW settings är snyggare än Ultra settings.

Jag vill även höra era åsikter här, skulle vara intressant, jag har spelat med bägge inställingar en längre tid, så detta är min åsikt.
träden, marken och allt känns verkligare med low settings, det är vad jag tycker, genomskinligheten och spelandet känns mycket bättre.

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

En hel dels spelande, så tycker jag att LOW settings är snyggare än Ultra settings.

Jag vill även höra era åsikter här, skulle vara intressant, jag har spelat med bägge inställingar en längre tid, så detta är min åsikt.
träden, marken och allt känns verkligare med low settings, det är vad jag tycker, genomskinligheten och spelandet känns mycket bättre.

För oss som inte har koll, ge oss screenshoots så vi kan jämföra

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd

Allt på low förutom Shadows och Texturer på High med 4x AA ser bättre ut än Ultra.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Piiiiics ffs!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Njaa effects vill du fan ha på ultra! Otrolig skillnad från high till och med.

Texturer och skuggor vill väl du också ha. Resten kan jag inte kommentera på.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Precis som herr cameltoe så är tråden som gjord för en del åsikter och blint trollande.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

En hel dels spelande, så tycker jag att LOW settings är snyggare än Ultra settings.

Jag vill även höra era åsikter här, skulle vara intressant, jag har spelat med bägge inställingar en längre tid, så detta är min åsikt.
träden, marken och allt känns verkligare med low settings, det är vad jag tycker, genomskinligheten och spelandet känns mycket bättre.

Sätt på dig glasögonen så ska du nog se att ultra är snyggare.
Du är uppenbart bara ett troll

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Fult är det väl inte men en värld full av linjära streck är väl inte så snyggt?

Permalänk
Medlem

GTX 590 och BF3 på Low... I see what you did thaar TS

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Ja, tycker man Borderlands grafik är mer realistiskt så visst (: ( Inget ont mot Borderlands och dess grafik, men tycker det ser väldigt "tecknat" ut när man sänker grafikinställningarna för mycket (: )

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Snart kommer du väl o säger att COD har snyggare grafik än BF3 med..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

ska lägga upp lite bilder snart, ska jag bevisa er att detta stämmer!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Snyggare? Tveksamt. Skönare att köra med lägre inställningar? Japp!

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Skrivet av dwittenx:

Snyggare? Tveksamt. Skönare att köra med lägre inställningar? Japp!

Troligtvis inte om man har ett GTX 590 som TS har?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Här finns sliders för den som inte orkar googla.

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&ie=U...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

tycker det blir för mycket på ultra, allt dam som flyger runt och allt känns bara kladdigt/överdetaljerat. jag håller faktiskt med om att 1920x1080 med low/medium+aa/af gör spelet "snyggare" det är min egna åsikt så snälla stör er inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Troligtvis inte om man har ett GTX 590 som TS har?

syftar inte bara på flytet, utan att det oftast även är lättare att se fienden

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Skrivet av dwittenx:

syftar inte bara på flytet, utan att det oftast även är lättare att se fienden

Aha, fast är ju ganska fuskigt xD

Sen kan jag inte tänka mig många anledningar till varför man skulle välja BF3 före t.ex BFBC2 eller BF2 om det inte vore just för att få lite ögongodis inslängt i Battlefield känslan?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Aha, fast är ju ganska fuskigt xD

Sen kan jag inte tänka mig många anledningar till varför man skulle välja BF3 före t.ex BFBC2 eller BF2 om det inte vore just för att få lite ögongodis inslängt i Battlefield känslan?

Själv så väljer jag BF3 före de nämna för att BF2 + Punkbuster + jag har ett förflutet där 1 av parterna inte gillade att jag och BF2 umgicks... BFBC2, tja, man kan ju lira BF3 på normal, men det är fortfarande mer realistiskt än BFBC2, imo.
Älskar dock BF2 banorna grymt mycket mer, lirar mest B2K. Och det finns ju kvällar då man sitter o leker lite med gamla hedliga sandbox

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Själv så väljer jag BF3 före de nämna för att BF2 + Punkbuster + jag har ett förflutet där 1 av parterna inte gillade att jag och BF2 umgicks... BFBC2, tja, man kan ju lira BF3 på normal, men det är fortfarande mer realistiskt än BFBC2, imo.
Älskar dock BF2 banorna grymt mycket mer, lirar mest B2K. Och det finns ju kvällar då man sitter o leker lite med gamla hedliga sandbox

Realistiskt ur grafisk synvinkel; Ja.
Gameplay mässigt; Nej.

Att flyga helikopter i BF3 är som att cykla med stödhjulen på i ett vadderat rum med både knä och armbågsskydd.
Sen är ju förstörelsen i BF3 väldigt nerdummad också, kanske är för att locka lite Cod spelare, som skulle få en chock om de hoppade direkt från MW3 till BFBC2 eller Red Faction Guerilla.

Som du kanske märker blev jag redigt besviken på BF3, men är fortfarande ett trevligt spel, och vackert på grafiskt håll (:

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ha! jag kör på low.. men sådär skit ser fan det inte ut för mig ^^ .. Men jag bryr mig inte om hur det ser ut bara jag ser folk och inte hamnar under 60fps för ofta

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Varför vill man inte ha ögongodis när man spelar och spelar på lita högre än low

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

då jag testat BF3 på ultra och low på ett 7970 så tycker jag att över low inte är värt!

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på dessa bilder håller jag faktiskt med, på ultra ser det som dom smetat på ett täcke av sudd, jag kör vanligtvis på high men ska testa low

Permalänk
Inaktiv

kör real life mod istället

en smula snyggare.....

Permalänk
Medlem

Grafikmässigt ser ju ultra bäst ut (Kör själv på high). Men jag kan förstå att det finns fördelar att spela på Low för enemy spotting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Efter att ha kollat på dessa bilder håller jag faktiskt med, på ultra ser det som dom smetat på ett täcke av sudd, jag kör vanligtvis på high men ska testa low

Vilket är en option som man kan stänga av...
Du behöver inte köra low för att få bort vaselinet på linsen!

Permalänk
Medlem

Spelade på min laptop och fick ha allt på low och det S*G ganska hårt.. väntar en månad köper en ny dator för 15k och smaskar på med ultra! kanske kommer tillbaka då och säger att low is thw shit, men just nu får jag helt enkelt vänta

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

enklare spotting etc på low med AA etc på high, dock så. ja.

Med grafiken på low kommer man att skjuta en hel del på osynliga objekt

Permalänk
Medlem

Haha, skön tråd XD Ja det finns ju ingen "frisk/nykter" person som kan säga att LOW ser bättre ut än ULTRA. sen tycker jag Ultra är lite "överdrivet" så kör på HIGH. Men visst det är lättare att se fiender mm som vissa kommenterat.(dock svårt att se om det är en person eller en soptunna man skjuter på)
Men grafiken är då fan INTE snyggare på LOW!! Spelar du på en gammal tjockskärm från medeltiden med 600X400 upplösning?? XD
Skönt med lite humor på morgonkvisten!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com