Sidan 2 av 9 1 2 345 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-11-11, 13:14   #31

altair4

Medlem

Plats: Norrland

Registrerad: jun 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hanou Visa inlägg
Så detta är alltså inte fixat än, snart ett år efter launch? Jag hade tänkt prova igen på torsdag, men har de inte ens fixat det där kommer jag inte bli långlivad i spelet.
De har fixat en del av problem, de absolut värsta, men inte allt. De håller på att omarbeta vissa animationer och liknande för vissa klasser nu för att bli av med problemen. Men det tar ju inte ifrån hur absurt det är att låta animationerna styra när man kan använda skills. Skrattretande, men hela produktionen håller ju den klassen och det är ju därför spelet misslyckats så totalt. Är så typiskt EA, de lägger enorma pengar på sina spel, speciellt marknadsföring, men låter sin marknads- och supportavdelning utveckla spelen och slänger talangerna på soptippen.
altair4 är uppkopplad nu
2012-11-12, 23:03   #32

Pimpim666

Medlem

Pimpim666s avatar

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av altair4 Visa inlägg
De har fixat en del av problem, de absolut värsta, men inte allt. De håller på att omarbeta vissa animationer och liknande för vissa klasser nu för att bli av med problemen. Men det tar ju inte ifrån hur absurt det är att låta animationerna styra när man kan använda skills. Skrattretande, men hela produktionen håller ju den klassen och det är ju därför spelet misslyckats så totalt. Är så typiskt EA, de lägger enorma pengar på sina spel, speciellt marknadsföring, men låter sin marknads- och supportavdelning utveckla spelen och slänger talangerna på soptippen.
Nu är det fel att skylla på EA då Bioware har utvecklat spelet i MÅNGA år innan dom satte sig i EAs båt. Tittar man rent historiskt har Bioware ofta använt en dålig spelmotor till sina spel med undantag för Baldurs Gate och Mass Effect.
2012-11-14, 11:29   #33

altair4

Medlem

Jo det är sant, frågan är dock om spelet var tänkt som ett MMO eller mer ett multiplayer spel innan EA kom in i bilden.
altair4 är uppkopplad nu
2012-11-15, 17:50   #34

Rasmus117

Medlem

Plats: Karlskrona

Registrerad: nov 2011

Gratis börjar idag
Rasmus117 är inte uppkopplad
2012-11-15, 23:26   #35

Rasmus117

Medlem

Och alla servrar är fulla och det är över 400 i kö före mig
2012-11-15, 23:59   #36

Gascogne

Medlem

Gascognes avatar

Plats: Linköping

Registrerad: dec 2003

Subscription, Preferred, Free-to-Play Features

På Credit Cap står det att på Free begränsas ens credits till 200 000, men om man har betydligt mer på sitt konto vad händer då man loggar in som free to play? o.O
2012-11-16, 07:21   #37

matubas

Medlem

Plats: Borås

Registrerad: jan 2003

Från Dulfys site;

Nilrem: How often does your escrow account refill your Wallet as a F2P?
Blaine: I assume we are talking about the credit escrow in-game for Free-to-Play and Preferred players. If that is the case, then let me clarify the functionality here. As a player reaches and then exceeds the cap, the in-game credits that are earned after reaching the cap are placed in escrow. The funds in escrow stay in escrow until you become a subscriber (or if you move from F2P to Preferred status, then the cap is increased and 150,000 credits are released). If you reach the cap, then spend coins, the money stays in escrow and you refill your balance by earning credits in-game to reach the cap again

http://dulfy.net/2012/10/24/swtor-fr...-restrictions/
2012-11-16, 09:52   #38

vicexx

Medlem

Registrerad: dec 2011

Alltså en liten fråga bara, loggade in igår efter att tidigare varit prenumerant då dem öppnade upp för gratis spel. Jag är inte född igår och förstår att inget är gratis. Frågan jag ställer mig är bara varför dem släpper en gratis version med alla restriktioner så spelet blir näst intill ospelbart, dessutom var det så buggigt att det var ospelbart igårkväll. Vilken seriös gamers hakar på detta gratis spel om dem har tänkt sig att locka nya medlemmer, totalt fiasko hej då Star Wars!
vicexx är inte uppkopplad
2012-11-16, 10:06   #39

Sammyc51

Medlem

Sammyc51s avatar

Plats: Wroclaw

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av vicexx Visa inlägg
Alltså en liten fråga bara, loggade in igår efter att tidigare varit prenumerant då dem öppnade upp för gratis spel. Jag är inte född igår och förstår att inget är gratis. Frågan jag ställer mig är bara varför dem släpper en gratis version med alla restriktioner så spelet blir näst intill ospelbart, dessutom var det så buggigt att det var ospelbart igårkväll. Vilken seriös gamers hakar på detta gratis spel om dem har tänkt sig att locka nya medlemmer, totalt fiasko hej då Star Wars!
Detta är inte F2P utan en otroligt stor trial-version vilket dom försöker locka dig sedan att subscriba för.
Fractal Design Define R3 <|> Asus P8Z68-V PRO GEN3 <|> Intel Core i5 2500K 4,3GHz <|> Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE <|> Cooler Master Hyper 212 EVO <|> Corsair HX 650W 80+ Bronze Modulär <|> MSI Geforce GTX 680 2GB <|> Crucial m4 128 GB SSD
Sammyc51 är inte uppkopplad
2012-11-16, 10:10   #40

astrob0y

Medlem

astrob0ys avatar

Plats: stockholm

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sammyc51 Visa inlägg
Detta är inte F2P utan en otroligt stor trial-version vilket dom försöker locka dig sedan att subscriba för.
För bövelen. Vad i så fall är f2p? Spelet är till för att generera pengar till företag och om du ska spendera +100 timmmar i ett spel och inte förväntar dig att behöva betala ett öre så bör du ändra åsikt om hur dyra nöjesprodukter fungerar.
2012-11-16, 10:25   #41

vicexx

Medlem

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sammyc51 Visa inlägg
Jo det förstår jag så klart, men var inte problemet att folk inte tyckte spelet var värt en prenumeration? varför då öppna upp en gratis version på ett spel man som sagt måste streckspela i dagar för att uppnå maxlevel när spelet blir så irriterande med alla restriktioner att dessa spelar som jag knappast löser en prenumeration utan snarare med all säkerhet avinstallerar skiten. Jag tror inte dem lockar några nya spelare med denna skitpatch!
vicexx är inte uppkopplad
2012-11-16, 12:18   #42

DeZerTe

Medlem

Plats: Värmland, Arvika

Registrerad: jul 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av astrob0y Visa inlägg
För bövelen. Vad i så fall är f2p? Spelet är till för att generera pengar till företag och om du ska spendera +100 timmmar i ett spel och inte förväntar dig att behöva betala ett öre så bör du ändra åsikt om hur dyra nöjesprodukter fungerar.
LoL är ett bra exempel på hur man gör F2P.

Instämmer med att detta är en "Extented Trial".
DeZerTe är inte uppkopplad
2012-11-16, 12:35   #43

astrob0y

Medlem

astrob0ys avatar

Plats: stockholm

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DeZerTe Visa inlägg
LoL är ett bra exempel på hur man gör F2P.

Instämmer med att detta är en "Extented Trial".
Lol är inte ett mmo. Så det är ett dåligt exempel.

Här är listan. Du kan spela till maxlevel utan att betala ett öre. Ditt val som spelare, inget hindrar dig att nå level 50.
http://www.swtor.com/free/features

Senast redigerad av astrob0y 2012-11-16 klockan 12:43.
2012-11-16, 15:17   #44

Kajlie

Medlem

Plats: Östersund

Loggade på igår. Blev överraskad så kul jag tyckte det var igen. Kom ihåg hur jävla kul vi hade i vintras. Vi är 5 ers som subbade igår igen så dom lyckades nog iallafall dra in lite pengar på detta. (eller kommer dra in)
Kajlie är uppkopplad nu
2012-11-16, 15:37   #45

Rasmus117

Medlem

Jag verkar inte kunna spela längre, det bara laddar, igår när det blev F2P funkade, skulle spela lite nu tänkte jag o var tvungen att ladda ner en uppdatering till och nu så bara laddar det efter jag skrivit i mitt lösen?

EDIT: Ah nu står det att "The login service is currently unavailable"
2012-11-16, 15:50   #46

Cruentusa

Medlem

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rasmus117 Visa inlägg
Jag verkar inte kunna spela längre, det bara laddar, igår när det blev F2P funkade, skulle spela lite nu tänkte jag o var tvungen att ladda ner en uppdatering till och nu så bara laddar det efter jag skrivit i mitt lösen?

Stäng launchern och prova att logga in igen, upprepa tills det funkar. Jag har också det här problemet men det löser sig efter ett par försök.
Cruentusa är inte uppkopplad
2012-11-16, 22:08   #47

tessa

Medlem

Registrerad: jul 2005

Var det någon som ens läste vad de begränsar vid free to play?

https://groups.google.com/forum/?fro...es/GrUefwNnxtg

Då jag spelade i en månad när spelet kom ut och var lite sugen efter en ny karaktär, men med dessa begränsningar så är det inte alls värt det. Bättre att spela något annat än att lida igenom.
tessa är inte uppkopplad
2012-11-17, 17:13   #48

Rasmus117

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cruentusa Visa inlägg
Stäng launchern och prova att logga in igen, upprepa tills det funkar. Jag har också det här problemet men det löser sig efter ett par försök.
Ahh tack så mycket

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tessa Visa inlägg
Var det någon som ens läste vad de begränsar vid free to play?

https://groups.google.com/forum/?fro...es/GrUefwNnxtg

Då jag spelade i en månad när spelet kom ut och var lite sugen efter en ny karaktär, men med dessa begränsningar så är det inte alls värt det. Bättre att spela något annat än att lida igenom.
Men det är ju gratis... du ska ju inte klaga på det så då, ja vissa saker är jobbiga, men jag tex har inte råd att betala varje månad och ser inget större problem egentligen.
2012-11-18, 00:50   #49

Britney

Avstängd

Britneys avatar

Plats: Mölndal

Registrerad: aug 2010

Citat:

Hade även detta problemet, för mig funkade det tyvärr inte att bara restarta launchern. För mig krävdes det en omstart utav datorn, hoppas det hjälper er som inte fått igång det ännu
Britney är inte uppkopplad
2012-11-18, 13:13   #50

Teagirl

Medlem

Registrerad: jul 2012

Jag hade spelat det om de inte haft så dumma restrictions. Minimalt antal warzones att köra per vecka, det gjorde det hela så mycket värre. Hade kunnat leva med inga restrictions och inte tillgång till ranked warzones. Till och med deras trial innan var bättre med level restriction till 15 men spela hur mycket du vill. Äh, synd på ett skapligt spel.
Teagirl är inte uppkopplad
2012-11-18, 15:42   #51

Aresz

Medlem

Areszs avatar

Registrerad: jan 2002

Har själv bara lirat ett par timmar, men levlar så fort så jag undrar hur megafort det måste gå om jag betalar. Känns helt knasigt.

Har ganska kul dock och gillar storyn, men undrade vad jag höll på med när jag stod mitt i ett fält o bara grindade. Det måste komma något nytt mmo som inte har grinding i sig.
Aresz är inte uppkopplad
2012-11-18, 16:00   #52

Trackmaster

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: maj 2002

Det har kostat riktigt mycket att utveckla detta spel. Bioware är ett vinstdrivande företag och ju mer vinst de får ju mer pumpar de in i nya spel.
Sen att hålla igång ett MMO med servrar och support/driftpersonal är inte billigt. Det är inte bara att kolla på LoL och HoN som inte behöver alls den kraften eller underhåll som ett MMO gör.

Att kunna få uppleva spelet så pass mycket som man gör gratis ska man vara tacksam över, och tänka på att de är faktiskt de andra som betalar för att ni ska få spela överhuvudtaget.
Trackmaster är uppkopplad nu
2012-11-18, 18:38   #53

altair4

Medlem

Enda man får uppleva gratis är en otroligt begränsad version av ett redan begränsat MMO. De kommer säkert tjäna en liten slant nu när de just släppt F2P, men de kommer även tappa många av sina subscribers och förlorar pengar där. Så svårt säga om de verkligen kommer tjäna några pengar på detta och de lär fortfarande inte ha betalat av utvecklingskostnaden. Min förhoppning är att spelet stängs ned inom några månader när de sugit ut så mycket de kan av sin Cartel Shop. Då kanske de kommer igång utvecklingen med ett nytt Star Wars MMO så snart som möjligt.
altair4 är uppkopplad nu
2012-11-18, 19:36   #54

Ragin Pig

Medlem

Ragin Pigs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av altair4 Visa inlägg
Enda man får uppleva gratis är en otroligt begränsad version av ett redan begränsat MMO. De kommer säkert tjäna en liten slant nu när de just släppt F2P, men de kommer även tappa många av sina subscribers och förlorar pengar där. Så svårt säga om de verkligen kommer tjäna några pengar på detta och de lär fortfarande inte ha betalat av utvecklingskostnaden. Min förhoppning är att spelet stängs ned inom några månader när de sugit ut så mycket de kan av sin Cartel Shop. Då kanske de kommer igång utvecklingen med ett nytt Star Wars MMO så snart som möjligt.
Varför skulle dom tappa subscribers?
2012-11-18, 19:55   #55

altair4

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig Visa inlägg
Varför skulle dom tappa subscribers?
De som spelar mest för story och inte bryr sig om raids och pvp. Finns ingen större anledning för dem att betala månadsvis längre utan de kan istället levla sina alts i lugn och ro utan kostnad. Även fast de lär behöva köpa lite skillbars och liknande för att inte bli helt galna.
altair4 är uppkopplad nu
2012-11-18, 20:13   #56

chazzi

Medlem

Plats: Umeå

Registrerad: jan 2010

Vill inte kasta allt för mkt hate omkring eftersom det faktiskt är gratis. MEN att spela helt f2p är inte värt om du inte njuter av att questa.
Bara en sådan sak som inget mount gör iaf mig helt vansinnig och inget crew, snacka om att vara dumsnål om ens mål är att spela end-game...
2012-11-18, 22:16   #57

Xermalk

Medlem

Plats: Helsingborg

I ett bra F2P funderar man inte på restriktionerna, i SWTOR så blir man just nu våldtagen av "Please subscribe to unlock this feature".

Vissa saker är helt ok, men de har gått alldeles för långt. Max 2 quick bars, Inga lockboxes från crew skills (Halåååå slicing/treasure hunting)
Kombo begränsningar på resurser, ex max 20 commendetions per planet, alla vendor items 25% dyrare.

3 loot ->rolls<- i flashpoints ? *facepalm* 1 min cd på all chat, delvis fixad för preferred men fortfarande där på vissa chats.

Ea har helt enkelt gått för långt.

http://www.youtube.com/watch?v=TFDESAIkmlE
Xermalk är inte uppkopplad
2012-11-23, 00:07   #58

Beginner

Medlem

Beginners avatar

Plats: Skogen i norra Uppland!

Registrerad: okt 2002

Hur är swtor nu jämfört med när jag slutade i april? Har ett par game time cards jag kan använda. Slutade inte för att jag inte gillade swtor för det gjorde jag utan för att jag blev ensam kvar i guilden och till slut kändes det som om jag var ensam på planeter med.
Fractal Design Define R4: ASUS Z87-A: Intel Core i7 4770K: Noctua NH-D14: ASUS GTX Titan Black: Team Group Zeus 16GB (2 x 8GB) 1600MHz - Blå: Samsung 840 EVO SATA III 2,5" SSD 120GB: Samsung EVO 840 PRO SATA III 2,5" SSD 256 GB: Western Digital Caviar Green 2TB 64 MB: ASUS DRW-24F1ST DVD±R/RW SATA Svart: Corsair Power Supply 750W CX Builder Series 80+: ASUS PB278Q: Windows 8.1 Svensk 64.
Beginner är uppkopplad nu
2012-11-23, 03:45   #59

Triffid

Medlem

Triffids avatar

Plats: Lund

Registrerad: okt 2002

Citat:
Men det är ju gratis... du ska ju inte klaga på det så då, ja vissa saker är jobbiga, men jag tex har inte råd att betala varje månad och ser inget större problem egentligen.
Free-to-play versionen är dock ett väldigt dåligt spel just pga vad de har valt att lägga restriktioner på, en ganska dum idé om vill få folk att betala för sig kan man tycka (först skall man kanske få folk att faktiskt gilla spelet).
2012-11-23, 06:28   #60

Britney

Avstängd

Britneys avatar

Plats: Mölndal

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Beginner Visa inlägg
Hur är swtor nu jämfört med när jag slutade i april? Har ett par game time cards jag kan använda. Slutade inte för att jag inte gillade swtor för det gjorde jag utan för att jag blev ensam kvar i guilden och till slut kändes det som om jag var ensam på planeter med.
I och med mega servers så lär du inte vara kvar ensam längre.
Beroende på när du slutade så finns det nu nya Operations, ny Warzones, groupfinder, cartel store, legacy perks, rated warzones, nya daylies, nya worldbossar och lite annat smått och gått (så som grafiken, optimering utav motorn).
Britney är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker