Produkter kopplade till tråden
Produkt (4 st) Bästa pris Betyg
The Elder Scrolls V: Skyrim (PlayStation 3-spel) 168:- 8.69
The Elder Scrolls V: Skyrim (Xbox 360-spel) 162:- 9.4
The Elder Scrolls V: Skyrim (PC-spel) 175:- 8.52
The Elder Scrolls V: Skyrim -... 278:- 10
Sidan 150 av 150 « Första 50100140147148149 150

Verktyg Visningsval
2014-08-11, 23:15   #4471

Damodred

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2003

Är det nån som har bra koll på hur man klumpar ihop flera moddar?
Jag går över 255- gränsen hela tiden. Rensade 30 esps men var uppe i taket någon vecka senare igen.
Jag vill kunna slå ihop alla moddar som liksom hänger ihop - exempelvis den där som gör att båtar gungar i vattnet, det är fem eller sex eps. Eller alla Immersive patrols/forts/osv moddar.
Damodred är inte uppkopplad
2014-08-12, 01:00   #4472

V1pArzZ

Medlem

V1pArzZs avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: apr 2014

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AMD-FX Visa inlägg
Jag menar denna http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/38649/?
men om det är som V1pArzZ säger så kanske det inte gör så mycket
Det står i faq att det är inbyggt och att man inte ska ladda ner det , försöker man he in det så blir enbn konstig-
V1pArzZ är inte uppkopplad
2014-08-12, 05:22   #4473

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Registrerad: nov 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Damodred Visa inlägg
Jag går över 255- gränsen hela tiden. Rensade 30 esps men var uppe i taket någon vecka senare igen.
Jag vill kunna slå ihop alla moddar som liksom hänger ihop - exempelvis den där som gör att båtar gungar i vattnet, det är fem eller sex eps. Eller alla Immersive patrols/forts/osv moddar.
Denna kanske?, kan ha fel vad den gör http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/20801/?

eller så gör du detta

AMD-FX är inte uppkopplad
2014-08-13, 20:51   #4474

AxelDahlstedt

Medlem

AxelDahlstedts avatar

Plats: Ånge

Tänkte bara fråga lite snabbt om det är någon som vet någon lösning? Har problem med att karaktären studsar, särskilt när man rider. När det händer låter det också konstigt, ungefär som när man simmar. kör med nvidia 340.52 drivers.
AxelDahlstedt är inte uppkopplad
2014-08-14, 12:35   #4475

Damodred

Medlem

Citat:
Denna kanske?, kan ha fel vad den gör http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/20801/?

eller så gör du detta

Gick väldigt bra. Fick bort många onödiga esps. Leta continue with möte mods

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AxelDahlstedt Visa inlägg
Tänkte bara fråga lite snabbt om det är någon som vet någon lösning? Har problem med att karaktären studsar, särskilt när man rider. När det händer låter det också konstigt, ungefär som när man simmar. kör med nvidia 340.52 drivers.
Hmm nej inget jag känner till tyvärr.
Har du koll på din fps? Skyrim mår inte bra av att gå för fort...
2014-08-14, 13:02   #4476

Oggaaaa

Medlem

Plats: Vännäs

Registrerad: dec 2009

Citat:
Troligtvis för att FPS:en är för hög, du kan låsa den eller köra vsync. Har haft samma problem men vet inte riktigt vart gränsen går när spelmotorn buggar ur.
2014-08-14, 14:59   #4477

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Gick väldigt bra. Fick bort många onödiga esps. Leta continue with möte mods

Hmm nej inget jag känner till tyvärr.
Har du koll på din fps? Skyrim mår inte bra av att gå för fort...
Bra att det löste sig

Citat:
Då har du skärmen på 120+ hz och det pallar inte Skyrim med då fps:en blir för hög och då låter det som plaskljud från vatten även om det inte finns vatten i närheten. Det går att begränsa fps:en i enblocal.ini till 60 om du kör ENB d.v.s

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Oggaaaa Visa inlägg
Troligtvis för att FPS:en är för hög, du kan låsa den eller köra vsync. Har haft samma problem men vet inte riktigt vart gränsen går när spelmotorn buggar ur.
Ska vara runt 60 fps

Senast redigerad av AMD-FX 2014-08-14 klockan 15:06.
2014-08-14, 22:30   #4478

AxelDahlstedt

Medlem

AxelDahlstedts avatar

Plats: Ånge

Nu funkar det, tack
AxelDahlstedt är inte uppkopplad
2014-08-15, 06:23   #4479

Tinardirith

Medlem

Tinardiriths avatar

Plats: Falun/Långsele/Tamriel

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ska vara runt 60 fps
Vissa verkar kunna köra på runt 90 fps också så det går ju att prova att höja stegvis. Och se var man hamnar.
Stationär: Bitfenix Prodigy Vit || Asus P8Z77-I Deluxe || i5 3570K + ArcticSilver + Noctua NH-U9B SE2 || R9 280X OC Windforce || Corsair Vengeance LP Blue 8GB || SSD Intel 330 180GB || WD Caviar Black 1TB || FD Newton R3 600W Platta: Nexus 7 16GB Ljud: Logitech Z-906 || Denon AH-D510R || SoundMAGIC E30
Tinardirith är inte uppkopplad
2014-08-16, 14:15   #4480

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tinardirith Visa inlägg
Vissa verkar kunna köra på runt 90 fps också så det går ju att prova att höja stegvis. Och se var man hamnar.
Jag har haft 70 fps som mest men det har inte funkar alla gånger. Nu kör jag med 60 som mest. Jag har ett konstigt problem ibland. När jag spelat Left 4 Dead eller surfat så kan Skyrim lagga h-e. I detta fall löser jag det med att starta om datorn och sedan flyter det på väldigt fint igen. Man kan undra om det är drivrutinen som är orsaken. Jag använder Catalyst 14.4
2014-08-16, 15:08   #4481

Damodred

Medlem

Testa att trycka F4 nästa gång. Tömmer vramet om du kör en enb
2014-08-16, 15:34   #4482

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Testa att trycka F4 nästa gång. Tömmer vramet om du kör en enb
Ok, det visste jag inte att det gick
2014-08-22, 16:53   #4483

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Jag har ett litet konstigt problem med drakar. Ibland händer det att dom flyger i slowmotion (kolla videon). Är det någon mer som dom gör det för?

2014-08-22, 19:04   #4484

jonpab

Medlem

Registrerad: jul 2014

Jag har nyss börjat lira skyrim, och måste säga att jag älskar det!

Men jag har en liten fråga. Jag har gjort en Imperial och går för one-handed + shield, men har problem att hitta både vapen och rustning. Jag är bara level 6 och har nu steel sword + lite blandad heavy/light armor. Jag är intresserad i ett heavy armor set, men vilket och vart kan jag få tag i det?

Skickades från m.sweclockers.com
| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Intel 1150 Stockkylare | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |
jonpab är inte uppkopplad
2014-08-22, 19:16   #4485

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jonpab Visa inlägg
Jag har nyss börjat lira skyrim, och måste säga att jag älskar det!

Men jag har en liten fråga. Jag har gjort en Imperial och går för one-handed + shield, men har problem att hitta både vapen och rustning. Jag är bara level 6 och har nu steel sword + lite blandad heavy/light armor. Jag är intresserad i ett heavy armor set, men vilket och vart kan jag få tag i det?

Skickades från m.sweclockers.com
Du hittar mer ju högre level du kommer eller på farligare ställen som i tomber m.m. Du kan ju utbilda dig till smed så kan du förbättra dina vapen/utrustningar
2014-08-26, 17:01   #4486

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

Kraschar då och då...nu senast efter att ha åkt med en carriage till Windhelm....tips?

http://pastebin.com/9RHxYs3M

Är ju massa felmeddelanden....vaffö?

Senast redigerad av Loxus 2014-08-26 klockan 17:36.
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är inte uppkopplad
2014-08-27, 15:07   #4487

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Loxus Visa inlägg
Kraschar då och då...nu senast efter att ha åkt med en carriage till Windhelm....tips?

http://pastebin.com/9RHxYs3M

Är ju massa felmeddelanden....vaffö?
Mitt har också börjat krascha en del. Det är så jäkla jobbigt om man har gått en längre sträcka och kanske slåss mot skitsvåra monster på vägen.

I ditt fall så måste nåt ha blivit trasigt. Testat att ominstallera modden/moddarna?
2014-08-27, 23:09   #4488

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Har över 100 mods...så vilken?

EDIT: Btw så upptäckte jag att mitt spel blir laggigt pga ENB...har skrivit om problemet tidigare i tråden. Spelet flyter på hur bra som helst i vanliga fall. Sen går jag in nånstans, och när jag kommer ut så går det väldigt hackigt, trots att samma område tidigare flöt på hur bra som helst.

Det roliga är att om man tabbar ur spelet och sen in igen så försvinnet hacket.

Senast redigerad av Loxus 2014-08-28 klockan 00:22.
Loxus är inte uppkopplad
2014-08-28, 01:33   #4489

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Har över 100 mods...så vilken?

EDIT: Btw så upptäckte jag att mitt spel blir laggigt pga ENB...har skrivit om problemet tidigare i tråden. Spelet flyter på hur bra som helst i vanliga fall. Sen går jag in nånstans, och när jag kommer ut så går det väldigt hackigt, trots att samma område tidigare flöt på hur bra som helst.

Det roliga är att om man tabbar ur spelet och sen in igen så försvinnet hacket.
Konstigt att det slutar lagga. Vad hade du för hårdvara. För mig så flyter det bra med ENB. Använder du NMM? I såna fall kan du inakivera och aktivera den igen så borde det fixa sig. Det tar ett tag med 100 mods, men du kan ju testa spelet efter varje mod så ser du om det fixat sig

Kan det inte vara nån av DLC filerna? Du har Heratfire, Dawnguard och Dragonborn installerat? tyckte jag såg lite text om dessa i error loggen. Testa att installera om dessa

Använder du Unofficial Skyrim Patcharna? testa att installera dem

Senast redigerad av AMD-FX 2014-08-28 klockan 01:48.
2014-08-28, 08:19   #4490

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Citat:
Konstigt att det slutar lagga. Vad hade du för hårdvara. För mig så flyter det bra med ENB. Använder du NMM? I såna fall kan du inakivera och aktivera den igen så borde det fixa sig. Det tar ett tag med 100 mods, men du kan ju testa spelet efter varje mod så ser du om det fixat sig

Kan det inte vara nån av DLC filerna? Du har Heratfire, Dawnguard och Dragonborn installerat? tyckte jag såg lite text om dessa i error loggen. Testa att installera om dessa

Använder du Unofficial Skyrim Patcharna? testa att installera dem
Jag kör med NMM, ja. BOSS och Wrye Bash dessutom. Städar mods i TES5Edit.
Har en i5 2500K och ett GTX 680, 8GB RAM.
Har alla 3 DLC, jepp.

Har använt inofficiella patcherna förut, men tycker dom har, för mig, introducerat mer problem än vad dom gjort nytta.
Loxus är inte uppkopplad
2014-08-28, 11:09   #4491

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Jag kör med NMM, ja. BOSS och Wrye Bash dessutom. Städar mods i TES5Edit.
Har en i5 2500K och ett GTX 680, 8GB RAM.
Har alla 3 DLC, jepp.

Har använt inofficiella patcherna förut, men tycker dom har, för mig, introducerat mer problem än vad dom gjort nytta.
Konstigt att USKP har skapat fler problem, men jag läste igår att dessa patchar fixat en del av scriptfelen du hade i logen. Du kan ju i alla fall testa att ta ner alla dessa patchar och testa, annars är det ju bara att avaktivera dessa. Spara spelet i en separat savefil, annars kanske spelet inte startar igen om du laddar in spelet med dessa patchar inaktiverade senare

Får du samma fel om du skapar ett nytt spel?
2014-08-28, 12:32   #4492

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Citat:
Konstigt att USKP har skapat fler problem, men jag läste igår att dessa patchar fixat en del av scriptfelen du hade i logen. Du kan ju i alla fall testa att ta ner alla dessa patchar och testa, annars är det ju bara att avaktivera dessa. Spara spelet i en separat savefil, annars kanske spelet inte startar igen om du laddar in spelet med dessa patchar inaktiverade senare

Får du samma fel om du skapar ett nytt spel?
Aha. Frågan är dock om den fixar krascherna.

Japp, samma fel i nytt spel
Loxus är inte uppkopplad
2014-08-28, 14:22   #4493

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Aha. Frågan är dock om den fixar krascherna.

Japp, samma fel i nytt spel
Det står ju i loggen att filer saknas. Frågan är ju bara vad som fattas
2014-08-28, 19:31   #4494

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Citat:
Det står ju i loggen att filer saknas. Frågan är ju bara vad som fattas
Jo...får inga fel i TES5Edit iaf
Loxus är inte uppkopplad
igår, 04:01   #4495

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Plats: Ute i ingenstans

Registrerad: mar 2002

EDIT: Kommit några bra mods på senaste?

Citat:
Det finns en version utav Immersive patrols med endast 1 .esp. (:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tinardirith Visa inlägg
Anledningen till 60 fps är att klockan ingame går för snabbt om du har för hög fps (kortare dagar), detta kan även få quests att bugga.

Senast redigerad av kr0owe igår klockan 04:15.
Corsair Obsidian 550D / Be quiet! Pure Power L8 630W / Asus P7P55D Pro / Intel Core i5 750 / Cooler Master Hyper 212 EVO / Asus Radeon HD 5870 / Corsair 8GB CL9 Vengeance / Samsung SSD 830 128GB / Western Digital Caviar Black 640GB / LG IPS236 / Microsoft X4 Sidewinder / Microsoft Comfort Mouse 6000 / Sennheiser PC-151
kr0owe är inte uppkopplad
igår, 05:30   #4496

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kr0owe Visa inlägg
EDIT: Kommit några bra mods på senaste?

Det finns en version utav Immersive patrols med endast 1 .esp. (:

Anledningen till 60 fps är att klockan ingame går för snabbt om du har för hög fps (kortare dagar), detta kan även få quests att bugga.
Jag minns också när man öppnade dörrar så flög alla böcker från hyllorna ut över hela rummet. Jag brukar kolla på Hodilton ganska mycket när det gäller mods till Skyrim. Han visar nytt varje dag

Här rör sig vapnet mer naturligt när det sitter på ryggen

Senast redigerad av AMD-FX igår klockan 05:36.
igår, 14:53   #4497

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Citat:
Jag minns också när man öppnade dörrar så flög alla böcker från hyllorna ut över hela rummet. Jag brukar kolla på Hodilton ganska mycket när det gäller mods till Skyrim. Han visar nytt varje dag

Här rör sig vapnet mer naturligt när det sitter på ryggen
Zzz kan inte se klippet... HDT equipment låter dock väldigt intressant.
Corsair Obsidian 550D / Be quiet! Pure Power L8 630W / Asus P7P55D Pro / Intel Core i5 750 / Cooler Master Hyper 212 EVO / Asus Radeon HD 5870 / Corsair 8GB CL9 Vengeance / Samsung SSD 830 128GB / Western Digital Caviar Black 640GB / LG IPS236 / Microsoft X4 Sidewinder / Microsoft Comfort Mouse 6000 / Sennheiser PC-151
igår, 18:38   #4498

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kr0owe Visa inlägg
Zzz kan inte se klippet... HDT equipment låter dock väldigt intressant.
Varför kan du inte? funkar den inte på youtube heller?
igår, 20:39   #4499

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Citat:
Varför kan du inte? funkar den inte på youtube heller?
Nej bara en slutkörd lina... :/
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker