Wildstar är på G! (Vilka här spelar?) Trial finns tillgänglig!

Permalänk
Medlem

Wildstar är på G! (Vilka här spelar?) Trial finns tillgänglig!

Hallå allihopa!

Jag har haft ett ganska långt uppehåll från Wildstar - men är nu tillbaka och de har gjort stora förbättringar sedan launchen! Det verkar även som att populationen är påväg upp - den korta tid jag spelat så är det en tydlig ökning av personer som spelar. I och med att DROP #5 är påväg så gissar jag på att massvis med fler spelare kommer att återvända!

Så jag tänkte höra hur många här på Sweclockers är vi som spelar på Jabbit PVE megaserver? (ja de har mega-servers nu där alla servers slogs ihop).

Sweclockers - Wildstarspelare:

Mordachai Ambient

Vill även berätta att det finns trial på 10 dagar för alla återkommande spelare samt de som vill veta vad det är för spel. Om någon vill ha hjälp ingame är det bara att skriva en rad till Mordachai Ambient så kan jag hjälpa till!

http://www.wildstar-online.com/en/

Visa signatur

- - -

Permalänk
Inaktiv

Wildstar är faktiskt riktigt kul, enda anledningen till att jag slutade spela var för att alla mina polare la av. Får se om jag kan få med mig någon att börja igen, saknar PvPn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167442:

Wildstar är faktiskt riktigt kul, enda anledningen till att jag slutade spela var för att alla mina polare la av. Får se om jag kan få med mig någon att börja igen, saknar PvPn.

Det är riktigt, ritkigt kul! De har fixat det mesta! PvP:n är bra om man lirar på PVE-servern, PVP-servrarna är inte lika fulla som PvE-servern.
De gjord en PvP-patch för inte så länge sedan, osäker på vad de fixade dock då jag inte spelar så mycket PvP själv.

Jag tycker du borde testa igen! 10-dagars trialen finns ju!

Visa signatur

- - -

Permalänk
Inaktiv

Får se, jag är helt klart sugen men det beror helt på hur pass sugna mina polare är.

Permalänk
Medlem

Är också grymt sugen på att börja igen, tyvärr lirade jag min stalker på "fel" server, dvs. pvp. Får rerolla Jabbit. Är det Exiles eller Domonion som gäller?

Permalänk

Satt igår och kollade/läste lite om Wildstar eftersom jag är grymt sugen på att börja spela igen. Hörde bara positiva saker, så det är kanske dags att aktivera de där 10 dagarna
Det enda tråkiga är ju att man inte har någon att spela med. Undrar också om det är Exiles eller Dominion man ska satsa på?

Permalänk
Medlem

aktivera precis mina 10 dagar så nu väntar jag på att de ska laddas ner. vad ska men spela sen då vilken klass rekomenderas för nybörjare?

Permalänk
Medlem

Hade inga 10 dagar ja :/ känner mig tveksam att subba igen.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Tycker att det var ett bra spel, roliga raids.
Tyvärr så fanns det inte så mycket att sysselsätta sig med, för mig iallafall, utanför raidsen då man inte fick något användbart. (Jag är en gearwhore)

Ska definitivt kolla upp om jag har en trial dock

Permalänk
Medlem

Uppdaterar igen.
Resubbade och tycker verkligen att de har åtgärdat många av de saker som var negativa innan så har börjat spela igen!
Om ni vill börja spela och vill ha lite hjälp/tips så finns jag på Jabbit, Dominion sidan.

Permalänk
Skrivet av dronkers:

Det verkar även som att populationen är påväg upp - den korta tid jag spelat så är det en tydlig ökning av personer som spelar.

Wildstar har förbättrat mycket sedan release, men tyvärr stämmer det inte att antalet spelare ökat.

NCsofts senaste kvartalsrapport kom nyligen och den visar med all tydlighet att försäljningen Q1 2015 halverats jämfört med Q4 2014. Ni kan förvänta er en övergång till F2P/B2P om en inte allt för avlägsen framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Wildstar har förbättrat mycket sedan release, men tyvärr stämmer det inte att antalet spelare ökat.

NCsofts senaste kvartalsrapport kom nyligen och den visar med all tydlighet att försäljningen Q1 2015 halverats jämfört med Q4 2014. Ni kan förvänta er en övergång till F2P/B2P om en inte allt för avlägsen framtid.

http://i.imgur.com/Bkv05M6.jpg

Det är nog snarare så att det upplevs som fler spelare i och med att fler spelare bryr sig om att göra PvP, world events och liknande på grund av de nya uppdateringarna, bland annat contracts och pets som kommit.

Hoppas verkligen de vänder skeppet, även om det betyder B2p eller F2p för spelet i sig är väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Bootade själv upp wildstar igår efter ca 1år uppehåll. Vet faktiskt inte varför jag la av första gången då det är riktigt kul.
Det jag stör mig mest på är prestandan att pendla mellan 35-90fps i spelet känns sådär. Då jag ändå sitter med 4790K och 2x7970, se ifall det går att lösa på nått sett.
Får se ifall det blir subscribe igen

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Wildstar har förbättrat mycket sedan release, men tyvärr stämmer det inte att antalet spelare ökat.

NCsofts senaste kvartalsrapport kom nyligen och den visar med all tydlighet att försäljningen Q1 2015 halverats jämfört med Q4 2014. Ni kan förvänta er en övergång till F2P/B2P om en inte allt för avlägsen framtid.

http://i.imgur.com/Bkv05M6.jpg

Intressanta siffror. Misstänker att dom är rejält besvikna på både Wildstars och Guildwars försäljning. Aion som jag själv testade när det kom och då tyckte var kul står sig bra jämfört med de nyare WS och GW. Intressant att Lineage fortfarande säljer så bra.
Wildstar skulle ju bli en direkt konkurent till WoW (oavsett vad somliga säger så här i efterhand) men har uppenbarligen inte nått upp till förväntningarna.
Jag tror helt enkelt att det äldre WoW (jag avinstallerade iofs WoW nyligen när min mage nått L92 och jag kände att nu är det nog) är "tillräckligt bra" fortfarande och att det för de flesta helt enkelt inte finns någon anledninga att ha ytterligare ett WoW installerat.
Känner många WoW-spelare som hellre då kompletterar med SWTOR eller LOTRO än SW för att tillgodose sitt themeparkbehov.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Nu är det officiellt, Wildstar blir free-to-play i höst! Väldigt få begränsningar också, vilket uppskattas.

http://www.wildstar-online.com/en/news/2015-05-28-wildstar-is...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ziwe:

Väldigt få begränsningar också, vilket uppskattas.

Som F2P kan man bl.a inte skapa eller bjudas in till circles, warparty och guilder...

Ganska ordentlig begränsning skulle jag vilja påstå. Vill man spela med andra, är det Signature status som gäller, dvs betala en månadskostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Som F2P kan man bl.a inte skapa eller bjudas in till circles, warparty och guilder...

Ganska ordentlig begränsning skulle jag vilja påstå. Vill man spela med andra, är det Signature status som gäller, dvs betala en månadskostnad.

Jag reagerade också på guilder men en annan lirar allt solo i stort sätt så det gör inget för mig. Att dom inte låser content eller gör begränsningar i form av hur många instancer m.m. man kan göra tycker jag är bra. Man kan alltså få ut allt av spelet utan att pröjsa, givetvis med förmåner om man öppnar plånboken men det är inget pay-to-win eller så. Hoppas på en riktig rush när dom går live med nya modellen så även låglevlade kommer in i bgs osv!

Permalänk

Återaktiverade mitt Wildstar igår och kände att jag ville levla en char från början, då jag tappat det mesta. Kom till lvl 10 något. Har saknat detta spelet mer än vad jag trodde.. Är dock ganska ensamt att springa runt, så om någon har en guild eller liknande på Jabbit/Dominion som man kan få joina, så hojta gärna till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Som F2P kan man bl.a inte skapa eller bjudas in till circles, warparty och guilder...

Ganska ordentlig begränsning skulle jag vilja påstå. Vill man spela med andra, är det Signature status som gäller, dvs betala en månadskostnad.

Nu kan jag inget om spelet men, läser man:
Circles:
Can join one (1) Circle
"Cannot invite into or create Circles" ( aka kan inte invita andra, till en redan existerande circle)

Samma med Guild:
Cannot invite into or create a Guild.
Man kan vara med, men inte invita andra.

Så tolkar jag det iaf.

Permalänk
Medlem

Jag kommer antagligen köra igång igen sen när det blir gratis, Klart värt ett försök iallafall. Tycker deras version av F2P är väldigt vettig.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Blir också sugen på att dra igång Wildstar igen, kanske i helgen.

Permalänk
Skrivet av Wranz:

Nu kan jag inget om spelet men, läser man:
Circles:
Can join one (1) Circle
"Cannot invite into or create Circles" ( aka kan inte invita andra, till en redan existerande circle)

Samma med Guild:
Cannot invite into or create a Guild.
Man kan vara med, men inte invita andra.

Så tolkar jag det iaf.

Du har helt rätt, det skulle stå "bjuda in", inte "bjudas in".
Men problematiken kvarstår med att man som F2P spelare inte kan ta initiativet att spela med andra, utan det krävs spelare som betalar för sub (signature) för att bjuda in och hantera gruppaktiviteter.

Carbine måste naturligtvis tjäna pengar och signature status är helt på sin plats. Hade dock önskat att en annorlunda lösning som inte påverkade samspelet mellan spelarna.

Permalänk
Medlem

Håller på och ladda ner det.
Vart spelar ni?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Håller på och ladda ner det.
Vart spelar ni?

Förmodar att de flesta är på PvE servern som har mest folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Förmodar att de flesta är på PvE servern som har mest folk.

får väl ta första bästa.
friskyttarna tänker inte starta upp en guild?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

får väl ta första bästa.
friskyttarna tänker inte starta upp en guild?

Friskyttarna hade en guild runt launch men intresset avtog. Guilden finns kvar i spelet men det är knappast någon aktivitet, de flesta har inte loggat in på månader hoppas intresset ökar igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Blev allt lite sugen på att testa spelet nu. Aldrig spelat det.
Någon som kan ge en "en liten fakta-snabbis"?
Vilken server skall man ta? Ifall man gillar både pvp och pve.
Vilka klasser är bra eller roliga, samt big no no klass?
Tips för att komma igång snabbt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Skrivet av Berglund03:

Blev allt lite sugen på att testa spelet nu. Aldrig spelat det.
Någon som kan ge en "en liten fakta-snabbis"?
Vilken server skall man ta? Ifall man gillar både pvp och pve.
Vilka klasser är bra eller roliga, samt big no no klass?
Tips för att komma igång snabbt?

Tänker ge ett tråkigt svar, men det bästa är bara att köra igång! Du får en massa tips och how-to's under tiden du levlar Så läs bara de små rutorna som poppar upp då och då.
Själv har jag förstått det som att PvPservern är ganska död och att man helst ska spela på Jabbit (PvEservern). Det finns bara de två att välja mellan.
Sen vilken klass som är bra eller rolig.. det är nog svårt att avgöra för någon annan. Det beror ju helt på vad du vill göra? Dpsa, heala, tanka?

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

friskyttarna tänker inte starta upp en guild?

Som det nämnts tidigare var vi ganska många i Wildstar vid release förra sommaren. Spelet hade alldeles för många uppenbara brister för att vara njutbart, så vi lade ner spelet under hösten.

Men sedan dess har Carbine jobbat på och det har hänt ganska mycket sista sex månaderna, som gör att Wildstar börjar se intressant ut igen. Vi kommer hur som helst att börja med att utvärdera spelet i F2P betan. Gillar vi förändringarna och det nya konceptet, är det inte helt omöjligt att vi startar om i Wildstar.

Permalänk
Medlem

När det blir FTP jag e gärna på spelar med svenskar från Start. gillar inte spel du måste subbscribba på.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell