Produkter kopplade till tråden
Produkt (2 st) Bästa pris Betyg
EVE Online (PC-spel) 1776:-
EVE Online: Revelations II (PC-spel)
Relaterade trådar
Trådtitel (1 st) Svar
Sidan 76 av 76 « Första 2666737475 76

Verktyg Visningsval
2014-12-12, 12:39   #2251

llrobbanll

Medlem

Plats: Jkpg

Registrerad: jun 2011

Håller för närvarande på med lite mining/industry för att bygga upp lite kapital innan jag ger mig ut på andra äventyr. Rattar för tillfället en Retriever för mining. Är som lägst i 0.5 där det finns omber att tillgå (gallente). Är det ens möjligt att ta sig ner i low sec med en retriever eller är det bara självmord? Bör jag istället vänta tills jag kan ratta en exhumer?

En annan fråga. Är det bättre att köpa BPO's eller BPC's till en början? Har precis börjat med Industry så det är lite av en djungel som vanligt med EvE

Senast redigerad av llrobbanll 2014-12-12 klockan 12:45.
2014-12-12, 12:50   #2252

jerkaaaa

Medlem

Registrerad: jun 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av llrobbanll Visa inlägg
Håller för närvarande på med lite mining/industry för att bygga upp lite kapital innan jag ger mig ut på andra äventyr. Rattar för tillfället en Retriever för mining. Är som lägst i 0.5 där det finns omber att tillgå (gallente). Är det ens möjligt att ta sig ner i low sec med en retriever eller är det bara självmord? Bör jag istället vänta tills jag kan ratta en exhumer?

En annan fråga. Är det bättre att köpa BPO's eller BPC's till en början? Har precis börjat med Industry så det är lite av en djungel som vanligt med EvE
Tror du missuppfattat begreppet "Ratta" eller så är du helt galen som rattar i en retriever Ratta är när man dödar npcs nämligen. Tror du menar mina? Ska du köra på solo mining i början (vilket jag för övrigt tycker är de tråkigaste man kan göra ) men då är det high sec som gäller! Alternativt om du flyttar ut i null sec tillsammans med renting corp eller liknande som hyr solsystem i nullsec för att syssla med oftast diverse industri, mining, och ratting också antar jag.

Angående industry. För att tjäna pengar på industri behöver du först och främst ha höga skills skulle jag tro (inte så jätte insatt i detta). Sen behöver du uppgradera BPOs så att du får Material Efficency. Gör så det blir billigare att tillverka, förkortas ME. Time efficency (TE) är också en väldigt bra grej att ha men inte prio ett. Detta kan kosta en del pengar så man behöver ett startkapital för att börja med industri tillverkning skulle jag nog vilja säga.

Någon som är mer insatt i just dessa ämnen kan ju rätta mig om jag har fel med något!
2014-12-12, 12:55   #2253

llrobbanll

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jerkaaaa Visa inlägg
Tror du missuppfattat begreppet "Ratta" eller så är du helt galen som rattar i en retriever Ratta är när man dödar npcs nämligen. Tror du menar mina? Ska du köra på solo mining i början (vilket jag för övrigt tycker är de tråkigaste man kan göra ) men då är det high sec som gäller! Alternativt om du flyttar ut i null sec tillsammans med renting corp eller liknande som hyr solsystem i nullsec för att syssla med oftast diverse industri, mining, och ratting också antar jag.

Angående industry. För att tjäna pengar på industri behöver du först och främst ha höga skills skulle jag tro (inte så jätte insatt i detta). Sen behöver du uppgradera BPOs så att du får Material Efficency. Gör så det blir billigare att tillverka, förkortas ME. Time efficency (TE) är också en väldigt bra grej att ha men inte prio ett. Detta kan kosta en del pengar så man behöver ett startkapital för att börja med industri tillverkning skulle jag nog vilja säga.

Någon som är mer insatt i just dessa ämnen kan ju rätta mig om jag har fel med något!
Haha menade inte ratta i den meningen utan som i ratta en bil (köra) Tänkte inte ens på att det redan fanns det begreppet i Eve Men visst lite rattar man medan man minear. Dock rår ratsen i high sec inte på en retriver ändå. Mina drones brukar hinna ta dom innan de inte gjort någon skada.

Kör solo mining för tillfället bara för att bygga upp lite kapital. Det är inte så spännande nej men brukar göra det medan jag gör annat vid datorn. Tar ändå en stund att fylla 24k m3 med ore.

Så det kanske är bättre att köpa BPC's i början då eftersom man kan hitta BP som redan är uppgraderade.
2014-12-12, 13:21   #2254

jerkaaaa

Medlem

Citat:
Haha menade inte ratta i den meningen utan som i ratta en bil (köra) Tänkte inte ens på att det redan fanns det begreppet i Eve Men visst lite rattar man medan man minear. Dock rår ratsen i high sec inte på en retriver ändå. Mina drones brukar hinna ta dom innan de inte gjort någon skada.

Kör solo mining för tillfället bara för att bygga upp lite kapital. Det är inte så spännande nej men brukar göra det medan jag gör annat vid datorn. Tar ändå en stund att fylla 24k m3 med ore.

Så det kanske är bättre att köpa BPC's i början då eftersom man kan hitta BP som redan är uppgraderade.
Jag tror det skulle tjäna sig bättre, men då får du se till att räkna ut så du faktiskt tjänar på sakerna innan du köper BPCn, och gärna uppgradderade BPC också för den delen.
2014-12-12, 13:34   #2255

llrobbanll

Medlem

Tror inte det går att göra research på BPC's utan bara på BPO's. Därav funderade jag på om det skulle löna sig med BPC's om det bara är något man vill köra några rundor av. Vill man satsa på något kanske BPO's är bättre och så gör man research på dom.

Går det hitta mining sites om man kör exploration? Tänkte om det lönar sig istället för att försöka konkurrera med alla andra som är ute efter samma ore som en själv. Tänker med på väl populerade områden runt Didoxie.
2014-12-12, 13:40   #2256

jerkaaaa

Medlem

Citat:
Tror inte det går att göra research på BPC's utan bara på BPO's. Därav funderade jag på om det skulle löna sig med BPC's om det bara är något man vill köra några rundor av. Vill man satsa på något kanske BPO's är bättre och så gör man research på dom.

Går det hitta mining sites om man kör exploration? Tänkte om det lönar sig istället för att försöka konkurrera med alla andra som är ute efter samma ore som en själv. Tänker med på väl populerade områden runt Didoxie.
Det bästa är väl skulle jag tro om du ska köra mycket mining är att hitta lite mer avskilda system, mina ifred där. Sedan så haular du det till en trade hub och säljer det, använder det till industry, eller göra det till mineraler (skilla upp först så du får ut så mycket som möjligt av de först) för att sedan haula det. Tar mindre plats än hela ores.

Angående BPC/BPO.
Man kan göra BPCs av alla BPOs och folk säljer det i contracts. Gör dom BPCs ifrån redan uppgraderade BPOs så är BPCn också uppgraderad.
2014-12-12, 13:51   #2257

llrobbanll

Medlem

Citat:
Det bästa är väl skulle jag tro om du ska köra mycket mining är att hitta lite mer avskilda system, mina ifred där. Sedan så haular du det till en trade hub och säljer det, använder det till industry, eller göra det till mineraler (skilla upp först så du får ut så mycket som möjligt av de först) för att sedan haula det. Tar mindre plats än hela ores.
Yes jag ska nog leta mig ut lite längre för att slippa allt folk. Har mest varit i närheten nu då det är smidigt. Får träna lite på industrial skepp så jag kan haula det sen.

Citat:
Angående BPC/BPO.
Man kan göra BPCs av alla BPOs och folk säljer det i contracts. Gör dom BPCs ifrån redan uppgraderade BPOs så är BPCn också uppgraderad.
Det var det jag anade att uppgraderingarna följer med. Då slipper man göra egen research om man inte vill gå all in på att tillverka en viss vara. Om det lönar sig eller ej får man ju räkna lite på.
2015-01-04, 17:10   #2258

DBHErazor

Medlem

DBHErazors avatar

Plats: Borås

Registrerad: okt 2008

Vårt avslutande WH Brawl mot TLC, sista fighten under 2014, tänkte jag lämnar den här Enjoy!

DBHErazor är inte uppkopplad
2015-01-05, 06:26   #2259

lucaz

Medlem

lucazs avatar

Plats: Sverige

Registrerad: jul 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DBHErazor Visa inlägg
Vårt avslutande WH Brawl mot TLC, sista fighten under 2014, tänkte jag lämnar den här Enjoy!

Jag tyckte jag hörde lite svengelska i videon

Bor ni i ett C5? C4? Har ni några mindre sister corps eller dyligt där man skulle kunna börja och lära sig mer om WH's? Typ C2 corp?
Jag är jävligt sugen på att flytta in i ett C2, och har 2 PI alts redo inom 15-20 dar.
2015-01-05, 08:09   #2260

DBHErazor

Medlem

DBHErazors avatar

Vi bor i ett C6 - C6 Magnetar känt som "Polaris". Vi har tyvärr inga träningscorp eller systercorps som accepterar piloter med lägre mängd SP. Vet att jag såg en tråd om det på EVE-O forumet dock, ska se om jag kan hitta den. Vet också att tex. EVE University och Reddit har Wormhole corps för nya spelare dit man kan få komma och lära sig hur det fungerar osv =)

https://forums.eveonline.com/default...14&find=unread

^^ Där är tråden jag pratade om
2015-01-05, 15:24   #2261

Windir87

Medlem

Windir87s avatar

Registrerad: feb 2011

Agerade "Logi" i närmare fem timmar under den lilla bataljen i Ishomilken för två dagar sedan. Var med i "defense fleet" (Shadow Cartel + Snuff Box + Dead Terrorists + Immediate Destruction + The Bastards) och hade minst sagt fullt upp när vi gick upp mot bl.a. RvB's "Golden Fleet" och Spectre Fleet. Det här var någon form av event sponsrat av I Want ISK och objektivet var att skjuta sönder en Titan. Det blev en gigantisk strid följd av en massa anklagelser om ett "riggat" event.

Hur som helst en upplevelse utöver det vanliga!

En film som visar striden ur våra motståndares perspektiv

Film från vårt perspektiv
Asus P8P67 Deluxe B3 | i7 2600k| EVGA GTX 780 Classified ACX | Corsair AX850W | 8GB Corsair XMS3 1600MHz| Noctua NH-D14 | Cooler Master HAF-X | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC 350 | Dell Ultrasharp 24'' U2412M
Windir87 är inte uppkopplad
2015-01-08, 17:53   #2262

Mcgreag

Medlem

Plats: Falun

Registrerad: nov 2005

Brave Newbies har flera WH corps vara av ett är anpassat just low SP och folk som är nya till WHs och fungerar dessutom lite som ett feeder corp för de andra mer etablerade. Det heter Catastrophic Overview Failure.

http://www.reddit.com/r/Bravenewbies...rview_failure/
Chassi: Corsair Obsidian 650D | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | Internminne: Corsair 16GB DDR3 VenganceLP 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII OC PH | SDD: OCZ Vertex 3 240GB | HDD: 1x Samsung EcoGreen F4 2TB, 3x WD Green 3TB, 1xWD Red 3TB, 12x WD Elements 1-3TB (18.5TB total)| Skärm: 2x BenQ G2420DHBL | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: XFX 650 XXX Edition
Mcgreag är inte uppkopplad
2015-01-13, 21:48   #2263

llrobbanll

Medlem

Någon här som är med i ett corp som pysslar med PI/mining/industry och som håller till i low/null/wormhole?
2015-01-14, 08:13   #2264

lucaz

Medlem

lucazs avatar

Tänkte bara göra en förfrågan här.
I och med att en del chars på character bazaar är betydligt billigare för tillfället så satt jag i funderade på att köpa en incursion pilot med 100% fokuserade skill på just Amarr BS etc. Min main är 14.5 Mil SP men har dock väldigt spridda skill points pga PvP training corps jag var med i (eve-uni, RvB).

Tanken/planen och är att med en köpt incursion char köra level 4 missions tills jag kan köpa en Nightmare.

Det är speciellt dessa jag har tittat på:
https://forums.eveonline.com/default...posts&t=395983

Så jag gör en förfrågan om någon är villig att låna ut 2 till 2.5Bil för en av dessa nishade incursion characters.

Jag har ungefär 700-800 mil själv som kan användas om han begär mer än 2.6-2.7Bil och även som ska täcka kostnad för bestyckning av en Apocalypse för level 4s. Jag ska nog ha möjlighet att betala tillbaka inom loppet av en månad.

Senast redigerad av lucaz 2015-01-14 klockan 08:24.
2015-01-14, 21:37   #2265

Windir87

Medlem

Windir87s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lucaz Visa inlägg
Tanken/planen och är att med en köpt incursion char köra level 4 missions tills jag kan köpa en Nightmare.
Du kommer undan billigare när det gäller både SP och ISK genom att skilla mot "logi". Jag flög logi i incursions under några månader och det gick oftast snabbt att hamna i en "fleet". Dessutom är det bra mycket roligare än att flyga DPS i incursions.

Skickades från m.sweclockers.com
Asus P8P67 Deluxe B3 | i7 2600k| EVGA GTX 780 Classified ACX | Corsair AX850W | 8GB Corsair XMS3 1600MHz| Noctua NH-D14 | Cooler Master HAF-X | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC 350 | Dell Ultrasharp 24'' U2412M
2015-01-16, 05:52   #2266

lucaz

Medlem

lucazs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Windir87 Visa inlägg
Du kommer undan billigare när det gäller både SP och ISK genom att skilla mot "logi". Jag flög logi i incursions under några månader och det gick oftast snabbt att hamna i en "fleet". Dessutom är det bra mycket roligare än att flyga DPS i incursions.

Om jag skillar mot logi tar det cirkus 65-70 dagar. Om jag skillar mot Machariel tar det cirkus 65 dagar.
Jag har dock 2 accs, och om jag skulle kunna få en incursion runner på ena så jag jag skilla mitt main mot PvP och bara farma incursions på det andra.

Senast redigerad av lucaz 2015-01-16 klockan 06:03.
2015-01-16, 07:03   #2267

Windir87

Medlem

Windir87s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lucaz Visa inlägg
Om jag skillar mot logi tar det cirkus 65-70 dagar. Om jag skillar mot Machariel tar det cirkus 65 dagar.
Jag har dock 2 accs, och om jag skulle kunna få en incursion runner på ena så jag jag skilla mitt main mot PvP och bara farma incursions på det andra.
Skillnaden är väl att du i stort sett kan få kompletta logi-skills på den tiden medan det krävs några månader till för att få ut det bästa av en Machariel.

Kostnaden för skeppet plus utrustning bör också tas med i beräkningen. Incursion BS brukar bli ruskigt dyra.

2015-01-16, 10:45   #2268

jerkaaaa

Medlem

Jag har en tendens att tjata på mina vänner att spela eve och sen när dom börjar, ja... jag sitter i null och det är inget för en helt fräsch spelare att börja att sticka dit då man inte har saker att göra (mer än fleets osv och aggerar tackler möjligtvis). Så när dom vill spela med mig, så får jag svara att jag inte kan

Då är frågan, hur ska jag få dom att stanna kvar i spelet? Rekommendera Brave? Fler liknande corps som är nybörjarvänliga? Har lite dålig koll på den punkten själv då jag började spela tillsammans med ett gäng (som visserligen nästan alla slutade, men då hade jag byggt upp mig ett kontaktnät).
2015-01-16, 18:33   #2269

Mcgreag

Medlem

Plats: Falun

Registrerad: nov 2005

Om det är just null som du vill att de ska få prova på så är Brave ett mycket bra alternativ (är dock kanske lite jävig då jag är recruiter för BNI :-) ) . Andra alternativ för nya spelare skulle kunna vara t.ex Eve University, Dreddit och till och med Goons nya Karmafleet (även om jag är lite skeptisk på den punkten).
Chassi: Corsair Obsidian 650D | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | Internminne: Corsair 16GB DDR3 VenganceLP 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII OC PH | SDD: OCZ Vertex 3 240GB | HDD: 1x Samsung EcoGreen F4 2TB, 3x WD Green 3TB, 1xWD Red 3TB, 12x WD Elements 1-3TB (18.5TB total)| Skärm: 2x BenQ G2420DHBL | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: XFX 650 XXX Edition
Mcgreag är inte uppkopplad
2015-01-16, 19:31   #2270

jerkaaaa

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mcgreag Visa inlägg
Om det är just null som du vill att de ska få prova på så är Brave ett mycket bra alternativ (är dock kanske lite jävig då jag är recruiter för BNI :-) ) . Andra alternativ för nya spelare skulle kunna vara t.ex Eve University, Dreddit och till och med Goons nya Karmafleet (även om jag är lite skeptisk på den punkten).
Nee det är ju null jag vill att dom inte ska prova på till en början, utan mer att dom ska kunna göra lite som dom vill, samtidigt som dom får smak över vad man kan göra tillsammans med folk
2015-01-18, 08:25   #2271

DBHErazor

Medlem

DBHErazors avatar

Jag skulle inte säga att null inte är ett ställe för nya spelare tbh, hade en polare som började lira för lite mer än 1 år sedan och när han va knappt 2 månader gammal drog jag ut honom i nullsec. Han tjänade stålar som fan på o glida run i vår region o köra relic / data sites. Senare började han med lite casual Ice Mining osv. Visst kunde han bara köra fast tackle i fleets, men det slår o bo i hisec alla dar i veckan. Hisec är en cancer för EVE och bör botas asap.
2015-01-23, 09:42   #2272

Aldric T

Medlem

Aldric Ts avatar

Registrerad: mar 2004

Aaah .. drog igång EVE igen, efter 43 månader enligt kontohanteraren. Har för all del lite fler SP och prylar än en komplett nybörjare, men det är inte utan att man känner sig grymt förvirrad! Kickad från mitt corp (förståeligt) och dumpad nära gränsen till elak-land. Blir att leka upptäckare igen till att börja med.
2015-01-23, 09:51   #2273

jerkaaaa

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aldric T Visa inlägg
Aaah .. drog igång EVE igen, efter 43 månader enligt kontohanteraren. Har för all del lite fler SP och prylar än en komplett nybörjare, men det är inte utan att man känner sig grymt förvirrad! Kickad från mitt corp (förståeligt) och dumpad nära gränsen till elak-land. Blir att leka upptäckare igen till att börja med.
var du i ett nullsec corp med massa assets på en station? Om jag inte fått för mig fel ifall så är fallet så kan du skicka in en ticket och dom flyttar sakerna till närmsta LS station. Kan vara bra att veta
2015-01-23, 09:52   #2274

Aldric T

Medlem

Aldric Ts avatar

Citat:
var du i ett nullsec corp med massa assets på en station? Om jag inte fått för mig fel ifall så är fallet så kan du skicka in en ticket och dom flyttar sakerna till närmsta LS station. Kan vara bra att veta
Nej så illa var det inte, har mina saker i 0.6 med gräns mot lägre. Tack för tipset hur som!
2015-01-23, 09:56   #2275

jerkaaaa

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aldric T Visa inlägg
Nej så illa var det inte, har mina saker i 0.6 med gräns mot lägre. Tack för tipset hur som!
Testa spectre fleet kanske? Få smak på pvp i grupp, knyt nya kontakter?

https://forums.eveonline.com/default...90&find=unread

P.S, gratis (dock billiga så klart ) skepp att flyga
2015-01-23, 10:32   #2276

Aldric T

Medlem

Aldric Ts avatar

Citat:
Testa spectre fleet kanske? Få smak på pvp i grupp, knyt nya kontakter?

https://forums.eveonline.com/default...90&find=unread

P.S, gratis (dock billiga så klart ) skepp att flyga
Ser lovande ut, ska bara tönta runt lite först och bli kompis med UI:t å sånt som man bör kunna..
2015-01-23, 10:42   #2277

Cyberz

Medlem

Cyberzs avatar

Plats: Örebro

Registrerad: maj 2002

Finns det kvar såna där 45dagars test?
Cyberz är inte uppkopplad
2015-01-23, 10:51   #2278

warh0g

Medlem

warh0gs avatar

Plats: Stockholm

Finns det fortfarande en marknad för att sälja characters? Jag har en gubbe som ligger och ruttnar (kommer inte börja spela igen).
2015-01-23, 10:58   #2279

jerkaaaa

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av warh0g Visa inlägg
Finns det fortfarande en marknad för att sälja characters? Jag har en gubbe som ligger och ruttnar (kommer inte börja spela igen).
Jag vet faktiskt inte, den enda marknaden jag vet om är den som säljer för in game pengar (Isk). Kan tänka mig att det medför en stor risk att hålla på med RMT som det kallas. Vad är det för char? SP? Fokus på den?
2015-01-23, 11:30   #2280

DBHErazor

Medlem

DBHErazors avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av warh0g Visa inlägg
Absolut, folk säljer och köper karaktärer hela tiden =) Det vill ofta till att du har många SP eller har en karaktär som är speciellt fokuserad på ett visst skepp / område för att det skall vara intressant. Jag tex är på jakt efter en hyffsat billig triage pilot med T2 triage o amarr carrier 5. Men det kan ta ett tag o hitta en som passar och till ett vettigt pris

https://forums.eveonline.com/default...g=topics&f=277
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb