Permalänk

Dark souls 2

Tjena! Jag har precis införskaffat mig DS2 till datorn och har lirat lite och upptäckt hur jävla svårt spelet är, kan man sänka svårighetsgraden? har nämligen vart fast på samma ställe i säkert fem timmar (i början av spelet). Om inte, hur fan kan folk klara skiten?

Permalänk
Medlem

1. spela med gamepad.
2. kolla lite noob-guider på youtube.

Permalänk
Medlem

försök om och om igen tills du lyckas. var har du fastnat någonstans?

Permalänk
Skrivet av Jochman:

1. spela med gamepad.
2. kolla lite noob-guider på youtube.

Skrivet av versions:

försök om och om igen tills du lyckas. var har du fastnat någonstans?

Spela med xbox kontroller, är fast en bit ifrån majula

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slugstawishman:

Spela med xbox kontroller, är fast en bit ifrån majula

innan eller efter? vad är det du försöker göra? är du på det översvämmande kyrkostället med de stora vakterna?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar spela med en kompis som har spelet, jag tyckte det var mycket roligare då.
Själv är jag sämst på spelet, men tyckte det blev lättare när man var två.

Du kan alltid summona folk, du ser texter på golvet ibland som du kan sommona. Gö det!

Ha så kul i Dark Souls 2.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Det är ju just svårighetsgraden som är charmen i spelet, någon boss du fastnat på eller bara av vanliga fiender? Är det vanliga fiender innan en boss så kan du ju springa och döda dom ett gäng gånger så slutar dom spawna efter ett tag. Är det boss så är det bara att lära sig deras attack pattern och attackera när det finns läge, inte bli för girig för att göra skada.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk

vanliga mobs, men tack för hjälpen alla!

Permalänk
Medlem

Hade gärna hjälpt dig i spelet men vet inte om man kan det om jag nu är på NG++++?

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Det är bara att jobba på. Man lär sig efter som att attackera respektive ducka vid rätt tillfälle. Dock kan det vara bra att läsa lite guider för att veta vad man bör satsa sina surt förvärvade själar på.

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk

Har nu tagit mig i kragen och kääoat på, är på the pursuier nu och tar han så småningom, men tack för peppet allaihopan!