Varför har nya mmo's så svårt att "slå igenom".

Permalänk

Varför har nya mmo's så svårt att "slå igenom".

Varje år släpps ett antal nya mmo's ut på den minst sagt överlastade mmo-marknaden.
Jag är alltid där redan i beta fasen... inte ovanligt även redan i alpha.
Spelen "hypas" till höjder högre än Alpernas snöklädda toppar... samtidigt som de i andra änden slaktas... i samma forum.
Inte bara mmo's slaktas men jag tycker tonen ofta är värre än mot singelkampanjspel (använd gärna ordet i wordfeud... hehe).

Jag skriver själv titt som tätt här på SC att jag känner att de spel som kommer är bristfälliga, att jag tröttnar snabbt och att det är ännu en WoW-klon utan känsla.

Tror generellt att det är bristen på "känsla" man saknar... och precis som inom filmen och litteraturen kommer sällan en uppföljare eller kopia ge samma "känsla" som orginalet.

Jag har känt "känslan" i följande mmo's de senaste åren WoW, Darkfall Online, Wizard 101, EVE Online, LOTRO, The Secret World.
Ungefär i den ordningen. (hade under en period aktiva konton i samtliga)

Intressanta med detta är att dessa spel är oerhört olika. Dvs dom sklijer sig rejält från "orginalet", "referensen", "den förstfödda".... WoW.

Nu säger ni att LOTRO är WoW klon rakt av vilket jag håller med om men till skillnad från tex Aion, Rift, Allods, Alganon, GW2 & Tera så bygger LOTRO på en historia som jag älskat sedan jag läste Tolkiens böcker för snart 30 år sedan.

Jag mins min första tid i WoW då min gnome mage dog hela tiden för jag hade ingen aning om vad jag höll på med. Skräcken i Darkfall när man smög ensam med backpacken full av loot på väg mot banken... och hatet mot den som dödade en och snodde allt man hade. När vi var några som bland dom första i hela spelet tog slutbossen i W101 och alla med beundran sedan såg på min titel och mitt gear & hur glad man blev när man ibland var på väg att dö och då hoppar någon okänd in i cirkeln och hjälper en. Känslan avv att styra sitt egna rymdskepp, med allt ljus i hela lägenheten släckt och bara EVE's fantastiska rymd på skärmen framför sig.Hur kul det var att komma till Bree med sin lille dvärg och gå på kinträff för första gången med allt vad riktig RP innebär. Att komma till ett regntyngt London i TSW och en stund senare färdas iväg för att med en enkel slägga jaga zombies på gatorna i en ännu gråare by.

Vad tror ni krävs för att ni riktigt ska "fastna" i ett spel igen? Vilka kommande spel eller expansioner tror ni kan återskapa "känslan"?

Jag hoppas på DF:UW som jag betatestar just nu. TESO kommer jag definitivt testa. Kanske Neverwinter eller WildStar blir skoj.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd

det är svårt att skapa en ny tennisliknande sport när det redan finns tennis. Så tänker jag..

Permalänk
Medlem

Tror att en av anledningarna är helt enkelt att marknaden är mättad.

Många är trötta på MMOs rent allmänt, resten har redan hittat ett MMO som de gillar och har etablerat sig i, och då krävs det mycket för att man ska byta MMO.

Jag tillhör själv grupp 1: Jag är trött på MMOs.
Oavsett om det är WoW, Rift, Swtor, AoC, GW1/2, etc, så är principen densamma, ibland med någon twist, men efter 10 år så är MMOs fortfarande samma gamla tråkiga läsk; även om den kommer i ny förpackning så är smaken densamma.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Mer innehåll än tex Wow, så SJUKT innehållsfattigt. Det finns inga mmo idag som erbjuder mer socialt inriktade classes/saker att göra osv.
Ordentlig crafting osv, allting är så SJUKT lätt och kräver ingen effort för det mesta, folk idag har inget tålamod alls.

Jag saknar SWG

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Främling:

Varje år släpps ett antal nya mmo's ut på den minst sagt överlastade mmo-marknaden.
Jag är alltid där redan i beta fasen... inte ovanligt även redan i alpha.
Spelen "hypas" till höjder högre än Alpernas snöklädda toppar... samtidigt som de i andra änden slaktas... i samma forum.
Inte bara mmo's slaktas men jag tycker tonen ofta är värre än mot singelkampanjspel (använd gärna ordet i wordfeud... hehe).

Jag skriver själv titt som tätt här på SC att jag känner att de spel som kommer är bristfälliga, att jag tröttnar snabbt och att det är ännu en WoW-klon utan känsla.

Tror generellt att det är bristen på "känsla" man saknar... och precis som inom filmen och litteraturen kommer sällan en uppföljare eller kopia ge samma "känsla" som orginalet.

För att försöka svara på din fråga ur mitt synsätt:
Det är svårt att slå igenom med en en vara/produkt/tjänst/spel om det redan finns en lyckad på marknaden sålänge man inte har något unikt.
Kort och gott man måste ha något som skiljer tillräckligt mycket till konkurrenternas produkter för att kunna överglänsa vad de kan erbjuda.

Gör man en kopia är man redan ute ur leken innan man har börjat.

Jag hoppas på Star Citizen då jag älskade Freelancer. Får se hur MMO delen blir.
(personligen aldrig gillat WoW och förkastat det så långt in i skuggan det bara går). Tycker de slacktar känslan av WC II (gillade inte heller WC 3 Speciellt mycket xD).
Gillar inte SC 2 då jag tycker de är för plastigt jämfört med SC. Så kan väl säga att jag är lite bakåtsträvande ibland

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag tror att man helt enkelt växer upp och tröttnar. Det är inte nytt längre såsom det var när WoW släpptes för ca 7 år sedan. Jag vet att jag har tröttnat ett antal gånger i slutet på de senaste expansionerna (Cata rätt så snart, dock var jag tvungen att lvla alla 10 lvl 80's), och tagit en paus till nästa expansion. Nu tröttnade jag extremt fort i MoP, inte ens munk var tillräckligt kul att dra upp till lvl90.
Jag har också testat Rift, LOTRO, Star Trek Online och några andra f2p, senast tog jag upp mitt SWToR konto igen. Ville testa det igen efter ett års uppehåll och gillade det, så jag började betala. Dock så har jag tröttnat på det också nu... Känner lixom inte suget för MMO's längre. Dessutom tar familjen upp mycket tid.

OT: "Jag mins min första tid i WoW då min gnome mage dog hela tiden för jag hade ingen aning om vad jag höll på med. Skräcken i Darkfall när man smög ensam med backpacken full av loot på väg mot banken... och hatet mot den som dödade en och snodde allt man hade." Vad jag kommer ihåg så kunde man aldrig ta någon annans loot, det kan man däremot i ...umm... nu glömde jag helt vad det spelet heter...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Det skall komma ett world of darknes mmo som jag ser fram emot, då jag lirat vampire "rollspelt" väldigt mycket när jag var yngre.
finns dock inget släpp datum än så vitt jag kunnat hitta.
men det verkar bli ganska annorlunda jämfört med dagens klassiska mmo spel.

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk

För min del har det alltid varit det att combaten aldrig känts riktigt rätt. Inget MMO har fått det bra efter World of Warcraft.

Sen att allt känns så platt. Jag vet inte hur jag ska utveckla det mer än att det är platt.

Permalänk
Medlem

Tror personligen att neverwinter online kommer bli ett finfint tidsfördriv tills Pathfinder online kommer.
Om Pathfinder håller fast vid sitt ursprung, och om dom lyckas implementera det som beskrivs i ngn tråd här på forumet, så tror iallafall jag att det kan bli riktigt lyckat. http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/11159...

Huvudfokus på äventyret och det sociala istället för gear och levels (även om detta såklart finns med) . (Pathfinder rollspelet bygger väl på d&d, och där finns det ju material som vuxit fram under typ 30 år)

Permalänk
Medlem

Även om detta kanske inte hör hit så måste MMO's börjar göra så att det jag gör ska vara synligt för alla. för så som det är nu som i WoW så gör jag en quest och "världen förändras" men bara för mej och bara för den karaktären. (tänker främst på 84-zonen som jag inte minns namnet på :/ )
sen om man gör lite äldre quest'ar så kan dom säga typ "ååh tack för att du hjälpte mej" sen gör man en till gubbe och trotts att det ska vara exakt samma värld händer samma sak om och om igen. visst folk ska ha samma upplevelse, men seriöst i WoW nu förtiden så är allt man gör lvla till max, sen skaffa raiding gear (kanske göra en alt), sen raida bossarna en gång i veckan, sen vänta på nästa expansion och lvla till max igen, skaffa raiding gear.... och det är nästan samma sak med PvP.
MMO's är enligt mej tråkigt för att man aldrig kan få känsla över att ha åstadkommit något och om man väl känner att man har gjort det, Hur många bryr sej? ingen för 1. ingen vet om det och 2, 100-tals gör samma sak en gång i veckan. Att bossar kan spawna om gör att det är inget specielt med MMO's.
jag tycker hela MMO-grenen behöver en revolution även om jag mest baserat detta på WoW. men det är ändå det som ska vara främst bland MMO:erna.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Jag tror att man helt enkelt växer upp och tröttnar. Det är inte nytt längre såsom det var när WoW släpptes för ca 7 år sedan. Jag vet att jag har tröttnat ett antal gånger i slutet på de senaste expansionerna (Cata rätt så snart, dock var jag tvungen att lvla alla 10 lvl 80's), och tagit en paus till nästa expansion. Nu tröttnade jag extremt fort i MoP, inte ens munk var tillräckligt kul att dra upp till lvl90.
Jag har också testat Rift, LOTRO, Star Trek Online och några andra f2p, senast tog jag upp mitt SWToR konto igen. Ville testa det igen efter ett års uppehåll och gillade det, så jag började betala. Dock så har jag tröttnat på det också nu... Känner lixom inte suget för MMO's längre. Dessutom tar familjen upp mycket tid.

OT: "Jag mins min första tid i WoW då min gnome mage dog hela tiden för jag hade ingen aning om vad jag höll på med. Skräcken i Darkfall när man smög ensam med backpacken full av loot på väg mot banken... och hatet mot den som dödade en och snodde allt man hade." Vad jag kommer ihåg så kunde man aldrig ta någon annans loot, det kan man däremot i ...umm... nu glömde jag helt vad det spelet heter...

Jag tror att man helt enkelt växer upp och tröttnar. Det är inte nytt längre såsom det var när WoW släpptes för ca 7 år sedan. Jag vet att jag har tröttnat ett antal gånger i slutet på de senaste expansionerna (Cata rätt så snart, dock var jag tvungen att lvla alla 10 lvl 80's), och tagit en paus till nästa expansion. Nu tröttnade jag extremt fort i MoP, inte ens munk var tillräckligt kul att dra upp till lvl90.

Samma här - men ändå är levlingen roligast tycker jag men mist pandaria när jag kom till första stället där man släpps av så kändes det som man stog på en levlingzon på privatserver där allt är runtomkring en och serverat på silverfat. man vill ju ha lite utmaning och få leta lite.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Känner igen det där.. så jag skall göra en liten sammanfattning fram igenom om vad som vore det "perfekta" mmo:t ur min synvinkel..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Wow har för stor marknadsandel. Eftersom wow redan är så pass polerat, så kan inga nya mmos mäta sig med det, sen får dom inte tillräckligt med nya spelare, tvingas slå ihop servrar och kan inte få ut nytt content.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig på är att alla nya "wow-killers" har spetmotorer som känns som att de är minst 10 år gamla! Gamla N64-spelen känns tightare...

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Det enkla svaret är:

Det är för dyrt att utveckla ett MMO som kan uppfylla alla spelarnas krav. Hur ska ett nytt spel kunna lanseras i bättre skick, storlek, balans och innehåll än WoW när WoW har funnits, patchats, och expanderats i alla dessa år?

Ett sådant spel skulle kosta alldeles för mycket, och det är ingen som vågar riskera dessa summor på ett enda spel.

Därför upplevs alla nya MMO som fattiga, repetiva etc.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av Pertanbus:

Det jag stör mig på är att alla nya "wow-killers" har spetmotorer som känns som att de är minst 10 år gamla! Gamla N64-spelen känns tightare...

Problemet är väll att det inte går att ha för modern motor/grafik just pga att det är online. Måste passa även äldre/enklare datorer. I pvp läget kan ju lagg bli förödande annars.

Skrivet av Cindori:

Det enkla svaret är:

Det är för dyrt att utveckla ett MMO som kan uppfylla alla spelarnas krav. Hur ska ett nytt spel kunna lanseras i bättre skick, storlek, balans och innehåll än WoW när WoW har funnits, patchats, och expanderats i alla dessa år?

Ett sådant spel skulle kosta alldeles för mycket, och det är ingen som vågar riskera dessa summor på ett enda spel.

Därför upplevs alla nya MMO som fattiga, repetiva etc.

Jag hoppas att DF:UW kan leverera något nytt såsom Darkfall gjorde. Aventurine utvecklar sin egen spelmotor och gör allt från grunden. Att nya spel behöver bredd tror jag vi alla är överens om. PVP, PVE, Character Progression, Alignment System, Crafting och annat. Men oavsett inehåll så är det nog känslan i spelet som är a & o.
Tera som ser fantastiskt ut har tex noll känsla.... samma sak var det med FFXIV... som dom nu gör om.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Det enkla svaret är:

Det är för dyrt att utveckla ett MMO som kan uppfylla alla spelarnas krav. Hur ska ett nytt spel kunna lanseras i bättre skick, storlek, balans och innehåll än WoW när WoW har funnits, patchats, och expanderats i alla dessa år?

Ett sådant spel skulle kosta alldeles för mycket, och det är ingen som vågar riskera dessa summor på ett enda spel.

Därför upplevs alla nya MMO som fattiga, repetiva etc.

Jag tror att endel av alla misslyckade mmo's skulle kunna vara lika stora som wow nu, om de hade fått en chans. Problemet är ju att wow haft dominans totalt så länge.
Folk har också tröttnat på mmos allmänt, en stor del av de som spelar har familj och arbete och sånt som gör att man inte kan döda murloks och kissa i flaskor hela dagarna

Det är lika kul att se mmo-profeterna varje gång ett nytt blir utannonserat. Folk hypar och fan-boyar spel innan de släpps också blir det skit och alla tystnar för att hoppa på nästa hyp

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att ESO (ELder Scrolls Online) kommer ta det nästa steget. Hoppas det blir ett underbart djupt online rpg(som de kallar det). Mycket att göra, otroligt härlig värld. Mer frihet på klasser, egna stats att allokera (stamina, vitality, magica). Öppet quest system (inga hämta q där göra q där, utan utforska döda ett läger banditer å få q complete utan att ha q innan).

Mina förväntningar är enorma hoppas en del av dem blir besannade.

+ hela elder scrolls loren och världen, den enormt enorma världen. Mega server, alla på en server (så att säga) En stor server, global ekonomi(bra och dåligt beroende på hur den blir).

Permalänk

mm jag hoppas verkligen på Eldar scrolls online tar nästa steget. oavsett kommer jag nog köpa det och ge det en chans då jag gillar de äldre spelen riktigt mkt. förutom att man saknat just delen online

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qwal:

Jag hoppas att ESO (ELder Scrolls Online) kommer ta det nästa steget. Hoppas det blir ett underbart djupt online rpg(som de kallar det). Mycket att göra, otroligt härlig värld. Mer frihet på klasser, egna stats att allokera (stamina, vitality, magica). Öppet quest system (inga hämta q där göra q där, utan utforska döda ett läger banditer å få q complete utan att ha q innan).

Mina förväntningar är enorma hoppas en del av dem blir besannade.

+ hela elder scrolls loren och världen, den enormt enorma världen. Mega server, alla på en server (så att säga) En stor server, global ekonomi(bra och dåligt beroende på hur den blir).

Du kommer bli besviken, absolut, bara ordet "Mega-Server" Jo jo, alla loggar in på samma server och sen så delas de upp i Shards, beroende om du har valt preferensen spela med PvE intresserade eller PvP intresserade så kommer man bli uppdelad. Det har dom ju till och med sagt själva, så vad är vitsen med en Mega server när det kommer var 2000 shards/instanser av samma område.

Har man inte lärts sig något av SWTOR och GW2 Hypen så kommer man nog aldrig att lära sig. Utvecklare som blåjuger konsumenterna i ansiktet. GW2 levererade dock en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Mer innehåll än tex Wow, så SJUKT innehållsfattigt. Det finns inga mmo idag som erbjuder mer socialt inriktade classes/saker att göra osv.
Ordentlig crafting osv, allting är så SJUKT lätt och kräver ingen effort för det mesta, folk idag har inget tålamod alls.

Jag saknar SWG

Håller med. Allt ska fördummas och förenklas.

Själv tror jag den yngre spelarbasen tänker väldigt olika om mmo's gentemot de äldre generationerna. Kraven matchar inte.

Vägen till max level för spelare nuförtiden verkar vara ett nödvändigt ont. Ingen bryr sig om story eller andra detaljer, det ska maxas och ägas i PvP första dagen. Inget är unikt, alla ska ha allt. Nu spelar jag Secret World som iallfall ger lite utmaning för hjärncellerna om än något litet för ett mmo än så länge.

Själv saknar jag Anarchy Online, visst det går fortfarande spela men jag känner ingen som kör det samt det känns ändå gammalt när man tittar på spelet.

Permalänk
Medlem

Enda mmo't jag gillat är tibia på 7.4-8.0 tiden sen blev det sönder uppdaterat och ner dummat.. Inte kul när man förlorade två veckors jobb på gubbfan och jag personligen gillar hardcore spel som är sjukt svåra och man borde förlora sjukt mkt när man dör osv.. Till skillnad från wow du loosar ingenting, ingen gear, inge exp.. Faktum är att tibia hade ca 100k online 24/7 i snitt då det var riktigt hardcore och nu när allt är nerdummat till wow nivå så har dom 30k i snitt..

Permalänk
Medlem

för att de som skapar dom gör samma fel om och om igen.
Sen när de har fixat till det i patchar 1-3 år framåt så bryr sig ingen om den mmo längre och är på något nytt.

Jag har gått igenom MASSA mmo's och ser felen i varenda en. Det är som att de inte förstår vad som är viktigt eller har inte lagt tillräckligt med utvecklartid på det.

de flesta mmo's har 1 eller 2 saker som är rätt men inte allt.

De flesta felen påtalas om och om igen i betorna men de gör inget åt det och sen släpper spelet

Permalänk
Medlem

Är så less alla generiska MMO nu så att de enda som intresserar mig är de som bygger på riktigt stora IPs. Tyvärr var Swtor ett av de största flopparna jag varit med om, kändes som att de nästan i enkom ville att spelet skulle misslyckas så som de utvecklat det.

Guild Wars 2 var ospelbart på grund av en spelmotor med inbyggd input lag.

Det i särklass viktigast i ett MMO är "combat responsiveness" och där är WoW överlägset och jag tror det är nyckeln till att ett framtida MMO också ska lyckas. Sen kan de inte gärna släppa en massa Theme Parks som är sämre än WoW och tro att det finns en marknad för det. Vill man spela Theme Park spelar man antingen det bästa eller inte alls om man är för less WoW.

The Elder Scrolls Online tror jag är nästa stora IP att floppa. De försöker visserligen med lite nytänkande, men jag tror det blir för lite Sandbox över det och därför kommer det ställas mot WoW och då är det redan kört ifall de inte har en enorm budget och massvis av väldigt skickliga utvecklare.

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online är nog det första som jag kan tänka mig att prova bortsett från WoW, som jag fortfarande slöspelar var och varannan dag.

Provade nåt gratisspel, Runes of Magic? men det var så rörigt eftersom alla kunde lära sig alla professions i början, så det var saker att plocka överallt, man hann knappt questa för allt man skulle plocka upp. Sen har jag väl sett folk spela lite Age of Conan och Aion, men inte fastnat för något av dem.

ESO skulle kunna vara annorlunda om de sköter sig, mest för att Skyrim var tillräckligt bra för att suga bort mig nästan totalt från WoW i en månad eller två.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Det enda som kan "döda wow" är en uppföljare från blizzard själva. Mitt drömscenario hade vart ett FPSMMO typ "world of starcraft" med de tre olika faktionerna i starcraft och med rymdtema ala Eve. Sen hade jag hellre sett att fokus låg på krig mellan faktionerna snarare än statisk PvE även om vissa inslag av detta hade varit välkommet. Drömma kan man ju alltid göra...

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Det enda som kan "döda wow" är en uppföljare från blizzard själva. Mitt drömscenario hade vart ett FPSMMO typ "world of starcraft" med de tre olika faktionerna i starcraft och med rymdtema ala Eve. Sen hade jag hellre sett att fokus låg på krig mellan faktionerna snarare än statisk PvE även om vissa inslag av detta hade varit välkommet. Drömma kan man ju alltid göra...

Firefall, åtminstone ett FPSMMO

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

Det enda som kan "döda wow" är en uppföljare från blizzard själva. Mitt drömscenario hade vart ett FPSMMO typ "world of starcraft" med de tre olika faktionerna i starcraft och med rymdtema ala Eve. Sen hade jag hellre sett att fokus låg på krig mellan faktionerna snarare än statisk PvE även om vissa inslag av detta hade varit välkommet. Drömma kan man ju alltid göra...

Vad jag har hört så jobbar blizz på world of starcraft, kommer väl att bli som wow fast med sc tema. Vore coolt om man kunde spela som Ghost lol

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Vad jag har hört så jobbar blizz på world of starcraft, kommer väl att bli som wow fast med sc tema. Vore coolt om man kunde spela som Ghost lol

Här är siten... http://eu.battle.net/sc2/en/blackstone/login

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

nu fick jag stånd.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR