Spel tips nu under sommarn! :)

Permalänk
Medlem

Spel tips nu under sommarn! :)

Tjena!
Tänkte börja lira lite spel nu i sommar då man har lite dö timmar att slå ihjäl på dagarna ibland men oftast på kvällen!
Har tidigare lirat:
Wow- tröttna, för dyrt
Skyrim- inget för mig
Borderlands- inget för mig
Cs- tröttna
Lol- tröttnat
Sen lite annat smått men inget jag kommer på vad dom heter!
Är ingen riktig gamer utan vill ha nått roligt då jag inte tränar eller gör nått annat ...
Har kollat lite på typ torchlight2 , diablo3? men kom gärna med förslag och lite kort om spelet ni rekommenderar kollar givet viss på tuben annars
Gamestop har ju rea nu och så kan jag köpa från steam .....

Permalänk
Medlem

Ett förslag. Wasteland 2. Men det kommer inte förrän slutet av augusti. Annars är det riktigt torrt på spelfronten.

Iofs, om du inte har spelat Diablo3, så prova! Det är skoj ett bra tag.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Nya Tomb Raider är ett fruktansvärt bra single-player äventyr. Bäst med handkontroller.

Two Brothers otroligt bra. *måste* ha handkontroller.

Beyond Good & Evil - Ett av de bästa spelen någonsin tror jag. Väldigt välregisserat. Köps med fördel från GOG.

Permalänk
Medlem

Divinity: Original Sin hoppas jag mycket på! Släpptes för någon dag sedan!

Permalänk

Team fortress 2!

Permalänk

just cause 2 :3 där har man lagt många timmar

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Medlem

SimCity och The Sims 3

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Du verkar tappat smak för att grinda vilket jag förstår helt och hållet, inte kul när man blir äldre o tid blir en bristvara. Småspel/korta matcher kan därför vara kul! Tips är Starcraft 2, Dota2 och HeartStone? Har själv inte testat Torchlight 2 men det ser trevligt ut...

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Skrivet av Gunsnroses:

Du verkar tappat smak för att grinda vilket jag förstår helt och hållet, inte kul när man blir äldre o tid blir en bristvara.

Har det nånsin varit roligt att grinda?
Jag tipsar om Far Cry 3, Assassins Creed och Fallout. Där har du single player-underhålling så det heter duga för minst en sommar!

Permalänk
Medlem

Battlefield, Watch Dogs, Titanfall, Call Of Duty och GTA är bra spel (:

Permalänk

Wolfenstein: The New Order!

Mkt bättre å roligare än jag hade förväntat mig!

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|MSI RTX 3080 Suprim X|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair Strafe MX Red|Corsair Ironclaw RGB|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Skrivet av Slowpoke66:

Wolfenstein: The New Order!

Mkt bättre å roligare än jag hade förväntat mig!

Tack, det hade jag glömt. Hört mycket bra om det. Ska skaffa det, inte minst för gamla goda tider skull!

Permalänk
Medlem

Själv tänkte jag gå ut och spela badminton men tack vare alla tips så stannar jag nog inne jag med!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Bioshock är riktigt bra spel.
Går att få tag på billigt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Euro truck simulator 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

just cause 2 :3 där har man lagt många timmar

Köpte det och ettan i paket för 59 kr eller nåt på steam, det finns en multiplayer mod nu också. Helvete vad prisvärt!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

G-stop säljer d3 o starcraft för 198 såg jag! Men är lite inne på torchlight 2 , då det värkar vara ett spel man kan starta o sluta när man vill inte så dyra är dom heller vill inte lägga ut så mycket då jag inte spelar så mycket?

Permalänk
Medlem

Wolfenstein är ju givet, ett av de bättre spelen på senare år tycker jag. Nu har jag börjat spela Metal Gear: Revengeance, förvånansvärt bra spel faktiskt! Nya Thief tycker jag också är värt att spela.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

ghost recon phantoms

Visa signatur

/// Vattenkyld 750D \\\

Permalänk

nästa vecka kommer nya dwarf fortress uppdateringen, om du har tid, vilja och tålamod tycker jag att du ska testa det.

Permalänk
Skrivet av boxerz:

G-stop säljer d3 o starcraft för 198 såg jag! Men är lite inne på torchlight 2 , då det värkar vara ett spel man kan starta o sluta när man vill inte så dyra är dom heller vill inte lägga ut så mycket då jag inte spelar så mycket?

om du har börjat spela något och tycker det är kul så tycker jag att du ska fortsätta spela det

Permalänk
Medlem

Red Orchestra/Rising Storm om du vill ha mer realistiskt spel är skitspel som COD eller Battlefield

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av boxerz:

Tjena!
Tänkte börja lira lite spel nu i sommar då man har lite dö timmar att slå ihjäl på dagarna ibland men oftast på kvällen!
Har tidigare lirat:
Wow- tröttna, för dyrt
Skyrim- inget för mig
Borderlands- inget för mig
Cs- tröttna
Lol- tröttnat
Sen lite annat smått men inget jag kommer på vad dom heter!
Är ingen riktig gamer utan vill ha nått roligt då jag inte tränar eller gör nått annat ...
Har kollat lite på typ torchlight2 , diablo3? men kom gärna med förslag och lite kort om spelet ni rekommenderar kollar givet viss på tuben annars
Gamestop har ju rea nu och så kan jag köpa från steam .....

Kika på path of exile. Mer som diablo 2 än 3 men givetvis grafik som passar dagens marknad.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Spel tips/bra titlar?!!!!

Hej posta för nån dag sen o har inte kunnat bestämma mig vad jag ska börja lira??
Är ingen hardcore gamer utan vill ha nått att slå ihjäl några timmar om dagen då jag inte är och tränar eller gör annat! Typ spela på dagar jag har villa och på kvällen!
Kom med lite nice förslag tack! Har en helt okej dator med i5 375k och nått med nvida 360 grafik kort tror jag det är (azus)
Men jag vill börja lira nått nice inte allt för dyrt heller o ingen månads kostnad!
Har tidigare lirat:
Wow- tröttnade,dyrt
Cs- tröttna¨
Skyrim-inget för mig
Borderlands2-inget för mig
Lol- tröttnat
Dota2- tråkigt första gången typ
Dragon age- helt okej

Så kom med förslag tack

Permalänk
Hedersmedlem

Xcom: Enemy Unknown eller Civilization 5 om du vill döda tid.

Permalänk
Medlem

Total War shogun 2 om du gillar strategi annars är Dark souls 2 skoj som fan. Kanske dags att titta på nytt grafikkort? Finns bra många väldigt billiga i marknaden som nog skulle göra stor skillnad

Visa signatur

Asus Geforce GTX 780 - Intel 4670-K - MSI Z87-G43 - Corsair Carbide 200R - Kingston DDR HyperX 8Gb - Crucial 120Gb SSD - Seagate 1 TB HDD - Cooler Master 650W - Asus 24" LED 144hz VG248QE

Permalänk
Medlem

Ge dota2 fler chanser, det tar ju längre tid att sätta sig in i än vad LoL gör (Därav LoL är så populärt) men om du orkar stå ut i 10 games lovar jag att du inte kommer ångra dig!

Det finns en anledning till varför Dota2 är så grymt populärt i esport sammanhang. Läs lite guider om heron du ska spela på dotafire.com (Sök upp en guide på heronamnet och läs hur man spelar honom bäst).

Ingame i dota2 kan du även få upp en guide för hur du ska köpa items, dvs från andra spelare och därav ha chans att prestera bättre ingame. Men ja det gäller att man har lite tålamod för att lära sig spelet då det tar lite tid.

Jag tipsar om att du lirar kunkka, så sjukt rolig hero. Han är carry förövrigt.

Permalänk

World of Tanks?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Hedersmedlem

*** trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat två trådar eftersom s k korspostning inte är tillåten. Som forumregel § 3.3 förklarar:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Om regeln inte följs kan samtliga trådar i ämnet komma att låsas och TS förlorar därmed rätten att ställa fler frågor om saken.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Torchlight 2, roligare och mer med glimten i ögat än Diablo 3!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb