Noobigaste ni gjort i wow

Permalänk
Medlem

Noobigaste ni gjort i wow

Vad är är det noobigaste ni gjort i wow?

Det noobigaste jag har gjort var nog när en lurade mig på ett forum att man kunde lära sig att prata med horde som alliance om man gjorde en quest i un'goro crater. Så jag sprang runt där i hur många timmar som helst och tillslut ger jag upp och besöker forumet. Jag inser då att jag blivit lurad å hela forumet skrattar åt mig

Permalänk
Medlem

Tycker inte det var noobigt, du blev ju lurad vilket inte har med noob att göra alls.
Tycker dock att det var rätt lamt av de på forumet som lurade dig.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

När jag var PVP togglad, skulle hoppa ner i vattnet från bron i början av Arathi Highlands och träffar
klippkanten och dör Blev corpsecampad i timmar.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

frågar höglvlade om guld :]

Permalänk
Sötast
Skrivet av dustylove:

frågar höglvlade om guld :]

ugh, pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dustylove:

frågar höglvlade om guld :]

Haha ne du är RP inte noob

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Min första Deadmines, needar allt och skryter om hur jag vinner allting!

Permalänk
Medlem

inte noobigt men askul att använda leap of faith på maintanken(utan anledning) när man raidar

har dock slutat spela nu

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Tog ett par kistor i början utan att rolla dem. Fattade ingenting när dom blev arga haha "man why did you loot that chest without rolling?"
"whuuut? i pressed greed! i didnt got the chest, x did!"

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag och sambon skulle lära en kompis att spela. Han startade en human mage och vi sprang runt lite i Elwynn Forest tills han frågade hur man kommer vidare. Vi sade åt honom att för att komma vidare till nästa område var man först tvungen att mata en av kossorna som knallar runt ute i EF. "De gillar mjölk" sade vi, efter att han först frågat var man får tag på hö. Han var väl lite tveksam men gick i alla fall till innet och köpte mjölken. Sedan gick vi utanför Stormwind och han gick långsamt, långsamt fram mot en ko, som om han var rädd att den skulle bli skrämd och springa iväg.. så började han dricka, och två sekunder senare frågade han nervöst hur man ger KON mjölken och inte dricker den själv? Vi kämpade med att dölja vårt halvhysteriska fnissande, och sade att "du måste högerklicka på själva kon, inte på mjölken". Sagt och gjort, han gick de sista trevande stegen fram, högerklickade och stabbade därmed ihjäl kon som föll ihop med ett plågat råmande. Kompisen skrek i högan sky i vad som lät som ett tillstånd av lätt panik. Fast det hörde vi knappt, eftersom vi vid det laget låg på golvet och rullade runt med tårarna sprutande.. han tyckte inte det var lika roligt som vi, men roligt var det!

(En annan av våra kompisar lyckades med konststycket att dra upp sin warrior till level 30 eller vad det var innan vi insåg att hon hela tiden sprungit runt med en mining pick som main weapon.. helt otroligt, men det förklarade i alla fall varför hon tog så enormt lång tid på sig att ha ihjäl sina mobs)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanneSvs:

inte noobigt men askul att använda leap of faith på maintanken(utan anledning) när man raidar

har dock slutat spela nu

haha kan vara roligt ibland faktiskt, om det är alt raid eller farmraid
Våra präster brukar ibland bråka med melee och dra ut nån så fort dom kommer in igen

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av veggie_d:

(En annan av våra kompisar lyckades med konststycket att dra upp sin warrior till level 30 eller vad det var innan vi insåg att hon hela tiden sprungit runt med en mining pick som main weapon.. helt otroligt, men det förklarade i alla fall varför hon tog så enormt lång tid på sig att ha ihjäl sina mobs)

haha fick mig att garva

Permalänk
Medlem

Guild run i UBRS, vid Blackrend eller vad han heter så råkade jag tabba en gång får mycket när vi höll på att döda de sista mobsen, så mitt multi-shot flög iväg upp till läktaren och resten kan ni klura ut själva

Permalänk
Medlem

När ja och min GNOME warlock va typ lvl 6 elr nåt så fråga ja en highlvl om ja fick låna 3g...

Sen var jag fast besluten om att payya tillbaka dem där sketna 3 guldpengarna som jag också gjorde så fort jag fick ihop så mkt/lite guld:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggish:

haha kan vara roligt ibland faktiskt, om det är alt raid eller farmraid
Våra präster brukar ibland bråka med melee och dra ut nån så fort dom kommer in igen

Skrivet av DanneSvs:

inte noobigt men askul att använda leap of faith på maintanken(utan anledning) när man raidar

har dock slutat spela nu

Det var bättre förr, då kunde man DI'a (Divine intervention) maintanken. Fatta paniken när han inte kan röra sig:D

Det är började dock som en noobing grej jag råkade göra, ist för Blessing of Sacrifice tanken under maiden i karazhan kastade jag blessing of protection! Typ samma effekt (ja dom hette blessing på den tiden, inte "hand")

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Hittade inte min trainer för warlock som Human, letade desperat i flera veckor utan att hitta någon trainer. På wowhead så stog det att det var i en liten by men när jag gick till byn så fanns det ingen warlock trainer trots att jag vända på varje liten sten och frågade varje person. Fick reda på lite senare att det fanns en källare huset... Jag lyckades lvla upp gubben till 20 med hjälp av 3 spells:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Hittade inte min trainer för warlock som Human, letade desperat i flera veckor utan att hitta någon trainer. På wowhead så stog det att det var i en liten by men när jag gick till byn så fanns det ingen warlock trainer trots att jag vända på varje liten sten och frågade varje person. Fick reda på lite senare att det fanns en källare huset... Jag lyckades lvla upp gubben till 20 med hjälp av 3 spells:P

Det är ju för fan inte noobigt Det är ju pro!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det är ju för fan inte noobigt Det är ju pro!

Haha, men om man räknar hur många gånger jag dog så är jag nog inte Pro längre:P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Iwar:

Det var bättre förr, då kunde man DI'a (Divine intervention) maintanken. Fatta paniken när han inte kan röra sig:D

Det är började dock som en noobing grej jag råkade göra, ist för Blessing of Sacrifice tanken under maiden i karazhan kastade jag blessing of protection! Typ samma effekt (ja dom hette blessing på den tiden, inte "hand")

Jotack ja vet dock spelade jag i en väldigt seriös guild under tbc så det blev inte mycket lallande, dock några sånna minnen har man allt kvar

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Avstängd

Alla har väl varit noob någon gång. specielt i det spelet min första rouge hade intelekt gears cloth o allt som gick att needa och ha bärandes.Trots min kompis sa att nej du ska ha Agility gears. men det sket jag fulständigt i. blev dessutom boostad ända upp i level 40-50 med den. när man sen va level 80 kom man dessutom på att man har olika profestions och hur drygt va det att skilla det när man knappt viste va man fick matsen från... men men nu är man less på spelet helt när man varje dag stöter på i mina ögon sett NOBBIGA små fjortisar som spammar recount efter varje jävla grupp med moobs.(Instanser) tror jag har reportat och ignorerad varje sådan snubbe men ack nej. Ny dag nya Idioter. Och istället för att hjälpa en person som har problem (trots jag har en karaktär av vardera) så hånar dom en ifall inte dpsen är jämnlikes med deras. Ja sammanfattningsvis WOW är ett noobspel för någon.

Permalänk
Medlem

Många saker, kan inte komma på allt nu men:

¤ På four horsemen trodde jag att de inte aggroade förens någon skadade dem eftersom man kunde gå hyfsat nära dem utan att något hände. Så en vacker dag skulle jag stå vid väggen mitt emot ingången och sprang glatt över plattformen där de står. Klar de aggrade och jag wipade hela raiden
¤ I början på 2a fasen på Lich King så skall man ju ut på kanterna så jag blinkade och hamnade utanför yttre ringen och föll ned mot en säker död. Jag trodde nämligen inte man kunde blinka utför en kant.
¤ När nya systemet med Need / Greed / Diss infördes så trodde jag det var en bugg att man inte alltid kunde dissa saker. Jag bytte mellan olika loot addons i frustration tills någon påpekade att man bara kunde välja diss om man hade en disenchanter med i Party.
¤ Vet inte hur, men jag blinkade för långt mot scarabs vid gauntlet under Battleguard Sartura encounter. De buggade (pun intended) sprang mot Frankkriss (inte mot oss) och började plötsligt välla ned från taket mitt under Sartura fighten. Lita på att vi dog (hände under vanilla).
¤ När jag körde Paladin under en raid så råkade jag bubbla MT en gång. Fick tyvärr kicken från den raiden men det var ett honest misstag då jag slant med fingrarna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tror jag var lvl26 min första gubbe, ville till Ironforge. Så jag sprang hela vägen från Stormwind genom Burning Steppes/Searing gorge blev rejält dödad av alla lvl50+ mobsen tills jag mötte några som questa och sa åt mig att det går ta tåget

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Den största saken jag gjorde som också gav mig självmords tankar irl.. (Inte riktigt, men nästan)

Jag var Holy Paladin under Wotlk och healade ICC10 med min guild. Var en av de bättre healarna i guilden. Var väldigt trogen och försökte verkligen mitt bästa att klara av raiden. Obs; Detta var innan idiot buffen. Iaf, vi kommer till Draken innan Lich King. Då man ska springa iväg och ha sig för att inte dö.. Jag dog stup i kvarten då jag inte lyckades springa iväg till en trappa. Alla i Vent började skrika och bli jävligt förbannade. Till slut klarade vi av bossen, men vi orkade inte köra vidare. Jag vart såklart ledsen då jag gjort så att vi spenderat en timme på samma boss.. Morgonen efter ser jag att jag blivit kickad utan vidare Hej då eller liknande.. Hade raidat med dom här i en månad och givit dom minst 5k och loots i ToC..
Tråkigaste dagen i WoW. En av anledningarna jag slutade.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Det noobigaste jag gjort var förmodligen att jag överhuvud taget testade på spelet.

Permalänk
Medlem

Back in 2006, man var helt ny till spelet. Jag försökte sälja ett soulbound item i trade channel.

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

Needa allt och resonera att jag "behöver" det för att sälja, eftersom jag "behöver" guld. Lite för bokstavlig tolkning.

Edit: Kom ihåg en till, om möjligt ännu värre. Levlade en mage till 60 back in vanilla utan att fatta att man kunde äta mana och hp-food samtidigt. Käkade hp-food, väntade, sen tog jag mana-food, väntade. Hade nog kunnat skära ner min /played till 60 med iaf 2 dagar om jag insett det tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Tror jag var lvl26 min första gubbe, ville till Ironforge. Så jag sprang hela vägen från Stormwind genom Burning Steppes/Searing gorge blev rejält dödad av alla lvl50+ mobsen tills jag mötte några som questa och sa åt mig att det går ta tåget

Det gjorde jag flera gånger faktiskt
Dock spelar jag inte wow längre. Tackochlov!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stöldmärkt:

Den största saken jag gjorde som också gav mig självmords tankar irl.. (Inte riktigt, men nästan)

Jag var Holy Paladin under Wotlk och healade ICC10 med min guild. Var en av de bättre healarna i guilden. Var väldigt trogen och försökte verkligen mitt bästa att klara av raiden. Obs; Detta var innan idiot buffen. Iaf, vi kommer till Draken innan Lich King. Då man ska springa iväg och ha sig för att inte dö.. Jag dog stup i kvarten då jag inte lyckades springa iväg till en trappa. Alla i Vent började skrika och bli jävligt förbannade. Till slut klarade vi av bossen, men vi orkade inte köra vidare. Jag vart såklart ledsen då jag gjort så att vi spenderat en timme på samma boss.. Morgonen efter ser jag att jag blivit kickad utan vidare Hej då eller liknande.. Hade raidat med dom här i en månad och givit dom minst 5k och loots i ToC..
Tråkigaste dagen i WoW. En av anledningarna jag slutade.

Förstår din cituation jag hade brunnit av o ifråga satt deras sätt att agera. förbannat låågt att bli kickad från guilden pga för många vipes. bara ett bevis på att dom va mer besatt av spelet en du. du ska inte känna dig dålig för att guild ledaren gör en sådan sak. du hade healat bra under den större delen av instansen troligen dog du för att du inte hade samma erfarenhet som dom på den bossen. ja jag kan inte säga annat en att vilka jävla puckon

Permalänk
Medlem

Mesta av det noobiga jag gjort var precis när jag började spela innan patch 1.9

- Första instansen någonsin (DM). Kände inte till corpserun vid instanser utan trodde jag var tvungen att rezza vid spirithealer
- Som warrior i needade jag (och vann) ett par hunter shoulders för de såg ut som plate så jag brydde mig inte om att kolla tooltip
- Deletade en gubbe vid level 20-ish för jag inte visste att man kunde reseta sina tradeskills
- Levelade en rogue till 55 med dagger/ambush innan jag läste om combat leveling
- Dog fem gånger i rad på bombbats i gamla ZG
- Lärde mig aldrig hitta i Kara

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede