Next gen RPG: Lords Of The Fallen

Permalänk
Medlem

Next gen RPG: Lords Of The Fallen

Nytt next gen RPG som verkar riktigt intressant! blandning mellan Zelda , Dark Souls och DarkSiders. Riktigt snyggt också! Vad tror ni? verkar det intresant?
Kan gå tillbaka till besökta plattser och leta efter hemligheter osv. Release sent 2014.
Relase på Next Gen Consoler och PC !
Hemsida.
http://lordsofthefallen.com/
Facebook.
https://www.facebook.com/LORDSoftheFALLEN
Film.

Gissar att detta är olika spelbara karaktärer, i filmen nedan får vi se rougen.

Screens.

Uppdaterad!
Ny trailer

Finns nu att förhandsboka på steam.
http://store.steampowered.com/app/265300/?l=swedish

Hårdvarukraven är också ute, ser ganska lättdrivet ut?
Systemkrav
MINIMUM:
OS: Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1) or Windows 8 (only 64 bit OSs
Processor: Intel Core 2 Quad Q8400 @ 2.66Ghz or AMD Phenom II X4 940 @ 3.0Ghz
Memory: 6 GB RAM
Graphics: GeForce GTX 460 or better
DirectX: Version 11
Hard Drive: 25 GB available space
Sound Card: DirectX 9.0c Compatible Sound Card with Latest Drivers

RECOMMENDED:
OS: Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1) or Windows 8 (only 64 bit OSs
Processor: Intel Core i7-3770 @3.5 GHz or AMD FX-8350 X8 @ 4 GHz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: GeForce GTX 560 ti or better
DirectX: Version 11
Hard Drive: 25 GB available space
Sound Card: DirectX 9.0c Compatible Sound Card with Latest Drivers

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ingen som är intresserad av detta spel? Tycker det verkar grymt! Grafiken ser grym ut och gameplay likaså.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! Min typ av spel! Hoppas det blir så bra som det ser ut att kunna bli

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Tycker absolut det ser häftigt ut.
Sen får vi väl se vid release om det är lika bra som det verkar.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Sålänge det går modda så

Permalänk
Medlem

Kommer det innan julen tro?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Inaktiv

Ser riktigt trevligt ut. Får hoppas att de inte snålar på storyn nu bara..

Permalänk
Medlem

Det jag gillar är att det verkar vara lite vikinga inspirerat iaf på en eller två klasser, och combat systemet ser riktigt coolt ut! som sagt gissar på att storyn blir cool! kollar man på trailern , den första som kom så verkar det ju som en ball story med feta bossar

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Coolt, kände inte alls till detta spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lite nytt ifrån E3.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Verkar lovande, hoppas på bra känsla i combat och en åtminstone "hyffsad" story. Grafiken såg ju riktigt trevlig ut så hoppeligen drar de nytta av det och har varierande miljöer och mycket utrustning att välja på. De kommer att ha rätt så mycket att leva upp till eftersom många kommer att associera det till Souls serien.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Dark Souls III

Permalänk
Medlem

wow ser riktigt roligt ut

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Uppdaterat med release!

We are happy to announce that Lords of the Fallen will be available on Oct 28th, 2014 in the US and Oct 31st 2014 in Europe! #LordsAreComing

Sweet!

https://www.facebook.com/lotfgame?fref=photo

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Varför, oh varför måste alla trailers etc göras för konsollfolket för, det är ungefär lika kul som att kolla på brödsmulor
Ser kul ut, men sålänge det inte finns nåt material släppt för PC får man anta usel portning och kontroller och menyer som fördummar

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Varför, oh varför måste alla trailers etc göras för konsollfolket för, det är ungefär lika kul som att kolla på brödsmulor
Ser kul ut, men sålänge det inte finns nåt material släppt för PC får man anta usel portning och kontroller och menyer som fördummar

Man spelar alla 3rd-person RPG's med handkontroll ändå, så jag bryr mig inte ens om menyerna är exakt samma som på konsol. Bara man kan skruva upp grafiken mycket mer än på konsolerna så räcker det för mig.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Man spelar alla 3rd-person RPG's med handkontroll ändå, så jag bryr mig inte ens om menyerna är exakt samma som på konsol. Bara man kan skruva upp grafiken mycket mer än på konsolerna så räcker det för mig.

Själv avskyr jag handkontroll till pc, måste/behöver man använda det så anser jag att man har misslyckats , men som sagt det här är ju åsikter så folk tycker olika
Bara för att jag hatar det så betyder inte det att alla andra gör det:)

Vilket fall som helst, så ser det kul ut, återstår att se ändå när det släpps om det håller

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Själv avskyr jag handkontroll till pc, måste/behöver man använda det så anser jag att man har misslyckats , men som sagt det här är ju åsikter så folk tycker olika
Bara för att jag hatar det så betyder inte det att alla andra gör det:)

Vilket fall som helst, så ser det kul ut, återstår att se ändå när det släpps om det håller

Men du ser kontrollen med konservativa ögon. Jag hatade också den innan jag fattade bättre. Handkontrollen är överlägsen på EN punkt, och det är det faktum att den har två stycken analoga kontroller, men med tangentbord och mus har du bara en. Detta gör att handkontroll alltid utklassar i spel där du måste göra två axelrörelser samtidigt, din karaktär + kameran.

Jag håller verkligen inte med om att man skulle ha misslyckats för att spelet är mycket bättre med handkontroll. Det är samma sak som med alla bil/race-spel. Man är mycket bättre med en handkontroll än du är med WASD, detta har absolut inget med en dålig port att göra eller inte, bara att du kan göra mycket mjukare rörelser med en kontroll.

I alla 3rd person RPG så har du enorm fördel av att spela med handkontroll.

Undantaget kommer när det handlar om att sikta på något sätt, då man har enormt mycket bättre precision med mus, därför så är självklart tgb + mus fördelaktigt i situationer där man kräver precision.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om CI Games.

Om detta kommer till både pc och konsol så blir jag direkt tveksam. Gillar inte då bli begränsad i antalet skills och andra fördummanden som ofta sker till konsolmarknaden.

Jag tycker inte heller hemsidan visar så mycket info så kan inte vara positiv eller negativ.

Varför kallar du spelet för next gen? Såg inget som antyder att det är något nytt ballt här, däremot får vi väl se, kan bli bra ändå men next gen? var?..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Man spelar alla 3rd-person RPG's med handkontroll ändå, så jag bryr mig inte ens om menyerna är exakt samma som på konsol. Bara man kan skruva upp grafiken mycket mer än på konsolerna så räcker det för mig.

Exakt samma här! MEN det de har inte visat något verkar det som ifrån PC versionen ännu, och jag vet inte så mycket om utvecklarna i övrigt så jag håller tummarna, de skrev på facebook precis på min fråga om PC versionen att "We will share more information about PC version of the game soon " Så jag håller tummarna! Ser sjukt ballt ut

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av WoG:

Men du ser kontrollen med konservativa ögon. Jag hatade också den innan jag fattade bättre. Handkontrollen är överlägsen på EN punkt, och det är det faktum att den har två stycken analoga kontroller, men med tangentbord och mus har du bara en. Detta gör att handkontroll alltid utklassar i spel där du måste göra två axelrörelser samtidigt, din karaktär + kameran.

Jag håller verkligen inte med om att man skulle ha misslyckats för att spelet är mycket bättre med handkontroll. Det är samma sak som med alla bil/race-spel. Man är mycket bättre med en handkontroll än du är med WASD, detta har absolut inget med en dålig port att göra eller inte, bara att du kan göra mycket mjukare rörelser med en kontroll.

I alla 3rd person RPG så har du enorm fördel av att spela med handkontroll.

Undantaget kommer när det handlar om att sikta på något sätt, då man har enormt mycket bättre precision med mus, därför så är självklart tgb + mus fördelaktigt i situationer där man kräver precision.

4 Analoga kontroller Triggers och Spakar

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Aldrig hört talas om CI Games.

Om detta kommer till både pc och konsol så blir jag direkt tveksam. Gillar inte då bli begränsad i antalet skills och andra fördummanden som ofta sker till konsolmarknaden.

Jag tycker inte heller hemsidan visar så mycket info så kan inte vara positiv eller negativ.

Varför kallar du spelet för next gen? Såg inget som antyder att det är något nytt ballt här, däremot får vi väl se, kan bli bra ändå men next gen? var?..

alltså, "next gen" menar jag de nya consolerna samt PC, tycker det är posetivt när de slopar 360 och PS3 till förmån för snyggare grafik osv för de nyare enheterna, sen håller jag med om att man blir lite orolig för att det inte finns så mycket info om spelet i övrigt osv... Inte så mycket gameplay finns det heller vilket är synd, men kan också vara bra.

Själv håller jag verkligen tummarna för en bra PC portning!"

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

4 Analoga kontroller Triggers och Spakar

Indeed, du har så rätt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

alltså, "next gen" menar jag de nya consolerna samt PC, tycker det är posetivt när de slopar 360 och PS3 till förmån för snyggare grafik osv för de nyare enheterna, sen håller jag med om att man blir lite orolig för att det inte finns så mycket info om spelet i övrigt osv... Inte så mycket gameplay finns det heller vilket är synd, men kan också vara bra.

Själv håller jag verkligen tummarna för en bra PC portning!"

Jag tycker mig ha blivit lurad på flashiga bilder och snygga vids så jag vill ha mycket info och detaljerad info. Hur många spelare kan du se samtidigt, distansbegränsning, hur många spelare kan vara i ett närområde samtidigt, finns det server-validering som autodetectar fusk eller sker allt på klienten osv.

Jag hoppas givetvis att liret är bra på alla sätt och vis, behövs fler ordentliga lir till marknaden.. men det är svårt att veta hur något blir utan beta test.

Exempelvis blev vi riktigt lurade på både Rift och warhammer online, lir som skulle ha riktigt erfarna utvecklare osv och det visade sig vara bland det sämsta jag sett, höll inte måtten på långa vägar insåg man efter ett tag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ny gameplayfilm.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Finns nu att köpa på Steam, som vanligt tycker jag inte man skall förhandsköpa INNAN man läst vad andra tycker. Men skönt att det finns på steam i alla fall.

http://store.steampowered.com/app/265300/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Som Dark souls fan så verkar detta Extremt intressant! MEN ska ha det till PS4 om något! Att spela med kontroller är så mycket goare, o sitta i soffan o spela med lite goa vänner gör bara saken bättre!
Spelat igenom Dark souls 2 ... 3 gånger nu! älskar det fortfarande, men ska vänta med att spela igenom det en fjärde gång tills min nya dator kommer! Ser fram emot det! ^^

Detta är absolut ett spel jag kommer skaffa!

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frexima:

Som Dark souls fan så verkar detta Extremt intressant! MEN ska ha det till PS4 om något! Att spela med kontroller är så mycket goare, o sitta i soffan o spela med lite goa vänner gör bara saken bättre!
Spelat igenom Dark souls 2 ... 3 gånger nu! älskar det fortfarande, men ska vänta med att spela igenom det en fjärde gång tills min nya dator kommer! Ser fram emot det! ^^

Detta är absolut ett spel jag kommer skaffa!

Håller med! precis börjat kötta Darksouls 2, det verkar spännande detta spel men jag vet inte...Det har inte visats mycket ifrån själva spelet osv bara lite filmer här och där , inga preview eller likande verkar finnas. Men jag håller tummarna, kommer dock inte köpa det förns det det har testats, samt hur bra PC-portningen blir.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

ny film

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200