Permalänk
Medlem

Lotro

Lord of the rings online - shadows of angmar har ju kommit ut i beta nu. Nån som testat och kan ge lite intryck från det? Av de screens och filmer man sett ser det väldigt mycket WoW ut. Men många skriver att det är annorlunda på ett bra sätt.

Så, vad säger ni?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Anmälde mig till betan men fick inte vara med..

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

jag fick en nyckel av CVG, Spelade i 20 min sedan hängde det sig om och om igen.

utefter det lilla jag har spelat så verkar det vara en "mysigt" spel. Mysig grafik och mysig stämning, men detta är endast efter 20 min spel. kom aldrig utan för första staden.

Anledningen till det hängde sig vet jag inte men jag har mina misstankar. Spelet hängde sig inte i tutorialen utan det hängde sig så fort man kom in i spelvärlden.

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Har testat betan ett tag nu och kommer absolut att köra det när det släpps. grafiken är kanonbra och stämmningen med. Gillar att det går att utveckla sin karaktär på många olika sätt beroende på vilken spelstil man har, hur man slåss etc.. verkar som att de har fixat många av de brister som fins i wow. orkar inte skriva någon längre recention nu men av det jag upplevt hittilis i spelet har jag inte hittat mycket att klaga på

Visa signatur

MacbookPro 13'' mid 2010, canon EOS 60D, panasonic lumix dmc-lx3

Permalänk
Medlem

Hur pass krävande är det? Är det i stil med Vanguard i prestandakrav eller lägre?

Edit: Om någon har en beta key till övers så tar jag mer än gärna emot den via PM förresten.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Avstängd

Spelade betan lite men nej tack.
WoW har nog med legolasfjortisar, ännu värre i the game of legolas.
Sen är det för mycket pve fokuserande.
PvP är enda jag är intresserad utav.

Permalänk
Medlem

Spelet är inte alls krävande, körde på min andra dator. en PD 2.66 1gb ram och 6800XT kort.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

lirade betan för typ 2 månader sedan, i nån vecka. var jävligt sjysst, riktigt härlig stämning (iaf som hobbit ;P), men ville inte lira så mkt för vore surt att spoila för sig själv om man ska lira retail sen. vill inte göra samma misstag som man gjorde i wow... US-beta.. korea-beta.. EU-beta... hua

men som sagt, jävligt härligt spel, mysig stämning, så mkt mer att erbjuda än wow

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Spelet är inte alls krävande, körde på min andra dator. en PD 2.66 1gb ram och 6800XT kort.
*bilder*

Läcker grafik!

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Har kört lite beta ett tag nu o spelet e lovande och blir nog ett införskaffande.
Tänkte dela med mig en screen, ganska trevligt vatten grafik o grafiken överlag är bra, o bättre blir det i retail då det kommer med högre upplösta texturer till spelet än vad betan har.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

När kommer det ut ? Jag har lirat BETA och jag ska börja lira det när det kommer ut.

Permalänk
Medlem

hmmers, testade spelet lite igår, dock så har jag haft problem med grafiken och att få det och fungera osv
har nyaste drivrutinerna, direct x9.0c och allt det där..
Men, bilden börjar flimmra och färgerna blir helt fel, ganska ofta.
Och igår, när jag skulle starta upp en till gubbe, så frös bilden helt, blev bara svart, skärmen började blinka av och på...
testade att starta om, hjälpte inte.
så nu fungerar inte spelet åt mig, testat att installera om det också.
sitter på en 2.04ghz 1gb ram geforce 6800 le.
ganska gammal burk, men det är vad jag har att köra med, nån som vet hur man kan fixa det?
När jag spelade hade jag förresten runt 50 fps med medium grafik på 1280/1024

Permalänk
Medlem

Det skulle nog inte funka på min dator så nej tack , men det verkar ganska nice imo

Visa signatur

There is no theory of evolution. There's just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.

Permalänk
Medlem

Ser mysigt ut. Anmälde mig till betan några veckor sedan men har inte fått någon invit än.

Finns det någon bra fansite som ger lite mer info om klasserna o.s.v och vad man kan förvänta sig utav end-game?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Ser mysigt ut. Anmälde mig till betan några veckor sedan men har inte fått någon invit än.

Finns det någon bra fansite som ger lite mer info om klasserna o.s.v och vad man kan förvänta sig utav end-game?

Det ska nog finnas på deras hemsida , googla ;D

Visa signatur

There is no theory of evolution. There's just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.

Permalänk
Medlem

kollat runt lite på siten för spelet och mitt första intryck är att karaktärerna verkar så trista... jag hoppas att jag har fel.
Anmälde mig till betan, hoppas jag får en nyckel så jag kan se om jag gillar spelet eller ej.

Tycker rätt bra om wow men är dock en casual player... ni som spelar betan kanske kan ge en lite mer nogran beskrivning av spelet samt hur det står sig i förhållande till wow... tänker på yrken å så.

Permalänk
Medlem

Tycker lotr är ett skönt lir faktiskt. Snygg och härlig grafik. Haha sprang förbi ett gäng som spelade musik, dem spelade den helt själv, ganska tufft. Ska nog köpa mig ett instrument jag med snart!

Permalänk
Medlem

Testat det men tycker inte det är bra någonstans.
Mitt tycke.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Spelar som en lvl 14 Elf Hunter.

I mitt tycke tycker jag att det är riktigt festligt atm :).

Miljöerna utklassar ju wows färglada stuk.

Man får ju också ha överseende över att detta är closed beta och det kommer ju ha förbättrats avsevärt inom en månad.

Vet nån va som hände med northmoor servern? Jag kommer inte in o.O

Linaeth ingame föresten

Permalänk
Medlem

Om det är någon som har tröttnat på LOTRO betan så kanske den personen vill ge/låna ut mig kontot så att jag kan få testa lite? Skulle va kul att testa det spelet lite. Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Om det är någon som har tröttnat på LOTRO betan så kanske den personen vill ge/låna ut mig kontot så att jag kan få testa lite? Skulle va kul att testa det spelet lite. Tack på förhand

Knalla in på deras sida och registrera dig för en nyckel istället: http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=158270&sk...

Det verkar vara någon slags öppen beta eller något nu för jag fick en nyckel på en gång när jag reggat mig och klickat på en länk på den sidan jag länkar till.

"Your keys are now ready! Simply click here to apply for your Lord of the Rings Online beta key. Good luck!"

Permalänk
Medlem

Fixade min betakey från CVG idag och har lirat några timmar och som många andra säger så är det "mysigt" på nåt sätt.
Det är ungefär som WoW, fast mycket snyggare och känns lite mer seriöst.
Raserna är lite trista, dom hade kunnat vara lite "coolare" enligt mitt tycke men då det baseras på LOTR så
förstår jag att dom inte kan leka hur dom vill med raserna.

Sammanfattat så är det helt ok och jag kommer nog lira det när det släpps.
Jag är ganska säker på att det inte kommer bli så stort som WoW men
det är ju positivt oxå, man kanske slipper Lunarstormstilen

Om ni är sugna på att testa så kan ni få tag på betakeys här:
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=158270&sk...

Jag fixade min tidigare idag och det är ganska många keys dom har släppt "10 000 om jag inte läste fel" så det borde finnas kvar nu oxå

Zinithori ingame
Northmoor servern.

Edit: Damn, jag va inte först med länken

Permalänk
Medlem

CVG var slut men fileplanet ger ut beta keys helt gratis utan att man är subscriber ens

Permalänk
Medlem

Har kört det ett par dagar nu, verkar vara rätt OK, iaf i början, inte allt för mycket focus på att bara jaga XP för att man 'måste' levla sin karaktär, vilket jag brukar hata med mmorpg's.
Lord of The Rings Online känns mer som ett singleplayer spel som man kan köra i CoOp. Tonvis med Quests att göra och ett stort område att utforska, dock så kräver det nog att man är lite högre level än vad jag är nu (10) för att man ska våga sig ut på nån längre färd.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Ganska kul spel med intressanta klasser, kört det ett par dagar nu som Captain (level 8) på servern Northmoor. Bara synd att alla tyskar som inte kan engelska förstör känslan i spelet totalt. Är sugen på att förboka, men jag vet inte riktigt... kommer tyskar, spanjorer och italienare få egna servrar vid release?

Edit:

Citat:

Will there be dedicated French and German servers?
(Last updated: 09-01-2007 13:37:05)
The final server configuration has not yet been determined however we have noted the demand for these and will take this into consideration.

Hoppas de fixar localised servers.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Mmm, har sett att det verkar var mycke tyskar som babblar på i chat kanalerna... går det filtrera chaten? (inte mot tyska då ) utan så man bara ser det som sägs lokalt? stänga av t.ex. 'OCC' eller vad den heter..

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Yes det går, högerklicka på Genereal tabben i chatfönstret, där kan du välja vilka kanaler osv du vill se.
Jag har oxå stört mig på alla tyskar som vägrar snacka engelska.

Permalänk
Medlem

Håller fullständigt med. Känner mig så ensam när ja ser bara en massa tyskar i kanalerna. Förstår ingeting, sen när man frågar snällt ifall dem kan prata engelska så blir dem otrevliga eller så ignorerar dem en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omen
Yes det går, högerklicka på General tabben i chatfönstret, där kan du välja vilka kanaler osv du vill se.
Jag har oxå stört mig på alla tyskar som vägrar snacka engelska.

Tackar, jag hade bara klickat nertil där man kunde välja kanal, inte där man kunde filtrera.
Har ni provat CTRL + ' (samma som * tangenten , höger om ö) - Så man kan flytta runt alla synliga paneler, märkte att det verkar finnas en massa paneler som iaf jag inte har sett i bruk än?
Kanske beror på vilken typ av karaktär man spelar?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cequence
Har kört lite beta ett tag nu o spelet e lovande och blir nog ett införskaffande.
Tänkte dela med mig en screen, ganska trevligt vatten grafik o grafiken överlag är bra, o bättre blir det i retail då det kommer med högre upplösta texturer till spelet än vad betan har.

Jag har haft kul med betan, beställde preorder från play.com igår.

Ang. grafiken har jag undrat varför texturerna saknar viss skärpa, vore bra om det är som du säger, att det blir högre upplöst i final. Vart har du sett denna info?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >