Citat:
Ursprungligen inskrivet av
phz114n
OK, kan säga att jag högg siffran 1000 för det är ett "standardvärde" för att en population ska vara statistiskt signifikant (brukar vara en undre gräns för t ex valundersökningar och annat). Mer är bättre, så klart.
Kommer mest ihåg det som en rolig diskussion från jobbet för att det var så många som vägrade tro på det trots att de inte hade några som helst argument mer än "näää... nä, det tror jag nog inte", men ändå var passionerade i frågan. Kändes som en religiös diskussion. Människan är fascinerande :-)
Mina föräldrar hade en sådan box under ett antal år när de bodde på deras gamla adress för några år sedan. Så lite grann har jag varit med och påverkat tittarsiffrorna...

När jag fortfarande bodde hos dom så hade jag en förvald knapp som man skulle trycka på varje gång man tittade på TVn eller slutade titta på TVn. Men när jag flyttade till egen lägenhet så blev jag inte längre "en i familjen" utan blev istället registrerad som gäst där jag varje gång fick skriva in ålder och kön via en fjärrkontroll.
En brist var dock att endast "stora" TVn var inkopplad på boxen så de övriga TV apparaterna i hemmet registrerades inte. En tekniker var ju tvungen att öppna TVn och löda en kabel som gick till boxen.
Men nu har de inte den längre, Nielsen tog tillbaka boxen när de flyttade från villan till lägenhet.
OnTopic: Riktigt kul att det börjar bli lite Esport på TV också. Igår tittade jag på strömmarna på Twitch.tv när jag följde SC2-matcherna.