Assassin's Creed Unity

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Unity

Assassin's Creed Unity
Release: 13:e November

Släpps till PC, PS4 och Xbone

Gameplay

Cinematic Trailer

Introduction to Arno

COOP

I denna videon får vi en liten försmak på hur många karaktärer som kan visas på skärmen samtidigt. Vi ser en ganska stor förbättring gentemot tidigare spel.

Utspelar sig i 1700-talets Frankrike under den franska revolutionen. (1789-1799)

Nu har Ubisoft utannonserat den kommande Assassin's Creed titeln som de har arbetat på i tre år.
Denna gången går resan till Frankrike, och det verkar som vi får uppleva den franska revolutionen. Enligt rykten kommer protagonisten heta Arnaud.

Protagonisten heter Arno, född 1768 och är av Fransk-Österrikiskt ursprung. Gick med i ordern 1789.

För första gången i ett Assassin's Creed spel får vi se COOP, där du kan spela tillsammans med tre vänner i olika uppdrag. En annan nyhet är ett dedikerat "Stealthläge", som man kan aktivera med en knapptryckning. Detta gör en svårare att upptäcka, även om man rör sig utanför buskar etc.
Det verkar också som om Unity kommer ha mycket mer gore än tidigare spel, då vi kan vid flera tillfällen se blod skvättas på väggarna och även halshuggningar.
Freerunning har också fått sig en omarbetning, och man har lagt till Controlled Descent, som ett alternativ till att kasta sig handlöst ner i en höstack.

Vi kommer även att få tillbaka lite från gamla spel, till exempel så kommer man kunna utforska Paris katakomber.

Länkar

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Ser riktigt coolt och snyggt ut! Längtat tillbaka till storstad faktiskt, även om båtar var lite kul. Men känslan av att springa runt i Florens osv, oslagbart enligt mig!:-)

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Tycker det är perfekt setting för Assassins Creed. Rolig tid, teknik, plats, personer och framförallt händelser. Synd bara att det inte skulle komma till det gamla konsollerna, Assassins Creed är ett av de få spelan jag föredrar på playstation, men Big Picture är förhoppningsvis helt ute då så Ubisoft väljer att släppa det till linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

(Har inte klurat ut hur de ska få in stora båtar i centrala Paris än )

Man kan ju hoppas att spelet den här gången handlar mindre om segling, bärplockning och materialsamlande och mer om att knivhugga folk som förtjänar det som i ettan och tvåan.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Man kan ju hoppas att spelet den här gången handlar mindre om segling, bärplockning och materialsamlande och mer om att knivhugga folk som förtjänar det som i ettan och tvåan.

Självklart. Kommer bli kul att få springa runt i Paris och kanske några andra Franska städer. Läste någonstans att London kanske kommer vara med också

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Fedko:

Tycker det är perfekt setting för Assassins Creed. Rolig tid, teknik, plats, personer och framförallt händelser. Synd bara att det inte skulle komma till det gamla konsollerna, Assassins Creed är ett av de få spelan jag föredrar på playstation, men Big Picture är förhoppningsvis helt ute då så Ubisoft väljer att släppa det till linux.

Det gör det http://www.gamereactor.se/nyheter/150504/F%F6rsta+bilderna+fr...
Så jag räknar inte med någon grafikförbättring även med detta släpp.

Gillar att dra igenom spelen, men det här kan vara det första i serien som jag inte kommer köpa. På Black Flag fick jag manuellt kopiera och klistra in en textfil varje gång jag skulle spela, annars krävdes en Xbox-kontroll. Tycker inte man ska behöva det för 500:-

Däremot kommer jag nog att spela igenom spelet.

Citat:

Ubisoft har drabbats av en ganska saftig läcka som nu avslöjat utgivarens planer för årets Assassin's Creed-spel. Tydligen kommer det att släppas två spel ur spelserien under den kommande hösten, ett av dem till next gen-maskinerna (Playstation 4 och Xbox One) och det andra till PC, Playstation 3, Wii U och Xbox 360.

Playstation 4/Xbox One-spelet ska tydligen heta Assassin's Creed: Unity medan den andra titeln går under arbetsnamnet Assassin's Creed: Comet.

Permalänk
Medlem

Har vairt ett stort fan sedan ettan. Favoriten är fortfarande Brotherhood. Men det blir ett köp så fort det bara går

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Det gör det http://www.gamereactor.se/nyheter/150504/F%F6rsta+bilderna+fr...
Så jag räknar inte med någon grafikförbättring även med detta släpp.

Gillar att dra igenom spelen, men det här kan vara det första i serien som jag inte kommer köpa. På Black Flag fick jag manuellt kopiera och klistra in en textfil varje gång jag skulle spela, annars krävdes en Xbox-kontroll. Tycker inte man ska behöva det för 500:-

Däremot kommer jag nog att spela igenom spelet.

Lite oroande att de kanske tänker släppa två spel till hösten. Kommer dock bara köpa spelet som hör till main storyn.

Synd att AC4 inte fungerade bra för dig. Hade bara ett problem själv, och det var att jag fastnade på en loadingscreen när jag skulle åka in till en stad under ett uppdrag. Löste sig genom att reparera spelets filer (Fast det var efter att jag körde om från början och fastnade på exakt samma ställe )

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Det gör det http://www.gamereactor.se/nyheter/150504/F%F6rsta+bilderna+fr...
Så jag räknar inte med någon grafikförbättring även med detta släpp.

Gillar att dra igenom spelen, men det här kan vara det första i serien som jag inte kommer köpa. På Black Flag fick jag manuellt kopiera och klistra in en textfil varje gång jag skulle spela, annars krävdes en Xbox-kontroll. Tycker inte man ska behöva det för 500:-

Däremot kommer jag nog att spela igenom spelet.

Enligt Kotaku och trailern så ska Unity komma till PS4, xbone och PC. De utvecklar ett separat spel tilll PS3 och 360. Förhoppningsvis så skärper de till sig på PC och tar bort Uplay då det fått mycket kritik.

Permalänk

Kan nog bli riktigt häftigt! Har precis börjat lira "AC: Black Flag" (riktigt bra än så länge). Älskar AC-spelen

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedko:

Enligt Kotaku och trailern så ska Unity komma till PS4, xbone och PC. De utvecklar ett separat spel tilll PS3 och 360. Förhoppningsvis så skärper de till sig på PC och tar bort Uplay då det fått mycket kritik.

Låter bra. Då slipper man kanske att de urgamla konsolerna bromsar utvecklingen.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

ja för fan franska revolutionen! älskade assassins creed 3 då det var nuvarande usa mot britterna. loved it

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Ser jävligt bra ut för att va gjort i Unity ^^

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ser jävligt bra ut för att va gjort i Unity ^^

Blev ganska förvirrad när jag såg titeln i mitt Youtube flöde... "Wft, Assassin's Creed i Unity?!"

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ser jävligt bra ut för att va gjort i Unity ^^

Haha, precis vad jag också tänkte

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Dags för lite ny info och nya trailers från E3-mässan!

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd

Ett klart köp på det och får hoppas det blir så bra som det verkar och jag får lite ac2 känsla med storstad mer genom arbetade mission och tror det blir bra och köper nog båda då mina knivar börjar bli torra och alla andra ac spel är avklarade 😀

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Tech trailer dök upp nu som demar nya motorn för spelet. Det verkar inte vara från PC (med tanke på aliasing), snarare från PS4.

Ladda ner filmen här för absolut bästa kvalite:
http://www.gamersyde.com/news_ac_unity_tech_trailer-15604_en....

Youtube här:

Permalänk

Släpp på min födelsedag :3 Vet vad jag vill ha ! Men det ser bra ut hoppas inte det ät så mycket med båtar i ACU

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta med spänning!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Snusfri

Tech trailer.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

måste ändå säga att efter den trailern och det dem säger så ökar ju förhoppningarna lite.

Kommer bli spännande att spela det här, tror dock inte det blir collector's edition, känns för som man får med mindre än förra gången. Sen är avsaknaden av season pass i det redan högt prissatta paketen lite dåligt tycker jag!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Hur är storyn i detta då ? den delen utanför animus
världen vart ju räddad å så tidigare vad är det nu som ska stoppas ?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Snusfri

Ny "Trailer" producerad av Rob Zombie

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle man inte använda sig av en splitter ny spelmotor till detta spelet eller missuppfattade jag...?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Ubisoft? Nej tack.

Permalänk
Medlem

Gameinformer har en video där de diskuterar ändringarna i spelet
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/08/08/the...

Permalänk
Skrivet av MaxWarp:

Man kan ju hoppas att spelet den här gången handlar mindre om segling, bärplockning och materialsamlande och mer om att knivhugga folk som förtjänar det som i ettan och tvåan.

Äntligen lite AC 1 och 2 känsla som man har längtat efter

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R

Permalänk
Medlem

Ny stämingstrailer inför Gamescom

Går att ladda ner i hög kvalite här på Gamersyde:
http://www.gamersyde.com/news_gc_ac_unity_new_trailer-15655_e...

Permalänk
Jubileumsmästare

Spelet kommer att använda sig utav mikrotransaktioner. D.v.s. man kommer kunna få tillgång till bättre utrustning med mera om man väljer att betala småsummor, istället för att erhålla dessa via spelande. Detta är alltså utöver originalpriset som man betalar för spelet.

Assassin's Creed Unity will let players "fast track" unlocks with microtransactions
http://www.pcgamer.com/2014/08/14/assassins-creed-unity-will-...