Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
SweClockers

Eve Online-tråden, fortsättning

Här fortsätter den stora tråden om Eve Online!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

xphaze: Av ren nyfikenhet, varför startas det en helt ny tråd? Har jag missat något?

Hur som helst, får väl äran att vara trea i denna tråd

Om det är någon som har minimum 5M sp och vill komma ut till oss i 0.0 (Derelik, Destiny Alliansen) så är ni välkomna. Vi är gamla pirater som nu byter miljöer för att tjäna ihop lite stålars och nya erfarnheter. Kontakta Skybar.

I övrigt så kan man väl säga att man ser fram emot de nya features som kommer i framtiden. Ska bli spännande att se hur spelet utvecklas vidare.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
xphaze: Av ren nyfikenhet, varför startas det en helt ny tråd? Har jag missat något?

Hur som helst, får väl äran att vara trea i denna tråd

Om det är någon som har minimum 5M sp och vill komma ut till oss i 0.0 (Derelik, Destiny Alliansen) så är ni välkomna. Vi är gamla pirater som nu byter miljöer för att tjäna ihop lite stålars och nya erfarnheter. Kontakta Skybar.

I övrigt så kan man väl säga att man ser fram emot de nya features som kommer i framtiden. Ska bli spännande att se hur spelet utvecklas vidare.

Stor trådar kräver mer resurser av servrarna, eller nått sånt.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Stor trådar kräver mer resurser av servrarna, eller nått sånt.

Ja, och är jobbiga att läsa och moderera.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

VARNING !!! Reklam! Mod/Admin: Ta bort detta inlägg om det strider mot reglerna.

Jag och en till söker medlemmar till våran korporation, Swedish Corporation. Vi är ute o kör missions (men vi hittar inga just nu. Vi måste bli större), men det kan även hända att vi, speciellt jag, är ute o minar också.

Ni som är intresserade, skicka ett PM till mig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Raz/Xphaze: Tack för svaret, det låter ganska logiskt

Så berätta om er eve-dag, vad har ni gjort, vad siktar ni på osv?

Själv är jag återigen utflyttad till 0.0. Åter till Deklein där jag var nån gång för kanske 2 år sedan. Nu har jag dock betydligt mer skillpoints och kan klara mig mycket bättre. Samtidigt är jag även i en trevligare corp och detsamma gäller nog alliansen vi är med i, Destiny.

Just nu tränar jag upp Large Projectiles till lvl 5, bara ca 12 dagar kvar. Sen kommer det gå undan att ratta (jämfört med mina helt unnamed 1200mm artilleries )

Den ökade takten av inkomst lär komma väl till pass då jag har som mål att flyga runt i en Naglfar i mitten av januari och då behövs det stålars till både skepp och skills.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Själv fiser jag fortfarande runt i empire och kör missions tills corpet har flyttat från 0.0 och vi mergat med ett annat corp för att bli en aning starkare, samt att vi behöver hitta en ny allians, då den nuvarande är så oorganiserad att de inte kan försvara sitt teritorie ordentligt.
Hoppas på att få komma ut i 0.0 och köra ordentliga mining-ops och panga sönder dumma människor som kommer in i våran space eller bara döda folk för skojs skull
Håller på att träna upp alla shield och de flesta missile-skills till lvl4 sen är det dags att satsa lite på drones
Målet just nu är att vänta på expansionen och fixa en heavy indictor när den kommit

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Har ett andra konto jag minar på och oftast är det corp-mining-ops så vi har mineraler till nya skepp och moduler
Sen får jag in majoriteten av mina mineraler från refining av skräp-loot från missions, som används till att tillverka ammo/missiler

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

nån som har tips på en bra fitting till en hulk som man kan passive tanka rats i high sec?

Permalänk
Medlem

"Emergency shutdown of Tranquility and the SQL Servers has been performed, more news as it becomes available."

Nu e det kört..

Permalänk
Medlem

TO EBAY!!!1111111!!11

Permalänk
Medlem

*bleh* När man äntligen inte ska ut och svira så går servern och dör. Fan typiskt!

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Så roligt, tänk om det hände nåt sannerligen Emergency'aktigt och alla kluster och webbservrar dog
Så tvingas det jobba 24/7 för att ställa allt till ordning, och tänker "äsch, då kan vi lika gärna passa på att uppdatera allt till Trinity 2".
*önsketänkande*

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Från IRC
<&Sharkbait> one of the db admins got hit with keylogger
<&Sharkbait> used an authorized account to shift spawn tables by one row
<&Sharkbait> meta 6 gear was being dropped from standard spawns of the affected npc group
<&Sharkbait> maintenance pruning returned 6539 officer items on one account, so the servers were shut down, forums are integrated and are also shut down
<&Sharkbait> not that long, we have full weekly backups
<&Sharkbait> unfortunately tracing all damage done manually is impossible, we have no tools designed to read transactions when the db itself is skewed
<&Sharkbait> yes, no billing or account status was affected, thats part of the billing dept

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Lite otur att man inte drog på en längre skilltraining innan, har missat ett par timmar nu.
Men jag ska nog klara mig undan sammanbrott.

Permalänk
Medlem

Äsch, gör inget om man missar några timmar och inte är 100% optimerad för att träna skills.
Det där lät inte bra, speciellt biten med "tracing all damage done manually is impossible", hoppas inte nån fjant råkade hamna med en übergrej ingen är menad att ha än.
Vad är "meta 6 gear" ?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Bra att man har en level 5 igång, eller är den färdig måntro? Har inte kollat till på länge, ge mig suget tillbaka någon.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva till alla som funderar på att testa spelet:
Gör det!
Det är riktigt roligt och spännande. Dessutom är det väldigt vackert ute i Eve-rymden. Det jag önskar är att spelet "goes free", i alla fall ingen månadskostnad - utan att man istället kunde köpa spelet för ~500?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Tänkte bara skriva till alla som funderar på att testa spelet:
Gör det!
Det är riktigt roligt och spännande. Dessutom är det väldigt vackert ute i Eve-rymden. Det jag önskar är att spelet "goes free", i alla fall ingen månadskostnad - utan att man istället kunde köpa spelet för ~500?

Eller varför inte göra så att EVE blir helt fritt, dvs att man kan använda sig av W-, A-, S- och D-kontrollerna. Spelet skulle bli så mycket roligare då, enligt mig och en till Vad tycker ni om den iden? Något vi ska framföra till CCP?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Absolut inte, wasd skulle bara försimpla spelet eftersom de skulle vara tvungna att ta bort all advancerad fysik bakom combat då för att servrarna skulle klara av wasd-lagget..
Det vill säga allt om att man flyger åt sidan medans ens fiende flyger åt andra hållet, transblabla velocity jämtemot tracking speed och signature radius osv osv

Det enda som hade förändrats med wasd är ju att man styrt skeppet med tangentbordet istället för musklick, whats the point

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Eller varför inte göra så att EVE blir helt fritt, dvs att man kan använda sig av W-, A-, S- och D-kontrollerna. Spelet skulle bli så mycket roligare då, enligt mig och en till Vad tycker ni om den iden? Något vi ska framföra till CCP?

.. ursäkta, men är du dum i något som du inte verkar ha?

Själva spelet är inte utformat för att användas på det sättet. CCP kommer nog bara att skratta åt er..

Permalänk
Medlem

Hmmz, Jita laggar kebab =(

- Och jäkla torp buff, vettefan om jag ska och fitta mig en raven eller ta och lägga lite tid på ett command ship... typ NH eller damnation (snygg, + slipper traina turrets - inte så vass dock). Håller mig till drake tills vidare, skrotbillig även med rigs och tankar stenhårt, ska testa nano-damp drake nu ^^

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
.. ursäkta, men är du dum i något som du inte verkar ha?

Själva spelet är inte utformat för att användas på det sättet. CCP kommer nog bara att skratta åt er..

Sen så är det även en väldigt ny ide som ingen någonsin tänkt på innan.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
.. ursäkta, men är du dum i något som du inte verkar ha?

Själva spelet är inte utformat för att användas på det sättet. CCP kommer nog bara att skratta åt er..

Ursäkta mig, men du verkar ju inte ha något alls!

Jag menade att det skulle vara roligare om man kunde styra ens skepp med W-, A-, S- och D-tangenterna. Jag klagar inte på kontrollsystemet, som i sig är bra, men det skulle vara roligare om man kunde åka helt fritt.

Finns det inga här som håller med mig om detta?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Nån som vill ge mig lite tips på vad man behöver för att börja n00b-pirata lite för att lära sig pvp? Testade nyss med en destroyer, det funkade inte alls

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

- Spelet är inte designat för fri kontroll, det vore som att kuna styra units med wsad i WC3....

Baleur, joina ett corp - recruitment channel har många och de är ofta hjälpsamma. PvP'a i det du har råd med och som du har skills till (ie, om du har mkt hybrid och drone skills så kör på en thorax etc - thorax är nog en av de bästa pvp cruisersen btw). Och joina inte ett 0.0 corp än !

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
- Spelet är inte designat för fri kontroll, det vore som att kuna styra units med wsad i WC3....

Det har du faktiskt rätt i!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Hopp hade tänkt att börja spela på allvar då man inte akrivt spelar något annat MMO för tillfället och så stöter man på problem på en gång, så tja lär nog alldrig bli av att jag spelar spelet. Kvitar ju vad man gör oxo för den delen.

Currency inconsistent:All order lines must have the same currency [EUR], line# 0; Currency inconsistent:All order lines must have the same currency [EUR], line# 0; Currency inconsistent:All order lines must have the same currency [EUR], line# 0; Currency inconsistent:All order lines must have the same currency [EUR], line# 0;

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Huh? Vad tusan är det för problem? När du försöker starta spelet eller? Installera om Prova en annan gubbe eller nåt

Lelele snart kommer trinity2

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

När jag försöker köpa spelet ^^ men aja.

Samt Trinity2 ?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.