Frågor om Skyrim: Vilken version ska man ha, månadsavgift, åldersgräns?

Permalänk
Avstängd

Frågor om Skyrim: Vilken version ska man ha, månadsavgift, åldersgräns?

"Mod får gärna flytta tråden vet inte var jag skulle lägga den"

Nu till det viktiga det är så att jag ska köpa Skyrim men har lite frågor...

1. Vilket är värdast Skyrim "vanilla" eller Legendary edition

2. Kostar det i månaden?

3. Lämpar det här spelet sig till 12-åringar min son vill säkert testa!

Tack i förhand!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Förtydligad rubrik
Permalänk

1. Legendary
2. Nej
3. Ja

Permalänk
Medlem

1. Legendary edition har dlc, jag tycker det är värt det men det är upp til dig.
2. nej, jo elkostnaderna då
3. det har ju blod och sånt men... Han måste kunna engelska ganska bra. Låt han prova, om han lått blir påverkad/rädd så är det inte bra men dom flesta 12- åringar klarar detta bara han kan ganska flytande engelska.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

1. För en tolvåring tror jag Vanilla räcker långt.

2. Nej.

3. Man går runt i en fantasivärld och dödar folk med svärd och magi, det får du själv bedöma.

Permalänk
Avstängd

Tackar gentlemän!?!?! Han har provat det hos en kompis han tyckte om det såg att det kosta runt 200 kr på media markt kan man köpa det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Spelet har 18 års gräns av en anledning men i omoddat utförande kan det nog anses lite överdrivet.

Själv spelade jag spel som Moonstone och annat på Amiga 500 som tioåring och hade inga problem med språket eller engelskan, på något sätt så lärde man sig innebörden i vad som skrevs, har har väl inga direkta men av att hugga huvudet av människor eller annat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheOhYeah:

Tackar gentlemän!?!?! Han har provat det hos en kompis han tyckte om det såg att det kosta runt 200 kr på media markt kan man köpa det?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du kan köpa det? Finns det till försäljning så kan du väl köpa det. :s

Permalänk
Avstängd

Han spelar bf4 Och andra skjutargrejsimojser!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheOhYeah:

Tackar gentlemän!?!?! Han har provat det hos en kompis han tyckte om det såg att det kosta runt 200 kr på media markt kan man köpa det?

Kolla på några recensioner och kanske någon s.k "let's play". Du är den ända som kan avgöra om det är värt dina pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Eftersom det är ett online-läge så kommer ju att språk innehållet bestå utav allt möjligt. Men själv har jag inte bevittnat så värst mycket aggressivt språk.

Permalänk
Medlem

Vad är det Skyrim behöver hjälp med?

Skrivet av DEVAZZOR:

Eftersom det är ett online-läge så kommer ju att språk innehållet bestå utav allt möjligt. Men själv har jag inte bevittnat så värst mycket aggressivt språk.

Skyrim har inget onlineläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheOhYeah:

"Mod får gärna flytta tråden vet inte var jag skulle lägga den"

Nu till det viktiga det är så att jag ska köpa Skyrim men har lite frågor...

1. Vilket är värdast Skyrim "vanilla" eller Legendary edition

2. Kostar det i månaden?

3. Lämpar det här spelet sig till 12-åringar min son vill säkert testa!

Tack i förhand!!!

Skickades från m.sweclockers.com

1. Legendary edition är enligt mig mest värt pengarna. DLC:n är nämligen väldigt bra.
2. Nej. Det är faktiskt ganska få spel som har en månatlig prenummerations avgift.
3. Ja. Det varierar ju mellan barn och barn hur lätt påverkade de är. Men jag tror inte att våldsamma spel gör ungdomar våldsammare. Tvärtom så tror jag att våldsamma spel kan vara ett bra sätt att ta ut sin frustration.
Jag är själv femton år gammal och att spela skyrim har aldrig fått mig att vilja skada någon.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Vad är det Skyrim behöver hjälp med?

Skyrim har inget onlineläge.

Dum jag är, tänkte på TES: Online...

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik justerad*

Återigen har vi fått ändra din rubrik, vänligen börja respektera §3.1:

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Förutom introduktionen så är det inte så hemskt och det finns nog säkert någon mod som tag bort lite blod med mera. Ett alternativ kan ju vara att köra med Random alternate start-modden som kringgår introduktionen men det kan göra att nya spelare blir vilsna och kan göra spelet mycket svårare om man har otur.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Köp det digitalt, oftast billigare, kolla prisjakt.se
Man måste ändå ha ett steamkonto till det så..!