Produkter kopplade till tråden
Produkt (4 st) Bästa pris Betyg
The Elder Scrolls V: Skyrim (PC-spel) 139:- 8.52
The Elder Scrolls V: Skyrim (PlayStation 3-spel) 149:- 8.69
The Elder Scrolls V: Skyrim (Xbox 360-spel) 164:- 9.27
The Elder Scrolls V: Skyrim -... 199:- 10
Sidan 155 av 155 « Första 55105145152153154 155

Verktyg Visningsval
2014-10-29, 21:51   #4621

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Registrerad: nov 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Loxus Visa inlägg
Bah, hade inga outdoor-bilder..
http://i.imgur.com/4GyY7Qs.jpg
http://i.imgur.com/B8BCPJ0.jpg

i5 2500K + GTX 680
Har du testat Ruvaak Dahmaan ENB Redone http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/40088/? som Hodilton nyss testade? ser intressant ut. Lite åt min smak när det gäller färger. Får se om jag ska testa den när jag är klar med installationen av Windows
AMD-FX är uppkopplad nu
2014-10-29, 22:25   #4622

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Plats: Ute i ingenstans

Registrerad: mar 2002

Citat:
Bah, hade inga outdoor-bilder..
http://i.imgur.com/4GyY7Qs.jpg
http://i.imgur.com/B8BCPJ0.jpg

i5 2500K + GTX 680
Insomnia?
SSD: Samsung SSD 830 128GB
kr0owe är inte uppkopplad
2014-10-29, 23:19   #4623

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AMD-FX Visa inlägg
Har du testat Ruvaak Dahmaan ENB Redone http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/40088/? som Hodilton nyss testade? ser intressant ut. Lite åt min smak när det gäller färger. Får se om jag ska testa den när jag är klar med installationen av Windows
Nope, får kika på den.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kr0owe Visa inlägg
Insomnia?
Jajjemen!
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är inte uppkopplad
igår, 05:34   #4624

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Nope, får kika på den.

Jajjemen!

Han som gjort Ruvaak Dahmaan ENB Redone skriver en intressant sak varför man får (trolig anledning) fps drops med ENB

Citat:
possible reasons for FPS drop with ENB's

Population Mods (populated roads, patrols and so on)

Particle Mods (Supreme Storms, Supreme Fog, Climates of Tamriel - Weather Patch Fog-Edition, Magic mods)

Polygon Mods (Static Mesh Improvement Mod, and so on)

Flora Mods (especially Grass mods like, unique grasses and Skyrim Flora Overhaul)

House Mods (House mods with much clutter and exterior appearance)

City and Village Mods (Better Cities, Immersive Settlements, Dawn of ..., and so on)
AMD-FX är uppkopplad nu
igår, 08:58   #4625

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Jag säger bara en sak, Texture Pack Combiner! Jag har endast kombinerat de mods som krävs vilket iofs är en del att tanka (5-5,5GB för 2k texturer) men allt ser perfekt ut, t.ex så ser jag inte alls lika mycket "seams" och inte heller ser allt så repetitivt ut och texturer ser ut att vara där dom hör hemma, dom smälter mao in bättre.

Det finns dock en annan mod som heter Skyrim Mod Combiner som ersatt TPC då den nämligen är övergiven sedan länge men den har också lite andra krav, t.ex Bethesda's egna "HD Pack" som jag självklart har kastat... Iofs så funderar jag bara på att använda TPC till just de 3 mods som krävs (Serious HD Retexture Skyrim, Skyrim HD Textures och Skyrim Realistic Overhaul) vilket så här långt iaf ser ut att vara en riktigt bra mix.

Citat:
Nope, får kika på den.

Jajjemen!
Funderade på att testa Insomnia men tycker den ser lite för röd ut men kanske skulle testa den ändå.

Senast redigerad av kr0owe igår klockan 09:20.
igår, 20:25   #4626

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Vad mer än ENB behöver man för att köra ENB utan att skiten orsakar CTD vid start?

Vet inte om jag är trött men jag får ta mig f*n inte det att fungera längre...

Kan även tillägga att jag testat med ett helt "rent" Skyrim och fortfarande samma skit.

Senast redigerad av kr0owe igår klockan 20:33.
igår, 22:05   #4627

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Vad mer än ENB behöver man för att köra ENB utan att skiten orsakar CTD vid start?

Vet inte om jag är trött men jag får ta mig f*n inte det att fungera längre...

Kan även tillägga att jag testat med ett helt "rent" Skyrim och fortfarande samma skit.
Har du läst på sidan för ENB'n vad som krävs? har du slängt gamla konfigfiler i mina dokument? annars kanske det ligger kvar skit i dessa som gör att det kraschar
AMD-FX är uppkopplad nu
igår, 22:16   #4628

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Citat:
Har du läst på sidan för ENB'n vad som krävs? har du slängt gamla konfigfiler i mina dokument? annars kanske det ligger kvar skit i dessa som gör att det kraschar
Jag har installerat om Skyrim totalt, till och med tankat ner det på nytt och inget fungerar, eller tja det fungerar tills d3d9.dll filen hamnar i Skyrim då får jag ctd efter "introfilmen", installerar jag en ENB preset på det (kvittar vilken) så startar inte ens spelet...

skyrimprefs.ini är som den ska vara.

Nåja skitsamma, format c: nu eftersom jag är trött på att felsöka, redan gjort det i bra många timmar.

Senast redigerad av kr0owe igår klockan 22:26.
igår, 22:35   #4629

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Jag har installerat om Skyrim totalt, till och med tankat ner det på nytt och inget fungerar, eller tja det fungerar tills d3d9.dll filen hamnar i Skyrim då får jag ctd efter "introfilmen", installerar jag en ENB preset på det (kvittar vilken) så startar inte ens spelet...

skyrimprefs.ini är som den ska vara.

Nåja skitsamma, format c: nu eftersom jag är trött på att felsöka, redan gjort det i bra många timmar.
Finns ju filer på ett annat ställe som kan orsaka strul c:\Users\****\AppData\Local\
****= ditt namn
AMD-FX är uppkopplad nu
idag, 01:14   #4630

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Citat:
Finns ju filer på ett annat ställe som kan orsaka strul c:\Users\****\AppData\Local\
****= ditt namn
Har nu formaterat och nej det fungerar fortfarande inte... Vad är det jag saknar!?

problemet har uppenbarligen inget med Skyrim att göra och jag gissar därför på att jag saknar någon drivrutin men vilken?

Problem solved... Lol kan inte tro det, seriöst directx som man får till Skyrim kan inte driva ENB!? Konstigt att det fungerade innan iofs men jag laddade ner Strife (ett MOBA spel) och fick bättre dirextx drivers helt enkelt...

Senast redigerad av kr0owe idag klockan 01:45.
idag, 01:56   #4631

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Har nu formaterat och nej det fungerar fortfarande inte... Vad är det jag saknar!?

problemet har uppenbarligen inget med Skyrim att göra och jag gissar därför på att jag saknar någon drivrutin men vilken?

Problem solved... Lol kan inte tro det, seriöst directx som man får till Skyrim kan inte driva ENB!? Konstigt att det fungerade innan iofs men jag laddade ner Strife (ett MOBA spel) och fick bättre dirextx drivers helt enkelt...
Vilken var det som du körde med? men du hade väl DX installerad innan? Det bästa är att ta ner denna http://www.microsoft.com/sv-se/downl...ils.aspx?id=35 så lägger den in det som saknas

Edit:
Jag är nästan klar med min installation, det är bara spelen kvar nu. Hatar att hålla på att installera om, men det behövdes. Dåligt är att drivrutinen till mitt ljudkort för Windows 8.1 verkar vara sämre än den till Windows 7. Det är sämre ljud hur som helst

Senast redigerad av AMD-FX idag klockan 02:18.
AMD-FX är uppkopplad nu
idag, 02:23   #4632

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Citat:
Vilken var det som du körde med? men du hade väl DX installerad innan? Det bästa är att ta ner denna http://www.microsoft.com/sv-se/downl...ils.aspx?id=35 så lägger den in det som saknas
Körde innan DX som medföljde Skyrim men som inte fungerade nu längre...

Jag tror problemet uppstod när jag installerade nyaste drivrutinerna till mitt grafikkort. Jag har iofs också laddat ner Skyrim på nytt idag eftersom jag hade kladdat på fel skyrimpref när jag började modda Skyrim samt så kände jag för att lägga in Bethesdas HD texturer iom att jag ändå sitter på 100mbit atm.

Jag gjorde också en/två ganska onödiga formateringar igår/idag... Nåja alltid är det något. :/

Ruvaak Dahmaan ENB ser förövrigt riktigt trevlig ut och ska tydligen vara väldigt lättdriven också (får se om jag orkar testa den inatt).

Jag hade bara Skyrim på min dator och har haft det gansak länge tills jag nu installerade Strife, ska dock snart installera Witcher 1 och 2 också hade jag tänkt.

Jag använder dock optimalt med program som jag installerar vid varje format, 7-Zip, Microsoft Security Essentials, DivX, VLC, Chrome, Firefox, grafikkortsdrivrutiner samt de 2-3 första Win7 uppdateringarna.

EDIT: Testade Ruvaak Dahmaan ENB, inga flashiga effekter men trevlig är den helt klart. Nu har jag iofs inte direkt några mods installerade men jag hade ganska eller kanske till och med väldigt stabila 60fps (utomhus). (:

Mods:
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Clouds
+Climates Of Tamriel
+aMidianBorn Book of Silence
+Enhanced Lights and FX
+Realistic Water Two
+Texture Pack Combiner
+Static Mesh Improvement Mod
+Ruins Clutter Improved
+Skyrim Particle Patch for ENB
+Alternate Start - Live Another Life
+SkyUI
+Skyrim Script Extender
+Unofficial High Resolution Patch
*HighResTexturePack03
*HighResTexturePack02
*HighResTexturePack01
+Unofficial Dragonborn Patch
*Dragonborn
+Unofficial Hearthfire Patch
*HearthFires
+Unofficial Dawnguard Patch
*Dawnguard
+Unofficial Skyrim Patch

Skruvat upp inställningarna ett snäpp, ska dock pilla mer med det senare, ska sova nu men fps ligger fortfarande på ~60

Senast redigerad av kr0owe idag klockan 04:07.
idag, 05:41   #4633

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Körde innan DX som medföljde Skyrim men som inte fungerade nu längre...

Jag tror problemet uppstod när jag installerade nyaste drivrutinerna till mitt grafikkort. Jag har iofs också laddat ner Skyrim på nytt idag eftersom jag hade kladdat på fel skyrimpref när jag började modda Skyrim samt så kände jag för att lägga in Bethesdas HD texturer iom att jag ändå sitter på 100mbit atm.

Jag gjorde också en/två ganska onödiga formateringar igår/idag... Nåja alltid är det något. :/

Ruvaak Dahmaan ENB ser förövrigt riktigt trevlig ut och ska tydligen vara väldigt lättdriven också (får se om jag orkar testa den inatt).

Jag hade bara Skyrim på min dator och har haft det gansak länge tills jag nu installerade Strife, ska dock snart installera Witcher 1 och 2 också hade jag tänkt.

Jag använder dock optimalt med program som jag installerar vid varje format, 7-Zip, Microsoft Security Essentials, DivX, VLC, Chrome, Firefox, grafikkortsdrivrutiner samt de 2-3 första Win7 uppdateringarna.

EDIT: Testade Ruvaak Dahmaan ENB, inga flashiga effekter men trevlig är den helt klart. Nu har jag iofs inte direkt några mods installerade men jag hade ganska eller kanske till och med väldigt stabila 60fps (utomhus). (:

Mods:
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Clouds
+Climates Of Tamriel
+aMidianBorn Book of Silence
+Enhanced Lights and FX
+Realistic Water Two
+Texture Pack Combiner
+Static Mesh Improvement Mod
+Ruins Clutter Improved
+Skyrim Particle Patch for ENB
+Alternate Start - Live Another Life
+SkyUI
+Skyrim Script Extender
+Unofficial High Resolution Patch
*HighResTexturePack03
*HighResTexturePack02
*HighResTexturePack01
+Unofficial Dragonborn Patch
*Dragonborn
+Unofficial Hearthfire Patch
*HearthFires
+Unofficial Dawnguard Patch
*Dawnguard
+Unofficial Skyrim Patch

Skruvat upp inställningarna ett snäpp, ska dock pilla mer med det senare, ska sova nu men fps ligger fortfarande på ~60
Jag borde också ha minimalt med andra program som inte drar så mycket resurser. Jag borde flytta brännaren till den andra datorn och även nyttoprogrammen. Den är mer för annat än spel då jag har det sämsta grafikkortet på den datorn (inte för att det är direkt dåligt då det är GF560 TI 448 Core)
AMD-FX är uppkopplad nu
idag, 10:43   #4634

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Har nu satt inställningarna på high/very high och även lagt in 4k Parallax Skyrim och FPS är fortfarande bra.

Jag har dock börjat uppleva stuttering sedan jag la in Bethestads "högupplösta" texturer så dom får nog åka igen.
Gissar på att det är dom eftersom mitt Skyrim var bra mycket tyngre innan utan skumma fps drops och jag har ju väldigt svårt för att anklaga Ruvaak Dahmaan ENB eftersom den är så pass lättdriven så det är löjligt (han har dock lagt mycket krut i elden).

Senast redigerad av kr0owe idag klockan 10:50.
idag, 11:26   #4635

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Har nu satt inställningarna på high/very high och även lagt in 4k Parallax Skyrim och FPS är fortfarande bra.

Jag har dock börjat uppleva stuttering sedan jag la in Bethestads "högupplösta" texturer så dom får nog åka igen.
Gissar på att det är dom eftersom mitt Skyrim var bra mycket tyngre innan utan skumma fps drops och jag har ju väldigt svårt för att anklaga Ruvaak Dahmaan ENB eftersom den är så pass lättdriven så det är löjligt (han har dock lagt mycket krut i elden).
Verkligen? kanske till och med jag kan driva den ENB'n då . Kan du ta bilder hur det ser ut för dig?
AMD-FX är uppkopplad nu
idag, 13:46   #4636

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Citat:
Verkligen? kanske till och med jag kan driva den ENB'n då . Kan du ta bilder hur det ser ut för dig?
Körde ett test med ShadowPlay och laddade upp ett litet klipp på youtube istället: https://www.youtube.com/watch?v=Q2at...ature=youtu.be
idag, 14:18   #4637

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Körde ett test med ShadowPlay och laddade upp ett litet klipp på youtube istället: https://www.youtube.com/watch?v=Q2at...ature=youtu.be
Varför står det att "The save game is corrupted and cannot be loaded" men ändå så kör du?
AMD-FX är uppkopplad nu
idag, 14:24   #4638

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Citat:
Varför står det att "The save game is corrupted and cannot be loaded" men ändå så kör du?
Ingen aning faktiskt men det kommer upp när jag startar ShadowPlay (alt+f9)

Jag använder förövrigt inte quicksaves/loads, upplevt ctd's och andra buggar när jag använt det förut.

Ser visst ut att finnas mods till The Witcher 2 också och spelet är dessutom rätt billigt på steam nu.

EDIT: Jag fick förresten sänka ENB inställningarna igen efter att jag installerade Dat Grass, det gjorde jag dock innan jag började filma men Skyrim i sig är inställt på Ultra.

Senast redigerad av kr0owe idag klockan 14:40.
idag, 18:32   #4639

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ingen aning faktiskt men det kommer upp när jag startar ShadowPlay (alt+f9)

Jag använder förövrigt inte quicksaves/loads, upplevt ctd's och andra buggar när jag använt det förut.

Ser visst ut att finnas mods till The Witcher 2 också och spelet är dessutom rätt billigt på steam nu.

EDIT: Jag fick förresten sänka ENB inställningarna igen efter att jag installerade Dat Grass, det gjorde jag dock innan jag började filma men Skyrim i sig är inställt på Ultra.
Tycker det ser lite annorlunda ut mot det jag sett bilder/videos på. Du har mer färger. Tog ner den ENB'n nu i alla fall även om jag inte installerat nåt och tyckte det var väldigt lite filer mot andra ENB's
AMD-FX är uppkopplad nu
idag, 19:22   #4640

kr0owe

Medlem

kr0owes avatar

Citat:
Tycker det ser lite annorlunda ut mot det jag sett bilder/videos på. Du har mer färger. Tog ner den ENB'n nu i alla fall även om jag inte installerat nåt och tyckte det var väldigt lite filer mot andra ENB's
Ja även jag tyckte den fattades filer men som jag har förstått det så ska man dra ner ENBoost sedan kopiera in hans inställningar men ja känns fortfarande lite dåligt med filer, det känns liksom som att man ska ha mer än bara d3d9.dll och enbhost från ENB men jag vet inte.
idag, 21:28   #4641

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ja även jag tyckte den fattades filer men som jag har förstått det så ska man dra ner ENBoost sedan kopiera in hans inställningar men ja känns fortfarande lite dåligt med filer, det känns liksom som att man ska ha mer än bara d3d9.dll och enbhost från ENB men jag vet inte.
Man kanske ska lägga in hela paketet och kopiera över med hans filer?

Övrigt:
Tog ner LOOT v0.7.0 alpha 4.0. v0.6.0 funkar inte alls för mig så när det gäller fullversionen så är det v0.5.0 som gäller

En bild på hur v0.7.0 kommer att se ut. Verkar bättre enligt mig än tidigare versioner. Man ser allt på en skärm nu. Ska testa denna ett tag trots att det bara är alpha

Edit:
Vill man ha den absolut senaste kan man ladda ner den här --> https://www.dropbox.com/sh/scuvwwc6o...-4Z2d0sCa?dl=0

Senast redigerad av AMD-FX idag klockan 21:52.
AMD-FX är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker