Permalänk
Medlem

Letar nytt mmo.

Hej, som namnet säger letar jag efter ett nytt mmo, p2p helst, funderat lite över wildstar man har inte hittat någon info hurvidas spelet är för tillfället.

Har spelat wow, runt sju - åtta år tills jag slutade nu i MoP, testade swtor i runt ett år men tröttna, också spelat EVE i ett par år men tröttnat där med :/ tips på spel som kan vara värda att testa tack på förhand!.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Prova wow igen. Det är klart den bästa expen efter tbc, enligt min mening. Det är roligt att spela igen

Ta en titt på ArcheAge annars. Gratis och ganska underhållande. Har dock inte spelat det så mycket pga andra spelsläpp.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Prova wow igen. Det är klart den bästa expen efter tbc, enligt min mening. Det är roligt att spela igen

Ta en titt på ArcheAge annars. Gratis och ganska underhållande. Har dock inte spelat det så mycket pga andra spelsläpp.

This^ warlords är riktigt skoj även om du inte spelar arena så kan man lira skrimish när polarna inte är runt sedan är pve roligt har jag hört!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Dock har jag inget sug att börja med wow igen :/ va mer sugen på att faktiskt släppa wow och börja med något nytt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av teanox:

Dock har jag inget sug att börja med wow igen :/ va mer sugen på att faktiskt släppa wow och börja med något nytt.

Hade liksom de andra nog föreslagit wow. Men när nu det inte är intressant föreslår jag Elder Scrolls Online (ESO).

ESO är ju ganska nytt och har ännu inte fått sin första expansion vilket gör att man inte känner sig "efter", vilket jag ibland upplevt som ett problem när jag hoppat på äldre titlar. Ett dilemma alla mmo lever med.

WildStar rekommenderar jag tyvärr inte då det helt enkelt är sämre än wow.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Skulle helst se lite mer kritik etc istället för en enkel mening med *wow är bättre*

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Guild wars 2, nån kritik får du inte av mig det får andra stå för

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Jag har prövat på Tera Online, och det föll mig bra i smaken. anorlunda combat system, men kul

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren Tera, provat men satsar nog hellre på wildstar då ^^ och pay2play mmos helst, orkar ej slösa tid på pay2win.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Är ingen kritiker och har ingen källa på det (kommer inte ihåg helt enkelt), men vad jag har hört så förlorar Wildstar subscribers, och teamet har fått "sparka" många, vilket betyder att spelet kommer utvecklas långsammare.

Många har spelat WoW länge och försökt sluta, men det finns inget spel som får mig att vilja fortsätta än vad Warcraft gör. Jag har "slutat" några månader här och där, men fortsatt inte långt därefter. Har försökt hitta nya MMOs, men har alltid gått tillbaka till WoW. Jag är inte ensam om det, och därför har spelet nu 10 miljoner aktiva subscriptions.

Permalänk
Medlem

De har du helt rätt i m4gnify, men har spelat wow så länge och tröttnat så j**** mycket på de att jag inte vill/orkar bara, därför jag kollar runt efter något nytt men men antar att de inte finns något :/

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Vägledare

Är väldigt sugen på att börja spela Wow igen då jag, precis som andra nämnt, inte hittar några andra MMO:n som engagerar lika mycket men att levla en ny gubbe hela vägen upp till lvl 90 känns hjärndött och att köpa en Character Boost för ca 400 spänn känns sådär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Är väldigt sugen på att börja spela Wow igen då jag, precis som andra nämnt, inte hittar några andra MMO:n som engagerar lika mycket men att levla en ny gubbe hela vägen upp till lvl 90 känns hjärndött och att köpa en Character Boost för ca 400 spänn känns sådär

Offtopic men du får en character boost till 90 när du köper Warlords

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle ge Rift ett försök om jag var dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

De har du helt rätt i m4gnify, men har spelat wow så länge och tröttnat så j**** mycket på de att jag inte vill/orkar bara, därför jag kollar runt efter något nytt men men antar att de inte finns något :/

Du kan ju testa de större MMOs som finns på marknaden idag. De flesta är gratis, eller har en gratisversion. Rift, Aion, ArcheAge, SWTOR, TERA, osv.

Permalänk
Sötast
Skrivet av teanox:

Hej, som namnet säger letar jag efter ett nytt mmo, p2p helst, funderat lite över wildstar man har inte hittat någon info hurvidas spelet är för tillfället.

Har spelat wow, runt sju - åtta år tills jag slutade nu i MoP, testade swtor i runt ett år men tröttna, också spelat EVE i ett par år men tröttnat där med :/ tips på spel som kan vara värda att testa tack på förhand!.

Du då verkar lägga en del tid på MMO så kanske EVE Online kunde varit värt din tid att testa?

Det skiljer sig enormt från andra MMO's och verkar mycket tillbaka för de som investerar tid.

Kan tyvärr inte berätta något speciellt om det då jag var alldeles för slapp för att fortsätta med det

https://www.youtube.com/watch?v=AdfFnTt2UT0

Permalänk
Medlem

jag lämnade wow för ff14 och har spelat i över ett år nu, jag tycker det är väldigt bra om än lite segt i början.

mmogrinder recenserade nyligen spelet, en ganska så ärligt recension iaf vad gäller levlandet. Bör dock poängteras att spelet's fokus är pve endgame. Spelet är p2p och brukar gå att hitta pc versionen för ca 150kr om man har tur. Finns även en gratis trial (max lvl 20).

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XIV är ett riktigt bra spel, ska finnas en trail.
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/

Permalänk
Vägledare
Skrivet av Fetkoala:

Offtopic men du får en character boost till 90 när du köper Warlords

Ah, där ser man Trodde det bara ingick när man förbeställde det. Tack !

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

Final Fantasy XIV är ett riktigt bra spel, ska finnas en trail.
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/

Finns väll ingen PVP i det spelet va? Utan bara mindless mob grind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Finns väll ingen PVP i det spelet va? Utan bara mindless mob grind.

Det finns battlegrounds och arena men det är mer av en extra grej, spelet har ett starkt pve fokus och spelarbasen är inte överdrivet intresserad av pvp. Är man främst ute efter pvp eller äns om det är en ganska viktigt del av kakan så är nog ff14 fel spel.

Att levelandet skulle vara en mindless mobgrind skriver jag inte under på. Spelet är överlag inte speciellt grindigt om man inte vill att det ska vara det. Första classen brukar vara är en rätt balanserad blandning av av quests, dungeons, fates osv. efter level 20 så låser man upp en ny dungeon var tredje level ungefär. Powerlevlar man så är nog dungeon grinding den absolut snabbaste metoden om man är tank eller healer. Fate grinding (tänk dynamic events gw2 eller rifts) är fortfarande ett ok alternativ om man vill levla fort och då kan man väl tala om att grinda mobs hela vägen till 50 men det är verkligen inte det enda sättet att ta sig dit .

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Det finns battlegrounds och arena men det är mer av en extra grej, spelet har ett starkt pve fokus och spelarbasen är inte överdrivet intresserad av pvp. Är man främst ute efter pvp eller äns om det är en ganska viktigt del av kakan så är nog ff14 fel spel.

Att levelandet skulle vara en mindless mobgrind skriver jag inte under på. Spelet är överlag inte speciellt grindigt om man inte vill att det ska vara det. Första classen brukar vara är en rätt balanserad blandning av av quests, dungeons, fates osv. efter level 20 så låser man upp en ny dungeon var tredje level ungefär. Powerlevlar man så är nog dungeon grinding den absolut snabbaste metoden om man är tank eller healer. Fate grinding (tänk dynamic events gw2 eller rifts) är fortfarande ett ok alternativ om man vill levla fort och då kan man väl tala om att grinda mobs hela vägen till 50 men det är verkligen inte det enda sättet att ta sig dit .

Okej, hur är spelar antalet? Man vill ju inte köpa och sedan märka att spelet är dött:)

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Okej, hur är spelar antalet? Man vill ju inte köpa och sedan märka att spelet är dött:)

Funderar på samma sak... tänkte möjligtvis starta upp mitt konto igen.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Okej, hur är spelar antalet? Man vill ju inte köpa och sedan märka att spelet är dött:)

Jag spelar på en av dom minsta servrarna så kan inte säga hur det är på dom stora men jag upplever det verkligen inte som det skulle vara dött eller nått, det är hyggligt gott om folk så länge man inte spelar mitt i natten.

Jag skulle rekomendera att testa med en trial först, jag gillar som sagt spelet och rekomenderar det men det behöver ju för den sakens skull inte betyda att det är går hem hos alla såg btw att webhallen säljer hardcopyn för 99kr.

Röksvamp: Nu vet jag inte när du slutade spela men om man jämför med launch så är väl den mest markanta skillnaden att det inte längre finns massa "fate grinding grupper" (leveling) till höger och vänster iom att alla inte längre levlar chars längre. Dom återuppstod dock ett tag iom den nya rogue classen som släpptes i höstas.

Iom nya class-släppet så har tyvärr även kötiden för dungeons ökat markant för dps, iaf för < lvl 50 dungeons.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Dock har jag inget sug att börja med wow igen :/ va mer sugen på att faktiskt släppa wow och börja med något nytt.

Jag lirade Wildstar vid launch. Saken är att dom flesta MMORPG spel är så jävla tråkiga att lira själv. Köpte speltid till Wildstar idag faktiskt och började lvla upp en gammal stalker. Wildstars gameplay är nice. Men som sagt inget MMORPG spel är roligt att lira själv SÅ därför ska du skaffa det och lira med mig!

Permalänk
Medlem

Köpte Elite Dangerous och spelar på här underbart spel.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Inaktiv

Ta Guild Wars 2 snälla, du kommer inte ångra dig. Det ändrade hela min syn på MMMORPG, det är som om dem har nåt en viss dels ny generation av genren. Det finns mer uppdateringar än i WoW och det kostar inte ens i månaden, och på tal om storyn...

Har kört WoW i 4.5 år, och tycker det är helt patetiskt gammalt och tråkigt nu för det!

Permalänk

Får rekommendera Guild Wars 2.
Kostar typ 300kr and thats it!
Communityn är trevlig och roligt att spela hela tiden. Små roliga/underliga saker finns det överallt, som gör det lilla extra
Youtuba lite om det och bilda dig en egen uppfattning.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Inaktiv

Och på tal om Guild Wars 2, enorma boss fighter som får WoW att se ut som dagis, fantastisk community (har inte ens sett ett svärord...). Och deras PvP turneringar är mer dynamiska och ger bättre priser, och kolla på World Vs. World där Realms slås emot varandra med tusentals spelare, bygg katapulter och ta över slott.

I WoW så känns det alltid dött och ingen poäng med att utforska världens detaljer. I GW2 finns det alltid häftiga easter eggs, grymt häftiga map designs. Och sen har vi dem speciella daily events där du och andra måste hjälpa att plantera trän, hämta något, döda något eller bara dyka ned från världens berg. I GW2 så tjänar du igenom att köra med varandra, det finns inga frag kills och sådant som i WoW.

Det finns liksom inga klasser som bara är för Healing/Tank/DPS utan alla kan vara allt. I WoW är det alltid svårt att börja som Healer, men inte nu.

Spelet har ju ingen monthly fee, så dem lever på microtransactions (inte mycket), men det ger ingen fördel över andra, spelet är ju trots allt ett väldigt socialt spel, så character cuztomisations are en stor del.

Har bara sovit 1.5 timmar, hoppas jag skrev rätt

Permalänk

Trailern är typ 5 år gammal men endå grym. Spelet är Free to Play så det är bara att ladda ner och börja lira. När man kommit igång är det dock i stort sätt nödvändigt att subscriba. Jag drev en Free to Play guild ett tag och det går ju men det är som att spela i Overkill Mode.

Visa signatur