Sidan 9 av 9 « Första 678 9
 
Verktyg Visningsval
2013-05-13, 08:06   #241

Kvarnan

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2011

Verkar kul ! Hur många kör? 10k +?
__________________
Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb -- Corsair SSD Force Series 120GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- 2X Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DOMINATOR GT DHX+ -- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- Corsair HX 1000W 80+ -- Fractal Design Define R3, Svart -- BenQ TFT 24" XL2410T Zowie Bundling
Kvarnan är inte uppkopplad
2013-05-17, 01:48   #242

Fade-swe

Medlem

Plats: Kalmar

Registrerad: feb 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kvarnan Visa inlägg
Verkar kul ! Hur många kör? 10k +?
Vet i fasen, men fan ett av de bästa mmo jag lirat på länge.
__________________
Desktop... i5 2500k@4.5Ghz (offset), ASUS P8Z68-V PRO, Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz, MSI Geforce GTX 970 Gaming, OS disk: Crucial M4 64Gb, Game disk: Corsair Force 120GB, Fractal Design Arc, Corsair H80, AOC Q2770PQU
HTPC... E7200, ASUS P5G41T-M LE, 4GB Corsair XMS3 1333MHz, Radeon 5450, Crucial RealSSD C300, 5TB WDGreen, OrigenAE H6
Fade-swe är inte uppkopplad
2013-05-17, 08:42   #243

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kvarnan Visa inlägg
Verkar kul ! Hur många kör? 10k +?
På EU servern är det ca 5k klanade spelare, en del av dom är iofs alts. Hur många som inte är i klaner vet ingen. Jag skulle tippa på kanske 7k spelare totalt om man tar bort folks alts.

Inte så intressant hur många som lirar. Joinar du en aktiv klan så räckr det med att ni har en fiendeklan för att alltid ha fullt upp.

I DF1.0 kunde det vara stendött över hela mainland men man märkte inte själv det så länge man var i krig med någon annan klan.

Konsten är att hitta en klan som passar din spelstil. Det finns små klaner som lever sitt eget liv med mål helt okända för alla runt omkring och det finns stora klaner vars göranden påverkar hela servern. man måste fundera på vad man vill... storskaliga sieges, klan events, pve med klanen, leva i en avlägsen holding och crafta, piratliv, försöka köra solo, trading, hyra ut sig som legosoldat.
Främling är inte uppkopplad
2013-05-24, 13:48   #244

Ike32

Medlem

Ike32s avatar

Plats: Härnösand

Registrerad: aug 2005

Här är ett patch schema. Mycket bra uppdateringar. Hoppas bara att dom håller det.

Today we’ll give you a look into some of our scheduled updates for the next couple of months. This is something we've never done before, but it is the way we want things for Darkfall Unholy Wars, involving the community, our players, in our future plans.

These are just some of the things we have planned that we’re reasonably sure will be added to the game according to the schedule. There is also a “Community Issues” component in our content updates and patches that will be addressing player concerns, and issues, as well as player suggestions. You can see an example of the kind of content this includes in the first update on the 3rd week of May.

I will stress again that this list is not exhaustive. We will be adding a lot more to every update and we’ll include more updates and patches than the ones listed in this post. We're giving you an idea so that we can maintain a discussion on things to come based on insight and scheduled updates.

May Week 3:

The third week of May we’re adding our first major Dungeon and addressing several community issues we had prioritized. This update among other things will include:

New Troll monsters
New Zombie monsters
New Troll Lord monster
New Cave Troll Monsters
New Dungeon: Iriendir


Community Issues:

Party Kill Round Robin: We’re implementing a party distribution system that operates in a round robin fashion.
Holding Protection Shards: We’re implementing a protection shard mechanic that operates through the clan GUI and uses Dominion Points.
Territory Control map painting: We’ve been investigating the possibility of painting territories on the map. This is more a visual enhancement rather than an actual gameplay effect
Clan holding improved crafting: The purpose is implementing crafting operations in clan holdings that are more efficient, cost less gold, and have a higher success rate. This is one of the steps we're taking to increase clan holding worth.
New Unique Resources: We will have several (at least 10) completely new unique resources that will be used as special rewards.
Smaller Strong Boxes: Their current size allows players to block passages with them and this was obviously not their intended use.
Reduced Building Costs: Clan holding building costs are to be reduced, as well as clan holding building hit points, and increased dominion gained when destroying clan holding buildings.


May, week 4:

This is the week where the 3d Elementalist School is completed and added to the game. Also some more of the scheduled additions include:

New Malaut Monsters
Monster boss for Broadherne, called “Below Whisperer”
Monster boss for Broadherne called “Below Nightmare”


June, week 1:

This week we will address prioritized community issues, suggestions, and concerns.
This is also the week which kicks off the Naval Era for Darkfall Unholy Wars and we will be adding a new Warship to the game.

June, week 2:

We will be adding another Warship to the game
New monsters: a mix of Trolls and Spiders

June, week 3:



This week we’re adding the Markets to the game after a lot of work that was needed to complete them.
We will also add the 3rd Warrior School.
We’re adding a new major dungeon, Marthnyr
Another major dungeon, Hardruk.
We will be addressing a list of prioritized community issues
We will add another Warship to the game.
New monsters: 2 Cave Hags
New Boss monster: Cave Hag Boss


June, week 4:

This week we’ll be adding the 3d Skirmisher School
We’re also adding a fourth Warship.

July, week 2:



This week we’re adding the 3d Primalist School and all roles will now have 3 schools each.
We’re also adding another dungeon: Svartvann
New Monsters: Icejarl
We’ll also be addressing a variety of prioritized community issues.


July, week 3
This is the the apex of the naval war era and we’re adding Sea Fortresses
We’re also adding the new Backpack
Big Boss, the Ragaizan.

July, week 4:

We’re adding Resource Monoliths to the game with all the implications these have for PvP
We’re adding Utility Ships
A new dungeon: Dulguna
New monsters, Melechars Family
The Bloodknight
We’re also going to address a variety of prioritized community issues.


That’s just a brief presentation of some of the things to come, and a taste of how we’re going to proceed with adding content to the game as well as the frequency of the content updates. As I mentioned above, this is far from being a complete list. We will be working well outside the things we’ve included here and we will go into detail in the days and weeks to come, explaining everything and interacting with the community.

As always, your feedback is important to us.

Thank you for reading.

https://forums.darkfallonline.com/sh...ontent-Updates
Ike32 är inte uppkopplad
2013-05-24, 14:36   #245

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Dagens patch...

Round Robin System


You can enable/disable the round-robin system by right clicking on the party window. On the menu, select “TOGGLE ROUND ROBIN” to activate/deactivate. (It is enabled by default.)
Only the party leader can enable/disable the round-robin system.
Every time a party leader toggles the system, all party members get a notification related to this change.
Kills are distributed from top, down, meaning the leader gets the first kill and the rest follow all the way down to the last player.
Every time the leader changes, the kill distribution restarts.



General Fixes


Fixed a bug where the Spirit Bond skill could make a player unable to perform other actions.
Fixed a bug where the current radial quickslot was not being updated when changing it from the paperdoll.
Fixed a bug where if your targeting GUI opacity was low, it could stop updating the target correctly.
Fixed a bug where in some cases "Starting Feats" where not being tracked when relogging.
Fixed a bug where a player could be charged twice the amount of prowess points when buying skills.
Skinning a monster grave that doesn't produce anything, now, sends a correct system message.
Fixed a bug where in some cases mounting and dismounting in water would cause a player to get stuck
You can now use the frontal and rear mount attack even if you don’t have a single handed weapon unsheathed.
Fixed a bug where single clicking to activate a window and moving the mouse quickly would cause the click to be lost and the window to not be activated.
Pressing Ctrl (Default: Walk) while speed is set to sprinting will now correctly change your movement to walking instead of running.
Increased time required for a player to become safe from attacks, when entering a protected area, from 20 seconds to 30 seconds.
Increased time required for a player to become vulnerable to attacks, when entering an unprotected area, from 2 seconds to 10 seconds.
Added VSync option in video options window.
Performance optimizations for dragging items over bank and backpack.
Fixed a bug where some map spawn point markers would show same monster display names more than once.
Fixed a bug where in some cases map spawn point markers would not display all the monsters that spawn there (“boss” monster spawns are not shown by design).
Added a new loading screen that showcases the Default Key Bindings.
Fixed a bug where in some cases a mount would stop moving after attacking, and the player would need to press a movement key to get it moving again.
Turned the corner of the icon for the player position on the map to white, so it's easier to see the direction you’re facing.
Fixed a bug where Elegant and Extravagant Crafting Robe Feats Prowess Points were inverted
Disabling Shot can now be used underwater
Digging now has a cap per tile (like fishing does)
Fixed a bug where the mouse pointer was not limited to the game window when running multiple clients
Various client crash fixes.
Improved logging of client crashes.
Patching is now being using a torrent mechanism.
Steam users will now be able to patch and validate/repair files using torrent patching, in addition to the Steam content distribution system.
Fixed some resolution issues
Added a confirmation dialog when binding keys that are already bound.
Optimized deferred lighting
Fixed precompiled shader issues causing shaders to be loaded from source.



Clan Changes


Prowess Point Reward for destroying a building during a siege has been raised to 100% of the cost of building modules required for that building.


Vendors


Clan Vendor gold prices were lowered by 30% (33%-50% due to integer rounding)


Building changes


All building costs have been revisited.
Some were lowered; some were left as they were (like walls)
Overall, median cost of clan holdings was lowered by 24%

Every building's health has been revisited.
Based on the cost and their functionality some were lowered, some raised, some left as they were.
Overall, median health points of clan holdings was lowered by 38



Crafting Bonuses at Clan Holding Workstations

Crafting/salvaging in clan holdings now gives bonuses, compared to the same actions in NPC cities:

Salvaging lowered by 10%- Gold cost for crafting
Operation times reduced by 25%
Durability, protection and damage stats of crafted items is greater than those produced in NPC cities by up to 5%
Salvaging probabilities (to receive a salvageable resource) have been increased by 5%



World Fixes

Fixes to the Teleportation Chamber Area in:

Fanhadar
Granugar




Covered the opening between the rocks on the east side of the walls in Mar Shral


General (Prop and Terrain) Fixes in the following Areas:

Quarendel
Sulsar
Carpendale
Sanguine
Hardruk
Mar Shral
Helungar
Whiteclaw
Ubelenfau
Brockmoore
Anghral
Taloroth
Broadherne
Darkmouth
Meldanyr
Sallesh
Erland
Tughri
Yannedar
Hamsara



Covered a Water Hole in Andruk

Opened a bigger passage for the exit of the sewer dungeons in:

Sanguine
Flaming Skull
Cor Ymirhal
Amurran



Brushed up the Vargashi spawnpoints in the following areas:

Frostwater
Khanruk
Whitecove



Special Effects
Fixed Bastion so it doesn't turn white due to additive.
Fixed Concecrate's outer ring so they don't turn white due to additive.

Monster updates

The Zombie Monster Family got a major revamp:

New Zombie Warriors
New Zombie Shamblers
New Zombie Crawlers
New Zombie Dire (Now it’s a Caster)



Visual Improvements to the following monsters:

Khamset Hand
Khamset Chosen
Khamset Child
Khamset Slave
Vargashi Defender
Vargashi Runewielder
Vargashi Warthane
Vargashi Blademaster
Ogre Bully
Ogre Boss
Sarlids
Grungroc
Beastman Destroyer
Beastman Devastator
Beastman Rampager
Beastman Warlord
Främling är inte uppkopplad
2013-05-29, 10:30   #246

baner85

Medlem

Registrerad: maj 2006

Roligt spel men jag har ett riktigt stört problem.

Min laptop crashar när jag startar spelet om jag har strömkabeln i, får döda med knappen och starta up igen...
Verkar vara grafikdrivrutinerna som stängs ner, men formaterat och kört en ren installation och testat 5-6 olika drivrutiner.

Drar jag ur kabeln så går datorn in i nått strömsparläge och då funkar det fint men med 20-30 fps, pga lägre clock och ingen crossfire.
Kan dock koppla in strömkabeln efter jag har startat spelet och får då 70-80 fps och det fungerar felfritt...

Enda spelet jag har problem med så antar att det har nått med spelet snarare än datorn att göra. Riktigt störande iaf.

/Baner
baner85 är inte uppkopplad
2013-08-15, 12:53   #247

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Hur är senaste patchen? Dax att komma tillbaka snart?
Främling är inte uppkopplad
2013-08-22, 02:26   #248

Ike32

Medlem

Ike32s avatar

Plats: Härnösand

Registrerad: aug 2005

Darkfall: UW är definitivt ett av dom bästa spelen ute just nu men AV börjar bli för sega att släppa content. Spelarbasen är snabbare på att bli "trött" på spelet än vad AV är på att släppa allt lovat content. Dock så funkar spelet fortarande på alla nivår. PvE, PvP, Crafting etc.
Ike32 är inte uppkopplad
2013-08-23, 20:55   #249

Skaplig

Medlem

Registrerad: okt 2012

SVENSK KLAN


Om någon är intresserad av att gå med i en svensk klan så kan jag meddela att Wicked är aktiva och har varit det sen dag ett.
Lägg till Hokus12pokus på Skype vid intresse.


MVH
Andreas
Skaplig är inte uppkopplad
2013-12-05, 08:56   #250

Fingernumb

Medlem

Fingernumbs avatar

Plats: Falkenberg

Registrerad: feb 2011

Läst att spelarbasen är tunn. Är det något liv i spelet än?
Fingernumb är inte uppkopplad
2013-12-06, 09:24   #251

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fingernumb Visa inlägg
Läst att spelarbasen är tunn. Är det något liv i spelet än?
Den här tråden på Forumfall säger allt...

https://forums.darkfallonline.com/sh...h-to-come-back
Främling är inte uppkopplad
2013-12-06, 10:57   #252

Fingernumb

Medlem

Fingernumbs avatar

Plats: Falkenberg

Registrerad: feb 2011

Sorgligt att ett mmo inte ens håller i 6 mån idag Såg riktigt kul ut. Värre å väre verkar det bli, men så länge spelarbasen bara sväljer och betalar på, så funkar det att släppa spel som inte ens kommit förbi alfastadie.
Men det är väl en annan pilsner
Fingernumb är inte uppkopplad
2013-12-06, 15:02   #253

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fingernumb Visa inlägg
Sorgligt att ett mmo inte ens håller i 6 mån idag Såg riktigt kul ut. Värre å väre verkar det bli, men så länge spelarbasen bara sväljer och betalar på, så funkar det att släppa spel som inte ens kommit förbi alfastadie.
Men det är väl en annan pilsner
Well, lirade Darkfall från augusti 2009 (släpptes i början det året) fram tills dom stängde ner och släppte nuvarande Darkfall:Unholy Wars. Tröttnade på den nya versionen redan efter en månad.

Det är helt enkelt inte samma känsla som i det första spelet.

Darkfall gav mig den starkaste spelupplevelse jag någonsin haft. Allt annat har varit skit sedan dess...
Främling är inte uppkopplad
2014-04-15, 17:03   #254

Ike32

Medlem

Ike32s avatar

Plats: Härnösand

Registrerad: aug 2005

Spelet har gått framåt riktigt mycket på sistone. Ni borde kolla dom senaste patcherna och nyheter.

https://forums.darkfallonline.com/fo...-Darkfall-News
Ike32 är inte uppkopplad
2014-04-15, 17:15   #255

Dr.Pez

Medlem

Dr.Pezs avatar

Plats: Edsbyn

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ike32 Visa inlägg
Spelet har gått framåt riktigt mycket på sistone. Ni borde kolla dom senaste patcherna och nyheter.

https://forums.darkfallonline.com/fo...-Darkfall-News
Trevligt, Kanske dags att installera igen
__________________
Stationära: In Progress..
Bärbar: Asus G75VX + rMBP 13 (Mid 2014)
Monitor: Asus PB278Q + LG 27EA73LM 27" Headset: Corsair Vengeance 2000 Mus: Logitech G600 Tangentbord: Ducky Shine 3 MX Blue
Dr.Pez är inte uppkopplad
2014-04-15, 22:11   #256

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av H4nsson Visa inlägg
Trevligt, Kanske dags att installera igen
Man blir ju onekligen lite nyfiken. Avinstallerade alldrig... så bara att dra igång suben för mig. Får fundera på det. ESO har inte gett mig vad jag ville ha.
Främling är inte uppkopplad
2014-04-16, 09:23   #257

Dr.Pez

Medlem

Dr.Pezs avatar

Plats: Edsbyn

Registrerad: sep 2011

Någon som vet hur man återupptar prenumerationen och installerar spelet igen? Det ligger inte i min library lista och i steam store får jag bara alternativet att köpa spelet, Klickar jag på köp så står det bara att jag redan äger spelet

Vet att det är någonstans i steam klientens inställningar man ska klicka i något men hittar inte


Edit: Hittade det, Steam->Settings->Account->View Account Details

Senast redigerad av H4nsson 2014-04-16 klockan 13:29.
__________________
Stationära: In Progress..
Bärbar: Asus G75VX + rMBP 13 (Mid 2014)
Monitor: Asus PB278Q + LG 27EA73LM 27" Headset: Corsair Vengeance 2000 Mus: Logitech G600 Tangentbord: Ducky Shine 3 MX Blue
Dr.Pez är inte uppkopplad
2014-06-03, 14:32   #258

Icemat19

Medlem

Registrerad: okt 2011

Någon som letar någon att lira med nu när rollpatchen kommer?

Kan gott rekommendera en klan med dedikerade ledare och spelare som länge haft fokus på att vara bäst. Klanen är nu på väg tillbaka med en 100% satsning så hoppa på tåget! Pm för mer info.
Icemat19 är inte uppkopplad
2014-07-06, 11:29   #259

Ike32

Medlem

Ike32s avatar

Plats: Härnösand

Registrerad: aug 2005

Spelet är sjukt bra nu efter Custom Role Patchen. Här är en ny artikle ni kan läsa som vill testa Darkfall.

http://www.team-dignitas.net/article...ever-heard-of/
Ike32 är inte uppkopplad
2014-07-07, 16:02   #260

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ike32 Visa inlägg
Spelet är sjukt bra nu efter Custom Role Patchen. Här är en ny artikle ni kan läsa som vill testa Darkfall.

http://www.team-dignitas.net/article...ever-heard-of/
Är det nu det är läge för mig som älskade Darkfall men aldrig kom in i Unholy Wars att återvända?
Spelade ju Darkfall från den här tiden 2009 till slutet. Allt jag spelat efter har varit dötrist.
Främling är inte uppkopplad
2014-07-12, 18:32   #261

Ike32

Medlem

Ike32s avatar

Plats: Härnösand

Registrerad: aug 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Främling Visa inlägg
Är det nu det är läge för mig som älskade Darkfall men aldrig kom in i Unholy Wars att återvända?
Spelade ju Darkfall från den här tiden 2009 till slutet. Allt jag spelat efter har varit dötrist.
Absolut. Har du lirat DFUW förut så har du fått tbx all prowess du spenderat så du kan lägga den på nytt. Nu kan du välja och kombinera alla spells/skills till en build du vill ha. Sjukt bra PvP. Har inte så mycket tid att lira själv men när man väl gör det så är det så jävla sköj.
Ike32 är inte uppkopplad
2014-07-17, 23:40   #262

_Merc_

Medlem

Registrerad: mar 2012

Spelade Darkfall ifrån Release och 3 månader framåt, Clan Murder Herd, dock när de la upp en US sever och hela klanen stack dit så la jag av. Testade ESO hoppades att man skulle få en liknande känsla, men Darkfall är mer Elder Scrolls än vad ESO är (WoW clone).
Större delen av min tid i Darkfall spenderades med att göra räder och sno mounts ifrån andra spelare vilket sedan lämnades in till guild banken och den som lämnade in flest i veckan fick rewards. Fanns inget roligare än att vänta gömd ovan för någons guildbank och hoppa ner sno deras mount och rida iväg iförd endast kalsonger.
__________________
Moderkort Socket 2011: Gigabyte GA-X79-UD3, CPU: intel 3820 3,6 ghz
Minne: 16 Gig, Grafikkort: Radeon Sapphire 7970 OC. Låda: Cooler master HAF 932 Advanced.
_Merc_ är inte uppkopplad
2014-08-22, 15:05   #263

Fingernumb

Medlem

Fingernumbs avatar

Plats: Falkenberg

Registrerad: feb 2011

Funderar på testa spelet igen nu. Finns det någon shysst hyfsat stor svensk guild att joina tro?
Fingernumb är inte uppkopplad
2014-12-04, 15:06   #264

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ike32 Visa inlägg
Absolut. Har du lirat DFUW förut så har du fått tbx all prowess du spenderat så du kan lägga den på nytt. Nu kan du välja och kombinera alla spells/skills till en build du vill ha. Sjukt bra PvP. Har inte så mycket tid att lira själv men när man väl gör det så är det så jävla sköj.
Lirat en smula de senaste 2 veckorna men bara lyckats knåpa ihop ynka 3,6k prowess än så länge. Hållit mig runt Flaming Skull men nu tagit mig till dvärgstan vad den nu heter. I går lyckades jag att lira tre timmar utan att se en enda annan spelare.

Känns tyvärr som jag inte har tiden det krävs för att dra ihop så mycket prowess att man kan vara med i spelet så att säga. Ska ta en funderare på hur jag gör.
Främling är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb