Runescape 2007 server

Permalänk

Runescape 2007 server

Som ni kanske vet så har Runescape startat en server från 2007.
Det är nu öppet o joina
Oldschool server
Här röstar du
Lite mer fakta

Lite mer fakta 2
Lite mer fakta 3
Old school server forum
2007 RuneScape Information Directory
FAQ

Du måste ha röstat för att kunna spela nu.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

old school kommer ihåg när man hade 10 hp. och när man tyckte att en person som tar 7 i skada var coolt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd

Minnen

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk

Hur kan jag spela utan att betala något? Hittar inte riktigt...

Spelade för övrigt senast 2004 tror jag det var... Fan vad tiden går
Härliga minnen dock

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Skrivet av Markapärn:

Hur kan jag spela utan att betala något? Hittar inte riktigt...

Spelade för övrigt senast 2004 tror jag det var... Fan vad tiden går
Härliga minnen dock

Du måste vara en betalande medlem för att joina. Startar du ett nytt acc o blir member kostar detta endast ca. 12-13kr.

Permalänk
Medlem

Blir skit glad när mailet kom om det, men sen såg jag att man måste vara member för spela. Blev sjukt besviken. :/

Synd att man inte kan spela klassiska, måste vara member och ha spelat det aktivt efter det nya kom typ.
Saknar klassiska. :C

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Blir skit glad när mailet kom om det, men sen såg jag att man måste vara member för spela. Blev sjukt besviken. :/

Synd att man inte kan spela klassiska, måste vara member och ha spelat det aktivt efter det nya kom typ.
Saknar klassiska. :C

Du behöver inte ha spelat det aktivt, du kan starta ett nytt konto nu och logga in på 2007scape, kostar ca 13kr.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha tillbaks RS innan all jäkla Microtransactions och EoC (Spiken i kistan för mig efter 8-9års spelande). Hade inget emot den nya grafiken eller GE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Du behöver inte ha spelat det aktivt, du kan starta ett nytt konto nu och logga in på 2007scape, kostar ca 13kr.

På 2007 versionen ja, men syftar på klassiska, den som har typ 2d grafiken. Älskade det när jag spelade det när jag var yngre.

Men på 2007 måste du vara member med för att spela, inte så sugen på bli member och sen betala ~13 kr.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Update

Har även gjort en del quests.

Permalänk
Medlem

Här kommer en liten hälsning från min karaktär nere i Polivneach mitt ute i öknen.
Inte dragit så många Quests, eller så men Waterfall och Druidic Ritual för att få attk/str level upp samt för att kunna herblora. Samt Cook's assistant och Sheep Shearer.

Större bild: http://i49.tinypic.com/3134zeu.png

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Om någon har lust att lira bara skicka ett pm:)

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Har inte pengar till det nu men skulle kunna tänka mig att lägga 60kr eller vad det kostar för att spela en månad någon gång.
Bättre att lägga 60kr på det än godis i alla fall

Tycker det är tråkigt för anledningen till att jag slutade var aldrig att jag tyckte det var långtråkigt
utan att SoF och EoC kom ut, förstörde alltihopa. Synd bara att man måste börja om, hade precis
skaffat min tredje 99 skill i spelet och nått över 1800 total level och äntligen skaffat massa cash
och så kommer dom värsta uppdateringarna någonsin i hela spelets historia

Permalänk

Förstår inte varför folk blockar sina namn, vad har ni o dölja, botta gör ni väl inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Förstår inte varför folk blockar sina namn, vad har ni o dölja, botta gör ni väl inte?

Okej, jag nickar "Geten Ralf" hahaha xD

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Har inte pengar till det nu men skulle kunna tänka mig att lägga 60kr eller vad det kostar för att spela en månad någon gång.
Bättre att lägga 60kr på det än godis i alla fall

Tycker det är tråkigt för anledningen till att jag slutade var aldrig att jag tyckte det var långtråkigt
utan att SoF och EoC kom ut, förstörde alltihopa. Synd bara att man måste börja om, hade precis
skaffat min tredje 99 skill i spelet och nått över 1800 total level och äntligen skaffat massa cash
och så kommer dom värsta uppdateringarna någonsin i hela spelets historia

Skapar du ett nytt konto med ny mail så får du 14 dagar gratis member och kan spela Old School

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Skapar du ett nytt konto med ny mail så får du 14 dagar gratis member och kan spela Old School

Jo, men sen kan du bara spela 2007 i 14 dagar, eftersom du måste ha aktivt membership vad jag har fattat.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jo, men sen kan du bara spela 2007 i 14 dagar, eftersom du måste ha aktivt membership vad jag har fattat.

Jo, men du kan ju spela, och när det tar slut, vänta ett par dagar och köpa mem och börja spela igen.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Jo, men du kan ju spela, och när det tar slut, vänta ett par dagar och köpa mem och börja spela igen.

Inte så sugen på betala faktiskt, menar får dem inte upp med rätt antal personer så utvecklar dem inte det så mycket typ. Fast Runescape är nog över för min del, har spelat det en del i min tid.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Inte så sugen på betala faktiskt, menar får dem inte upp med rätt antal personer så utvecklar dem inte det så mycket typ. Fast Runescape är nog över för min del, har spelat det en del i min tid.

Tycker dom skulle haft en F2P version som dom alltid har haft. Dom har ju ett litet team som fixar buggar osv och så
har dom ett modernt anti-bot system. Jag kan betala men önskar att dom hade halva priset på Old School servrarna.

Skrivet av bullen181:

Skapar du ett nytt konto med ny mail så får du 14 dagar gratis member och kan spela Old School

Jag måste inte registrera ett bankkonto till va? Annars blir det inget 14 dagar gratis för mig

Skrivet av MuffinManxD:

Förstår inte varför folk blockar sina namn, vad har ni o dölja, botta gör ni väl inte?

Mm man kan ju undra men bottare finns nog inte ännu skulle jag tro.
Hoppas verkligen inte det blir någon stor mängd bottare, men jag tror faktiskt att det inte kommer lika mycket dit
då det även finns färre spelare. Många kanske inte vill börja om från början igen och sedan tror jag att i alla fall 99%
av spelarna i Oldschool servrarna är "veteran" spelare som spelat sedan 2007-08 och neråt

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Okej, jag nickar "Geten Ralf" hahaha xD

Haha, klockrent användarnamn!

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Tycker dom skulle haft en F2P version som dom alltid har haft. Dom har ju ett litet team som fixar buggar osv och så
har dom ett modernt anti-bot system. Jag kan betala men önskar att dom hade halva priset på Old School servrarna.

Jag måste inte registrera ett bankkonto till va? Annars blir det inget 14 dagar gratis för mig

Mm man kan ju undra men bottare finns nog inte ännu skulle jag tro.
Hoppas verkligen inte det blir någon stor mängd bottare, men jag tror faktiskt att det inte kommer lika mycket dit
då det även finns färre spelare. Många kanske inte vill börja om från början igen och sedan tror jag att i alla fall 99%
av spelarna i Oldschool servrarna är "veteran" spelare som spelat sedan 2007-08 och neråt

Nej, du behöver inte registrera ett bankkonto.
Bots har funnits sen dag 1. Colour bots kallas det, behöver knappt uppdateras. Jag vill inte gå in för mycket på det även fast jag vet en hel del om det, men jag är emot bottning, speciellt goldfarming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Nej, du behöver inte registrera ett bankkonto.
Bots har funnits sen dag 1. Colour bots kallas det, behöver knappt uppdateras. Jag vill inte gå in för mycket på det även fast jag vet en hel del om det, men jag är emot bottning, speciellt goldfarming.

Ganska enkelt att upptäcka dem
Tycker att man borde bli IP-bannad om man bottar, för dom flesta brukar ju bara
skapa ett andra konto för att botta på och då åker dom aldrig riktigt fast...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Haha, klockrent användarnamn!

Tack! Jag ville ju vara lite utstickande i mängden, och eftersom jag inte känner så många IRL vänner som spelar det, faktiskt bara en person så tänkte jag att ett svenskt namn som detta kanske kunde locka till sig lite svenskar in-game.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Loggat in nu med nytt konto! Shit va ballt! Så mycket bättre än dom dåliga rs-remake private servrarna

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Ganska enkelt att upptäcka dem
Tycker att man borde bli IP-bannad om man bottar, för dom flesta brukar ju bara
skapa ett andra konto för att botta på och då åker dom aldrig riktigt fast...

För längesen så körde jagex med ip ban, men de tog bort det, för det var tydligen olagligt för ett företag o IP banna någon på det viset, har ingen källa på det mer än mig själv dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

För längesen så körde jagex med ip ban, men de tog bort det, för det var tydligen olagligt för ett företag o IP banna någon på det viset, har ingen källa på det mer än mig själv dock.

Det var nog mer det att fler personer kan ha samma IP då stora delar av världen idag har dynamisk IP, vilket innebär att vi byter IP lite då och då. En IP-ban gäller med andra ord inte permanent.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Kan aldrig bestämma mig för vilken skill jag vill köra på. :/

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem

Ingen dålig nostalgitripp att kolla på bilderna i tråden! Vet inte när jag körde, men uppskattningsvis från runt då RS2 släpptes till nån gång runt 2007. Skulle inte få för mig att köra igen, men kul att minnas!

Hade man kunnat logga in på sina gamla karaktärer kanske man kunde tagit en halvtimmes interaktiv nostalgitripp eller så tänker dock inte betala.

Permalänk

Update

Tänkte göra Monkey Madness idag