Produkter kopplade till tråden
Produkt (4 st) Bästa pris Betyg
The Elder Scrolls V: Skyrim (PC-spel) 139:- 8.52
The Elder Scrolls V: Skyrim (PlayStation 3-spel) 149:- 8.69
The Elder Scrolls V: Skyrim (Xbox 360-spel) 165:- 9.4
The Elder Scrolls V: Skyrim -... 218:- 10
 
Verktyg Visningsval
2011-02-16, 13:34   #301

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Sen har väl alla bilder varit 1280x720, vi vet inte om det är från konsollversionen. Möjligt att PC-versionen har möjlighet till högre inställningar. DX11 med tessellering vore smutt.
Buio är inte uppkopplad
2011-02-16, 16:39   #302

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Dom har ju redan sagt att konsol-versionerna troligtvis kommer få texturer med lägre upplösning och dylikt i omgivningen, precis som Oblivion och Fallout 3/NV. Så är det i nästan alla spel så det känns givet.
Tessellering kan man ju dock drömma om Då måste motorn vara byggd för det från grunden, om jag förstått det rätt. Så det vore lite sent påtänkt. Lite DX11 vore grymt och är väl inte helt omöjligt, och jag hoppas att man inte behöver fulhack för att kunna använda HDR och AA samtidigt för en gångs skull.

En annan grej jag hoppas på är att rustningar och kläder består av delar som i Oblivion snarare än hela dräkter som det blev i Fallout. Det är ju roligare att kunna mixa och ha olika enchants på olika delar.
__________________
Intel i7 3770k @4.5Ghz | Corsair H80i | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel 510 120GB SSD, Samsung EVO 840 250GB SSD & Seagate 7200rpm 2TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | Eizo 27" EV2736W
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är inte uppkopplad
2011-02-16, 16:45   #303

Ratatosk

Medlem

Ratatosks avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: jan 2007

Vet inte om det här varit uppe i tråden än.
http://blogg.aftonbladet.se/speltube...w-far-bestamma
__________________
AMD FX-8350 | KINGSTON 32GB ECC arbetsminne | Asus Sabertooth 990FX R2 | Radeon R9 290 | Seagate 2TB 3,5 " SSHD | Cooler Master V700 | Noctua NH-U12P SE2 | Dell U2410 | Corsair 600T Graphite vit | Windows 8.1 64bit |
Ett standardknep om hårdvaran krånglar, är att gå in i BIOS och ladda defaultinställningarna, på så sätt konfigureras BIOS mot din hårdvara.
Ratatosk är inte uppkopplad
2011-02-16, 17:29   #304

SID 6.7

Medlem

SID 6.7s avatar

Plats: Back in the box

Registrerad: sep 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo Visa inlägg
En annan grej jag hoppas på är att rustningar och kläder består av delar som i Oblivion snarare än hela dräkter som det blev i Fallout. Det är ju roligare att kunna mixa och ha olika enchants på olika delar.
Det var ännu bättre i Morrowind då man kunde ha kläder under/över rustningen och därmed få ännu mera plagg att förtrolla.
__________________
"Neeeein! Inte stjäla dyrbart krigsmaterial från Guderian." -Weeblie lever sig in i MaLos HOI3 spelande...
Skippy R.I.P. 17/7 2006
SID 6.7 är inte uppkopplad
2011-02-16, 17:42   #305

Asheileon

Medlem

Asheileons avatar

Plats: G.Berg/Värmdö

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SID 6.7 Visa inlägg
Det var ännu bättre i Morrowind då man kunde ha kläder under/över rustningen och därmed få ännu mera plagg att förtrolla.
Håller med, sen att det ofta var left/right på allt och pauldron, cuirass, bracers/gloves etc var också nice. Att bara ha tre delar eller en del på en rustning tar bort tillfredsställelsen iaf för mig när man äntligen fixat hela rustningen, se bara vilket jäkla protjekt det var att fixa hela Deadric rustningen samt sköldar och de tre maskerna det var ett riktigt äventyr isig
__________________
Ångra inget, lär och lev istället

i7 860 + CNPS9900 MAX||GTX 580 CuII|| P55A-UD7 || Dominator GT DHX+ 4x2GB || F120 || AX750 || HAF X
Asheileon är inte uppkopplad Folding
2011-02-19, 21:04   #306

Halldin

Medlem

Halldins avatar

Plats: Ligg: Rulla: Spela Död

Registrerad: jan 2002

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...ljer-avslojade
Halldin är inte uppkopplad
2011-02-19, 21:23   #307

Ensto

Medlem

Enstos avatar

Plats: Sverige

Registrerad: maj 2007

Hoppas de har lagt mer tid på att variera olika världar till utseende. För jag tyckte personligen att det blev astråkigt att besöka de världar bakom alla Oblivion Gates.
Då man följde main questet och man skulle skaffa förstärkning inför det stora slaget så försod man ju efter en kort stund att det innebar att bara gå och stänga gates och inget annat. Och då tänkte jag högt: Neeeejjjj, inte flera gates .
__________________
Ubi fumus, ibi ignis
Ensto är inte uppkopplad
2011-02-19, 22:48   #308

Olegh

Medlem

Oleghs avatar

Plats: Linköping

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asheileon Visa inlägg
Håller med, sen att det ofta var left/right på allt och pauldron, cuirass, bracers/gloves etc var också nice. Att bara ha tre delar eller en del på en rustning tar bort tillfredsställelsen iaf för mig när man äntligen fixat hela rustningen, se bara vilket jäkla protjekt det var att fixa hela Deadric rustningen samt sköldar och de tre maskerna det var ett riktigt äventyr isig
Jag minns att jag aldrig fick tag på en pauldron i Deadric... Osäker på om det var höger eller vänster dock. Glass och Ebony hade man ju däremot fulla set av.
Olegh är inte uppkopplad
2011-02-20, 10:33   #309

Scirocco

Medlem

Sciroccos avatar

Plats: Umeå

Registrerad: jul 2001

"'Magnetism' is used to prevent friendly fire in combat, by slightly 'pulling' your attacks towards enemies" <--- Multiplayer äntligen?
__________________
Ubuntu 13.04 <3, Windows 7(för spel). Asrock Z68 Extreme3 Gen3// Intel 2500k @4400Mhz// MSI GTX 780 OC// G.Skill Ripjaws 8gb.
Mitt skrivbord Linux med stil :)(R.I.P gnome 2, saknar dig :(
Blu-ray i Linux
Scirocco är inte uppkopplad
2011-02-20, 10:36   #310

JesperT

Medlem

JesperTs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Scirocco Visa inlägg
"'Magnetism' is used to prevent friendly fire in combat, by slightly 'pulling' your attacks towards enemies" <--- Multiplayer äntligen?
Man kan ju alltid hoppas, men jag tyckte att det stod någon annanstans att det inte skulle bli någon multiplayer ?
Man kan ju tänka sig att man kör tillsammans med andra datorstyrda karaktärer i spelet och att det är gentemot dem det där citatet gäller.
__________________
Namn : Jesper | Ålder : 37 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat
JesperT är inte uppkopplad
2011-02-20, 10:52   #311

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Scirocco Visa inlägg
"'Magnetism' is used to prevent friendly fire in combat, by slightly 'pulling' your attacks towards enemies" <--- Multiplayer äntligen?
Nope.
__________________
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är inte uppkopplad
2011-02-20, 11:40   #312

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Även om jag vanligtvis är väldigt anti-autoaim så tycker jag nog det kan vara nödvändigt i det här fallet. Att slåss med friendlies i närheten går inte alls på ett smidigt sätt i de tidigare spelen. Det är typ omöjligt att svinga svärdet utan att träffa polarna eller vakterna som är med i slaget, vilket resulterar i bounty och dylikt. Återstår väl att se hur pass märkbart det blir, men jag hoppas det funkar bra!
__________________
Intel i7 3770k @4.5Ghz | Corsair H80i | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel 510 120GB SSD, Samsung EVO 840 250GB SSD & Seagate 7200rpm 2TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | Eizo 27" EV2736W
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är inte uppkopplad
2011-02-20, 12:37   #313

RPGWiZaRD

Medlem

RPGWiZaRDs avatar

Plats: Finland

Registrerad: apr 2005

Angående grafiken i Skyrim jämtemot Oblivion så tycker jag ju artistiskt sett så har ju Oblivion ganska fin och mycket vacker grafik på den tiden den kom ut. Dock har det aldrig sett riktigt naturligt ut, alltför varm ljuseffekter (för mycket gult) och fina träd och så men det ser väldigt monotont ut, växter och träd ser alla likadana ut med varierande storlek, väldigt få olika växter och små detaljer som stubbar som kan ligga här och där ser man inte i Oblivion vilket man skulle se i verkligheten. Skyrim ser kanske inte hittills iaf mycket bättre artisistiskt sett men det är en enorm skillnad när man talar om realism. Mycket mera naturliga och varierande landskap med trädstammar som ligger här och där, mera varierade växtarter osv. Tror att det kanske inte upplevs så stor skillnad när man kollar på bilderna sådär bara men skulle man spela spelet så tror jag nog man börjar uppleva en betydligt större skillnad för alla dessa mindre detaljer bidrar mycket till en bättre spelupplevelse.

Ser mycket fram emot detta spel, allt jag läser om det gällande förändringar låter ju riktigt najs... det med att drakar kan anfalla städer på mofo och level systemet och det att man kan påverka ekonomisystemet för en stad samt det att man kan använda sig av båda händerna för att equippa en spell och ett vapen samtidigt speciellt låter riktigt bra.

Senast redigerad av RPGWiZaRD 2011-02-20 klockan 12:44.
__________________
Intel® Core i5-4670K @ 4.4GHz | ASRock Z87 Extreme 6 | G.Skill Sniper 2x8GB @ DDR3-1866 CL9 | Samsung 840 Pro 128GB SSD | Gigabyte GTX 760 OC Winforce3X (rev2.0) 2GB (överklockat) | Corsair HX 750W | ViewSonic VX2268wm 22" 120Hz LCD | Phanteks PH-TC14PE | M-Audio Q40 hörlurar | Logitech MX-518 | Everglide Titan MonsterMat | Windows 7 x64 Professional
RPGWiZaRD är inte uppkopplad
2011-02-20, 12:40   #314

Zeuxlarsson

Medlem

Zeuxlarssons avatar

Plats: regnvm Helsingia regio

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Scirocco Visa inlägg
"'Magnetism' is used to prevent friendly fire in combat, by slightly 'pulling' your attacks towards enemies" <--- Multiplayer äntligen?
Inte en chans, bethesda har själv nyligen sagt att skyrim inte kommer inneha multiplayer.
__________________
Släpbar: Alienware m18x |OS: Windows 7 Home Premium x64 |Grafik: HD 7970M CrossFireX @930/1300MHz-OC |CPU: Intel i7-3940XM |Minne: 8GB Kingston DDR3 HyperX @1600MHz |Systemdisk: 750GB, 7200 RPM+32GB mSATA Caching SSD |Lagringsdisk: Seagate Momentus 750GB, 7200RPM |
Konsol #1: N64+expansion pack.
Konsol #2: PS3-Slim 320gb White
Zeuxlarsson är inte uppkopplad
2011-02-20, 14:18   #315

Ratatosk

Medlem

Ratatosks avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: jan 2007

Kommer det underliga leveling systemet från Oblivion hänga kvar?
Man fick ju se till att levla på väldigt märkliga skills tex jumping, för att maximera sina attribut.
__________________
AMD FX-8350 | KINGSTON 32GB ECC arbetsminne | Asus Sabertooth 990FX R2 | Radeon R9 290 | Seagate 2TB 3,5 " SSHD | Cooler Master V700 | Noctua NH-U12P SE2 | Dell U2410 | Corsair 600T Graphite vit | Windows 8.1 64bit |
Ett standardknep om hårdvaran krånglar, är att gå in i BIOS och ladda defaultinställningarna, på så sätt konfigureras BIOS mot din hårdvara.
Ratatosk är inte uppkopplad
2011-02-20, 14:39   #316

Zeuxlarsson

Medlem

Zeuxlarssons avatar

Plats: regnvm Helsingia regio

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ratatosk Visa inlägg
Kommer det underliga leveling systemet från Oblivion hänga kvar?
Man fick ju se till att levla på väldigt märkliga skills tex jumping, för att maximera sina attribut.
Nej det kommer det inte.
__________________
Släpbar: Alienware m18x |OS: Windows 7 Home Premium x64 |Grafik: HD 7970M CrossFireX @930/1300MHz-OC |CPU: Intel i7-3940XM |Minne: 8GB Kingston DDR3 HyperX @1600MHz |Systemdisk: 750GB, 7200 RPM+32GB mSATA Caching SSD |Lagringsdisk: Seagate Momentus 750GB, 7200RPM |
Konsol #1: N64+expansion pack.
Konsol #2: PS3-Slim 320gb White
Zeuxlarsson är inte uppkopplad
2011-02-20, 16:39   #317

AMD Rox

Avstängd

AMD Roxs avatar

Plats: Västervik

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo Visa inlägg
Även om jag vanligtvis är väldigt anti-autoaim så tycker jag nog det kan vara nödvändigt i det här fallet. Att slåss med friendlies i närheten går inte alls på ett smidigt sätt i de tidigare spelen. Det är typ omöjligt att svinga svärdet utan att träffa polarna eller vakterna som är med i slaget, vilket resulterar i bounty och dylikt. Återstår väl att se hur pass märkbart det blir, men jag hoppas det funkar bra!
Nåt jag hade enorma problem med var att slåss mot slaugtherfiskar med en dagger eller kortare vapen, nästan omöjligt att träffa. Känner igen det där du säger också. Om man ska slåss tillsammans med allierade så är det nästan 100% att man träffar fel offer

Senast redigerad av AMD Rox 2011-02-21 klockan 14:24.
AMD Rox är inte uppkopplad
2011-02-21, 13:32   #318

Maedas

Medlem

Maedass avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2009

Fattar personligen inte varför Multiplayer inte finns.. Kanske inte MMORPG men som ett lan-spel, 4-5 personer? Skulle ju dra så mkt mer för episka äventyr, om allt scalear som det borde ofc
__________________
Alina Inet
Maedas är inte uppkopplad Folding
2011-02-21, 16:01   #319

Murer

Medlem

Plats: 1

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Maedas Visa inlägg
Fattar personligen inte varför Multiplayer inte finns.. Kanske inte MMORPG men som ett lan-spel, 4-5 personer? Skulle ju dra så mkt mer för episka äventyr, om allt scalear som det borde ofc
Har samma tankar. Ett MMORPG hade det ju inte passat sig om, då skulle de behöva designa hela spelet utifrån det. Men att kunna utforska världen tillsammans med ett par kompisar hade gjort det hela så mycket bättre, och jag ser inga större problem med det. Visst, det kommer att kräva mer arbete. Men spelet kommer att leva mycket längre tror jag också.
Murer är inte uppkopplad
2011-02-21, 21:55   #320

Ninotramp

Medlem

Ninotramps avatar

Plats: Hyltebruk

Registrerad: sep 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Murer Visa inlägg
Har samma tankar. Ett MMORPG hade det ju inte passat sig om, då skulle de behöva designa hela spelet utifrån det. Men att kunna utforska världen tillsammans med ett par kompisar hade gjort det hela så mycket bättre, och jag ser inga större problem med det. Visst, det kommer att kräva mer arbete. Men spelet kommer att leva mycket längre tror jag också.
Helt enkelt inte värt att lägga ner tid på det. För få som skulle uppskatta det. Tänk folk som var med sen TES: I Arena. De vill inte ha något Multiplayer utan vill ha samma rollspel som innan. Det är iaf vad jag tror.


Angående det här med magnetism, är det ingen som fattar? KONSOL
__________________
Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || PNY+PALIT 670 SLI || Dark Power Pro 10 || Crossover 27" IPS
Ninotramp är inte uppkopplad
2011-02-22, 08:04   #321

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ninotramp Visa inlägg
Angående det här med magnetism, är det ingen som fattar? KONSOL
Eh...nej.
__________________
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är inte uppkopplad
2011-02-22, 10:44   #322

Asheileon

Medlem

Asheileons avatar

Plats: G.Berg/Värmdö

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Loxus Visa inlägg
Eh...nej.
auto-aim och aim-assist är en konsol sak så jo jag tror nog att om det kommer så är det pga konsollerna, se bara på menysystemet i oblivion vs Morrowind.
__________________
Ångra inget, lär och lev istället

i7 860 + CNPS9900 MAX||GTX 580 CuII|| P55A-UD7 || Dominator GT DHX+ 4x2GB || F120 || AX750 || HAF X
Asheileon är inte uppkopplad Folding
2011-02-22, 14:20   #323

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asheileon Visa inlägg
auto-aim och aim-assist är en konsol sak så jo jag tror nog att om det kommer så är det pga konsollerna, se bara på menysystemet i oblivion vs Morrowind.
Nej. Har du spelat Oblivion på PC?
__________________
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är inte uppkopplad
2011-02-22, 14:59   #324

Asheileon

Medlem

Asheileons avatar

Plats: G.Berg/Värmdö

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Loxus Visa inlägg
Nej. Har du spelat Oblivion på PC?
På PC runt 200 timmar och PS3 runt 35 timmar nåt sånt.
__________________
Ångra inget, lär och lev istället

i7 860 + CNPS9900 MAX||GTX 580 CuII|| P55A-UD7 || Dominator GT DHX+ 4x2GB || F120 || AX750 || HAF X
Asheileon är inte uppkopplad Folding
2011-02-22, 16:30   #325

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asheileon Visa inlägg
På PC runt 200 timmar och PS3 runt 35 timmar nåt sånt.
Då borde du veta att det är ganska lätt att träffa fel, på PC
__________________
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är inte uppkopplad
2011-02-22, 16:45   #326

Asheileon

Medlem

Asheileons avatar

Plats: G.Berg/Värmdö

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Loxus Visa inlägg
Då borde du veta att det är ganska lätt att träffa fel, på PC
Tycker inte det, marksman på 100 så träffar man allt på det flesta avstånd med lite övning men visst i stora slag som kvatch och sista slaget så blir det rörigt men man behöver ju inte klumpa ihop sig med 3 npc's
__________________
Ångra inget, lär och lev istället

i7 860 + CNPS9900 MAX||GTX 580 CuII|| P55A-UD7 || Dominator GT DHX+ 4x2GB || F120 || AX750 || HAF X
Asheileon är inte uppkopplad Folding
2011-02-22, 19:19   #327

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asheileon Visa inlägg
Tycker inte det, marksman på 100 så träffar man allt på det flesta avstånd med lite övning men visst i stora slag som kvatch och sista slaget så blir det rörigt men man behöver ju inte klumpa ihop sig med 3 npc's
Pilbåge har ju dock inget med saken att göra. Använder man svärd, yxor eller hammare så är det sjukt irriterande, särskillt med companions, guards och diverse quest-npc's som envisar med att storma in i dina slag.
Med "magnetism" så gissar jag på att dom kan nyttja den nya motorn för animationer för att på ett snyggt sätt kunna rikta animationerna mot fienden samtidigt som även själva skadan blir riktad mot motståndaren. Till skillnad från oblivion som hade ett betydligt mer passivt system som bara högg rakt fram med slöa animationer som inte gick att påverka när man väl tryckt på knappen. Så jag tror detta nya systemet kan göra striderna mycket mer face-to-face och vapenkontakt utan klassiska misstag som att svinga sitt vapen ut i ingenstans eller mot fel personer.
__________________
Intel i7 3770k @4.5Ghz | Corsair H80i | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel 510 120GB SSD, Samsung EVO 840 250GB SSD & Seagate 7200rpm 2TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | Eizo 27" EV2736W
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är inte uppkopplad
2011-02-22, 20:00   #328

Asheileon

Medlem

Asheileons avatar

Plats: G.Berg/Värmdö

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo Visa inlägg
Pilbåge har ju dock inget med saken att göra. Använder man svärd, yxor eller hammare så är det sjukt irriterande, särskillt med companions, guards och diverse quest-npc's som envisar med att storma in i dina slag.
Med "magnetism" så gissar jag på att dom kan nyttja den nya motorn för animationer för att på ett snyggt sätt kunna rikta animationerna mot fienden samtidigt som även själva skadan blir riktad mot motståndaren. Till skillnad från oblivion som hade ett betydligt mer passivt system som bara högg rakt fram med slöa animationer som inte gick att påverka när man väl tryckt på knappen. Så jag tror detta nya systemet kan göra striderna mycket mer face-to-face och vapenkontakt utan klassiska misstag som att svinga sitt vapen ut i ingenstans eller mot fel personer.
Första meningen var mer ett skämt men visst, sen som jag nämner så behöver man inte klumpa in sig med npc's. Förstår nog bara inte hur folk ser detta som ett problem
__________________
Ångra inget, lär och lev istället

i7 860 + CNPS9900 MAX||GTX 580 CuII|| P55A-UD7 || Dominator GT DHX+ 4x2GB || F120 || AX750 || HAF X
Asheileon är inte uppkopplad Folding
2011-02-22, 22:52   #329

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asheileon Visa inlägg
Första meningen var mer ett skämt men visst, sen som jag nämner så behöver man inte klumpa in sig med npc's. Förstår nog bara inte hur folk ser detta som ett problem
Vadå inte behöva klumpa ihop sig med NPC's? Så klart man måste blanda sig in och hjälpa till om det tex är NPC's som ska överleva. Sen vill man ju ofta gärna avsluta sina egna slag och själv ta dö på evnetuella personer som man har i uppdrag att döda.
Alla använder liksom inte pilbåge, eller något distansvapen överhuvudtaget.
__________________
Intel i7 3770k @4.5Ghz | Corsair H80i | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel 510 120GB SSD, Samsung EVO 840 250GB SSD & Seagate 7200rpm 2TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | Eizo 27" EV2736W
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är inte uppkopplad
2011-02-23, 08:09   #330

Asheileon

Medlem

Asheileons avatar

Plats: G.Berg/Värmdö

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo Visa inlägg
Vadå inte behöva klumpa ihop sig med NPC's? Så klart man måste blanda sig in och hjälpa till om det tex är NPC's som ska överleva. Sen vill man ju ofta gärna avsluta sina egna slag och själv ta dö på evnetuella personer som man har i uppdrag att döda.
Alla använder liksom inte pilbåge, eller något distansvapen överhuvudtaget.
Inte det jag menar, men som jag sa jag förstår inte problemet folk har. Jag slår då inte mina "allies" även om jag har blunt och sheild. Bara blocka och gå emellan fienden och npc's, funkar alltid för mig då "allies" inte slår om dem inte kan göra det utan att träffa dig.

Men nu kanske vi kan lämna det, alla har vi olika erfarenheter av samma spel och det är DET som gör att TES inte behöver multiplayer enligt mig. Hm, fick jag in det argumentet också
__________________
Ångra inget, lär och lev istället

i7 860 + CNPS9900 MAX||GTX 580 CuII|| P55A-UD7 || Dominator GT DHX+ 4x2GB || F120 || AX750 || HAF X
Asheileon är inte uppkopplad Folding
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker