Antec på svenska (endast allmän diskussion)

Permalänk

Antec på svenska (endast allmän diskussion)

Hej alla,

Jag heter Johan och arbetar på Antec. Tyvärr besitter jag inte lika bra teknisk kunskap som de engelsktalande supportkillarna i övriga forumet, men jag är svensk vilket kan underlätta för Er om ni har några frågor.

Rent tekniska ärenden är dock bättre att ta upp som en egen tråd (på engelska) i det övriga forumet.

I denna tråd tar jag gärna emot feedback om Antec, vad ni tycker om våra produkter samt om ni har förslag på ändringar eller nya produkter.

Alla förslag är välkomna!

Mvh
Johan – Antec Sverige

Permalänk

Hellu Antec!
Skulle väll börja med att nämna att jag själv tycker ni gör riktigt fina prylar men... själv har jag lite svårt för all typ av "bling bling" på chassin, och det är lite synd då era gameing och dark-fleet serier annars verkar bra, jag gillar preformance serien och visst har ni uppdaterat den lite med olika versioner, men inte så mycket mer än så. Kanske dags för ett helt nytt chassi i performance serien? Svart-målat på insidan?

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Skrivet av tyrenberg:

Hellu Antec!
Skulle väll börja med att nämna att jag själv tycker ni gör riktigt fina prylar men... själv har jag lite svårt för all typ av "bling bling" på chassin, och det är lite synd då era gameing och dark-fleet serier annars verkar bra, jag gillar preformance serien och visst har ni uppdaterat den lite med olika versioner, men inte så mycket mer än så. Kanske dags för ett helt nytt chassi i performance serien? Svart-målat på insidan?

Hej!

Tack för feedback!

Antec fyller 25år i år så håll ögonen öppna för lite nya heta saker

Mvh
Johan

Permalänk
Entusiast

Stilrent och funktionellt önskas

Tjo

Feedback?
Jo, jag kom att tänka på följande:

Flera gånger när man skall bygga en dator oxh står i valet av chassi, så låter jag min "uppdragsgivare" få välja ett chassi efter tycke och smak.

Många gånger måste man välja mellan stilrent eller funktionellt (Läs: kylning, ljud, portar, platser med meraa )
Det är få tillverkare av chassin som erbjuder chassin som kombinerar dem båda ( kanske svårt? )

Stilren, prydlig OCH funktionell.
Är det nått som skulle kunna tas fram i chassiväg tro?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Tjo

Feedback?
Jo, jag kom att tänka på följande:

Flera gånger när man skall bygga en dator oxh står i valet av chassi, så låter jag min "uppdragsgivare" få välja ett chassi efter tycke och smak.

Många gånger måste man välja mellan stilrent eller funktionellt (Läs: kylning, ljud, portar, platser med meraa )
Det är få tillverkare av chassin som erbjuder chassin som kombinerar dem båda ( kanske svårt? )

Stilren, prydlig OCH funktionell.
Är det nått som skulle kunna tas fram i chassiväg tro?

Hej!

Personligen tycker jag att P183 är riktigt stilren.

http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MjcyNg==

Är det lådor i den stilen du gillar?

Mvh
Johan

Permalänk
Avstängd

Antec P183 V3, synpunkter.

Hej
Har precis packat upp mitt nya chassi, P183 V3, som ska ersätta ett gammalt Chieftec Dragon Fulltower.
Mycket stilrent chassi måste jag säga. Dock kommer det dröja till nästa vecka innan jag får möjlighet att flytta över komponenterna. Över lag är första intrycket mycket gott men det finns några saker som skulle kunna bättras.

För det första så var ett av täcklocken till 5.25" platserna trasigt i ena snäppfästet. Troligtvis för låg temperatur vid tillverkningen (har jobbat med plastdetaljer inom bilindustrin). Felanmält till Inet nyss och hoppas det räcker med att enbart skicka in den trasiga detaljen.

Skippa nyckelringen, det går enkelt att få ut hårddiskvaggorna ändå.

Täcklocket mellan värmezonerna behöver göras om. Aldrig sett maken till knepig design och onödigt stort.

Bättre möjlighet att dra kablar bakom moderkortsplåten. Hålet mellan värmezonerna där kunde vara lite större.

USB 3 kabeln kunde ha dragits bakom moderkortsplåten och ut genom en skjutlucka isället för nuvarande lösning.

Skippa USB2 i fronten. En eller kanske två USB3 hade räckt.

Gör om dörren så att man kan välja om den ska vara höger eller vänster-hängd

Keep up the good work!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Antec SE:

Hej!

Personligen tycker jag att P183 är riktigt stilren.

http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MjcyNg==

Är det lådor i den stilen du gillar?

Mvh
Johan

Nära!

Chassin som är populära hos dem som föredrar en stilrent utseende och minimalism är Fractal Designs Define -serie.
Nu är det kanske svårt att skapa variation med "avsaknaden av detaljerna", men praktiska lösningar väger tungt det också.
Exempel på praktiska detaljer:
* Topp-monterad hårddisk-rack / "Swap-bay" (För att lämna fronten "orörd") liknande Silverstone FT03
* Sido/ toppmonterade USB-portar
* Som Electronic nämnde: Fronten/dörren vändbar för vänster eller höger -påhängning.
* Hela chassit vändbart mellan stående och liggande. Liggande chassin passar bättre i stereo-hyllan (Eller ha en separat liggande modell i utbudet)

Chassimodellen P183 och liknande ser ut att falla många i smaken.
Något som kom att tänkas på:

-"P183 skulle sitta som hand i handsken, om fronten byttes ut mot en helt slät variant"

Ta fram front-paneler/dörrar till P serien med varierande utseenden och lägg till dem i tillberhörsutbudet.
Om nu fronten/dörren på P -Serien är svår att byta, kan det kanske vara en idé att ta fram en chassimodell liknande P183, fast med utbytbar frontpanel och andra detaljer utbytbara (Tänk: Modulärt)

Edit / Add:

Många gånger byter folk chassin på grund av utseendet.
Varför byta chassi om det räcker med att byta fronten?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Nära!

Chassin som är populära hos dem som föredrar en stilrent utseende och minimalism är Fractal Designs Define -serie.
Nu är det kanske svårt att skapa variation med "avsaknaden av detaljerna", men praktiska lösningar väger tungt det också.
Exempel på praktiska detaljer:
* Topp-monterad hårddisk-rack / "Swap-bay" (För att lämna fronten "orörd") liknande Silverstone FT03
* Sido/ toppmonterade USB-portar
* Som Electronic nämnde: Fronten/dörren vändbar för vänster eller höger -påhängning.
* Hela chassit vändbart mellan stående och liggande. Liggande chassin passar bättre i stereo-hyllan (Eller ha en separat liggande modell i utbudet)

Chassimodellen P183 och liknande ser ut att falla många i smaken.
Något som kom att tänkas på:

-"P183 skulle sitta som hand i handsken, om fronten byttes ut mot en helt slät variant"

Ta fram front-paneler/dörrar till P serien med varierande utseenden och lägg till dem i tillberhörsutbudet.
Om nu fronten/dörren på P -Serien är svår att byta, kan det kanske vara en idé att ta fram en chassimodell liknande P183, fast med utbytbar frontpanel och andra detaljer utbytbara (Tänk: Modulärt)

Edit / Add:

Många gånger byter folk chassin på grund av utseendet.
Varför byta chassi om det räcker med att byta fronten?

Hej!

Fick just höra en fågel som sa att det kommer komma intressanta saker snart
Så fort jag har något på bild så lägger jag upp det

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem

Kommer det en ny uppdaterad version utav Antec Solo i framtiden? Är den lika bra eller bättre än första så kommer den sälja som smör i solsken.

Permalänk
Skrivet av fesen:

Kommer det en ny uppdaterad version utav Antec Solo i framtiden? Är den lika bra eller bättre än första så kommer den sälja som smör i solsken.

Yepp

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: Varför, ack varför, dumpade ni "3-layers" konceptet på p280? Imo så gör det konceptet minst 50 % av hela den serien, och jag som var helt såld på p280 blev ärligt talat VÄLDIGT tveksam. Ljudisoleringen nu går väl knappast att jämföra mot dem äldre modellerna?
Som sagt, varför? Var det ett kostnadsval?

Edit: Also, jag väntar på en miniversion av p280, snälla säg att det är planerat och på gång?

Permalänk
Medlem

Satte igår mina komponenter i ett P280 och där är i princip tre-fyra saker jag reagerade på.
1. Takplåten vibrerar mycket, låter i princip mer än alla andra fläktar, detta va något SPCR också påpekade. Då har jag även flyttat en av de två fläktarna till fronten (efter HDD-burarna, där fläktfästningen f.ö va väldigt smart ).
2. Kablarna från front panelen är för korta.
3. Inga kabelhål för kablarna från front panelen, nu hade de ändå inte gått att använda p.g.a #2 men.
4. En fläktplats i botten hade varit bra enligt mig då där är hur mycket plats som helst, kanske finns någon anledning till att den inte finns där dock?

Mvh Andreas

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har suttit och kollat på chassin så ögona blöder nu och Antec valdes bort på följande grunder:

P280 - För stor, enda anledningen, hade kunnat leva med höjden men inte djupet.
Mini P280 önskas (med minst 3st externa 5.25" platser högst upp!), USB3 och eSata i front, helst med svart front (anodiserad aluminium är snyggt)

Mini P180 - Utseendet, ser billig ut helt enkelt, strömknappen bakom dörren?!, 5.25"-platserna längst ner?! Ok, antar att den är tänkt att stå (till vänster) på ett skrivbord.

Visa signatur

mb = millibit!

Permalänk

Jag till skillnad från andra skulle vilja hitta ett P280 i Fulltower-storlek och därmed få samma kvalite i ljuddämpning men med mer luftflöde. Ofta får man välja mellan ljuddämpade lådor eller lådor med bra luftflöde. Vill ha båda vilket man borde få med en större P280, eller

Istället för 120mm fläktar så skulle man kunna ha större fläktar i en fulltower-version. Istället för 120mm fläktar så skulle jag vilja ha minst 140 eller kanske tom 180-200mm fläktar.. 1st 180mm radiator baktill eller 2st 180mm radiatorer i taket skulle få en väldans bra kylning utan att fläktarna jobbar i 80-100%, mindre fart på fläktarna = mindre oljud från datorn.

Skulle också vilja ha en liten plåt som medföljer vid köpet... en plåt för att täcka det lilla hålet som blir baktill om man tar bort antecs medföljande fläktar och fläktkontroller.

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Medlem

Har ni funderat på något fönster till erat P280 chassi? Nu när p280 är riktat mot "mainstream" ?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram