Permalänk
Avstängd

Runescapetråden

Hejsan.
Tänkte att det fattades en tråd om det stora mmorpg spelet runescape.
Har själv spelat en hel del, spelandet har dock avtagit med att jag blivit äldre.

Ni som inte längre är aktiva spelare men har accounts, kom ihåg att logga in då och då så att de inte tas bort.
Undrar om någon swecare aktivt spelare detta spel?

Här kan ni diskutera spelet, trada m.m.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Helt seriöst så gillar jag inte java. Så hehe .. jag har spelat rs till lvl 70 sen blev det för "töntigt"...

fast i gentligen blev jag hackad

men good luck annars.

Permalänk
Medlem

blev 78 för typ 3 år sedan, sen blev jag hackad... försökte få tillbaka mitt account, MEN tydligen så hade hackern bannat sig själv.
Och dom lyfter ju ALDRIG bans i RS.. även om det inte är den rätta ägaren som gjorde det, ganska lamt.

Permalänk
Medlem

Har en karaktär mellan level 70 och 80, har väl runt 800 i totala skills.

Spelar inte mer, det var nog 5 år sedan jag började, spelade kanske ett eller två år från och till.

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

Jag har en level 103 med 1069 i total skills, det var 3 eller 4 år sedan jag slutade men jag loggade faktisk in här om dagen.

Satan vad fult det har blivit sedan dom "uppgraderade" grafiken, usch!.

Permalänk
Medlem

Spelade för länge sen och min gubbe med 1230 totalskill finns kvar. Men spelet har gjorts om så mycket att jag inte orkar sätta mig in i det igen.

Permalänk
Medlem

Spelade för nåt år sedan.. lvl 40 har jag för mig.. Det var det fördta mmorpg spelet jag prövade på! Synd att grafiken är så pass dålig.. för alla funktioner som finns i spelet är ju svårslagna! Hugga träd, fiska, göra upp eld, koka mat... you name it

Edit: Var bara tvungen att logga in å kolla läget; "You last logged in 517 days ago

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

lillebrorsan är 126 på det nu... (Grizhank) själv spelade jag upp mig till lvl 83 tror jag, sen blev det för drygt, tar ju otroligt lång tid att bli maxlevel i något.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Minnen :), nya runescape gillar jag dock ej. Men RS classic var skitbra.

hade fortfarande lirat om det inte vore för den nya grafiken, och spelsättet. RS classic var så fruktansvärt mycket bättre.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Jo det är fina minnen när man satt dom 11 åring och spela varje dag! Fast sen när jag blev lvl 70 så orkade man inge mera! Men det är roligt iaf! Men jag tycker att dom borde göra spelet gratis. Varför måste man vara member för! Heeelt "C.P"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
http://exet-upload.mine.nu/upl/Admin/memory_before_mass_ban.p...

Minnen :), nya runescape gillar jag dock ej. Men RS classic var skitbra.

hade fortfarande lirat om det inte vore för den nya grafiken, och spelsättet. RS classic var så fruktansvärt mycket bättre.

Ladystrjoy O.o Känner igen det namnet

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Urg... synd att dom tog bort rc classic, annars hade jag faneme startat om och kört vidare när jag blev hackad..
men men!..

Permalänk
Medlem

Har kvar min gubbe från några år tillbaka. Minns inte combatleveln men jag hade 1330 när jag slutade. Och då fanns inte Farming, Hunter och Construction.

Permalänk

member här 81. men det börjar bli tråckigt

//axel

Permalänk
Medlem

Var det första mmorpg jag provade, ganska många av mina kompisar spelade när jag gick i högstadiet. Själv tröttnade jag på grindandet redan vid lvl 30+.

Permalänk

Kan nån säga mig var runescapes databas är located nån stans????

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uptjackmalo
Kan nån säga mig var runescapes databas är located nån stans????

ingen anning.

Permalänk
Medlem

Runescape måste vara det sämsta spelet jag spelat.
Hatar det :/
*startar Harpan*

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Hedersmedlem

Runescape är roligt. Jag spelar det då och då. Alberthoja heter jag. http://hiscore.runescape.com/hiscorepersonal.ws?user1=alberth...

Permalänk

om man inte har något att göra vid datorn då kan man börja spela runescape kan vara roligt ibland fast min vart hackad:/ finns på highscore listan
http://hiscore.runescape.com/hiscorepersonal.ws findus1231 hette jag:P hare så gött om ni inte orkar spela mer så kan ni ge erat account till mig?

Visa signatur

No reason to kill.

Permalänk
Medlem

Mej med... inte fast vill ju men känns ju lit fuskit men skulle varit roligt men.... om man är member så kan man spela runescape classic finns längt ner på hemsidan

Permalänk

hej, runescape är kul (:

Permalänk
Medlem

Haha nintendo hur fan orkar du?! Hade en gubbe för en massa år sedan.. gav mig vid 70 nånting combat level å 700 total skills.. Sen gav jag bort den till nån unge på lunar..

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

har en gubbe som heter Eggy Lord combatlevel 95 eller liknande
Känner förövrigt igen namnet Ante3 soulnut tror jag har dig på friendlist

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Tycker fanimej att det var och är det tråkigaste jag nånsin spelat =P Förstår inte hur ni kan tycka det är skoj alltså xD

Menmen, alla har väl olika smak ^^

*back to MS-RÖJ*

Permalänk

hej, Runescape är roligt (:

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nintendo swe
jag tycker runescape är jätte kul
mitt mål är att få alla 99 men en annan svensk polare

Ja, nej, Runescape är kul, det är bara att vissa inte inser det. Mitt konto Alberthoja är visserligen mycket mer blygsamt än ditt, men jag trivs ändå. Vilken skill tränar du för tillfället? Skaffar du charms till summoning eller kör du på en av de gamla skillsen?

Det är för övrigt också lite trevligt med det nya Funorb och hur chatten där är integrerad med Runescapes. Funorb kan vara riktigt trevligt om man vill ha lite omväxling, tycker jag.

Permalänk

jag tränar fiske och crafting för tillfället

Permalänk

Tja, Runescape kan ses som båda bra och dåligt...

Om du tänker på att det faktiskt bara är ett Java-spel så är det ett av dom bästa och mest lyckade spel som gjorts. Snart uppe i 10 miljoner spelare.

Om du tänker på alla andra spel som inte är i Java, så är det otroligt dåligt.

Jag spelade massa förut när jag var 10-12, men när man blev äldre så började det kännas så himla töntigt... Man klickar i stort sett bara med musen i samma mönster om och om igen. I PvP så ser man två personer som står och slår på varandra och när dom får lite liv så käkar dom lite mat. När maten tar slut, så springer dom ut ur PvP området... L-O-L. Nu har dom ''tyvär'' tagit bort det och lagt till någe ''Bounty Hunter'' arena. Men när jag inte har något att göra så brukar jag gå in där bara för att få uppleva det igen. Man vill liksom inte bara ge upp alla skills man kämpade i 2 år för att få tag i.

Permalänk
Medlem

Logga in på min gubbe trodde jag varit in och kollat på den förut. Spelade nån vecka för kanske 3 år sedan. Riktigt jävla dåligt spel men hade inget bättre för mig ^^ satt på en dålig dator med.

You last logged in 446 days ago, tog nästan soulnut!

Kan den vara värt nåt? Nån som vill byta mot nåt annat roligt? ;D