Mortal Online - Svenskt Sandbox MMO

Permalänk
Medlem

Mortal Online - Svenskt Sandbox MMO

Hej!

Söker svensktalande spelare med stort PVP fokus till spelet Mortal Online!
Mortal Online är ett Sandbox MMO med bland annat: Full Loot, Full PVP, Territory Control och mycket mer!
Själv är jag 23 år gammal och har jag spelat sedan betan och release.

Tanken jag har är att skapa en svensktalande aktivt grupp som vill fokusera sig främst på att bli grymma i PVP, men även bygga upp en stad eller liknande.

Kraven är:
* Inget gnäll eller skrikande
* Mikrofon + TeamSpeak

Intressant?
Lägg till hokus12pokus på Skype för snabbast kontakt, eller skriv ett meddelande till mig här på Sweclockers!

Kolla gärna videon i HD 1080, annars lär ni inte se så mycket då jag spelar in på låga inställningar:

Permalänk
Medlem

Roligt att folk fortfarande spelar Mortal Online, var med och testade det som fan och hade mig för länge sedan.
Var riktigt intressant och ganska roligt då, men tröttnade tyvärr snabbt på det. Var troligen dock pågrund av andra spel, men men.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Lirade MO ett tag men det var för "ofärdigt". Hur är det på servern nu?

http://www.sweclockers.com/forum/116-rollspel-och-aventyr/768...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Lirade MO ett tag men det var för "ofärdigt". Hur är det på servern nu?

http://www.sweclockers.com/forum/116-rollspel-och-aventyr/768...

Mycket bättre, servern är stabil som aldrig förr och allt flyter på bättre.
Sugen på joina?

Permalänk
Skrivet av Skaplig:

Mycket bättre, servern är stabil som aldrig förr och allt flyter på bättre.
Sugen på joina?

Nja, har gett Darkfall en ny chans. Tror inte jag orkar lira två så lika spel samtidigt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Nja, har gett Darkfall en ny chans. Tror inte jag orkar lira två så lika spel samtidigt.

Lika? Inget spel är likt MO. Jag kan fan inte lira nått annat MMO efter att ha lirat MO, man blir bara frustrerad på hur begränsade dom är. Särskilt less blir jag när man vill döda nån men inte befinner sig i en PvP zon, eller att fienden har så pass högre lvl eller bra gear att det är omöjligt för dig att vinna hur jävla dålig han än är på PvP.

I MO kan du kuta ner i en dungeon och hitta en grupp som farmar, slakta alla ensam om du är tillräckligt skicklig och ta all loot dom hade på sig inklusive gear. Inget annat MMO ger lika tillfredställande segrar i PvP. Man känner sig verkligen som ett rovdjur.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Tehmudjin:

I MO kan du kuta ner i en dungeon och hitta en grupp som farmar, slakta alla ensam om du är tillräckligt skicklig och ta all loot dom hade på sig inklusive gear. Inget annat MMO ger lika tillfredställande segrar i PvP. Man känner sig verkligen som ett rovdjur.

Hehe, precis så funkar Darkfall.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Spelade detta precis när det blev tillgängligt för alla. Sedan dess har jag spelat nu och då och vore kul att testa igen när man har lite folk som kan förklara vafan man gör :P.
Kommer dock inte kunna spela på typ 1½ vecka då det är mycket i skolan sista veckorna nu.

Permalänk
Medlem

Lägg till hokus12pokus på Skype om du är sugen på att joina oss!

Permalänk
Skrivet av Främling:

Hehe, precis så funkar Darkfall.

Jag tror dig inte.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Tehmudjin:

Jag tror dig inte.

Jorå. Darkfall är ett full loot, pvp-spel i fantasymiljö. Det är klasslöst så du kan kombinera hur du vill med 1h, 2h, bow, och olika magi. Gear, mounts och fartyg craftar man liksom mat och potions. Din mount dör om den blir träffad (gäller att ha ett lager i banken). Gearen slits ut.
Hela spelet bygger på klanliv där man kämpar om herraväldet över land, städer och byar. Belägras man och förlorar blir man av med sin stad.
Man måste ha med sig pilar om man ska använda båge och olika reagents om man ska använda magi.
Genom att vara aktiv på olika sätt (pvp, pve & crafting) får du prowess-points som du investerar i skills eller stats för att forma din karaktär.
Det finns inga quests.
Jag har som sagt lirat båda och än så länge vinner Darkfall. Fast fick dom MO att flyta bättre skulle det vara kul då det känns ännu mer sandbox och ännu mer hardcore.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Skaplig:

Hej!

Söker svensktalande spelare med stort PVP fokus till spelet Mortal Online!
Mortal Online är ett Sandbox MMO med bland annat: Full Loot, Full PVP, Territory Control och mycket mer!
Själv är jag 23 år gammal och har jag spelat sedan betan och release.

Tanken jag har är att skapa en svensktalande aktivt grupp som vill fokusera sig främst på att bli grymma i PVP, men även bygga upp en stad eller liknande.

Kraven är:
* Inget gnäll eller skrikande
* Mikrofon + TeamSpeak

Intressant?
Lägg till hokus12pokus på Skype för snabbast kontakt, eller skriv ett meddelande till mig här på Sweclockers!

Kolla gärna videon i HD 1080, annars lär ni inte se så mycket då jag spelar in på låga inställningar:
https://www.youtube.com/watch?v=XURGfjdUQn4

"Inget gnäll eller skrikande"....

Det var ett jävla tjutande och skrikande i videon.

Permalänk
Skrivet av fruktjuicer:

"Inget gnäll eller skrikande"....

Det var ett jävla tjutande och skrikande i videon.

Haha, ljudet och den usla musiken i videon gör att jag nog letar upp några andra att spela med när jag väl installerat (två timmar kvar av download).

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Upptäckte just att jag köpte spelet i september 2009!
Senast jag spelade var augusti 2012.
Spenderat ca 178,19€ på spelet under åren.

Ska bli spännande att se vad som hänt!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Upptäckte just att jag köpte spelet i september 2009!
Senast jag spelade var augusti 2012.
Spenderat ca 178,19€ på spelet under åren.

Ska bli spännande att se vad som hänt!

Ge det en ärlig chans You will like it

Permalänk
Skrivet av Skaplig:

Ge det en ärlig chans You will like it

Startar spelet nu... återkommer med omdömme.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Startar spelet nu... återkommer med omdömme.

Såvida du inte har mats och crafters eller banken full av gear kommer det nog bli en seg start.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Tehmudjin:

Såvida du inte har mats och crafters eller banken full av gear kommer det nog bli en seg start.

Hade lite mats och mynt i banken.
Konstaterar att inte mycket hänt sedan jag testade 2012. Ett ofärdigt spel man knappt kan kalla beta.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Hade lite mats och mynt i banken.
Konstaterar att inte mycket hänt sedan jag testade 2012. Ett ofärdigt spel man knappt kan kalla beta.

Nästan det jag förväntade mig då. Köpte spelet vid release och vart grymt besviken på hur ofärdigt det var.

Permalänk
Medlem

Gjorde nyligen ett konto, ska pröva. Håller på ladddar ner spelet just nu. Får se hur det blir, påminner lite om Sword Art Online och Horizon Online.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Gjorde nyligen ett konto, ska pröva. Håller på ladddar ner spelet just nu. Får se hur det blir, påminner lite om Sword Art Online och Horizon Online.

Trevligt Du kommer få en kämpig start om du börjar på egen hand utan någon som helst hjälp.
Vi hjälper dig gärna, lägg till hokus12pokus på skype så ger vi dig start hjälp!

Permalänk
Medlem

We are still looking for a few more members.

Permalänk
Medlem

Finns cirka 5 platser kvar att fylla ut i guilden
Hör av er om ni är intresserade!

Permalänk
Medlem

Körde första året trodde mycket på detta spel. Personligen tyckte jag spelet inte alls var ofärdigt då och knappast lär det vara sämre nu, fattar inte riktigt hur man kan komma med sånna komentarer.

Riktigt snyggt och verkligen hardcore, jag gillade inte riktigt fightingsystemet. Men det som gjorde att jag la ner det var att jag spelade ensam, och det finns ju som sagt inget färdigt att göra. Man får hitta på allt själv, det passar mig bättre med en storry och lite quests.

Men Mortal Online är absolut as coolt på många sätt, har varit sugen många gånger att testa igen.

Permalänk
Medlem

Lirat Mortal Online i ca 14dagar nu. Måste säga att jag diggar det riktigt mycket. Min MMO historia är Ultima Online and Darkfall så tyckte Mortal Online borde passa in i en hardcore dryloot historia, och det gjorde det. Combaten påminner mig om en blandning mellan Mount and Blade/Chivarly. Dock så är atompsfären helt å hållet Ultima Online vilket är uppenbarligen ett +100. Många små buggar som jag tycket dom borde fixat efter har varit på marknaden i 4år. Men det får vara just nu. Inte så många dryloot PvP spel därute som jag tycker jag är roliga. Diggar man att griefa å dryloota sina fiender så MO nått att testa.

Permalänk
Skrivet av Ike32:

Lirat Mortal Online i ca 14dagar nu. Måste säga att jag diggar det riktigt mycket. Min MMO historia är Ultima Online and Darkfall så tyckte Mortal Online borde passa in i en hardcore dryloot historia, och det gjorde det. Combaten påminner mig om en blandning mellan Mount and Blade/Chivarly. Dock så är atompsfären helt å hållet Ultima Online vilket är uppenbarligen ett +100. Många små buggar som jag tycket dom borde fixat efter har varit på marknaden i 4år. Men det får vara just nu. Inte så många dryloot PvP spel därute som jag tycker jag är roliga. Diggar man att griefa å dryloota sina fiender så MO nått att testa.

Då har du klarat dig förbi den jobbigaste delen. Har du någon stadig inkomst ännu? Butchery eller mining är ju schyssta semi-afk jobb.

Ang. buggarna så kommer det ju nya när dom patchar in ny content, så helt buggfritt lär det aldrig bli. Är det någon bugg som är allt för allvarlig PMar jag Sebastian, deras ledande programerare, på forumet. Sista fick jag svar ett 4 minuter som löd: "Fixar det i nästa patch!". Vilken annat spelbolag har sån dialog med spelarna?

Visa signatur
Permalänk

Testade Mortal online första gången när det var nytt, tyckte dock att det var alledels för buggigt då och gav up. Gav spelet en chans igen för en dryg vecka sen och som gammal Darkfall spelare är jag verkligen imponerad! Inlärningskurvan är rätt lång men tar man sig väl förbi det är spelet riktigt kul!

Se till att hitta någon guild att spela med också då soloing är sjukt segt, rekommenderar att kolla runt på Mortal Online forumen för att hitta en passande guild.

Ge spelet en chans!

Permalänk

Ett tips som jag inte kan tjata om tillräckligt är att det bästa sättet att spela Mortal Online är att vara ca 4-5 eller fler kompisar som börjar spela tillsammans. Det enda ni kollar upp i förväg är hur man skapar sina karaktärer för det är sjukt drygt att upptäcka att man valt fel ras eller ålder för sin spelstil när man byggt upp sin karaktär i flera veckor.

Tjusningen med Mortal Online är just friheten och att upptäcka världen och vad man kan göra. Gå inte med i ett guild som ger dig en "Att göra"-lista med vad, var och hur du ska farma alla material etc, då blir det bara ett drygt jobb av det.

Värva +3 polare och upptäck hela spelet själv! Det var så jag startade och nu är mitt guild ett av de största i spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Just nu söker vi ett begränsat antal medlemmar till vår PVP guild.

PM vid intresse!

Permalänk

Ny video skapad av en spelare. Grym.

Visa signatur