Minecraft, Ta i trä achievment.

Permalänk

Minecraft, Ta i trä achievment.

Hej

Försöker få till ta i trä achievmentet i minecraft demoversionen.

Men jag lyckas inte få lös nån träbit oavsett vilken yxa eller spett jag slår med.

Vad gör jag fel?

Tack på förhand !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Hej

Försöker få till ta i trä achievmentet i minecraft demoversionen.

Men jag lyckas inte få lös nån träbit oavsett vilken yxa eller spett jag slår med.

Vad gör jag fel?

Tack på förhand !

Du måste hålla knappen nedtryckt tills blocket försvinner, alternativt kan det hända att du är i antingen game mode adventure eller creative. I creative Har du oändligt med byggmaterial och får inget när du förstör något. I adventure mode kan du inte hugga sönder nånting.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av gylldevik:

Du måste hålla knappen nedtryckt tills blocket försvinner, alternativt kan det hända att du är i antingen game mode adventure eller creative. I creative Har du oändligt med byggmaterial och får inget när du förstör något. I adventure mode kan du inte hugga sönder nånting.

Skickades från m.sweclockers.com

Demo mode kör jag.

Tack för hjälpen Jag måste ha stått för långt bort då det flög bitar från trädet men den sprack inte. Men nu funkar det bättre !

Nu har jag en annan fråga !

Har prestationen ''bygg en arbetsbänk av träblock''.

Hur gör jag den? Jag provade att sätta fyra träblock på raken. Även träblock i en kvadrat, och på höjden men inget verkar fungera.

Tacksam för hjälp !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Demo mode kör jag.

Tack för hjälpen Jag måste ha stått för långt bort då det flög bitar från trädet men den sprack inte. Men nu funkar det bättre !

Nu har jag en annan fråga !

Har prestationen ''bygg en arbetsbänk av träblock''.

Hur gör jag den? Jag provade att sätta fyra träblock på raken. Även träblock i en kvadrat, och på höjden men inget verkar fungera.

Tacksam för hjälp !

Du måste lägga 4 trä i den lilla rutan längst upp i trädet efter att du har lagt träd i rutan. När du lagt vanliga "antagligen bruna" trät i rutan så kan du få ut lite finare trä. Av det trät så kan du crafta en "workbench" se mer här: hittade inte sidan nu men den ska heta minecraft wiki

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Demo mode kör jag.

Tack för hjälpen Jag måste ha stått för långt bort då det flög bitar från trädet men den sprack inte. Men nu funkar det bättre !

Nu har jag en annan fråga !

Har prestationen ''bygg en arbetsbänk av träblock''.

Hur gör jag den? Jag provade att sätta fyra träblock på raken. Även träblock i en kvadrat, och på höjden men inget verkar fungera.

Tacksam för hjälp !

Kolla här så kommer du inte behöva fråga 250 gånger till närmaste timmarna

https://minecraft.net/game/howtoplay

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Kolla här så kommer du inte behöva fråga 250 gånger till närmaste timmarna

https://minecraft.net/game/howtoplay

Tack för hjälpen, gillar inte att övergiva någon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

Tack för hjälpen Tycker dom borde förklara betydligt bättre angående prestationerna.
Ska ta en titt på länkarna !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Tack för hjälpen Tycker dom borde förklara betydligt bättre angående prestationerna.
Ska ta en titt på länkarna !

Nu vet jag inte hur det är i den svenska versionen, men i den engelska så beskrivs det ganska bra
"Attack a tree until a block of wood pops out"
"Craft a workbench with four blocks of planks"

Om du kan engelska så skulle jag rekommendera att byta språk, då det är enklare att hitta vad man ska söka på.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Nu vet jag inte hur det är i den svenska versionen, men i den engelska så beskrivs det ganska bra
"Attack a tree until a block of wood pops out"
"Craft a workbench with four blocks of planks"

Om du kan engelska så skulle jag rekommendera att byta språk, då det är enklare att hitta vad man ska söka på.

Jo precis. Jag antog bara att det skulle finnas information på svenska då det är ett svenskt spel. =P

Men då är det väl lika bra att jag byter till engelska.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=QonK4YVkzW8
How To Get The Benchmarking Achievement: Minecraft

Fattade inte att man skulle crafta grejerna, haha
Kan ju tycka att dom skulle införa lite mera instruktioner i demon så att man slipper gå ut på nätet för att kolla upp saker !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

https://www.youtube.com/watch?v=QonK4YVkzW8
How To Get The Benchmarking Achievement: Minecraft

Fattade inte att man skulle crafta grejerna, haha
Kan ju tycka att dom skulle införa lite mera instruktioner i demon så att man slipper gå ut på nätet för att kolla upp saker !

Det är lite halva charmen med spelet. Allt handlar om att upptäcka saker själv, men de finns förberedda guider och liknande om man inte har tid/inte vill.

Väldigt mycket saker är logiska.

Ta till exempel hur man bygger en säng, tre ullnystan på rad och under dem tre plankor. Rätt logiskt right?

Svärd behöver man en pinne som du sedan sätter två järntackor på, också rätt logiskt

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Det är lite halva charmen med spelet. Allt handlar om att upptäcka saker själv, men de finns förberedda guider och liknande om man inte har tid/inte vill.

Väldigt mycket saker är logiska.

Ta till exempel hur man bygger en säng, tre ullnystan på rad och under dem tre plankor. Rätt logiskt right?

Svärd behöver man en pinne som du sedan sätter två järntackor på, också rätt logiskt

Jo men hur ska jag veta vad jag behöver för att göra pinnnen? Jag trodde att pinnen var nånting jag skulle hitta i skogen men så var det inte! Och hur jag delar upp så att jag få planks på 2 rutor osv. Allt går väl med trial and error men varför krångla till det ! Tycker det hade räckt med att samla grejer och crafta. Sen borde dom väl berätta vad jag ska samla ihop, hur mycket och hur jag craftar det. Åtminstone så här tidigt i spelet. Blir ju bara förbannad över det !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk

Nu hittade jag http://www.minecraft-crafting.net så lugnades nerverna ner något. Tips till andra newbies !

Tycker Mojang borde bygga in liknande direkt i spelet

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |