Firefall. Ett Free To Play MMO/FPS!

Permalänk
Avstängd

Firefall. Ett Free To Play MMO/FPS!

Ingen tråd om Firefall?

Det är ett MMO/FPS skapat av Red 5 Studios, som skapade Tribes serien.

Citat:

- FIREFALL - Team-Based Action Shooter

Firefall is a free-to-play persistent world shooter, supported by microtransactions.

Earth will never be the same. After the Crystite Wars, humanity inadvertently invited the worst enemy ever conceived: THE MELDING. It surrounds us. It forces us to live in pockets of land protected only by the accidental discovery of repulsor technology. We continue to fight for land. For technology. For power. For our very survival. JOIN THE FIGHT.

FIREFALL is a team-based action shooter. Join your friends in an epic online campaign across a vast open world to stop the Melding and fight for the survival of humanity against the army of the Chosen. Advance your army and character through technological upgrades. Level up different character classes. Compete for supremacy in various multiplayer game types. Push back the Melding. SAVE EARTH

Spelet ska släppas runt 2011.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Verkar ju riktigt skoj ju!
Synd bara att dom använder cell-shading, har aldrig gillat den effekten faktiskt (förutom i något enstaka spiderman-spel eller liknande).

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Verkar onekligen som ett både snyggt och roligt spel som jag hört precis inget alls om förrens jag snubblade över denna trailer idag.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Inaktiv

Fast det är ju inget FPS ;P

Permalänk
Medlem

MMOShooter kanske?
Man verkar kunna switcha mellan FPS och TPS läge vad jag kunde se. Verkar som det är closed Beta nu för övrigt och det står att det skall släppas 4Q 2011.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Fast det är ju inget FPS ;P

Jo..? Har du kollat igenom gameplayen eller?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twiggeh:

Jo..? Har du kollat igenom gameplayen eller?

Det var precis vad jag hade gjort. Och det verkar inte direkt gjort för att köras i första-person...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det var precis vad jag hade gjort. Och det verkar inte direkt gjort för att köras i första-person...

So? det är en shooter man kan spela i första person, alltså är det en first person shooter.
Sen är det även en TPS, men det ena utesluter inte det andra.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Inaktiv

FPS för att det i trailern visades så i några sekunder?

Permalänk
Medlem

http://sv.twitch.tv/r5studios/b/306843779

Lite "in game" från FireFall betan med utvecklarna.

Svara på frågor osv.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Reap:

http://sv.twitch.tv/r5studios/b/306843779

Lite "in game" från FireFall betan med utvecklarna.

Svara på frågor osv.

Det såg ju faktiskt riktigt bra ut, synd att det inte var en publik beta bara, det lär ta en stund att få en nyckel

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det såg ju faktiskt riktigt bra ut, synd att det inte var en publik beta bara, det lär ta en stund att få en nyckel

Stängd beta för ett kommande free to play?
Ehhh, hur tänkte de där?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ThomasLidstrom:

Stängd beta för ett kommande free to play?
Ehhh, hur tänkte de där?

Det verkar som att dem inte vill ta in för många spelare innan de har tillräckligt med content, de har dock börjat bjuda in fler och fler och de skickar invites varje vecka.

När de får igång open world tror jag de öppnar upp betan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast
Skrivet av ThomasLidstrom:

Stängd beta för ett kommande free to play?
Ehhh, hur tänkte de där?

Ööh, hur tänkte du själv?

Skulle inte ett online spel behöva en stängd beta bara för att det ska bli gratis sen?

Permalänk
Medlem

Är det någon som fattar hur man får tag i en betanyckel?

Permalänk
Medlem

Som de säger, de är en beta för bughunting m.m. fortfarande, när man gör sånt vill man ha en grupp som man vet ganska väl vad den innehåller och även spelare som rapporterar ordentligt och inte bara skriker "JAG HITTA ETT FEL, VAFAN DETTA SPEL SUGER", läste om en beta testare för WoW som spenderade 3dagar på en spot pga att han hittade ett ställe där det random krasha, han testade allt för att försöka lista ut vad det var som fick det att krasha och sedan en 5sidig rapport på var felet var, hur man reproduca det, vad som troligen trigga det och vad som inte gjorde det m.m. det är beta testing, inte spela och kanske snubbla över något fel och kanske rapportera det om inte man hellre questar

Folk ser en liten del och hör BETA och tror spelet är typ klart vilket sällan är fallet om de inte snackar om en open beta, PvP filmen med Devs har ju fortfarande placeholder voice, trasig VoIP och de vet inte själva om det kommer krasha och open world jobbar de förfullt på, håller på med level design m.m.
BETA betyder egentligen bara att de tagit in några spelare för att testa medan de utvecklar och det är ofta NDAs och annat ju tidigare ju hårdare även för ett F2P spel.

I övrigt ser det jävligt nice ut och jag gillar att de inte säljer power, hatar sånt men detta ser lovande, gillar även grafiken

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ferrat:

när man gör sånt vill man ha en grupp som man vet ganska väl vad den innehåller

Fast så är det inte i den här betan... Dem invitar random folk som registrerat sig på hemsidan och som dem ser är aktiva.

Det enda man kan göra är egentligen att hålla sig aktiv på forumet, så dem ser att man finns.

Annars finns små spel och utmaningar skapta av spelarna på forumet där dem delar ut nycklar till vinnarna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kapteno:

Är det någon som fattar hur man får tag i en betanyckel?

Pröva att läsa på det officiella forumet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

FPS-mmos saknas verkligen!

Vanliga mmos har man ju tröttnat hårt på. Så simpla och sega allihopa. Kanske soft för de som sitter och lirar och röker på men för oss som inte gör det och där synapserna är lite snabbare så behövs det mer fart än 1.4s långa sega gcds!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ser ut som borderlands typ xD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av adfi:

Ser ut som borderlands typ xD

Du är inte ensam

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av IceDread:

FPS-mmos saknas verkligen!

Global Agenda finns, som Firefall har jämförts en hel del med, men som jag tyckte var riktigt tråkigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag tycker detta verkar riktigt lovande!

Free2play men kommer de vara ett betalspel eller gratis nedladdning? Kan tänka mig att bränna lite pengar på ett roligt FPS lir.. när tror man att de släpps?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Global Agenda finns, som Firefall har jämförts en hel del med, men som jag tyckte var riktigt tråkigt.

Jag tyckte också global agenda var tråkigt, riktigt tråkigt. Det fanns för lite av allt.

Hellgate tycker jag fick en hel del saker rätt, fps/diablo 2 mix. Många olika typer av attacker och flera olika builds. Vore grymt om någon kunde göra en bättre version av det... skulle jag köpa direkt om det inte som alla mmos nu för tiden är fyllt med buggar..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ang. firefall, fulare ryggsäck får man nog leta efter! Stört fult.

Monstren, vissa, ser ut som från borderlands, riktigt lika. Är det en borderlands-klon?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av TroNi:

Jag tycker detta verkar riktigt lovande!

Free2play men kommer de vara ett betalspel eller gratis nedladdning? Kan tänka mig att bränna lite pengar på ett roligt FPS lir.. när tror man att de släpps?

Det kommer vara helt gratis. När det släpps är det bara att ladda ner klienten och starta igång spelet. Det kommer finnas en in-game shop, så det är genom mikrotransaktioner som spelet kommer drivas. Det kommer dock inte att bli ett pay 2 win.

Skrivet av IceDread:

Ang. firefall, fulare ryggsäck får man nog leta efter! Stört fult.

Monstren, vissa, ser ut som från borderlands, riktigt lika. Är det en borderlands-klon?

Läs tråden jag länkade till, det finns likheter, men den enda stora likheten är egentligen grafiken.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Jag tycker detta verkar riktigt lovande!

Free2play men kommer de vara ett betalspel eller gratis nedladdning? Kan tänka mig att bränna lite pengar på ett roligt FPS lir.. när tror man att de släpps?

Som jag förstått det rätt så gratis nedladdning m.m. sedan säljer de looks and feel.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Min favorit genre MMO/FPS. Spelet ser riktigt bra ut.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det är ett riktigt roligt spel, men är det någon som vet när servrarna kommer att vara uppe 24/7 ?

Permalänk

Testade det nyss. Gjort det första questet.
Första jag kan säga är... RÖRIGT. Är man ingen gamer-person, så är man helt lost.
Men får säga att det var ändå trevligt det jag hinner testa idag. Action hela tiden och stötte även på en open world event. Var skoj, men såg ingen info om den, som det fanns för WAR.

Men helt klart intressant spel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10