Produkter kopplade till tråden
Produkt (2 st) Bästa pris Betyg
EVE Online (PC-spel) 273:-
EVE Online: Revelations II (PC-spel)
Relaterade trådar
Trådtitel (1 st) Svar
Sidan 74 av 74 « Första 2464717273 74

Verktyg Visningsval
2014-08-25, 12:03   #2191

Sardinburk

Medlem

Registrerad: okt 2005

Jag tar gärna en recall också!
Sardinburk är inte uppkopplad
2014-08-26, 15:32   #2192

cracko

Medlem

Plats: stockholm

Registrerad: jul 2008

The two-month pilot phase of the Recall Program is now over and it’s time to start looking into how it fared. Based on the great feedback we’ve received thus far we’d like to bring it back again later in the year, possibly even making it a permanent fixture in the EVE Universe – but for right now it is on hold while we evaluate. Look forward to more information on the Recall Program in the coming weeks.
cracko är inte uppkopplad
2014-09-09, 11:55   #2193

Joxxifer

Medlem

Registrerad: sep 2008

Bästa AT XII reklamen.
Joxxifer är inte uppkopplad
2014-09-10, 17:02   #2194

DBHErazor

Medlem

DBHErazors avatar

Plats: Borås

Registrerad: okt 2008

Bästa AT reklamen
DBHErazor är inte uppkopplad
2014-09-15, 23:18   #2195

Windir87

Medlem

Windir87s avatar

Registrerad: feb 2011

Vi bestämde oss för att busa en aning med "vår" koalition, AWOX-style. 1:45 för total förvirring:

Asus P8P67 Deluxe B3 | i7 2600k| EVGA GTX 780 Classified ACX | Corsair AX850W | 8GB Corsair XMS3 1600MHz| Noctua NH-D14 | Cooler Master HAF-X | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC 350 | Dell Ultrasharp 24'' U2412M
Windir87 är inte uppkopplad
2014-09-16, 15:23   #2196

Kaluber

Medlem

Kalubers avatar

Registrerad: sep 2014

Börjat spela eve igen men varit borta bra länge.

Senast redigerad av screamin-daemon 2014-10-23 klockan 14:12. Anledning: §9
Kaluber är inte uppkopplad
2014-09-28, 22:54   #2197

Windir87

Medlem

Windir87s avatar

Lördagskvällen bjöd på ett större slag då vi försvarade en POS i lowsec:

Napocs vs. Ishtars

https://zkillboard.com/br/8222/
Asus P8P67 Deluxe B3 | i7 2600k| EVGA GTX 780 Classified ACX | Corsair AX850W | 8GB Corsair XMS3 1600MHz| Noctua NH-D14 | Cooler Master HAF-X | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC 350 | Dell Ultrasharp 24'' U2412M
2014-09-29, 15:24   #2198

Kronokel

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2006

Hej,

Jag sitter och funderar över att börja spela ett mmo igen och EVE har ju funnits i rätt många år känns det som så jag borde prova det. Har bara några frågor om någon vänlig själ har lust att svara på dom vore jag tacksam, jag sitter på jobbet just nu och kan inte titta på gameplay eller ens gå in på deras hemsida för allt som är räknat som entertainment är låst här.

Det jag undrar över är hur mycket kostar det att köpa och månadsavgift?

Hur är det att komma in som en helt ny spelare på ett såpass väletablerat spel?

Måste man lägga ner många timmar om dagen för att det ska vara kul?

Hur pass socialt är det? Känner inte själv någon som spelar det men hur enkelt är det att träffa nya personer in-game?

Det var nog allt jag kan komma på nu, förutom en fråga till; hur pass mogna är de som spelar? Är själv 24 och söker mig till den lite äldre publiken, vill helst inte spela med yngre som bara stressar, jag är en väldigt casual spelare.

EDIT: Ja juste, finns det någon trial man kan testa också?

Mvh
Kronokel

Senast redigerad av Kronokel 2014-09-29 klockan 15:38.
Kronokel är inte uppkopplad
2014-09-29, 16:22   #2199

buLLit

Medlem

buLLits avatar

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kronokel Visa inlägg
Hej,

Jag sitter och funderar över att börja spela ett mmo igen och EVE har ju funnits i rätt många år känns det som så jag borde prova det. Har bara några frågor om någon vänlig själ har lust att svara på dom vore jag tacksam, jag sitter på jobbet just nu och kan inte titta på gameplay eller ens gå in på deras hemsida för allt som är räknat som entertainment är låst här.

Hur pass socialt är det? Känner inte själv någon som spelar det men hur enkelt är det att träffa nya personer in-game?

Det var nog allt jag kan komma på nu, förutom en fråga till; hur pass mogna är de som spelar? Är själv 24 och söker mig till den lite äldre publiken, vill helst inte spela med yngre som bara stressar, jag är en väldigt casual spelare.

Mvh
Kronokel
14-dagars trial https://secure.eveonline.com/trial/
Månadsavgift på drygt 100kr.
Inga problem att komma in som ny spelare. Dock är Eve online grymt avancerat, och det tar lång tid att lära sig alla delar i spelet (om man nu har för avsikt att göra det)!

Det bästa tipset jag kan ge är att gå med i en Corp så fort du kan, finns några trevliga herrar här på Swec som säkert kan hjälpa dig med det.
Jag har varit av och på i Eve under något år, bara kört solo men slutar alltid med att jag tröttnar. Nästa gång kontot aktiveras blir det Corp för att prova något nytt! :-)
Moderkort Asus P8Z68-V Pro Gen3 | CPU Intel i7 2600k | CPU-Kylare Noctua NH-D14 | Ram Corsair Vengeance LP 16GB | SSD 500GB Samsung 840 EVO | GPU Asus GTX780 | PSU Corsair TX850M | Chassi Fractal Design Define R3
buLLit är inte uppkopplad
2014-09-29, 16:42   #2200

dozix

Medlem

Plats: oxie

Registrerad: jul 2002

Bästa sättet att börja spela är att få en ref-länk av en nuvarande spelare. Då får du en 21 dagars trial och personen vars ref-länk du använde får ett plex(1 månads speltid som ingame item) när du väl påbörjar din sub.
Många som delar ut reflänkar brukar oxå dela ut en hel del isk i samband med att dom får sitt plex.
2014-09-29, 22:07   #2201

straydog

Medlem

straydogs avatar

Registrerad: jun 2012

Citat:
Läs om dom olika sakerna man kan göra i EvE. Försök hitta ett corp som inriktar sig på det du vill göra så fort som möjligt. Du kan alltid ändra inriktning senare.

De flesta i EvE verkar vara 25-35 (detta är bara min erfarenhet dock). Men som i alla online communities finns det idioter och detta är inte nödvändigtvis orsakat av åldern. Har inte spelat andra MMO's dock så jag vet inte hur åldern i EvE är relativt till andra online spel... inte varit med om några "emo skrik" på mina 2 år i eve dock.

Kan också nämna att EvE forumen är en avfallshög av troll och jargonger. Dessa "personer" representerar dock en minoritet i EvE.
2014-10-01, 22:00   #2202

Windir87

Medlem

Windir87s avatar

http://community.eveonline.com/news/...anges-inbound/

o.O
2014-10-05, 02:50   #2203

Kimpaz

Medlem

Kimpazs avatar

Plats: Motala

Registrerad: jun 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Windir87 Visa inlägg
Stora förändringar och jag tycker i grunden de flesta är bra.
Kimpaz är inte uppkopplad
2014-10-05, 09:36   #2204

DBHErazor

Medlem

DBHErazors avatar

Plats: Borås

Registrerad: okt 2008

Tycker det är skönt att CCP vågar sig på att skaka om ordentligt, spelet har hamnat i stiltje tack vare capital forceprojection så att dom tar i med hårdhandskarna känns uppfriskande och nytt!
DBHErazor är inte uppkopplad
2014-10-20, 04:54   #2205

SCORPIUS

Medlem

SCORPIUSs avatar

Plats: Kryptan/Lund

Registrerad: nov 2004

Vill någon ha en invite till 21 dagars trail eller gå med i ett stort 0.0 corp som är med i en Alliance så skicka ett PM.

Vi gör massor med kul i 0.0.
Har en stor capitalflotta med.

Glöm inte, Ta det i PM

Här är vi med.

Senast redigerad av SCORPIUS 2014-10-20 klockan 05:01.
BILD= 2 st HD6950 2GB @ stock - Shaders 1536 CROSSFIRE. PROLLE= AMD Phenom II X6 1090T@Cooler master hyper 212. MODERKORT=Gigabyte GA-990FXA-UD3 . RAM=DDR3 1600 8GB. HÅRDDISK=4 SATA. MONITOR=PB MAESTRO 240W 24" . LJUDKORT=Internt. Nätagg= Corsair TX850W V2
SCORPIUS är inte uppkopplad
2014-10-23, 13:25   #2206

sorce

Medlem

sorces avatar

Registrerad: jan 2003

jo ja lirade hardcore raids 600pers main tank etc i många år
börja lira eve i beta tills de la ner wis (tar de up wis igen resubbar jag **) och tycker de väldigt casual.

ca 150 per konto tror ja de ligger på

i eve så är det inte xping utan skills som du köper och ska du börja nu så är de väldigt lätt tutorials guider etc som inte fanns då ja börja

ps CAP ships är bara för alliancer och värdelösa att äga privat ' om man inte gillar ha några hängande i rymden'

Citat:
Hej,

Mvh
Kronokel
Vid hantering av esd känsligt utr skall esd skydd användas som är monterad i själva hårdvaran. med handledsrem monterad i hårdvara /esd matta. De räcker inte att ta i ett element då har man inte fattat nåt !
sorce är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker