Problem med registrering =(

Permalänk
Medlem

Problem med registrering =(

Hej! Ska registrera mitt acc på https://register.guildwars2.com/

Skriver in min serial code och login men då kommer följande fel: 502 - Web server received an invalid response while acting as a gateway or proxy server.
There is a problem with the page you are looking for, and it cannot be displayed. When the Web server (while acting as a gateway or proxy) contacted the upstream content server, it received an invalid response from the content server.

Trycker då på Hämta sidan igen och kommer då vidare till där jag ska skriva in mitt namn, nummer mm och gör då det och trycker next! Får samma error igen och trycker uppdatera. Sen kommer ett Error till!?! Något i stil med hmm hmm hmm timed out something something..

Någon mer som har haft problem vid registrering eller kan det vara något fel på deras sida atm?

Väldigt väldigt tacksam för svar!

Mvh Robin

Permalänk
Medlem

Fick nu en ny "sista error"

400:4:1003:2:977 ErrBadData [-1] [SqlExecute] [p_AccountAddProductKey5]: [Microsoft][SQL Server Native Client 10.0][SQL Server]Could not allocate space for object 'dbo.ProductKeyPitches'.'pk_ProductKeyPitches' in database 'GlobalDb101' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup

Permalänk
Medlem

Samma fel här.

Jag får också:

Citat:

502 - Web server received an invalid response while acting as a gateway or proxy server.
There is a problem with the page you are looking for, and it cannot be displayed. When the Web server (while acting as a gateway or proxy) contacted the upstream content server, it received an invalid response from the content server.

Ibland.

Edit:

http://www.facebook.com/GuildWars2

Citat:

We are aware of the problems with registration and world transfers and are working on them. ~RB2

Jahapp. Jag blev scammad. Köpte på nån sida för 273kr (39.99$) fick 1 nyckel sen after 1 timme en till nyckel och båda fungerar inte.

"Your serial code was already registered with a Guild Wars 2 account."

Ska kontakta paypal och swedbank för att få tillbaka pengarna om möjligt.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Okej =/ Drygt som fan ju! Mitt funkade nu iaf! Var väl fel på deras sida..

Permalänk
Medlem

Glöm vad jag skrev innan. Jag kan nu spela.

Det var tydligen så att när jag försökte registrera så fick jag SQL felet men nycklen registererades tydligen på det nya kontot som jag skapade även fast SQL servern felade. Jag todde att den inte registrerade för jag fick bara en massa felmeddelanden. Sen när SQL server funkade igen så försökte jag registrera igen och då fick jag felet att nyckeln redan är registerad, så den var ju registrerad på mitt nya konto utan aatt jag visste om det. Jag anklagde säljaren att han är scammer och ringde även min bank idag men banken kunde inte hjälpa mig. Försökte då logga in på GW2 hemsidan och såg att jag kunde ladda ner spelet, då tänkte jag att kontot faktist funkar. Nu är jag inne i spelet. Har också skickat mail till säljaren och bett om ursäkt.

Så jag fick GW2 för 39.99$ (273kr draget från mitt konto), mycket billigare än vad det kostar i Sverige, 450kr :). Coolt.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång tid det kan ta innan man får sin serial code? Betalade för min 5 timmar sedan och pengarna drogs men fortfarande inget mail.

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenzo:

Någon som vet hur lång tid det kan ta innan man får sin serial code? Betalade för min 5 timmar sedan och pengarna drogs men fortfarande inget mail.

Köpte du spelet på deras hemsida? Underligt att det tar så pass lång tid isåfall.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Köpte du spelet på deras hemsida? Underligt att det tar så pass lång tid isåfall.

Ja, köpte det här https://buy.guildwars2.com/en/buy/wizard-edition
Tycker också det är ovanligt lång tid. hade tänkt mig en timma max två kanske :/

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Sådär, tog 12 timmar och ett antal mail till support

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W