Star Wars The Old Republic tråden

Permalänk
Medlem

Star Wars The Old Republic tråden

Då det inte fanns någon allmän tråd för SWTOR tänkte jag att det var tid att skapa en. Kommer försöka övervaka tråden och uppdatera den så fort jag kan, ska även försöka svara på eventuella frågor som ni kan ha kring SWTOR.

SWTOR's officiella hemsida

Guilds:
Ruthless - Empire - Tomb of Freedon Nadd (PvP)
Reclaim - Republic - Tomb of Freedon Nadd (PvP)
Friskyttarna - Republic - The Red Eclipse (PvE)
Round Rat Reavers - Progenitor (RP)
Skriv i tråden för med ert guildnamn, faction samt server så uppdaterar jag listan!

Nyheter:
Länka till nyheten så postar jag den här. Ska försöka uppdatera med "färska" nyheter hela tiden!
Sommaren i SWTOR

Permalänk
Medlem

Hur stor mängd spelare finns det ungefär på Tomb of Freedon Nadd nu?

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem

Vi är ett svenskt gille (PvE) som spelar på "The Progenitor" och vi blir gärna fler!

Round Rat Reavers - Empire - The Progenitor

Egen TS3 server och facebooksida men ingen webbsida. Gille kvällar är onsdagar och söndagar.

Lättast att viska till Ritvesri\Rysheb\Ral'essin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lippen:

Hur stor mängd spelare finns det ungefär på Tomb of Freedon Nadd nu?

Svårt att säga. Men det brukar oftast vara kring 400 spelare på Imperial Fleet. Det är även relativt mycket folk på startplaneterna.

Du kan kolla mer på statistiken här:
http://www.torstatus.net/tomb-of-freedon-nadd/history/7d#!/to...

Permalänk
Medlem

Jag har en Level 15 Jedi Guardian på The Red Eclipse, väntar på att det ska bli gratis så jag kan fortsätta spela

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis blir det snart. Så fort 1.5 kommer så (tror jag utifrån det jag sätt från PTS) blir det Free 2 play.
Jag måste även säga att dom har gjort ett riktigt bra jobb på nya 1.5!

Permalänk
Medlem

Kort fråga som jag inte lyckats hitta något bra svar på
Vi som spelat liret och haft subscription, verkar inte som att vi kan nyttja free2play annat än att skapa nytt konto, vad är det för trams egentligen, eller har free2play ännu inte lanserats?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

De som köpt spelet tidigare kan givetvis köra F2P på samma konto, det blir dock kallat "preferred status" vilket innebär några få fördelar utöver de extrema begränsningar som F2P kommer innebära. Några av fördelarna är sprint level 1 och tillgång till bank och mail. Men med historiens mest absurda begränsningar i F2P så spelar det ingen större roll, det kommer vara ospelbart om man inte är beredd att betala pengar för skill bars och liknande löjliga saker.

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar påThe Red Eclipse som sith inquisitor(l11) och gillar det hittills.
Jag skulle egentligen börjat spela när spelet kom ut men då kom massa annat i vägen.

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Kort fråga som jag inte lyckats hitta något bra svar på
Vi som spelat liret och haft subscription, verkar inte som att vi kan nyttja free2play annat än att skapa nytt konto, vad är det för trams egentligen, eller har free2play ännu inte lanserats?

F2P har ej lanserats. Antagligen kommer det att komma i samband med 1.5 patchen.
Du kommer att kunna använda ditt gamla konto!

Skrivet av altair4:

De som köpt spelet tidigare kan givetvis köra F2P på samma konto, det blir dock kallat "preferred status" vilket innebär några få fördelar utöver de extrema begränsningar som F2P kommer innebära. Några av fördelarna är sprint level 1 och tillgång till bank och mail. Men med historiens mest absurda begränsningar i F2P så spelar det ingen större roll, det kommer vara ospelbart om man inte är beredd att betala pengar för skill bars och liknande löjliga saker.

Ja, några utav sakerna är tyvärr väldigt begränsade. Man får dock tänka på att dom vill ju inte gå back med F2P, utan det gäller att hitta en bra ballans. Jag tror nog att Bioware kommer så småningom hitta en bra balans!

Skrivet av MrGorgo:

Spelat några timmar påThe Red Eclipse som sith inquisitor(l11) och gillar det hittills.
Jag skulle egentligen börjat spela när spelet kom ut men då kom massa annat i vägen.

Trevligt att höra! Kör själv Sith Inquisitor sorc, riktigt roligt klass med bra story!

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att om de nya spelarna ser en massa begränsningar och "köp" knappar hit och dit så ger de det ingen chans och några framtida pengar kommer de inte få in. De måste ju få folk att börja spela i första hand och sedan spendera pengar. Inte "betala här om du vill få din quest reward".

Det enda nuvarande F2P form säger mig är att de planerar att stänga ned spelet inom kort ifall inget mirakel händer och helt enkelt räknat ut att det här sättet är vad som kommer ge mest pengar kortsiktligt. Hade de mer framförhållning så skulle ju målet vara att göra folk beroende och sedan börja ta betalt.

Permalänk
Avstängd

http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/84497...
181 sidor. Tror nog man kan använda den fortfarande!?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Problemet är ju att om de nya spelarna ser en massa begränsningar och "köp" knappar hit och dit så ger de det ingen chans och några framtida pengar kommer de inte få in. De måste ju få folk att börja spela i första hand och sedan spendera pengar. Inte "betala här om du vill få din quest reward".

Det enda nuvarande F2P form säger mig är att de planerar att stänga ned spelet inom kort ifall inget mirakel händer och helt enkelt räknat ut att det här sättet är vad som kommer ge mest pengar kortsiktligt. Hade de mer framförhållning så skulle ju målet vara att göra folk beroende och sedan börja ta betalt.

Blev också lite skeptisk nu när jag läste ditt meddelande, hade inte tänk så förut.
Men idag som kom dom ut med lite mer info angående F2P, och man kan tydligen köpa till sig "Preferred Status" vilket gör att man faktiskt får lite bonus saker, detta skall kosta runt 4.99$. Vad det exakt innebär vet jag inte, men jag tror att Bioware har hittat en bra lösning, om inte annat lär dom göra det.

Att spela spelet fram tills 20 borde inte vara helt omöjligt i dagsläget, och jag tror att man vill fortsätta spela efter lvl 20. Då tycker jag itne att det är helt orättvist när Bioware har lagt ner så mycket tid och energi på detta spelet att dom faktiskt ger en chansen att köpa denna statusen för drygt 40 kronor.

Men vi får se vad som händer, om du inte redan gjort det tipsar jag dig om att spela PTS nu och sedan tar kontakt med Bioware kring det du inte är nöjd med. Om du inte "orkar" göra det, PM:a mig med dom sakerna du inte är nöjd med så kan jag viderbefodra det till dom

Skrivet av Dwightschrute:

http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/84497...
181 sidor. Tror nog man kan använda den fortfarande!?

Absolut, kändes bara som att själva huvudposten vart lite ouppdaterad. Dessutom använde sig ingen utav den så jag tänkte varför inte gör en tråd som alla använder istället

Permalänk
Medlem

15 november så släpper de v1.5, F2P och cash shoppen.

450 Cartel coins ska visst kosta $4.99 i shoppen. Man ska även kunna köpa 5500 coins för $39.99. Vi får se vad de sätter priset med kronor på i svenska shoppen.
Källa: http://www.reddit.com/r/swtor/comments/12v02y/15_and_ftp_comi...

Permalänk
Medlem

Japp det stämmer med 15 nov, Joveth Gonzalez (Community Manager at BioWare for SWTOR) via twitter:

Källa: https://twitter.com/Joveth/status/266577609331204096

Permalänk
Medlem

Skrev en liten sammanfattning om det senaste som har kommit kring F2P på svenska, om ni hittar något mer, psota det här så ser jag till att sammanfatta det.

Om ni känner att jag glömt något är ni mer än välkomna att regga er på Ruthless och skriva en kommentar
http://ruthless.se/index.php?topic=5175.0

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om man får några cartel coin rewards överhuvudtaget om man inte är en aktiv subscriber den 15? tycker dom är väldigt otydliga. Fick mail där det stod att jag skulle få ca 400 st men på andra ställen står det att man måste vara aktiv när f2p går live.

edit: btw, har ruthless bytt server?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Någon som har koll på om man får några cartel coin rewards överhuvudtaget om man inte är en aktiv subscriber den 15? tycker dom är väldigt otydliga. Fick mail där det stod att jag skulle få ca 400 st men på andra ställen står det att man måste vara aktiv när f2p går live.

edit: btw, har ruthless bytt server?

Bra fråga, gör så att du gör ett gratis konto, och så kollar du på denna länken: https://account.swtor.com/user/login?destination=user%2Fcarte...
Jag tror att man måste ha varit aktiv, eller vara aktiv. Men inte helt säker.
Om du har betalt för spelet innan så kommer du att få cartel points om du börjar spela igen.

Ruthless har bytt server, det blev servertransfer för alla

Permalänk
Medlem

Jag gav då upp nu, blir inget F2P för mig. "Free-to-Play players will earn experience more slowly" är spiken i kistan. Stör mig tillräckligt på att man kan köpa XP boost i butiken, men detta tar ju priset. Förstår inte vem som skulle acceptera detta, men bEAware verkar enbart satsa på att locka dit nya och inte återkommande spelare. Men kan ju inte vara många spelare som är intresserade av detta spel som åtminstone inte testat trial redan.

Jag tror att detta kommer bli den slutgiltiga kollapsen för Swtor. De får bara en chans med F2P, de kan inte lätta på begränsningarna efter 2v och tro att det ordnar upp sig då. Hade jag varit subscriber hade jag gett upp nu också då F2P gör att spelet känns ännu mindre värt en månadsavgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Någon som har koll på om man får några cartel coin rewards överhuvudtaget om man inte är en aktiv subscriber den 15? tycker dom är väldigt otydliga. Fick mail där det stod att jag skulle få ca 400 st men på andra ställen står det att man måste vara aktiv när f2p går live.

edit: btw, har ruthless bytt server?

De har ändrat detta så man har fram till den 20:e december på sig att återaktivera sin subscription för att få dina cartel coins du tjänat in när du tidigare var aktiv.

Citat:

Additionally, we are extending the Rewards Program! All former subscribers who reactivate their subscription by the new date of December 20, 2012 at 11:59pm CST will be granted Complimentary Cartel Coins for their prior paid months up to November 15, 2012.

Källa:
http://www.swtor.com/info/news/news-article/20121108

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Jag gav då upp nu, blir inget F2P för mig. "Free-to-Play players will earn experience more slowly" är spiken i kistan. Stör mig tillräckligt på att man kan köpa XP boost i butiken, men detta tar ju priset. Förstår inte vem som skulle acceptera detta, men bEAware verkar enbart satsa på att locka dit nya och inte återkommande spelare. Men kan ju inte vara många spelare som är intresserade av detta spel som åtminstone inte testat trial redan.

Jag tror att detta kommer bli den slutgiltiga kollapsen för Swtor. De får bara en chans med F2P, de kan inte lätta på begränsningarna efter 2v och tro att det ordnar upp sig då. Hade jag varit subscriber hade jag gett upp nu också då F2P gör att spelet känns ännu mindre värt en månadsavgift.

Jo, kan hålla med dig om att det är tråkigt att dom sänker XP för F2P, dock betyder det inte att dom sänker den för "Preferred Players" (Tror faktiskt inte dom kommer att göra det).
Men får försöka hålla hoppet uppe. Jag säger som jag alltid sagt, ge dom lite mera tid, spelet var inte färdigt när dom släppte det och jag tror att om dom nu hade väntat ytterligare ett år och dessutom haft openbeta under den perioden hade SWTOR varit ett grymt bra spel, dock kan man ju spekulera otroligt mycket kring det.
Vad jag kan säga är att dom som arbetar på SWTOR gör ett grymt bra jobb och jag tror att med tiden så blir det ett bättre spel.

Permalänk
Medlem

Har det släppts något nytt material sen operation denova? Rätt löjligt hur de lyckades förstöra ett rätt bra spel faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RapeField:

Jo, kan hålla med dig om att det är tråkigt att dom sänker XP för F2P, dock betyder det inte att dom sänker den för "Preferred Players" (Tror faktiskt inte dom kommer att göra det).
Men får försöka hålla hoppet uppe. Jag säger som jag alltid sagt, ge dom lite mera tid, spelet var inte färdigt när dom släppte det och jag tror att om dom nu hade väntat ytterligare ett år och dessutom haft openbeta under den perioden hade SWTOR varit ett grymt bra spel, dock kan man ju spekulera otroligt mycket kring det.
Vad jag kan säga är att dom som arbetar på SWTOR gör ett grymt bra jobb och jag tror att med tiden så blir det ett bättre spel.

Det är 25% lägre xp för både F2P och preferred spelare. Detta gör att man riskerar att ha för låg level för planeterna man är på om man inte gör varenda liten quest och bonus döda questsen. Man kan inte heller fixa extra XP via exv. space missions då man är begränsad till 3st per vecka. Hela upplägget skriker ut köp köp köp eller skit i att spela och då är det inte svårt att tro att de flesta faktiskt skiter i det.

Går inte heller hålla på och ge dem mer och mer tid. Massor av utlovade saker har fortfarande inte implementerats. Collectors Edition store fick aldrig nya saker. Det enda de gjort är att de släppt saker som istort sett var klara redan vid launch men som de hållit på för att verka som de faktiskt haft nytt content. Senaste halvåret har allt fokus bara varit på att fixa F2P. När det nu misslyckas, något jag i alla fall tror, så kommer det knappt komma ut nya saker. Det blir som Warhammer Online, de låter det ligga uppe bara för att, oavsett om de knappt tjänar nå pengar på det.

Tror inte det spelat någon större roll om de väntat 1 år med release. Spelet var ju från grunden byggt för att ta slut. Det går inte släppa nytt content i tillräckligt hög hastighet i sådana här spel. Speciellt inte story som var det enda som stack ut. Kan inte förstå varför de inte släppte Kotor3, Kotor4 osv. istället. Går inte heller säga att detta är "Kotor3-12" bara för att det storleksmässigt är så. Kvalitetsmässigt är det kanske som Kotor0.01.

Enda jag hoppas på är att de stänger ned spelet i ett sista försök att behålla Bioware's rykte något sånär. Till och med Mythic vill inte ha kvar Bioware i namnet efter det här, säger väl allt. Sen hoppas jag Disney hittar en bra spelstudio att utveckla en enorm Star Wars värld, för det förtjänar alla fans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Har det släppts något nytt material sen operation denova? Rätt löjligt hur de lyckades förstöra ett rätt bra spel faktiskt.

Ja, en ny operation "Terror from beyond" riktigt rolig ops!

Skrivet av altair4:

Det är 25% lägre xp för både F2P och preferred spelare. Detta gör att man riskerar att ha för låg level för planeterna man är på om man inte gör varenda liten quest och bonus döda questsen. Man kan inte heller fixa extra XP via exv. space missions då man är begränsad till 3st per vecka. Hela upplägget skriker ut köp köp köp eller skit i att spela och då är det inte svårt att tro att de flesta faktiskt skiter i det.

Går inte heller hålla på och ge dem mer och mer tid. Massor av utlovade saker har fortfarande inte implementerats. Collectors Edition store fick aldrig nya saker. Det enda de gjort är att de släppt saker som istort sett var klara redan vid launch men som de hållit på för att verka som de faktiskt haft nytt content. Senaste halvåret har allt fokus bara varit på att fixa F2P. När det nu misslyckas, något jag i alla fall tror, så kommer det knappt komma ut nya saker. Det blir som Warhammer Online, de låter det ligga uppe bara för att, oavsett om de knappt tjänar nå pengar på det.

Tror inte det spelat någon större roll om de väntat 1 år med release. Spelet var ju från grunden byggt för att ta slut. Det går inte släppa nytt content i tillräckligt hög hastighet i sådana här spel. Speciellt inte story som var det enda som stack ut. Kan inte förstå varför de inte släppte Kotor3, Kotor4 osv. istället. Går inte heller säga att detta är "Kotor3-12" bara för att det storleksmässigt är så. Kvalitetsmässigt är det kanske som Kotor0.01.

Enda jag hoppas på är att de stänger ned spelet i ett sista försök att behålla Bioware's rykte något sånär. Till och med Mythic vill inte ha kvar Bioware i namnet efter det här, säger väl allt. Sen hoppas jag Disney hittar en bra spelstudio att utveckla en enorm Star Wars värld, för det förtjänar alla fans.

Ja, det var väldigt tråkigt att höra att det var såpass stor skillnad i XP:en (Kan du skicka källan till det också tack).
Grejen är den att dom får prioritera vissa saker, därav så kommer kanske inte det just du vill ska komma medans andra spelare är nöjda. Att säga att spelet i grunden var byggt för att ta slut är ju bara löjligt. Dom har otroligt mycket content på lager (jag har sätt det med egna ögon på deras stuido).
Sedan kan jag även hålla med dig om att ett Kotor 3 spel hade varit fantastiskt mycket roligare än att dom valde att bara göra SWTOR och inget Kotor alls.

Mythic är ju en del utav att spelet blivit som det blivit speciellt PvP delen som inte vart så lyckad i början, det är Mythics fel så att säga.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det fanns nått officiellt meddelande om 25%, men det fanns nå forum posts på swtor.com där de skrev om det och hade jämfört och när dessutom de XP boosts man kunde köpa i Cartel Store var 25% så tog de flesta det som en bekräftelse. Det finns dock inget som säger att det är skillnad på F2P och preferred och det lär det inte vara då.

Permalänk
Medlem

Inte för att det här på något sätt är konstruktivt, eller att någon ens bryr sig, men jag måste få skriva av mig lite av min :RAGE: över mina senaste erfarenheter av SW:TOR.

Tänkte ge TORtanic en ny chans nu när det blev f2p.

Möttes först av error 34 vilket gjorde det omöjligt att uppdatera klienten. (Slet med detta i 2 dagar men lyckades aldrig lösa det)

Sen, helt omotiverat, "kände de inte igen datorn jag loggade in från" och krävde svar på en säkerhetsfråga jag för allt i världen inte kan komma ihåg svaret till. (alla dessa miljarder olika konton som krävs till en miljard olika tjänster driver mig till vansinne)

När jag kontaktade kundtjänst hänvisades jag att ringa något nummer i England som - whop-di-doo - är tullfritt, om man ringde från en fast telefon (landline?).

Hör gav jag upp mina försök.

Varför gör dom det så fruktansvärt svårt för sig? Jag kan tänka mig att ge SW:TOR en ny chans, men vad f-n. Inte om jag måste ringa dyra utlandssamtal bara för att få starta skiten.

/Emo Ragemode

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Sen, helt omotiverat, "kände de inte igen datorn jag loggade in från" och krävde svar på en säkerhetsfråga jag för allt i världen inte kan komma ihåg svaret till. (alla dessa miljarder olika konton som krävs till en miljard olika tjänster driver mig till vansinne)

Det här är ju enbart ditt eget fel. Att EA valt att göra det mycket svårare att hacka ditt konto så borde du ha varit smart nog att välja frågor och svar du kan utan att tveka.
Jag tycker det här är något alla andra spelutvecklare borde tagit åt sig speciellt blizzard som har enorma problem med konto som blir hackade.

Men i övrigt är spelet inte speciellt bra och känns fortfarande som om spelmotorn är i tidigt beta stadie. Hade man fixat den hemska delay som finns på abilities så hade det nog varit spelbart.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det här är ju enbart ditt eget fel. Att EA valt att göra det mycket svårare att hacka ditt konto så borde du ha varit smart nog att välja frågor och svar du kan utan att tveka.
Jag tycker det här är något alla andra spelutvecklare borde tagit åt sig speciellt blizzard som har enorma problem med konto som blir hackade.

Men i övrigt är spelet inte speciellt bra och känns fortfarande som om spelmotorn är i tidigt beta stadie. Hade man fixat den hemska delay som finns på abilities så hade det nog varit spelbart.

Så detta är alltså inte fixat än, snart ett år efter launch? Jag hade tänkt prova igen på torsdag, men har de inte ens fixat det där kommer jag inte bli långlivad i spelet.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

"..borde du ha varit smart nog att välja frågor och svar du kan utan att tveka...".

När jag skapade mitt konto under betan fanns det ingen möjlighet att själv välja säkerhetsfrågor. Detta var en av många saker jag störde mig på, men det är alltså något man får göra nu?

Eftersom jag inte har någon speciell favoritlärare eller haft något favorithusdjur så blev det en drös svar som var relevanta då, men som jag inte kommer ihåg nu.

Jag har inget principiellt problem med säkerhetsfrågor, men inget annat mmo jag spelat kräver att man ska ringa till dom för att ordna upp den här typen av frågor. Dom kan ju omöjligt vara mer säkra på att jag är jag i telefon, än via mailkontakt. Möjligen har jag fel där, men för mig känns det enbart omotiverat krångligt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet när det var nytt men fastnade aldrig riktigt för det men visst ibland saknar jag det faktiskt.
Jag ska sätta igång att spela efter den 15:e nu helt garanterat.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]