Sidan 2 av 2 1 2
 
Verktyg Visningsval
2013-02-19, 23:12   #31

Qwal

Medlem

Qwals avatar

Plats: Falköping

Registrerad: apr 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Vimes Visa inlägg
Du kommer bli besviken, absolut, bara ordet "Mega-Server" Jo jo, alla loggar in på samma server och sen så delas de upp i Shards, beroende om du har valt preferensen spela med PvE intresserade eller PvP intresserade så kommer man bli uppdelad. Det har dom ju till och med sagt själva, så vad är vitsen med en Mega server när det kommer var 2000 shards/instanser av samma område.

Har man inte lärts sig något av SWTOR och GW2 Hypen så kommer man nog aldrig att lära sig. Utvecklare som blåjuger konsumenterna i ansiktet. GW2 levererade dock en hel del.
Tycker de e bra med mega server, man slipper bry sig om vilken "server" ens polare är, å vill man spela med andra spelare senare så kan man göra det utan att hålla på med server transfers och liknande.

Ja de e shards istället för servrar. Tycker bara de låter som bra information. tex om några shards går ner så kan man vara i de andra. Mycket smidigt system, de har gjorts flera stora rreviews på mega sevrar, googla, finns otroligt mycket info, riktigt imponerande.
__________________
Vill du ha snabbt svar? Citera mitt inlägg.
xfx 4890 superklockad, 100% load 110 grader i ca 1 år, sönder? Nej. Går smooth? Ja. Rädd för härdsmälta? Absolut!
"I also like to live dangerously" xD. låt oss see hur länge mitt 290x hänger med innan de ska klockas sönder :)).
Qwal är inte uppkopplad
2013-02-20, 00:09   #32

blue eyed devil

Medlem

Plats: Vid datorn

Registrerad: apr 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Främling Visa inlägg
Det där verkar ju ha att göra med starcraft2 eller något.

Det jag har hört från en källa är rätt hemligt, han skrev på ett papper att han kunde bli stämd på flera miljoner om läckan kan spåras till honom.

Det jag fick höra var typ.

I alla fall kommer det vara Starcraft online, med en cool story, lite som Swtor, i futuristiska städer och jäkligt coola världar. Det kommer inte bli ett renodlat fps spel, utan mer mmo lite som wow. Många funktioner och saker man hittar i wow kommer finnas i detta spel, men det kommer endå kännas helt annorlunda, en helt ny grafikmotor och bättre kod för mass pvp. Minns att han sa att man bara kan spela som Humen, men i ett gäng oilka "factions" de flesta kommer vara terran, men en faction kommer att bestå av human zergs ungefär som Sarah Kerrigan, och sedan en annan kommer vara templar och leds av barn till Jim raynor.

Sedan kommer det episka slag där 4-5 factions gör upp om att vinna, vilket kommer skapa mer dynamik än wow där det enbart är horde mot ally.

Minns något om klasserna han pratade snabbt om, Marine, Agent, engineer, sniper, pilot, smuggler, ghost assassin, (templar??) och kanske och troligtvis ghost spec ops units. Varje klass kommer att ha något du kommer kunna specialisera sig inom.

Städerna kommer vara helt enorma, man kommer kunna handla på en market place som bara gäller den faction man tillhör, sedan finns det lite olika proffesions och man kommer kunna forska fram saker. Utöver det kommer smuggler kunna ha tillgång till en black market trade place, där man kommer kunna köpa olika saker från npcs och från andra factions.

Man kommer kunna råna spelare från andra factions på in game cash "så gäller att ha dom i banken".

I vissa pvp zoner kommer pilots att kunna flyga div. saker och köra tanks osv.

Alla kommer att kunna spela på samma "server", alla zoner kommer dock att typ vara egna servers.

Som det lät på honom är detta spelet alla väntar på om kommer att rita om kartan vad gäller mmo spel, Dom jobbar på att mixa sandbox mmo med många bra delar från theme park mmos, hur det nu ska gå till. Dom har snegla lite på Eve online.

Inspiration av miljöer och städer har hämtats från Mutant Chronicles, gammalt rollspel för er som minns det.
Det lät på honom som att det kommer bli jäkligt coolt och inte lika barnsligt som wow med massa olika töntiga events som "love is in the air" osv, kort sagt kommer det bli ett jäkligt mörkt spel. Utöver kommer det outdoor events och bossar, och faction leaders som man kan döda som droppar epic research saker/patterns. Man får även poäng som om man försvara dom som kan användas för att köpa saker. Sedan instanser mot div zerg, human och Protoss bossar.

Det var även snack om att i vissa events kommer gamemasters att vara med och spela vissa nyckel-karaktärer.

Sedan kommer det finnas visa key-points, typ platser där alla factions kommer in till ett king of the hill liknande slag, där den faction som håller platsen vid vissa tider får vissa rewards. Kommer bli episka slag där vad varje spelare gör kommer att räknas. Komemr tydligen funka ungefär som tol barad att det bara släpps in lika många spelare från alla factions, man får stå i kö helt enkelt.

Man kommer inte kunna använda mounts osv, utan i städerna kommer div transport system att finnas, typ tunnelbana, bussar, och vissa fordon osv, och platser för att flyga mellan planeter.

Du kommer att kunna göra din karaktär helt unik, frisyrer, färga kläder, vapen, armors till lite olika färger.

Man kommer inte att kunna joina vilken faction som helst utan mega-servern kommer sträva efter ballans, och visa factions kommer låsas när den har visst antal spelare, och man får ställa sig i kö för att komma in, man kommer också bara att kunna spela En faction på varje account så gäller att välja rätt.

Jag tror det kommer bli skit grymt, blizzard lägger ner enorma resurser på det atm.

Senast redigerad av blue eyed devil 2013-02-20 klockan 01:11.
__________________
Live for fun, Loyal to none
blue eyed devil är inte uppkopplad
2013-02-20, 00:39   #33

Atlas Tasume

Medlem

Atlas Tasumes avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Främling Visa inlägg
Say whut...? Nu vart jag intresserad, minst sagt.
__________________
Stationär: Fractal Design Arc, AMD Phenom II X6 1100T 3,3GHz, Corsair CMX4GX3M2A1600C8 (4x2 GB), Corsair AX 750W, Asus Matrix 7970, Gigabyte 990FXA-UD5, 250GB Samsung EVO, 1TB HDD
Laptop: MSI GE60: Intel Core i7 4700HQ 2,4 GHz, 8GB RAM, Nvidia GTX 850m, 1000GB, 250GB Samsung 840 mSATA.
Atlas Tasume är inte uppkopplad
2013-02-20, 02:34   #34

Triffid

Medlem

Triffids avatar

Plats: Lund

Registrerad: okt 2002

Jag är också som dig och har spelat alla stora MMO's ofta sedan beta-faser, samt tröttnat på alla. WoW höll man på med från och till i 7år dock

Men jag började precis spela tera, ett MMO jag förkastat tidigare pga alla klagomål på releasen och jag måste säga att det känns lite som när jag började spela WoW igen, det har, för mig, den där speciella känslan. Otroligt nice och responsivt combat-system, det slår tom WoW i hur jävla bra flyt det är i det och sen eftersom det är aktiv block/dodge osv är det ungefär 10ggr roligare än att bara sitta och köra sin dps-rotation och akta sig för elden eller i fallet tank vänta på X debuffs sen taunta bossen (finns ju vissa fantastiskt roliga strider från wow tex lich king heroic dock). Enda som faktiskt var en utmaning (utöver striders inbyggda mechanics) under raids i WoW var att spela healer; håller man inte med om det har man helt enkelt inte high-end raidat som alla roller.

Nog med rant:et. Tera är f2p nu och om art-style:n tilltalar dig och ifall du har någon att lira med är det ett riktigt nice spel. Sjukt tillfredställande att två-manna dungeons med tank+dps.
__________________
Dator: BenQ BL3200PT | u2211 | Silverstone Fortress 2 | Topre realforce 45g | GTX680 DCII Top | Intel i5 3570k @ 4.5 | Intel X25-m | 12gb ram | Asus p8z77-v
Ljud: Swans M1 | hk6550 |Subwoofer: bk xls200 | xonar essence st | O2 | sennheiser hd650 | alessandro ms-1
Triffid är inte uppkopplad
2013-02-20, 05:33   #35

ThePostalDude2

Medlem

ThePostalDude2s avatar

Plats: Dalarö

Registrerad: okt 2004

låter som en del här borde ta en titt på Mortal Online. det är inget mmo som håller dig i handen direkt.
ett par fjompar som testar det för första gången.
__________________
flamin bag'o shit
ThePostalDude2 är inte uppkopplad
2013-02-20, 06:37   #36

Fronix

Medlem

Fronixs avatar

Plats: Kawlmar

Registrerad: feb 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av netbuddy Visa inlägg
Jag tror att man helt enkelt växer upp och tröttnar. Det är inte nytt längre såsom det var när WoW släpptes för ca 7 år sedan. Jag vet att jag har tröttnat ett antal gånger i slutet på de senaste expansionerna (Cata rätt så snart, dock var jag tvungen att lvla alla 10 lvl 80's), och tagit en paus till nästa expansion. Nu tröttnade jag extremt fort i MoP, inte ens munk var tillräckligt kul att dra upp till lvl90.
Jag har också testat Rift, LOTRO, Star Trek Online och några andra f2p, senast tog jag upp mitt SWToR konto igen. Ville testa det igen efter ett års uppehåll och gillade det, så jag började betala. Dock så har jag tröttnat på det också nu... Känner lixom inte suget för MMO's längre. Dessutom tar familjen upp mycket tid.

OT: "Jag mins min första tid i WoW då min gnome mage dog hela tiden för jag hade ingen aning om vad jag höll på med. Skräcken i Darkfall när man smög ensam med backpacken full av loot på väg mot banken... och hatet mot den som dödade en och snodde allt man hade." Vad jag kommer ihåg så kunde man aldrig ta någon annans loot, det kan man däremot i ...umm... nu glömde jag helt vad det spelet heter...
Med loot menar han sakerna han får från att döda mobs och göra quests..
__________________
Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 32GB (1600MHz) DDR III | Intel 320 Series 120GB x 2 | ASUS GeForce GTX 780 3GB | DELL U2312HM x 3 --> Galleriet
Fronix är inte uppkopplad
2013-02-23, 09:13   #37

gabriel15

Medlem

Plats: :s

Registrerad: jun 2005

Jag tror det är för att spelen är väldigt dåligt gjorda.

Målet är att tjäna pengar och det känns som de tar den delen lite för seriöst så att spelet blir lidande i slutändan.
__________________
Laptop:g750jx-T4035H
Stationär: 4770K/12gb ram/gtx titan /1000w newton r3
gabriel15 är inte uppkopplad
2013-02-23, 11:46   #38

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2 Visa inlägg
låter som en del här borde ta en titt på Mortal Online. det är inget mmo som håller dig i handen direkt.
ett par fjompar som testar det för första gången.
Har spelat MO till och från de senaste åren. Spelet utvecklas av StarVault i Göteborg! Liksom Darkfall är det ett "full loot/ full pvp" spel i fantasymiljö.

Det trista är att MO är "bättre" än Darkfall ide'mässigt men tyvärr inte lika spelbart. Det är i princip en alpha man spelar.

StarVault är precis som Aventurine en mycket liten studio och drivs av entusiaster. Dom utvecklar det spel dom vill spela utan att ta enkla genvägar... där kommer problemen in... utvecklingen går i snigelfart och spelet "flyter" inte bra.

MEN JÖSSES VAD BRA DET KOMMER VARA OM NÅGRA ÅR!!!!
Främling är inte uppkopplad
2013-02-23, 11:49   #39

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av blue eyed devil Visa inlägg
Det där verkar ju ha att göra med starcraft2 eller något.

Det jag har hört från en källa är rätt hemligt, han skrev på ett papper att han kunde bli stämd på flera miljoner om läckan kan spåras till honom.

Det jag fick höra var typ.

.

Ingen större hemlighet. Har följt dessa diskussioner på diverse forum en längre tid. Precis som din "källa" säger och min länk visar så är det ett StarCraft mmo som det talas om.
Främling är inte uppkopplad
2013-02-23, 11:57   #40

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av gabriel15 Visa inlägg
Jag tror det är för att spelen är väldigt dåligt gjorda.

Målet är att tjäna pengar och det känns som de tar den delen lite för seriöst så att spelet blir lidande i slutändan.
Att ett företag måste tjäna pengar är ju självklart. Oavsett branch så kommer de flesta aktörer vara där främst för pengarna. Den tid där många spel och för den delen även programmutvecklare främst gjorde det för just nöjet att göra det är förbi.
Det finns dock några få studios som fortfarande drivs av spelkärlek, StarVault som jag nämner ovan är en. Problemet som då infinner sig är att det tar flera år att utveckla ett spel om det ska ha bra grafik. Framförallt gäller detta mmo's som är väldigt komplexa. Ska det dessutom vara ett balncerat pvp spel blir det en enormt granlaga uppgift att utveckla.
Därför är många "indie" spel i dag ev den enklare sorten.
Minecraft från svenska Mojang är ju ett bra exempel. Notch utvecklade ett i grunden enkelt spel med simpel grafik... "the rest is history" som man säger.
Nu sitter Mojang i hyperflashiga lokaler på Södermalm i Stockholm (jag har varit där)... så vi får se om dom lyckas hitta på en lika stor succe till eller om dom hamnar i mainstreamträsket som de flesta företag som växer till slut gör.
Främling är inte uppkopplad
2013-02-27, 08:54   #41

gabriel15

Medlem

Plats: :s

Registrerad: jun 2005

Provade ett spel som heter Hailan Rising som är i beta men efter att ha kört det i 3 sekunder blev jag väldigt besviken på hur dåligt ett spel kan vara.
Buggigare än Big Rigs och väldigt fult överlag.
__________________
Laptop:g750jx-T4035H
Stationär: 4770K/12gb ram/gtx titan /1000w newton r3
gabriel15 är inte uppkopplad
2013-02-27, 17:21   #42

Mocka

Medlem

Mockas avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2004

Alla företag vill tjäna stora pengar och det enda sättet att göra det är tyvärr att gå mainstream dvs skapa en produkt som alla kan spela vilket i sin tur gör det lätt så att alla skall kunna komma in i det och bli bäst. Detta faktum gör att spelen inte blir svåra som tidigare just för att det kräver mer av spelaren och nu när allt är "Smart" och "Easy" och inte kräver mycket tankeverksamhet så fördummas människosläktet gradvis.
__________________
[3570K @ 4400] - [Z77A-GD55] - [16GB 1600MHz] - [780Ti @ 1252/7700] - [~360GB SSD] - [~2500GB HDD]
[Xonar DX] - [850W HX] - [U2412M] - [Lycosa] - [Naos 5000] - [HS-260] - [Gigaworks T20] - [Define R4] - [Win8.1 Pro x64]
Mocka är inte uppkopplad Folding
2013-02-27, 23:29   #43

Doktor_Krall

Medlem

Doktor_Kralls avatar

Registrerad: mar 2005

De har inte svårt att slå igenom, de har svårt att leverera.
__________________
| Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Goblin Squad member Pathfinder Online | Camelot Unchained BETA 2015 | Xbox live |
Doktor_Krall är inte uppkopplad Folding
2013-02-27, 23:47   #44

TiasE

Medlem

Registrerad: jun 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Främling Visa inlägg
Ingen större hemlighet. Har följt dessa diskussioner på diverse forum en längre tid. Precis som din "källa" säger och min länk visar så är det ett StarCraft mmo som det talas om.
Verkar ju rätt osannolikt dock att de skulle jobba på 2 nya MMOs (kodnamn Titan som ska vara ett helt nytt IP, dvs inte ha någonting att göra med någon etablerad franchise och ett eventuellt Starcraft MMO) samtidigt som de fortsätter utveckla sitt nuvarande MMO (WoW).

Och Blackstone länken du postade är bekräftad som en s.k viral marketing site för SC2: HotS och har därmed inget att göra med ett MMO.
__________________
Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus P8P67 PRO B3 | CPU: I5 2500K @ 4.5GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 @ 1333MHz | GPU: Gigabyte 460GTX 1GB SLI | Nätagg: Corsair TX 650W 80+ | HDD: OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Seagate Barracuda 1.5TB, 1x Western Digital My Book Essential Edition 3.0 3TB
TiasE är inte uppkopplad
2013-02-28, 00:04   #45

mibsweden

Medlem

Plats: Boden

Registrerad: dec 2011

Guild Wars 2 är nog det som kommit närmast för mig att ersätta WoW, men ingen dungeon finder och inga raids funkar inte för mig.

Star Wars the Old Republic var också riktigt roligt att levla. Men sen kändes inte end game färdigt. Combat blev också snabbt repetitivt.
__________________
:: Fractal Design R2 :: ASUS Maximus V-Gene :: i5 3570k@4.4 GHz :: 8 GB Corsair 1866 MHz :: Gigabyte 7950 Windforce 3 SOC@1040/5800 :: Corsair Force 3 128 GB SSD :: Western Digital Caviar 640 GB :: Dell U2713HM ::
mibsweden är inte uppkopplad
2013-02-28, 04:57   #46

Triffid

Medlem

Triffids avatar

Plats: Lund

Registrerad: okt 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mibsweden Visa inlägg
Guild Wars 2...... ingen dungeon finder

www.gw2lfg.com

__________________
Dator: BenQ BL3200PT | u2211 | Silverstone Fortress 2 | Topre realforce 45g | GTX680 DCII Top | Intel i5 3570k @ 4.5 | Intel X25-m | 12gb ram | Asus p8z77-v
Ljud: Swans M1 | hk6550 |Subwoofer: bk xls200 | xonar essence st | O2 | sennheiser hd650 | alessandro ms-1
Triffid är inte uppkopplad
2013-02-28, 17:53   #47

robineng

Medlem

Registrerad: jul 2011

Jag tror problemet ligger i att dom MMOs vi får alltid är samma sorts MMORPG. Det ska vara en level grind, följt av PvP och raids, varför? För att WoW lyckades? Det är ju nästan öken när det kommer till något vettigt sandbox MMORPG.
robineng är inte uppkopplad
2013-02-28, 18:15   #48

Ceogar

Medlem

Ceogars avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av robineng Visa inlägg
Jag tror problemet ligger i att dom MMOs vi får alltid är samma sorts MMORPG. Det ska vara en level grind, följt av PvP och raids, varför? För att WoW lyckades? Det är ju nästan öken när det kommer till något vettigt sandbox MMORPG.
Håller med, alla spel är så sjukt monotoma.

Kolla in Archage om du inte gjort det innan, verkar mycket lovande!
__________________
What evah! i'll do what i want!
Ceogar är inte uppkopplad
2013-02-28, 20:39   #49

HAZ

Medlem

Plats: ST

Registrerad: aug 2007

Varför? Jag tror att WOW var ett väldigt bra MMORPG som kom ut precis i rätt tid. Jag tycker att det ursprungliga WOW där man fick lov att utforska allt själv och verkligen kämpa för att nå högsta leveln fortfarnde är det bästa som funnits. Det som nu är WOW borde inte vara svårt att konkurera ut.

Men jag tror att WOW helt enket fångade upp i stort sett alla som var intresserade av den här typen av spel när det kom. Många sitter fast i WOW de har investerat väldigt mycket tid och de har alla sina vänner där. Eftersom WOW blivit så stort och modiferats för att passa en större skara. Så lämnar inte de äldre spelarna "skiten" och de nya spelarna uppskattar det förenklade WOW.

Därför så har inte några andra MMORGn någon större chans, även fast de är nog så bra. Jag vet själv hur det är alla mina vänner spelar fortfarande WOW helt omöjligt att få dem att sattsa seriöst på någott annat. Själv så kan jag bara inte spela det längre charmen är borta :-(.

Men jag tror att snart är det dax för ett nytt MMORPG som har WOW ursprungs konsept, och det kommer att slå stort :-)
HAZ är inte uppkopplad
2013-03-01, 21:22   #50

krythorian

Medlem

Registrerad: aug 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av blue eyed devil Visa inlägg
Vad jag har hört så jobbar blizz på world of starcraft, kommer väl att bli som wow fast med sc tema. Vore coolt om man kunde spela som Ghost lol
Vad jag har hört så har blizzard sagt att Project Titan som är arbetstiteln på deras näst kommande mmo inte kommer ha någonting med någon av deras andra spel serier att göra så nej, tror inte på ett "world of starcraft".
krythorian är inte uppkopplad
2013-03-01, 21:24   #51

krythorian

Medlem

Registrerad: aug 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ceogar Visa inlägg
Håller med, alla spel är så sjukt monotoma.

Kolla in Archage om du inte gjort det innan, verkar mycket lovande!
Tror faktiskt att det är väldigt svårt att slå igenom stort med ett sandbox mmo nu förtiden, alla ska väl ha allt serverat på silverfat och om ingen säger åt dom att dom ska göra si eller så så kommer dom helt enkelt sitta och klaga på att inget finns att göra istället för att utforska...
krythorian är inte uppkopplad
2013-03-01, 21:32   #52

Qwal

Medlem

Qwals avatar

Plats: Falköping

Registrerad: apr 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av krythorian Visa inlägg
Tror faktiskt att det är väldigt svårt att slå igenom stort med ett sandbox mmo nu förtiden, alla ska väl ha allt serverat på silverfat och om ingen säger åt dom att dom ska göra si eller så så kommer dom helt enkelt sitta och klaga på att inget finns att göra istället för att utforska...
så rätt, finns enormt massor att göra i de flesta mmo spel. men folk vill inte gå utanför motorvägen å kolla vad som finns.

Har säkert spenderat 200 timmar i lotro och conan och springa runt å ha kul i en grupp
__________________
Vill du ha snabbt svar? Citera mitt inlägg.
xfx 4890 superklockad, 100% load 110 grader i ca 1 år, sönder? Nej. Går smooth? Ja. Rädd för härdsmälta? Absolut!
"I also like to live dangerously" xD. låt oss see hur länge mitt 290x hänger med innan de ska klockas sönder :)).
Qwal är inte uppkopplad
2013-03-02, 11:35   #53

Woaini

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2012

Det verkar ju som att det kommer ett antal sandbox mmo's framöver. Dom går bort från theme park strukturen eftersom många människor tröttnat på detta. (eller kanske rättare sagt för att det är oerhört svårt att göra ett nytt sådant som är så mkt bättre att folk som är nöjda med theme park ser det som lönt att byta från vad de sitter med nu). Det går inte att konstruera ett gear grind spel på så många nya sätt.

Vad jag kan förstå så sneglar väl ett antal utvecklare på EVE som väl är ett sandbox (vad gäller spelmekaniken)? Just för att det har en sakta men säkert ökande spelarbas. Eftersom fokus inte ligger på att nå maxlevel och maxgear så kan det erbjuda intressanta spelupplevelser i "oändlighet".
Woaini är inte uppkopplad
2013-03-02, 12:53   #54

Aresz

Medlem

Areszs avatar

Registrerad: jan 2002

Vad man vill ha är ju något med en fet story, o där man kan köra coop med sina polare och där sina val påverkar resten av världen.
Tänk va nice med att det kanske bara finns tio bossar eller någon begränsning, så att alla inte kan göra precis allt hela tiden en miljon gånger.

Men givetvis jämför man alla andra spel med klassikarna EvE och WoW, och hur ska något spel kunna slå det? Speciellt om dom bara köra samma formel. Nu finns det ju inga EvE kloner direkt, men varför inte satsa på ett spel där man kör 50/50 av båda? Eller tänk utanför dat box o gör något nytt istället för sequels o kloner?

Finns ju en anledning varför RTS och FPS inte ser likadant ut som det gjorde för 10 år sedan, tyvärr gör ju MMORPG det (mer eller mindre)
Aresz är inte uppkopplad
2013-03-06, 08:28   #55

DenSammeSamme

Medlem

DenSammeSammes avatar

Plats: Linköping

Registrerad: dec 2001

jag tycker det känns som att många misstar stor tidsåtgång för svårt.

jag hade gärna spelat WoW, eftersom de förenklingar som införts passar mig som inte kan spendera så mkt tid, om inte all PvE hade varit så oerhört lätt såvida man inte har en guild att spela HC-raids med.
DenSammeSamme är inte uppkopplad
2013-03-07, 12:57   #56

Främling

Medlem

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aresz Visa inlägg
Vad man vill ha är ju något med en fet story, o där man kan köra coop med sina polare och där sina val påverkar resten av världen.
Tänk va nice med att det kanske bara finns tio bossar eller någon begränsning, så att alla inte kan göra precis allt hela tiden en miljon gånger.

Men givetvis jämför man alla andra spel med klassikarna EvE och WoW, och hur ska något spel kunna slå det? Speciellt om dom bara köra samma formel. Nu finns det ju inga EvE kloner direkt, men varför inte satsa på ett spel där man kör 50/50 av båda? Eller tänk utanför dat box o gör något nytt istället för sequels o kloner?

Finns ju en anledning varför RTS och FPS inte ser likadant ut som det gjorde för 10 år sedan, tyvärr gör ju MMORPG det (mer eller mindre)
EvE är ett av de bättre exempel på vad ett MMO ska vara enligt min mening. Ett spel som främst bygger på att man spelar tillsammans.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DenSammeSamme Visa inlägg
jag tycker det känns som att många misstar stor tidsåtgång för svårt.

jag hade gärna spelat WoW, eftersom de förenklingar som införts passar mig som inte kan spendera så mkt tid, om inte all PvE hade varit så oerhört lätt såvida man inte har en guild att spela HC-raids med.
Här ser jag problemet med wow-typen av spel. Man skapar en gubbe.... levlar..... thats it. Spel efter spel är likadana. Därför föredrar jag spel som Mortal Online, Darkfall och EVE. Spel där spelarna skapar händelserna.
Perfekta även för en som inte spelar 24/7 då man alltid har andra som är online och tillvaratar ens intressen.
Främling är inte uppkopplad
2013-03-08, 14:39   #57

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Plats: Ute i ingenstans

Registrerad: mar 2002

För att folk är rädda för förändringar, svårt för att släppa gammalt skit och gå vidare osv.

EDIT: Och för att lära sig nya saker.

Senast redigerad av kr0owe 2013-03-08 klockan 14:52.
__________________
Corsair Obsidian 550D / Be quiet! Pure Power L8 630W / Asus P7P55D Pro / Intel Core i5 750 / Cooler Master Hyper 212 EVO / Asus Radeon HD 5870 / Corsair 8GB CL9 Vengeance / Samsung SSD 830 128GB / Western Digital Caviar Black 640GB / LG IPS236 / Microsoft X4 Sidewinder / Microsoft Comfort Mouse 6000 / Sennheiser PC-151
kr0owe är inte uppkopplad
2013-03-08, 15:37   #58

jooster

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2007

Bristen på spel som "slår" inom MMO beror på att WoW har förstört alltihop. Alla företag som försöker göra en mmo idag, vill lyckas med samma sak som Blizzard gjorde med WoW. Därför är alla nya mmo ganska lika WoW, även om företagen bakom hävdar att så inte är fallet. Om ni vill ha en väldigt bra, och rolig, förklaring till det hela, rekommenderar jag starkt den här videon (även andra videor gjorda av snubben är klart värda att se)

https://www.youtube.com/watch?v=nvK8fua6O64
jooster är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb