Produkter kopplade till tråden
Produkt (4 st) Bästa pris Betyg
The Elder Scrolls V: Skyrim (Xbox 360-spel) 170:- 9.27
The Elder Scrolls V: Skyrim (PC-spel) 138:- 8.52
The Elder Scrolls V: Skyrim (PlayStation 3-spel) 179:- 8.69
The Elder Scrolls V: Skyrim -... 199:- 10
Sidan 158 av 158 « Första 58108148155156157 158

Verktyg Visningsval
2014-12-04, 06:36   #4711

bluppblupp

Medlem

bluppblupps avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2003

Köpte Skyrim på rea nu under black friday, och har aldrig spelat det (eller något annat Elder Scrolls) förut. Har ni luttrade veteraner några tips? Ska jag bara starta och köra igång eller bör man installera någon mod eller så?
[Asus P8Z68-V PRO/Gen3] [Intel i7 2600K@4,5 Ghz] [Noctua NH-U12P] [Asus GTX 680 DCUII@1126/6520] [Corsair Vengeance 16 gb 1600mhz] [Corsair Force 3 120 Gb] [OCZ Agility 3 120 GB] [Corsair AX1200i] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [Konnekt 8 FW ljudkort] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS]
bluppblupp är inte uppkopplad
2014-12-04, 07:24   #4712

Lindell90

Medlem

Lindell90s avatar

Registrerad: jul 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bluppblupp Visa inlägg
Köpte Skyrim på rea nu under black friday, och har aldrig spelat det (eller något annat Elder Scrolls) förut. Har ni luttrade veteraner några tips? Ska jag bara starta och köra igång eller bör man installera någon mod eller så?
Du "bör" installera ett gäng med mods som inte påverkar spelet i någon riktning, utan snarare bara förbättrar det

själv kör jag på:
"immersive fallen trees"
"better hunting and prices"
"unique border gates"
"hd plants + herbs"
"pure waters"
"static mesh improvement mod" finns 5st
"auto aim off" pilbåge autoaimar liiite i vanilla
"sounds of skyrim" alla
"increased merchant gold count" rekommenderas starkt
"main menu spinning skyrim emblem"
"better dynamic snow"
"HQ snow texture"
"more grass"
"see enchantments"
"lanterns of skyrim" hela bunten
"underwater treasure"
"real glaciers v2"
"vibrant auroras"
"better embers"
"enhanced high-level gameplay"
"complete skyforge"
"i yield! i yield!"
"unique uniques"
"enhanced cities: traveling merchants"
"open face guard helms"
"enhanced distant terrain"
"birds and flocks"
"towns and villages enhanced" - allihopa
"no kill moves" bra att ha med om man verkligen stör sig på de töntigt "cinematiska movesen"

det var väl hela listan lycka till!
tips kan vara att sortera mods efter "top rated of all time" eller vad det heter, och sedan kolla vad det handlar om
2014-12-04, 10:47   #4713

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Registrerad: nov 2013

Citat:
Utan mods kan spelet se lite konsolanpassat ut som menyerna. SkyUI är ett måste för mig i alla fall som i sin tur kräver SKSE http://skse.silverlock.org
AMD-FX är inte uppkopplad
2014-12-04, 11:29   #4714

SID 6.7

Medlem

SID 6.7s avatar

Plats: Back in the box

Registrerad: sep 2005

Citat:
Om du aldrig spelat det förut så skulle jag säga att det bara är att köra på.
Jag har lagt ned 700 timmar sedan 2011 och aldrig känt något större behov av moddar.

När du lagt ned ett par hundra timmar och eventuellt börjar känna att du vill ha lite nytt, då är det dags för moddar enligt mig. Risken finns annars att du liksom många andra i denna tråd lägger ned mera tid på att trixa med moddar än att spela spelet.
2014-12-06, 00:34   #4715

bluppblupp

Medlem

bluppblupps avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lindell90 Visa inlägg
Du "bör" installera ett gäng med mods som inte påverkar spelet i någon riktning, utan snarare bara förbättrar det

själv kör jag på:
"sjukt många moddar"

det var väl hela listan lycka till!
tips kan vara att sortera mods efter "top rated of all time" eller vad det heter, och sedan kolla vad det handlar om
Haha, crazy list alltså! Är det på nexusmods du menar? Tack för tipsen!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AMD-FX Visa inlägg
Utan mods kan spelet se lite konsolanpassat ut som menyerna. SkyUI är ett måste för mig i alla fall som i sin tur kräver SKSE http://skse.silverlock.org
okej, får ta och starta upp och se hur det ser ut först tror jag! Tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SID 6.7 Visa inlägg
Om du aldrig spelat det förut så skulle jag säga att det bara är att köra på.
Jag har lagt ned 700 timmar sedan 2011 och aldrig känt något större behov av moddar.

När du lagt ned ett par hundra timmar och eventuellt börjar känna att du vill ha lite nytt, då är det dags för moddar enligt mig. Risken finns annars att du liksom många andra i denna tråd lägger ned mera tid på att trixa med moddar än att spela spelet.
Tack för input, jag tror jag kommer göra som du föreslår! Varför ändra på något om jag tycker det ser bra ut från början, right? : )
[Asus P8Z68-V PRO/Gen3] [Intel i7 2600K@4,5 Ghz] [Noctua NH-U12P] [Asus GTX 680 DCUII@1126/6520] [Corsair Vengeance 16 gb 1600mhz] [Corsair Force 3 120 Gb] [OCZ Agility 3 120 GB] [Corsair AX1200i] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [Konnekt 8 FW ljudkort] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS]
bluppblupp är inte uppkopplad
2014-12-06, 09:27   #4716

Lindell90

Medlem

Lindell90s avatar

Registrerad: jul 2010

Citat:
Haha, crazy list alltså! Är det på nexusmods du menar? Tack för tipsen!
Nä steam workshop, finns en ruta för det när du enkelklickar på spelet i steam jävligt smidigt med automatisk nedladdning och uppdatering av dem... bara "subscribe" så är det klart kanske krävs att man tickar i det i "data" bara

Jag rekommenderar att du tankar modsen jag listade iaf det är inget som påverkar quests eller spelet i sig, det blir snyggare och mer detaljerat med mer levande miljö bara!
2014-12-06, 13:15   #4717

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

Är nog jävligt lätt att få modkonflikter om man använder sig av steam workshop.
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är inte uppkopplad
2014-12-06, 13:27   #4718

Eptk

Medlem

Eptks avatar

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Loxus Visa inlägg
Är nog jävligt lätt att få modkonflikter om man använder sig av steam workshop.
Möjligt. Kör de flesta själv från Nexus men nog lagt in ca 15-20 via Steam och har aldrig haft några problem so far.
Eptk är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb