Origins Of Malu - Kommande sandbox mmo.

Permalänk

Origins Of Malu - Kommande sandbox mmo.

30e' mars börjar betatesterna (closed beta) för "Origins Of Malu".

Det ska bli ett spel utan klasser med pvp, housing och mycket annat.

Betanycklar delas just nu ut av Alienware (jag fick en direkt).

http://originsofmalu.com/

Återkommer när jag testat...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Elder scrolls online ripoff.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Skrivet av Lucce11:

Elder scrolls online ripoff.

Det är mycket möjligt... men det behöver inte betyda att det kommer bli ett sämre spel än ESO... om nu ESO blir bra... vilket vi inte sett ännu... eller hur?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lucce11:

Elder scrolls online ripoff.

På vilket vis är det en ripoff?

Det är väl inte ens samma typ av mmo?

ESO är väl inte sandbox?
Helt olika artistiska stilar?
Helt olika mål?

Edit:

BETA REGISTRATION WILL NOT BE TURNED ON UNTIL APRIL 2ND, 2013 and the beta event will start on April 15th, 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

På vilket vis är det en ripoff?

Det är väl inte ens samma typ av mmo?

ESO är väl inte sandbox?
Helt olika artistiska stilar?
Helt olika mål?

Edit:

BETA REGISTRATION WILL NOT BE TURNED ON UNTIL APRIL 2ND, 2013 and the beta event will start on April 15th, 2013

ESO är sandbox rakt igenom.
Stilarna ser inte så lika ut men ändå en del.
Jag vet inte mycket om detta spel utan det jag såg var screenshots och att det finns factions som i ESO.
Dock ser detta ut som ett amatör spel pga grafiken ser ut som ett spel från 2001.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Det är mycket möjligt... men det behöver inte betyda att det kommer bli ett sämre spel än ESO... om nu ESO blir bra... vilket vi inte sett ännu... eller hur?

Vad jag har sett så ser ESO ut att bli ett väldigt spännande spel.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lucce11:

ESO är sandbox rakt igenom.

Hur kan jag ha missat detta totalt?
Var finns denna informationen?

Eftersom det är sandbox "rakt igenom" så är det alltså fullt fri pvp inklusiver npc'er och sånt?
Crafta dina egna hus,byar, städer och gear?
Enormt craftingbaserad ekonomi?
Möjligheten att förändra världen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hur kan jag ha missat detta totalt?
Var finns denna informationen?

Eftersom det är sandbox "rakt igenom" så är det alltså fullt fri pvp inklusiver npc'er och sånt?
Crafta dina egna hus,byar, städer och gear?
Enormt craftingbaserad ekonomi?
Möjligheten att förändra världen?

Exakt, bara då att man inte kan bygga hus men man ska kunna ta över städer och borgar. Har du hört att man kan krönas till konung över sin faction?

LÄS! http://www.elderscrollsonline.com/en/

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Skrivet av Lucce11:

Exakt, bara då att man inte kan bygga hus men man ska kunna ta över städer och borgar. Har du hört att man kan krönas till konung över sin faction?

LÄS! http://www.elderscrollsonline.com/en/

Håller inte med om att bara för att man kan ta över städer och borgar så är det ett sandbox. Detta börjar likna en disyussion vi som lirat Darkfall sedan 2009 har haft... där en del hävdar att Darkfall är sandbox... medans jag och många med mig frågar... var är sanden då?
Mortal Online känns betydligt mer sandbox i så fall.

Om du läser här http://elderscrollsonline.com/en/game-guide/the-alliance-war ... så inser du att det på något sätt handlar om en battle groun.... inte open world pvp.... vilket jag anser är ett måste i ett äkta sandbox spel. Varför instancerat? Jo, det står att spelare av olika level kommer att kunna vara med i samma slag, att det finns mekaniker som jämnar ut. Ser inte hur detta skulle fungera i den öppna världen.
Möjligt att jag har fel... men det verkar som om pvp blir som i de flesta andra mainstream mmo's.

Ett sandbox är ett open world spel. Enligt ESO egen beskrivning i länken ovan är inte ESO det. Så fort man instancerar pvp faller hela sandbox konceptet.

Det står att vid level 10 kan man om "man vill" delta i pvp. DETTA ÄR INTE SANDBOX!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Sötast
Skrivet av Främling:

Håller inte med om att bara för att man kan ta över städer och borgar så är det ett sandbox. Detta börjar likna en disyussion vi som lirat Darkfall sedan 2009 har haft... där en del hävdar att Darkfall är sandbox... medans jag och många med mig frågar... var är sanden då?
Mortal Online känns betydligt mer sandbox i så fall.

Om du läser här http://elderscrollsonline.com/en/game-guide/the-alliance-war ... så inser du att det på något sätt handlar om en battle groun.... inte open world pvp.... vilket jag anser är ett måste i ett äkta sandbox spel. Varför instancerat? Jo, det står att spelare av olika level kommer att kunna vara med i samma slag, att det finns mekaniker som jämnar ut. Ser inte hur detta skulle fungera i den öppna världen.
Möjligt att jag har fel... men det verkar som om pvp blir som i de flesta andra mainstream mmo's.

Ett sandbox är ett open world spel. Enligt ESO egen beskrivning i länken ovan är inte ESO det. Så fort man instancerar pvp faller hela sandbox konceptet.

Det står att vid level 10 kan man om "man vill" delta i pvp. DETTA ÄR INTE SANDBOX!

Precis....

Starwars Galaxies... där pratade man sandbox <3
(pre wannabewowclonepatch)
Saga of Ryzom på sin tid och inte minst.... A Tale in the Desert

Permalänk
Medlem

Damn it.

Citat:

We have always tried to be as honest and open as possible and more importantly balance the expectations with hype. So lets get down to the brass tacks, no spin here the facts.

Beta is delayed until April 15th, 2013

Sometimes you have those weeks where everything that goes wrong can and does, let me know walk you through our last couple of weeks:

Our ISP for our beta environment suffer an outage for about 72 hours (Don't worry about production are much more robust) this is the type of thing that has only happened once in 3 years. (Figures)
Lost team members due to a death of a family members - our thoughts and wishes go out to their families and we will be here in their time of need.
We have all been working as hard as we can despite our setbacks, but do not feel that we will be delivering a good enough experience for a fun beta, and that's really what matters.

Beta Status
Account Management coming up in the next two days for key registration etc.
Player housing systems are primed and ready to go just adding some more goodies to play with.
Combat polishing continues.
Faction territory nodes and mechanics are being tightened up.
Testing our patcher to accommodate multiple machine environments.
All beta users will receive a special reward at release (*hint it was one of our kick starter rewards)

To sum up; this is a beta test, a first foray into the public realm, and a work in progress.. we just want to make sure we get off on a good foot
We'll release more info tomorrow, thanks for all your support!

Nåväl. OoM kan bli en suverän beta period och nej, det är inte en rip off på ESO

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucce11:

ESO är sandbox rakt igenom.

TESO är inte ett sandbox spel.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Skrivet av Lucce11:

Elder scrolls online ripoff.

Hej där, skulle bara vilja säga att det är ingen ripp off av Elderscrolls, och hur jag vet det är för att jag är en av spelutvecklarna, jag gick med detta projekt för lite över ett år sedan, och projektet startade långt före elderscrolls online var under utveckling. Vi är en liten grupp utan någon som helst budget, timmarna vi jobbar är på vår fritid, ingen får betalt.

Har varit många sömnlösa nätter för att få saker gjort, Vi försöker göra vårt bästa att utveckla ett roligt spel om det liknar något annat så är det inte helt ovanligt, det är väldigt svårt att utveckla ett spel som inte liknar någonting annat för allt är nästan gjort redan. Vi har ingen som investerar i detta spel, vilket gör att våra händer är fria och vi har ingen som sitter och tvingar oss att utveckla spelet så att de drar in massor med pengar, tycker själv att idag så är det så många spel som blir uppbyggda enbart för att samla in pengar på hög, de glömmer bort att de ska vara roliga att spela och de missar att lyssna på spelarna om vad de vill.

Vi är en liten grupp människor spridda rund jorden alla kanske inte kommer att gilla vårt spel, men vi kommer att göra vårt bästa att göra ett roligt spel som vi hoppas att massor kommer att ha roligt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonSaysBaka:

Hej där, skulle bara vilja säga att det är ingen ripp off av Elderscrolls, och hur jag vet det är för att jag är en av spelutvecklarna, jag gick med detta projekt för lite över ett år sedan, och projektet startade långt före elderscrolls online var under utveckling. Vi är en liten grupp utan någon som helst budget, timmarna vi jobbar är på vår fritid, ingen får betalt.

Har varit många sömnlösa nätter för att få saker gjort, Vi försöker göra vårt bästa att utveckla ett roligt spel om det liknar något annat så är det inte helt ovanligt, det är väldigt svårt att utveckla ett spel som inte liknar någonting annat för allt är nästan gjort redan. Vi har ingen som investerar i detta spel, vilket gör att våra händer är fria och vi har ingen som sitter och tvingar oss att utveckla spelet så att de drar in massor med pengar, tycker själv att idag så är det så många spel som blir uppbyggda enbart för att samla in pengar på hög, de glömmer bort att de ska vara roliga att spela och de missar att lyssna på spelarna om vad de vill.

Vi är en liten grupp människor spridda rund jorden alla kanske inte kommer att gilla vårt spel, men vi kommer att göra vårt bästa att göra ett roligt spel som vi hoppas att massor kommer att ha roligt med.

Trevligt! Ser fram emot BETAN

Permalänk
Medlem

Spel som använder Heroengine kommer aldrig kunna vara äkta sandbox, ha vissa sandboxliknande element svar ja. Men inte Sandbox ala. Star Wars galaxies. Just för att HeroEngine inte stödjer det som räknas som äkta sandboxelement.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Trevligt! Ser fram emot BETAN

Trevligt att höra.

Skrivet av Gambit_2K:

Spel som använder Heroengine kommer aldrig kunna vara äkta sandbox, ha vissa sandboxliknande element svar ja. Men inte Sandbox ala. Star Wars galaxies. Just för att HeroEngine inte stödjer det som räknas som äkta sandboxelement.

Vi använder dock inte Hero Engine, Utan BigWorld Engine, vi kommer att ha mycket fler möjligheter med den spelmotorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonSaysBaka:

Trevligt att höra.

Vi använder dock inte Hero Engine, Utan BigWorld Engine, vi kommer att ha mycket fler möjligheter med den spelmotorn.

Nu blev det nog något missförstånd, jag tänkte dock på TES Online när jag skrev det där. Och inlägget var riktat mot Lucce11 . Men nu i efterhand läste jag dock att det är en egen utvecklad motor de använder.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

4e maj hoppas jag kunna logga in för betaspelande

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Finns det något ställe man kan ansöka för betan?

Permalänk
Skrivet av krythorian:

Finns det något ställe man kan ansöka för betan?

Här fick jag min....

http://www.alienwarearena.com/giveaway/origins-of-malu-closed...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Lucce11:

Elder scrolls online ripoff.

På vilket sätt? Elder scrolls ska väl bara bli ett Themepark som alla andra?

Permalänk

Såg det strax efter att jag postat och lyckades ta en jag med, helt klart ett intressant spel som jag ska följa utvecklingen av

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

På vilket sätt? Elder scrolls ska väl bara bli ett Themepark som alla andra?

Dom säger att dom ska försöka göra det annorlunda från themepark mmon men alla vet hur det kommer sluta!

Permalänk
Medlem

Vad tyst Lucce11 blev när en av utvecklarna kom in i diskussionen...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Hoppas dem håller fjärde maj nu!

Permalänk

Då har man testat i en timme ungefär (solen skiner så det blir inte mer just nu):
Klienten startade snabbt och smidigt. Finns tre (3) raser att välja mellan. Jag valde att skapa en Qulinta. En liten brun hårboll som ser ut som en Wookie. Valde ett namn och tryckte på play (finns inga klasser så det behöver man inte bekymra sig om).
Landade i en "Avatar"liknande värld mitt bland några npc-merchants.
Det är lite oklart vad man ska göra sen men jag använde min enda skill till att döda lite mobs så jag fick mynt för att köpa lite armor. Jag fightas med klorna! Att döda mobs gav xp som ledde fram till min första abilitypoint vilken jag spenderade på ytterliggare en skill (fick snabbt Points så jag nu har 4 skills, varav en är en buff).
UI är enkelt. Ett chatfönster, en skill bar, en minimap och dina stats, Life och stamina.
Tryck "K" och det kommer upp en meny med dina gear, stats, skillwheel med abilitypoints och crafting. Allt på ett ställe, smidigt.
Jag höjde grafiken till den högsta dom tillåter och då blev det riktigt snyggt.
Världen känns än så länge lite öde.... får se om det blir bättre när jag lämnar starterzonen vilket jag ämnar göra när jag har ett fullt gear.
Det finns portals som tar dig till The Plains of Malu där allt händer... tror jag.
Fick en sorts quest (ingen aning om hur) som ledde till att jag fick välja mellan två fractions.

Det var allt jag hann på en timme. Ohhh! Glömde nästan... när jag sprintar så går jag ner i 4L-run

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Ser ganska roligt ut. Skriver i denna tråden så att jag ser den i min SweC-lista och inte glömmer av.

Permalänk

Körde så jag fick ihop ett fullt gear från merchant i går. Sedan testade jag att springa runt lite till "contested area" som hölls av en annan fraction. Tyvärr så hittade jag inga fiendespelare så någon pvp blev det inte.
Hittade lite svårare mobs som gav 25xp... och dog. Respawnade i starterorådet.
Enligt betaforumet är det ett pvp event på g för att testa vissa funktioner.... kommer att hålla utkik efter det.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JockeII:

Ser ganska roligt ut. Skriver i denna tråden så att jag ser den i min SweC-lista och inte glömmer av.

Bara att klicka på "bevaka" annars.....

OnT: Kan man få tag på en betanyckel någonstans?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.